Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. simu_l

    simu_l Gearhead

    Joo, aurausviitasta saa sopivan työkalun ilmastoinnin putkien liitoksiin, niitä muovisia keppejä on kahen kokosta ja toinen passaa toiseen ilmastoinnin putkeen ja toinen toiseen, ne on melkeen ku tehty siihen :rolleyes:

    Kyllä meillä töissä laitetaan ilmastoinnin paikka ainetta ja kyllä se on tukkinu just semmoset vuodot mitä kone ei havaite mutta ilmastointi sammuu muuan vk perästä. Oli muistaakseni kent merkkistä ja maksaa tyyliin satasen purkki... mutta jos se sillä vuojen pari menee ja siinä on semmonen väriaine että muuten näkyy vuoto niin sittehän se on hyvä parin vuojen päästä korjata talvella jo, eikös vaa, talvellahan ilmastointeja korjataan o_O:D
     
  2. Cumminski

    Cumminski Gearhead

  3. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    No nii, ofv tuli laitettua paikalleen, paine mitattua, mittari otettua irti ja banjopultti paikoilleen laitettua, tyhjäkäynti säädettyä, koeajolla käytyä. Johdonmukaisemmin se nyt kyllä vetää. Sadekeli ni näköjään lyö nakki tyhjää. Minusta aiemmin ei lyöny mutta on tainnu kyllä kelikin kuiva olla. Ykösellä edelleen se 3050rpm ennen kuin vaihtaa ja kakkosella ja kolmosella oikeestaan vetää vaan sen 2600rpm ennen kuin vaihtaa mutta nopeemmalla syklillä se tuntuu lyövän ne vaihteet pesään eli kai se kiihtyy rivakammin sitten. Tyhjäkäynnillä 28psi ja 2500rpm 31psi painetta.

    Sitte se ac. Se kent lienee ammattilaisten aine ja kallis. Joskus kysyin täällä od jossain topicissa sitä mutten muista saaneeni vastausta että mistä sitä saa ja mihin hintaan? Tappokinnas kertoili ja muutkin ettei se tähtitiedettä ole purkaminen ja kasaaminen mutta minulla kestää kylmäaineet seuraavaan kesään ja sittenkin sielä on vähän tallella. Luulis siis ettei ammottava aukko ole kennossa. Oon lisäilly ainetta pihalla ite ku halvalla saanu.

    Sitte välähti seki mieleen ku cummins täyttää tänä vuonna 100 vuotta ni yritin tilata talvella hienoja paitoja muutaman usasta. Laitoin sähköpostia firmaan ku ne eivät toimita Suomeen. No ukko lupas toimittaa ja laittaa sähköpostiin laskun. Ootellu sitä laskua sitte keväästä asti. Onkohan pellosta puuvillat lopussa mistä ne tehdään vai...
     
  4. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Kennon viileys tuntuu kopan läpi, sinne menevä putki on myös viileähkö ja ulkokennolle menevä putki on hieman kädenlämpöä kuumenpi. Keväällä käytetty täyttöhuollossa, ei mitään hajua puhalsiko ennen sitä kylmempää tai kävikö kompura pidempään. Tehtaan kirjassa on toki ohjeet, että korkeapaineanturilta "piuhat" yhteen ja siten pakotetaan kompura käymään koko ajan ja katotaan tuleeko kylmää. Tuon anturin voi vaihtaa tyhjentämättä järjestelmää, mutta ensin pitäisi selvittää sekin, mitkä kaikki kyrslerin autot käyttää samaa anturia jos vaikka sattuis löytymään täältä itäiseltä pallon puoliskolta sopiva. Ja ennenkuin rupeaa antureita räpläämään niin pitäisi tietty käydä mittaroimassa paineet...

    Jostain syystä noita Cummins fanituotteita ei kovin helpolla löydy euroopasta?
     
  5. tsipi

    tsipi Gearhead

    Minkäs ofv:n musta pässi sitte viimein tilas? Ja oliko etukäteen asetettu tuonne hujakoille?

    Tarvis varmaa iteki kohta alkaa tilaileen ku pikku hiljaa tuon kärryn tielle saattaminen lähestyy...
     
  6. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Kyllä se tehtaan jäljiltä oli kun mittasin paineen ja näppäsin paikoilleen eilen ehtoolla. TorkTek 020 ku aattelin jos joskus ajaa vielä käytetyllä nakkikojun rasvakeittimen öljyllä tai biodieselillä. Käy se sama normi dinodieselillekin ja muutaman taalan oli vaan tyyriimpi. Se ameriikan kontakti laittoi sen 2,5 viikkoa sitten postiin ni kahen viikon kohilla kyselin että onko mitään seurantanumeroa mutta ei tarvinnukaan ku tuli sitten perille.
     
