Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Paljonko pitäis olla siirtopumpun paine 12v moottoris?
     
  2. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead


    Toi mun ei ole vielä käynyt, etten kyllä osaa sanoa tuon toimivuudesta vielä.
    Kuitenkin tavoitteet aika korkealla, ja kaikki osavalinnat on tehty sen mukaan. Jos nyt jotain täytyy hepoista sanoa niin sinne tonnin nurkille olis ajatus. Nykyisillä turboilla en sinne varmaan pääse mutta aloitellaan noilla 63mm/80mm ahtimilla.
    Paineista en osaa kans sit sanoa mihin ne lopulta tulee mutta varmaan jossain 5-6bar nurkilla liikutaan? Paljon on tehty koneen hengityksen parantamiseksi, irtoimusarja, porttaus kanteen ja tietysti nokka jossa on nostoakin ihan eri tahtiin kuin vakiossa.
    13mm pumppu ja .025 x5 kärjet noin polttoainepuolella, vetäviä kierroksia tulee trimmatulla 4gsk:lla jotain 4500rpm. Ennakoksi laitan aluksi 24-astetta, katotaan mhin se sit lopulta tulee laitettua?

    Kannentiivisteistä sen verran että Cumminsin alkuperäinen kansitilke on "liekkirenkailtaan" huomattavasti tukevampi kuin esim. Fel Pro:n tiiviste. Noin O-rengastus mielessä se alkup. tilke mun mielestä paljon parempi, Fel Pro:ssa ja Victorissa se liekkirengas on tosiaan hyvin hento, mahtaisko edes toimia O-renkaitten kans.

    Sillainhan sitä olen antanut itseni ymmärtää että alkuperäisellä kansitilkkeellä ja ARP:in 12mm studeilla vois ottaa sen 400-450hp, ja kun lisää noiden studien kera Cometicin tiivisteen niin jotain 550-600hp luotettavasti? Noi jutut riippuu niin monesta asiasta että suoraan on vaikea sanoa, joku voi olla rankastikin eri mieltä noista mun laittamista lukemista? Varmasti riippuu myös paljon siitä että onko yhdellä vai kahdella painevaiheella, vaikuttaa siis kestoon.
    O-rengastamalla tai laittamalla liekkirenkaat sit noista em. lukemista ylittävät kombot, mun mielestä jos luotettavuus mielessä.....

    Mullahan on myös tossa -78 Vanissa tuollainen 12v kone, ja siinä on kyllä menestynyt useita kymmeniä tuhansia Fel Pron kannentiiviste ARP:in pulttien kera, toki tehoakaan ei paljoa ole, mutta meinasin pikkusen sitäkin viritellä ens talvena, kun pumppu lähtee öljyvuodon takia remonttiin joka tapauksessa, ja jos ahtimen vaihtais HX40 Superiksi kans. Uskoisin että nykyiset 325-350hp vois nostaa sinne 400hp nurkille, ilman että tulee kansiharmia vielä.
     
    sisu ja tsipi tykkäävät tästä.
  3. tsipi

    tsipi Gearhead

    Raakan kuulonen mosa tulossa! Ei voi muuta sanoa ku hattua nostaa! Arvostan suuresti! Ei sulla mitään projektikertomusta oo aiheesta? Olis kiva nähä build sheet et mitä koneelle tehty ja mitä osaa sisällä.

    En voi kieltää etteikö itteäki houkuttais ottaa vähän jerkkua tuosta mosasta, mutta ku on kuitenki jonkulainen käsitys siitä mitä jo pelkän voimansiirron päivitys tuolle tasolle ottaa. Olis tuossa frodissa nii kevyt koppa et jo sen takia siitä sais aika näpäkän laitteen... Eka pitäs vaa löytää se crown vicin front clip et sais tuon laitteen kääntyy ;)
     
  4. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Ei ole mitään kertomuksia, mutta kuvia olen keräillyt tuonne:

    https://latep.kuvat.fi/kuvat/

    Kyllä Corveten pitäis johonkin kulkea tollasella tekniikalla, varmaan alkuun on kyllä haasteita varttimaililla vaikka voimaa olis kuinka. Mutta jos ei haastetta olis niin ei olis kyllä motivaatiotakaan:D
    Moni juttu muuttunut matkalla, ja kaikkia kuvia ei voi varmaan tajutaakaan mutta kuiteski.
     
