Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. teme01

    teme01 3rd gear

    Montako metriä saitte hukkumaan letkua tohon laatikon jäähdyttimille?
    Ja sisähalkaisija letkussa 12mm?o_O
     
  2. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Teknikum mari letkussa jota ostin sisämitta oli 12,5mm. Pituutta en muista ku aikaa vieriny. Laitoin sillo pätkityt putkien ja letkun pätkien osat yhteen ja mittasin kolmeen kertaan ne. Otin sitte reilummin kumminkin ku tein kiinnikkeitä ja laitoin sillee fiksusti ainakin omasta mielestä. Lattarautaa rautakaupasta joka oli muuten sinällään vaikeeta ku kukaan ei vissiin tee enää mittään ite. Sitte niitä hydrauliikkaputken kiinnikkeitä vihreitä muovisia ostin hai flexistä. Metri jäi yli letkua ettei se ihan älyttömästi menny pieleen. Se menee liki etukardaania ainakin minulla joten laitoin varuiksi kunnon kiinnikkeet.
     
  3. teme01

    teme01 3rd gear

    Pitääpä käydä paikallisessa hydr.liikkeessä kyselemässä..
     
  4. teme01

    teme01 3rd gear

    Riittääköhän tuossa mari letkussa tuo lämpötilankesto 100c ??
     
  5. musta pässi

    musta pässi Gearhead

  6. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

  7. teme01

    teme01 3rd gear

  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei se paljoa yli 100°C sais nousta, mutta voi nousta. ATF menettää ominaisuuutensa 125° yläpuolella. Mieluummin letkua joka kestää yli 125°...
     
  9. teme01

    teme01 3rd gear

    [​IMG]
     
    smgt tykkää tästä.
  10. teme01

    teme01 3rd gear

    onko tollaset klemmareista parhaat ?
     
  11. tsipi

    tsipi Gearhead

    On ainakin minun mielestä. Tai ihan minisiteetkin piisaa jos tuohon lootaan jäähyyn suunnittelet. Ja laittakaa ny lisää jäähyä sinne lootalle, jos huitelette edes lähellä 100 astetta. Öljyn ikää vaan lyhennätte ihan suotta.
     
    tappokinnas tykkää tästä.
  12. teme01

    teme01 3rd gear

    en nyt taas löytäny..
    oliko letkulähdöt laatikossa ja lämmönvaihtimessa 3/8 npt?
     
  13. teme01

    teme01 3rd gear

    1/4 NPT
    löyty tuolta aiemmin.
     
  14. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Lootassa 1/4npt ja lämmönvaihtimessa 3/8npt. Kaks kumpaakin kokoa tarttet ja etrassa ei o eikä ne ymmärrä mikä se npt on. Ainakin paikallisessa minulla. Tilasin ebaysta semmoiset 1/2 tuuman letkukaroilla ni kävi letku mukavasti siihen.
     
  15. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Oonko ymmärtänyt nyt oikein? Että vakuutusyhtiöt vaatii seisonta-ajalta maksun kaikista kaskon turvista mitä on normaalisti käytön aikanakin? Tuli lähitapiolalta uuden vakuutuskauden ehdot, tuli vaan mieleen että eihän tuo seisottaminen nyt sitten enää kannata..? Lisäksi vaativat 20e pohjamaksun liikennevakuutuksesta vaikka autolla ei ajeta? Eikö tuo viimeinen nyt ainakin särje suomalaista oikeustajua?

    Ymmärrän kyllä palot ja varkaudet että ovat voimassa seisonnan ajan mutta ulkomaan vakuutus, autopalvelu ja eläintörmäys ym :D:D
     
  16. tsipi

    tsipi Gearhead

    Voithan sä puottaa seisontaan laiton yhteydessä "ylimääräisiä" vakuutuksia pois? Vaikea sanoa kun ei oo tullu harrasteltua ku liikennevakuutuksia..

    Meinasin ostaa tork tekin ofv020 over flow valven, mutta ainakaan ebaysta en löytäny yhtäkään myyjää joka lähettää suomeen? Mistäs muualta noita sais järkihintaan?
     
