Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    Mulla on jarrupaineensäädin konehuoneessa. Saa säädettyä sellain ettei takarenkaat mene ekana lukkoon.
     
  2. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Ja saa kunnon burnoutit aikaan eikös ;)
     
  3. 66monaco

    66monaco Gearhead

    nii vaihtoehtohan tosiaa ois että heittäis koko rwal mokkulan mäkee, putki tilalle ja siihen säädin...aattelin vaa et jos ois kohtuulla saanu ton orkkis sydeemin workkii :)
     
  4. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    jos jaksaa säädellä koko ajan. 99% ajosta on lava melkeen tyhjänä, niim kun sen kerran säätää hyväksi niin ei viitsi koko ajan säädellä.

    kokemusta on kyllä siitä kun vesikelillä menee takarenkaat lukkoon, aiheuttaa jänniä liikkeitä ja ilmeitä penkin ja ratin välissä :eek:
     
  5. Yamato

    Yamato 1st gear

    Joku muukin näköjään tuskailee lämmityslaitteen kanssa. Minulta särkyi puhalluksen suunnan ohjaus lopullisesti toissapäivänä. Ihmettelin jo ensimmäisillä pakkasilla, kun Eberi ei jaksanut puhaltaa lasia sulaksi. Johtui siis siitä, ettei puhallus mennyt enää kunnolla lasille. Remonttia remonttia.

    Tässä vielä minunkin rottelon 0-100 veto vaikkei sillä arkikäytön kannalta ole merkitystä. Enempi kiinnostaa miten saisi auton liikkumaan jo alle 2000 rpm kierroksilla.

    https://www.dropbox.com/s/uke592gt960iycl/2016-05-28 13.58.31.mp4?dl=0
     
  6. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Noo peraatteessa sen vois korvata kuorman tuntevalla säätimellä, mikä tietääkseni löytyy ainaki 1genuista? Ja japsit käytti sitä myös aikoinaan. Sitä en tiedä sitten mitä tapahtuu kun katsuri sen näkee auton alla, ne kun tuntuu niitä syynäävän usein. Toisaalta mistäs ne tietää mikä sielä alkujaan on ollut..
     
  7. Ck

    Ck Gearhead

    Heater treater paketti kehiiin niin johan toimii. Kaveri on noita härmässä asennellut, ei tosiaan mikään puolen tunnin homma.

    Onko abs rikki kun valo palaa?
     
  8. korpsela

    korpsela 1st gear

    Nyt myrkyn lykkäs. Paloi oikea etuvilkku ja nakkasin uuden hehkun paikalleen kun löytyi motonetistä. No nyt vilkuttaa mutta oikea etuvilkku palaa myös koko ajan kun laittaa valot päälle. Tilasin oikeankin hehkun mutta sama probleema. Vaihdoin etuvalojen kannat päittäin ja ilmeisesti vika on tuossa vilkun kannassa. Olisiko kärähtänyt väärällä hehkulla tms.? Onko jossakin jenkkiautossa / moparissa tuo sama kanta että löytyiskö lähempää kuin jenkeistä? 95023L lukee tuossa kannassa...
     
  9. Yamato

    Yamato 1st gear

    Video on jo toista vuotta vanha. ABS:n etupyörän anturin piuha oli poikki. Vikavalo syttyi katsastushallin ovikynnyksen pompussa ulos ajaessa hyväksytyn katsastuksen jälkeen. Ilmeisesti oli jo valmiiksi melkein poikki ja murtui lopullisesti, kun katsuri kävi lävitse jarruletkuja.
     
  10. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Mun tietääkseni ei löydy. Jos ajanlasku alkaa ensimmäisistä -89 Cummins-Dodgeista, niin ainakin siitä asti on ollut RWAL käytössä. Vielä tätäkin vanhemmista en ole ihan varma, mutta epäilen ettei niissäkään ole ollut kuormasäädintä.
     
    Ranee tykkää tästä.
  11. Ck

    Ck Gearhead

    Kuorma säädintä on ollu tietääkseni 2genissä 97-00 välillä. Ainakin kolmessa autossa oon nähny, kaikki on olleet cummins 4x4.

    Ei sinänsä mikään ratkaisu ongelmiin kun niitä ei taida olla missään saatavilla.

    http://dodgeram.info/tsb/1998/05-04-98.htm
     
  12. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Ai että elektroniikkaa on jo sillon käytetty perän karkaamisen estämiseksi. Se tossa kuorman tuntevassa venttiilissä on että katsuri syynää sitä tarkkaan, se pitää jotenkin nykiä kun jarrua polkee ja jos niin ei tee nii tulee hylky, näin kävi ainakin japseissa (hyi) Parhaiten sen sai pysymään kunnossa välillä kunnon kuormia ajamalla.

    Lie nelipyörä absit jo korvannu sen.. ei oo tullut katteltua uudempien pikkareiden alle :D
     
  13. Ck

    Ck Gearhead

    3genissä ei oo kuormaventtiiliä, nelipyörä absit vakiona ja levyt takana. Nelipyörä abs ei sinänsä oo mikään uusi juttu, kyllähän sitä 2genissä oli jo lisävarusteena saatavilla.
     
  14. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Juu mulla on se optiona otettu. Harmittaa vaan kun en saa testattua ku se yks anturi puuttuu.. muutama vuosi sitten rokkiauto niitä myi, 200e mutta sillon rahat meni muualle. Nyt en googlella löytäny enää koko anturia, mietin josko kokeilisi takatuupparin vastaavaa, vaikka kai niissä muutakin eroa on tiemmä kuin pelkät kuoret kun nelikon on triplat kalliimpi..? Sekin riittäis että sais edes testattua että toimii, muuten voi ehkä mahdollisesti mennä euroja hukkaan..
     
  15. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Laita mulle VIN sähköpostiin ja mitä osaa haet, niin katsotaas jos löytyis...
     
  16. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Mulla on abskans ja toimiva, muutama vuosi sitten hajos oikea etupyörän anturi ja rockautosta ostin uus.
     
  17. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Sulla vaan perästä raapiva?
     
  18. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Jep, ja vaihdoin takaanturin kans mutta vanha oli ehjä.

    Noi anturit on helppo mitata, selviää heti jos on rikki.
     
    Muokattu: 17.11.2017
  19. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Osaatko sanoa onko siinä etupään vasen ja oikea omana anturinaan? Niin ainakin ebay väittää, rockautossa taasen left and right.. siis 2wd:ssä. Mites se mittaus, volttimittari napoihin ja pyörittelee pyörää vaiko? Niin jossain googlen syövereissä luki.
     
  20. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Ota se kojelauta irti ja vaihda lämppärin kenno. Sillain miä kabiiniin lämpöä sain.

    Tarttee olla tosi tarkkana , ku laittaa sitä servomoottoria paikalleen. Jos liikenneympyrässä, ts vasemmalle kääntyessä lämpö lisääntyy, ni vaihda kenno. Jos muu ei auttanu.
     

Kerro tästä muillekin!