    sisu ja tsipi tykkäävät tästä.
  5. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Crown Vicin eturunkoa kyllä F150:ssä käyttävät ainakin bensakoneiden kans, varmastikin ihan fiksu swappi sellainen, saa kaikki etujousituksen asiat kerralla kuntoon.
     
    tsipi tykkää tästä.
  6. simu_l

    simu_l Gearhead

  7. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Joo just sellanen, sulkee ilman tulon jos jotain menee pieleen ja ei sähköllä sammu.
    Tossa toisesta kulmasta, kun tuon kuusiokolopultin joka esittää sokkaa kiskasee pois niin läppä lopsahtaa kiinni:

    [​IMG]
     
  8. simu_l

    simu_l Gearhead

    Joo, niin minä päätelin. Korkiaviritteisissä dieseleissä näkee tommosia ja esim. pullingissa pakollinen.
     
  9. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Niin on joo pullinkilaitteissakin pakollisia, niin on FHRA:n säännöissäkin.
    Ja on se hyvä olla olemassa, jos ajattelee että yksi elementti leikkaa kiinni, ja jättää syötön täysille muihin pyttyihin, niin jollain sitä olis kiva siinä tilanteessa saada pysähtyyn.....
     
    Cumminski tykkää tästä.
  10. simu_l

    simu_l Gearhead

    Tai turbosta pettää tiiviste jne juttuja.

    On tuo ollu mielessä, vaa ei oo tullu tehtyä mihinkään :rolleyes:
     
  11. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Tommoseen törmäsin
     
    Joonnaz, HRTP, sisu ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Ja eikun kokeileen 10.8 Kauhavan uudelle kiihdytyssuoralle.. kai pari kilsaa suoraa riittää :p ei taida vaan olla vielä sillon lyönnissä tosin..?
     
  13. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    ^Joo ei ole lyönnissä ainakaan tänä vuonna:)
    Ja sit kun on lyönnissä niin toivon ulosmittaavani välityksen salliman nopeuden noin neljännesmailin matkalla...
     
    tsipi ja Cumminski tykkäävät tästä.
  14. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    No jos ens vuonna sitten. Tosiaan siirtivät Alastarosta Kauhavalle kiihdytykset ku sielä entisessä joku takku pohjavesien suojelun kanssa, overdrivelläkin siitä kirjoiteltu. Mä tuun ainakin kattoon ku vedät lyhyitä varttimailia Cumminssilla :p
     
    tsipi tykkää tästä.
  15. korpsela

    korpsela 1st gear

    Tuli vähä tenkkapoo. Vuosi sitten ostin ramin ja mukana tuli osittain tuo T-mallin ohjausreteli keulaan. Puuttuu lyhempi tanko joka siis kiinnittyy pitman armiin. Mistähän tota lyhempää tankoa vois metsästää? Netti tarjoilee vaan tuota koko kittiä.
     
  16. tsipi

    tsipi Gearhead

    Rockautostako ei löydy?
     
  17. exxcevy

    exxcevy 3rd gear

    Osta koko käikäke uus...... rockdale motors nakkilasta hommaa äkkiä uuden.....
     
  18. korpsela

    korpsela 1st gear

    En ainakaa tota ylempää tankoa löytäny erikseen.
     
  19. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    [​IMG]
    Tuli tänään pyöreitä täyteen.
     
    Muokattu: 8.8.2018
    ReDDot, Ranee, Cumminski ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. Ranee

    Ranee Gearhead

    Uusi, vähän ajettu ja sorvattu, pakkirumpu saapunut. Uskoisin että joltain OoDeelaiselta, kiitokset.
    Nyt vain tilaillaan vielä ne pitävämmät punaiset pannat ja talveksi on Tassu taas ajossa.
    Alkaa jo kyllästyttää tuo YyJii Jeepillä ajelu, se on vaan niin saakelin pieni tavaran kuskaamiseen.
    Eikä se opiskelijamallin 2.5 nelonen ja manuaali ole muutenkaan mikään nautinto tienpäällä.
     
    exxcevy tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!