Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Nitrosmurf

    Nitrosmurf 3rd gear

    Mitä mieltä on raati, jos päivittää nykyisen hx35 ahtimen hx40 superiin? Moottori siis 12 valve.
    Kuinka pitkälle mahtaa tehoissa moinen cumminsissa riittää?, ja minkä kokoisella pakopesällä ottais?, ilman hukkaporttia vois kokeilla niin sais puhaltaa sen minkä jaksaa, vai pitäiskö olla portillinen pakopesä? vai pitäisikö heti suosiolla laittaa joku borgwarner sxe turbo, ainakin jenkeissä käyttävät laajalti näissä vehkeissä
     
  2. Cumminski

    Cumminski Gearhead

  3. Neula

    Neula 1st gear

    Ramin jarrujen ilmaus tökkii, satuloista lentää komeesti öljy, mutta poljin painuu silti lattiaan ja mittaristoon syttyy hetkeksi brake valo.

    Koitettu ihan perinteisesti pumppaamalla ilmata. Tehostin vai abs yksikkö kettuilee? 2002 5.9 nelikko jos jotain vaikuttaa
     
  4. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

    Auto piti olla käynnissä ainaki tuossa omassa
     
  5. Neula

    Neula 1st gear

    Käynnissä koitettu pumpata pitkänaikaa eikä vaikutusta
     
  6. smgt

    smgt 3rd gear

    minä ilmasin ihan läpivaluttamalla joka nurkasta. nippaan läpinäkyvä letku niin näki millon ilman tulo loppuu.
     
  7. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Omassa absittomassa ei ollu kyllä mitään ropleemia. Imin käsikäyttöisellä vakuumipumpulla nestettä läpi jotta vaihtuu litkut riittävästi ja vielä kohtuu nopeasti. Sitten annoin vaan valua kuten käyttäjä smgt jotta varmasti on ilmat pois. Tosta verstaan oma ohje:

    http://dodgeram.org/tech/repair/Brakes/beeding.htm
     
  8. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Onko vaikutusta jos poistan polttoaineen lämittimen? Näyttäis vähä hikoilevan ajattelin poistaa sen samalla kun täytyy siirtopumppu vaihtaa. Otti näköjää itteensä kun menin sitä käsipumppua painaan. Ei jaksa enää nostaa tankista.
     
  9. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    Kannattaakin ottaa pois
     
  10. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Olikin siitä näköjään johdotkin poikki. Suodattimen ilmaruuvista tulee kyllä löpö, mutta hetken kun käyy tyhjää alkaa käynti ontumaan eikä käy kaikilla. Kyllä sitä vaan joutuu uuden
    siirtopumpu ostaa.
     
  11. Dodge59

    Dodge59 1st gear

    Terve, ois tarkoitus releistää ramin valot. Ongelmana on et mistä saa herätteen pitkien releelle?
    Polttimon 3-napaiseen liittimeen kun ei erikseen tule pitkälle virtaa. 2 jatkuvaa ja maa. Vai onko autossa nyt viiksi tai joku poksi rikki? 2001 vm 5.9l auto kyseessä
     
  12. tsipi

    tsipi Gearhead

    Ota heräte ihan siitä piuhasta mikä menee valolle. Eli käytät entistä virtapiuhaa pelkkänä herätepiuhana.

    Jos on 2 jatkuvaa 12v, ni eikö siellä ole muka 2 lankaa palamassa?
     
  13. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Otat liittimen irti polttimon kannasta. Pistät pitkät päälle ja katot mittarilla tai virtakynällä mihin johtoon tulee jännite. Pistät johdon värin mieleen ja seuraat sitä. Sikäli ellei satu olemaan kytkentäkaaviota. Minulla on itellä siinä kuskin sisälokarin pinnassa sulakerasian takana rasia johon laitettu valojen releet. Siinä hyvä paikka ja tilaa sille. Kuten käyttäjä tsipikin totesi siitä johdosta jonka panit merkille aiemmin otat herätteen. Releiden kytkentäohjeita on netissä. Minäkään en aina muista kaikkia numeroita. Sama homma lyhkäsille. Se kolmas napa(johto) menee koriin eli maa.

    Eli kolme johtoa tulee joista yksi on maa. Kahteen tulee kumpaankin erikseen jännite sen mukaan onko lyhyet vai pitkät. Jos tulee yhtäaikaa niin tosiaan molemmat palaa yhtäaikaa ja silloin on jotain päin helvettiä.....
     
