Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Kuten sanoin minulla toimii vakkari tooosi hyvin näinkin vanhaksi. Lisäähän se kyllä vakiojousillakin sitä kaasua reilun kuuloisesti mutta viisari pysyy kyllä hyvin paikallaan eikä souda edestakaisin nopeuden kanssa. Kattelin jousia jo aiemminkin mutta täällä OD:llakin joku valitti että vaihdon jälkeen muuttu soutavaksi vakkari. Ymmärsin siitä keskustelusta että hakee tasasellakin oikeaa nopeutta?
     
  2. Joonnaz

    Joonnaz 1st gear

    Just tuossa kävin testaamassa, hyvin pellaa vakkari ... :)
     
  3. tsipi

    tsipi Gearhead

    Mä laitoin viime kesänä 3k gsk kitin kanssa ja ei ollu mitään muita oireita ku herkempi kaasu:cool:

    Tykkään kyllä vietävästi! Erittäin hyvä modi!

    Ens kesänä ku saan tuohon frodiin uuden etuakselin kokonaan, ni sit kenties uskaltaa koskea vähän tähtipyörään ja savuruuviin. Just nyt ei oo tuntunu yhtään tarpeelliselta :)
     
  4. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Btw, onko setin merkillä väliä, purediesel myy n. sataseen moisen, ebaystä saa 50-100 välille. Kuvittelisi että voi tulla probleemia jos onkin vaan jostain ja esim jousi pettää tai jtn. Epätietoinen maalta kysyy.
     
  5. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    kyllä sitä voi nyt jo kokeilla, savua sieltä maksimissaan irtoaa... tehoa vain jos on jompikumpi säädetty aivan päin persettä.

    Tosta puheenolleen, jokuaika sitten tuskailin vaununvetämisen ja sakkaamisen kanssa, se auttoi mitä epäilinkin. lisäprikka afc: jousen alle ja savuruuvia enempi auki. Lisäprikalla ei ole muuta merkitystä kuin se, että jousi jäi liian lyhyeksi(ei ole alkuperäinen, se ois vielä lyhyempi), jos olisi säätänyt tähtipyörääkin taakse niin ei olisi enää saanut kaikkea syöttöä irti.
    Veikkaan että kulutuskin tippui kun ei ole nolla-ahdolla niin paljon syöttöä. ahdin herää silti ja vetää.

    eikä enää sakkaa vaunua vetäessä :) Täydellä kaasulla on ole kyllä kokeillut, enkä varmaan kokeilekaan. Kiimaliiteri tulee kyllä perässä pienemmäkin polkemisella.
     
    Joonnaz tykkää tästä.
  6. Joonnaz

    Joonnaz 1st gear

    Itsellä Bd dieselin tekele, made in cänädä, ja summitilta tuli.
     
  7. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    No, tulin sitte yön pimeydessä tilanneeksi kittiä kanssa...
     
    Cumminski tykkää tästä.
  8. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Muistaisin täällä olleen aiemmin puhetta että vaikkei nyt varsinaisia supertehoja hakisi sillä kitillä nii normiajossa ja kärryn vedossa se lisää vetoja, että sikäli kannattava ostos?
     
  9. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Tuli mieleen kun luin niitä juttuja governor springseistä siitä että vetoalue niillä kasvaa pidemmälle että itelläkin on muuten vetoja ihan kohtalaisesti, kiitos Jim Jessupin tuon 12 valveen keskittyneen amerikan gurun. Se vaan loppuu vähän liian aikaisesti minulla. Jos se vetoalue nyt venyisi noilla vietereillä. Turbiini on vahvistettu Nurolan spekseillä ja laatikko made by master of transmission Make ja se nauroi kun kysyin kestääkö se löylyä lissää? No kestää, se vastasi. Iipeissä oli viimeinen PDR kitti myynnissä ja tilasin sen. Se on 4K kitti joten jos joskus tarttee johonkin ne kaks lisäjousta niin on hyllyssä valmiina. PDD settejä on sit myynnissä joilla pääsee 5000rpm saakka ja sitten 3k pro settiä joilla pääsee 3200 saakka. On sillä PDD:llä se economy 3k mikä piisaa 3000rpm.
     
    Muokattu: 1.10.2018
  10. Joonnaz

    Joonnaz 1st gear

    Joo kyllä oli yks parhaista muutoksista, jaksaa kummeli vettää huomattavasti pitemmälle.
     
    Muokattu: 1.10.2018
  11. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    ebay on pullollaan towmirroreita, mitkä ois hankinnan arvoiset kakkoskoppaiseen? sähkösäädöt haluisin säilyttää.
     
  12. Pertura

    Pertura Gearhead

    Mulla on Kool Vuet. Muuten ihan hyvät, mutta kartturin puolen lasi on suora, eli sillä peilillä ei tee yhtään mitään. En tiedä onko muunmerkkisissä kuperaa lasia, toki lasimieskin aika edullisesti uuden peilin leikkaa. Lisäksi noissa sähköliitin on uudemmasta kakkoskopasta, eli ne pitää vaihtaa kanssa.

    Muista ostaa tukiraudat oveen samassa rytäkässä, asennus on helpompi, eikä peilit tärise niin hirveästi. Osanumerot ovat # 55156128AC / 55156129AC, hintaa kolmisen kymppiä parille, plus rahdit.
     
  13. smgt

    smgt 3rd gear

    Mullaki koolvue ja sama ongelma. Tukiraudat kuulu hintaan. Vänkärin peilistä näkee taakse vaan siitä pikkulasista kulmassa :D
     
  14. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    Joo fata:lla joskus noista puhuttiin ja muistinkin ton perturan peiliongelman.. ois se kivempi jos olisi kerralla hyvät:rolleyes:
     
  15. 66monaco

    66monaco Gearhead

  16. smgt

    smgt 3rd gear

    Tommosia vilkullisia minä itelle etin kun otin lokasuojista pois. Mutta onneksi ei tullu sanomista sitte sen puutteesta.
     
  17. nasu74

    nasu74 1st gear

    Moro olikos toi ramin vaihteisto öljyn tarkistus p vaiko vapaalla auton käydessä
     
  18. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Lämpösenä rumppaat kaikki vaihteet läpi ja sitte vapaalla katot.
     
  19. smgt

    smgt 3rd gear

    Mulla lukee ainaki tikusaa ohjeet.
     
  20. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    Jonkun aikaa kannattaa antaa käydä paikallaan ennenku katsoo
     

Kerro tästä muillekin!