  7. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

    Minkähänlaista vaimenninta kannattais ramiin viritellä, ennen oli suora putki taka-akselin taakse, tuntu ettei niin pahaa ääntä pitäny, nyt ku katsastusmiehen toiveesta väsäsin pystyputken niin pitää kyllä semmosta mekkalaa että... kuulemma 4 km päästä kuulee kun avaa kaasun, naapurilla lähteny pari kertaa autohälyt päälle ku reilummin ohi menny :rolleyes: putki nousee just yli hytin, silti hankaluuksia kuulla puhelimessa, vaikka vojakkeria käytänki. us-partsilta katellu tuota, tekkeeköhän mittään : https://www.uspartsperformance.fi/dynomax-24217-aanenvaimennin
     
  8. duel

    duel 3rd gear

    Mulla on just toi vaimennin pystyputkien kanssa. Ehkä äänet hieman "pehmeni", oli samat putket alkuun ilman tuota.
    En kyllä oo muistaakseni saanu hälyjä ulvomaan.
     
  9. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Piti äsken oikeen pirättää vahtaamaan ku joku meni seinäjoen bulevardia ykkös-Ramilla. Kanootti katolla :D oli hieno.. :cool:

    Lisäksi ilmajoki-seinäjoki väliä tulee joka aamu kuuden jälkeen vastaan valkoinen kakkoskoppa, tais olla pystyputkilla. Tulee vastaan myös aina ilta kolmen jälkeen seinäjoelta päin. Seki on tooosi hieno :cool:
     
    Ranee tykkää tästä.
  10. Ranee

    Ranee Gearhead

    Kuulin huhua että se olisi kajakki ja kuski liian ajatuksissaan nostamaan kättä...
     
    Cumminski tykkää tästä.
  11. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Tavallinen säädettävä bensanpaineensäädin toimii paluuletkun välissä myös hyvin, kun laittaa ofv:n tilalle banjopultin... Samalla saa tarvittaessa ahtopaineen mukaan säätymään pa-paineen.
     
    tsipi tykkää tästä.
  12. tsipi

    tsipi Gearhead

    Mulla on aika synkkä laittaa moinen... naurettava pätkä letkua ennen ku jatkuu muoviputkella tankkiin saakka. Onko noissakin samaa vikaa ku bensapumpuissa, että ei kestä dieseliä?
     
  13. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    pari vuotta on kestänyt. säätimessä oleva mittari kyllä hajos, mutta eipä se haittaa kun kabiinissa on toinen ja parempi.
     
  14. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Mulla tän kesän aikana Raptori polttanu sulakkeen pari kerta, mutta aina lähteny pyörii uudestaan ku uutta sulake laitettu. Ei kuulu ylimääräisiä ääniä pumpusta ja hyvin antaa painetta. Uus pumppu maksaa 4-500 euro mutta löytyiskö joku luotettavampi pumppu? Noita raptoreita on menny aika paljon mitä oon lukenu. Aeromotiven pumppua jos hankkis varalle ku toi on varmaan loppusuoralla nyt? Tarviiko siihen jotain muuta ostaaa vielä? painesäädin? OFV:n toimii nyt torktekin 60hp EI-säädettävä malli.
     
  15. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Polttaa sulakkeen kun pitäisi lähteä pumpun käyntiin vai kesken käynnin? Lamellipumpussa joku roska lamellin välissä saattaa aiheuttaa sen, että ei jaksa lähteä päälle ja se voi johtaa virran kasvamiseen yli sulakkeen palamisen? Tai sitten on vaan niin kiinalainen sähkömoottori että vetää välillä oikariin jos pysähtyy roottori johonkin hyvään asentoon. Noi tarvikepumput olis hitosti parempia ja halvempia ylläpitää jos osais valkata ite jonkun pumpun/sähkömoottorin sitä pyörittämään. Mullakin on Airdog Raptor 100 jonkun edellisen omistajan toimesta asennettuna ja sattuu sijaitsemaan linjassa ennen suodattimia ja voihan se olla että sen on pakko ollakkin siinä, mutta voihan tuo silti ottaa kipeää jostain pikku roskista mitä tankkiin voi jostain päätyä?
     
  16. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Eka kerta meni ku laitoin virrat päälle ja odotin starttamisen. Toinen kerta meni ajossa ku ajoin koti kujalla, moottori ei sammunu mutta polttoainepaine tippui nollaan ennenku pääsin pihalle missä sit sammutin avaimesta.
     
  17. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Onkos sulta Tassut kadonnu kyljistä, olin kattovinani että kuskin ovesta puuttu? Vai missä ne oli, sillä koetin bongata oikeen henkilön :confused: tietää vaan jatkossa nostaa kättä

    Taisin minäkin jeepin italia-mafiosokonetta käskiä liikennevaloissa, vaikka onki vaan 3.1 :D
     
  18. jiiz

    jiiz Gearhead

     
    Luoppis ja ReDDot tykkäävät tästä.
  19. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Nyt kun lomalla sai aloitettua sen jarrulevyjen vaihdon eteen niin huomasin että oikealta puolelta, kun se vasta on levällään että kilpi on hapero ja pala puuttuu. No niitä ei sitten vissiin uusia o missään? Ainakaan ihan helposti ei löydy kun etin. Laitanko palan purkalla takas vai masennunko kun migillä ei ruosteiseen peltiin saa uutta palaa kiinni.
     
  20. tsipi

    tsipi Gearhead

    Ei kannata masentua. Eihän niitä löydy kaikista autoista välttämättä tehtaaltakaan... tai tiedä sitte olisko nykyautoissa jo kaikissa.
     

Kerro tästä muillekin!