  14. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Nynne saapu, siis pumpun gsk vieterit. Minigrip pussissa oli kuusi jousta jotka oli jättäny ruskeaa (ruostetta) väriä siihen. Ei ohjeita, ei pakkausta, tai oli se pussi siis paffilootassa jossa osoitelappu muttei mitään kummempaa originalpakkausta ollu vietereille. Kyseessä siis pitäisi olla PDR eli piers diesel research jouset. Onko kukaan tilannu mistään, tai miten muut vastaavat on pakattu, vai tuleeko nekin muovipussissa sellaisenaan? Dodgeram.org sivustolla sanottiin ainakin että ohje tulee mukana.
     
  15. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Mielestäni oon jossain lukenu että mittaa sitä mutteria ennenku ottaa vanhat pois, sit kaikki vanhat jouset ja shimmit pois ja uudet paikalle ja mutterit samaan kohtaan.

    Hitto jos muistaisin mitä sarja mulla on, valmistajan tarra löytyy kyllä auton sivuikkunasta. Jos on sama valmistaja niin voisin kattoo jos löydän ohjeet.
     
  16. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Juu, kyllä niitä ohjeita löytyy netistäkin. Tosin ovat sekavia kun toisissa ohjeissa sanotaan ettei saa isointa vieteriä ottaa pois missään tapauksessa, oikein caution lukee. Kohta kuitenkin pyydetään vaihtamaan kaikki kaks jos 3000rpm haluaa tai laittaa tilalle kolme jos haluaa 4000rpm.

    Lähinnä omissa vaan tuumin että jos tilaa ebaysta "new" niin pitäis kai joku pakkaus olla ohjeineen. Jos taas "new other" niin pakkaus voi olla vaikka hävinnyt mutta tuote käyttämätön. Niin että tilasin "new" ja sain ilman ohjeita ja pakkausta. Jotenkin haiskahtaa ja täytyy varmaan reklamoida. Dodgeram.org sivuston mukaan juuri näissä pdr vietereissä on ohjeet mutta poksista ei ollu mitään mainintaa. Tuskin noin pieneen minigrip pussiin on ohjeita kuminauhalla vedetty kiinni ainakaan alunperin. Kai näissäkin on joku isompi pussi tai laatikko ollu. On ebayn kautta tullu aiemminkin muutaman kerran ruosteisia suodattimia, vääriä työkaluja ym. Aina on hoitunut hyvin.
     
  17. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Oliko sielä niitä jousien alle tulevia paloja? Itse kans aikanaa ostin ebaysta jonku sarja. Tuli myös vain pussis, Otin kaikki vanhat pois jouset, shimmit ja ne aluspalat. Uudesta sarjasta jätin ne pienimmät jouset pois. Nyt kiertää sinne 3200rpm
     
  18. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Juu, kyllä ne retainerit sinne jousien alle on siinä ja 3 paria vietereitä. Tarkoitus oli kans jättää pienimmät pois ja siinä 3000 kietävillä jos kiertäis sitte. Jos toimiva setti on niin niillä ohjeilla tai pakkauksella niin minulle väliä. Ohjeita on tosiaan netissä eikä se mitään rakettitiedettä kai sekään ole. Herätti vaan epäilyksiä kun kusettajia on pullollaan sekin ebay. Alunperin niissä on saletisti mukana ohjeet ja se ruosteinen pikkupussi ei oikein sekään vakuuttanut. Myyjä oli tämmöne, soittaako kelloja eli olisko sama?

    enterpriseengineperformance

    Nyt kun tuumin, niin ihan kuin ne olis maalattu. Eikös tommosten pitäs olla ilman päällystettä ettei irtoo mitään pumpun sisään?
     
  19. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Mulle tuli aikanaan Pacbrake 3/4k jouset niiden omassa paketissa ohjeiden kera. Asennusta helpotti aika paljon korinkorotus. Vanhojen jousien pohjalla on shimmiprikat joita ei kannata tiputtaa pumpun sisään...

    https://pacbrake.com/wp-content/uploads/L5658.pdf
     
  20. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Eri myyjä oli. Jotai 70e maksoi kaikkineen. Jos ne on mustattu? se on vaan sellainen pinnoite mutta ei estä ruostumista...
     

Kerro tästä muillekin!