  17. Dadda

    Dadda 1st gear

    On tullut melko vittumainen nää vakuutukset. Autossa on vain osakasko, eli palo/hirvi etc mutta sama maksu jos ajaa tai ei.. Ja on kuullut että minimi on 20€ tieliikkene autoissa, vaikka seisoo 12kk. MUTTA minimi tieliikennevakuutus moottorikelkoissa on 50€ vaikka on seisonnassa koko vuosi, eli onhan se paska kun tarvi joka saatanan ajokausi irtisano koko vakuutus. Sanoin se myös lähitapiolan vakutusmyyjä kun viimeisin kävi kontorille, että te saitte lisää työtä kun kaikki pitäis nyt irtisanoo... Hän sanoi joo on se nyt näin, olen täällä tekemään töitä :mad:
     
  18. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    juu, ei niitä myyjiä tork tek ofv o ebayssa kuka lähettäs meille. Hakemalla tuotteen nimellä muutaman lähettävän firman muualta jenkeistä löysin mutta tais 60€ luokkaa olla toimitus ni aattelin että pitäköön tunkkinsa. Tilasin kuten olen kertonut suoraan valmistajalta kaverin pojan vaimon osoitteeseen kalivorniaan. Sieltä se sitten tuli kirjekuaressa suoraan kotijo postilootaan. Kyselin lähetyskulujen perään pari kertaa mutteivat kukaan suostunu ottaan latin latia.

    voisit tietysti kysyä suoraan myyjältä tai valmistajalta suostusko ne laittaan tänne Suomeen. Oon saanu jotkut toimittajat lähettään kamaa ku oon kysyny niiltä sähköpostilla. Sitte ku shipping hinta selviää ni päättää ottaako vaiko ei.

    laitoin tänään sen toisen puolen vetarin uuden ristikon paikoilleen. Totesin kuten aiemmin mainittiin että rälläkällä poikki risti ja lähtee helposti naputtelemalla kupit pois. Sitte tein prässilevyn sinkitystä teräslevynkappaleesta johon porasin kupin mentävän reiän. Record no:4 ruuvipenkillä puristin paikoilleen niin että se tekemäni ”prikka” oli haarukan toisella puolella. Silloin se haarukka jää suoraan ja painaa sitä toista kuppia eikä molempia yhtä aikaa ja silleen saa helposti painettua ne sisään.

    sitte modasin öljynpaineanturin hylsyn. Se oli liian matala vaikka pitkää mallia olikin ja anturin pää pohjasi eikä ylettänyt jotta olisi voinut käyttää. No rälläköin sen pään poikki ja hitsasin sopivan ison helmiliitoksem mutterin siihen jatkoksi. Nyt jo vain yletti että pääsee kääntään auki ku kerkiää touhuissaan siihen asti.

    mitä vakuutushommiin tulee ni lähitapiolassa on halvin minulle ramin liikennevakuutus. Pop-vakuutukseen vaihdoin vaimon auton ja uuden nissanin liikennevakuutukset jolla pitäs tyttöä ruveta opettaan.
     
    tsipi tykkää tästä.
  19. tsipi

    tsipi Gearhead

    Tarvii varmaa kysellä ebay myyjiltä hommaa. Just nyt ei oo ketään tuttujakaan lentämässä jenkkilään :rotfl:
     
  20. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Do dii, vaihdettuani siis molemmat eturistikot etuperään koska ne kyllä olivat paskana joista vasen ristikko oikein tosi paskana että yhestä kupista peräti pala puuttui luulin että kevätaurinko paistaa taas pässin karsinaan. Juu ei, sama saatanan kihnuttava ja ajoin jurskuttava ääni. Vielä tosiaan enemmän vasen puoli ja etupäässä. Ajelin eilen pää pihalla pitkin kyläteitä ku tunkilla nostaen ja käsin pyörittäen ei etu eikä takapään renkaista eikä etukardaanista tullu ääntä. Eikä vuoda etuperä öljyä että tulis vajeen takia. Tosin syksyllä tarkistin pinnan peristä. No kattomaan ameriikan joen pyhiä kirjoituksia alan keskustelupalstoilta. Pyöränlaakerin olin jo nykinyt eikä väljää ollu jollei se ole ruostunut ja kuivunut? Otin kuitenkin etukardaanin irti ekaks ja
    voilà!

    etukardaanin etupään yks kuppi oli hirttänyt kiinni. Neulat muhjuna ja ruostetta täynnä. Kesällä tai syksyllä olin rässänny täyteen ja yleensä tottunu aiemminkin että kerran vuoteen riittää ku kilsoja ei tolkuttomasti tule. Entinen omistaja laittoi just ennen ostoa sen joten kolmea vuotta ei kestäny. Kuulemma halvimmat ei kyllä montaa vuotta kestäkään ja nuo tähän asti laitetut on spicerin laaturistejä. Jos etusen vielä ehostas ni tosta olis sitte kaikki uusittu.

    mites on, ne nivelristien mallit on siihen jo aiemmin tullu laitettua ylös mitkä siihen kuuluu ja puhetta siitä ollu kuulasta että vois tilata mutta tarviiko siihen muuta? Joku kumitiivisteen retale siellä näyttäs olevan joka on poikki.
     

Kerro tästä muillekin!