Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Minä pesin oman maton moneen kertaan pari vuotta sitten paikallaan ollessa penkit irroitettuna tekstiilipesurilla. Kyllä se puhtaammaksi tuli hyvin paljon mutta ne ruostejäljet esmes jäi. No viikon päästä vein lankomiehen avovaimoineen kaapuntiin radalle ni eikös ne puottanu puolen litran kaljatölkin laattialle. Laitoin kuivamisen jälkeen ruokasoodaa siihen että lähtis se haju ja läikkä pienemmäksi. Vitutti, kyllä siinä tossakin hommassa joku tovi vierähti ja yks tuhoaa 30 sekunnissa sen.
     
  2. teme01

    teme01 3rd gear

    Joo näyttää vanhat ruoste jäämät olevan tiukassa,
    Vaikka oli kuumavesipesuri ja etikkaa ja mäntysuopaa ym. Ym.
     
  3. rammeri

    rammeri 1st gear

    Onko kenelläkään tietoa miten Goerendin tekemän 727 laatikon pannat säädetään (Tai minkä tahansa vähän vahvennetun laatikon)? Tuskin samalla tavalla kuin orkkislaatikossa?
     
  4. tsipi

    tsipi Gearhead

    Laittasin ihan niinku ohjekirja sanoo. Miks sitä mitenkää erilailla säädettäis? Periaatteessa, jos on vipusuhdetta servolla enemmän, ni panta tekee pienemmän liikkeen. Kyllähän sen pannan pitää kuitenkin irrottaa kunnolla, minkä takia olisin vähän varovainen jättämään tiukemmalle. Pakin panta ainakin ihan orkkis säätöön vaan. Tuskin sille pannalle mitään päivitetään.

    Ite ainaki muistaakseni läjäsin ihan tehtaan arvoihin, mutta en kyllä käyttänyt kaikkein rajuinta vipua kick-down pannalla. Liekö käyttää goerendikaan.

    Luistaako 2 vaihde? Jos ei, ni tuskin on ihan mettässään nytkään ja säätäessäs tiedät ainaki millä on toiminut, jos lasket kuin paljon kiristyy.
     
  5. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Omassa vaffistetussa säädin syksyllä just niinku moparin tehtaan ohje on. Eikä se lootan rakentajakaan puhunu muusta. Se on korjannu ja vahvistanu entisestään hajonneen goerendin ramin laatikonkin. Tein siihen tarkoitukseen kupeen toiseen säätöruuviin neliöprofiiliputkesta ja 1/4 hylsystä avaimen johon pikku monenttiavain käy. Öljypohjan säätöruuviin tais käyvä bits-sarjan se hylsyadapteri mihin se bits tulee. Siihen kans sitte tietty se momenttiavain käy. Sama rakentaja sanoi että ei sitä momenttiavaintakaan välttis tartte. 440 monacolla ajoin vajaa kymmenen vuotta eikä 727 ollu koskaan ku korvakuulolta pantojen säätö.
     
  6. rammeri

    rammeri 1st gear

    Kiitos tsipi ja musta pässi! 2 vaihde ei luista ja täytyy laittaa ylös paljonko on nyt kierroksia ja säätää tehtaan ohjeen mukaa, ainakin voi palauttaa suurin piirtein samaan
     
  7. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Mä kyselin tää sama kysymya Gearmannilta ku mun laatikko laitettiin siellä. Hän sanoi että samat arvot hän on käyttäny, ja selitti sen jotenkin niin että orkkis vs. viriviri pannat ovat saman pitusia, materiaalit niissä vaan erot.
     
  8. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Mistä kannattais alkaa kyselemään kojelaudan osia? Aloitin soittimen vaihto tänään mutta loppui into aika nopeasti ku muovin palaset lentää niin että tarvii suojalasit ja luotiliivin.
     
    tsipi tykkää tästä.
  9. sisu

    sisu Gearhead

    Tässä ohjeet.
    How do I adjust the front band? (Kickdown band/2nd Gear Band) If a vehicle is equipped with a Goerend valve body, loosen the lock nut and tighten the adjustment bolt to 72 inch pounds and finally loosen 2¼ turns. If the vehicle is equipped with a stock valve body, tighten the adjuster to 72 inch pounds and loosen 1 turns.
    How do I adjust the Rear Band? (Reverse Band/Low & Reverse Band) On a Goerend or Stock valve body: tighten the adjuster to 72 inch pounds and loosen 3 full turns.

    Eli ei samoihin arvoihin kuin vakiot jos on goerend venttiilipöytä.
     
    tsipi tykkää tästä.
  10. ravolta

    ravolta 3rd gear

    onkos suomessa pajoja joista 3-levysiä turbaaneita myytäs 47re-hen? tai yleesäkään 1-levysiäkään. jotenki nii huono google mulla etten löydä kotomaasta mitään,
     
  11. sisu

    sisu Gearhead

    Jn trading tekee.
     
  12. hla

    hla Gearhead

    www.jntrading.fi
     
  13. smgt

    smgt 3rd gear

    Isot pojat sanoo ettei suomesta tule kunnon turbiineja. Ja oitekkin oon pettyny suomi lowstall turbiiniin. En huomannu eroa vakio turbiinin stalliin ollenkaa...
     
    sisu tykkää tästä.
  14. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Mulla oli se ats five starin kolmelevynen mikä meni paskaksi ja nyt sen on JN trading avannut ja laittanut niin oikeen tyytyväinen olen.

    Jenkkilästä ne osat siihen tilas joten en sit tiedä miten ne täällä muuttuu huonommaks.
    Olen aika iso poika. 100kg ja pari rintakarvaa.
     
  15. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Leppäset tuusulasta mulle laitto muutama vuosi sitte laatikon ja turbiinin. Makso ihan vitusti, mutta kyllä kannattiki. Askilla on vedetty 300k mailia ja vielä pelaa .
     
  16. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Niijoo toki matalaturbiini tuli samaan hintaan. Nyt on vedetty tollaset 300,000 mailia tolla lootalla ilman ongelmia. Välillä on tosin vedetty täysillä, qadilla ko mustaa savua. ko nasta lauvassa. Lähtee,
     
  17. rammeri

    rammeri 1st gear

    Kiitos Sisu! Nyt pitää vain ihmetellä onko mulla vakio vai goerendin venttiilipöytä... Laskussa lukee "Rebuilt RH47".... Mistä sitä pitäisi lähteä katselemaan? Pantojen säätö on syvältä, takkapantaan löysin sopivan hylsyn mutta etupanta on vielä hakusessa. Ja yksikötkin on in-lbs, ei ft-lbs, ihmettelin eka kovasti miten niin pieneen ruuvinpäähän saa melkein sata Nm:ää....
     
  18. rammeri

    rammeri 1st gear

    Jos joku tilailee kakkoskoppaiseen niin mäkin voisin ostaa yhden. Ei taida olla mikään kiva vaihtaa mutta potuttaa katsoa näkkileipänä olevaa kojelautaa. Joskus löysin jenkeistä mutta en raatsinut ostaa kovan rahdin takia.
     
  19. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Se on noin 8,13Nm

    https://www.convertunits.com/from/inch+lbs/to/N+m

    Saattas muuten kojetaulun päällinen kans kiinnostaa, katellu huopapintaista korvikerättiä nyt kolme vuotta. Kuskin penkkiin kans pitäs istuintyynyn verhoilu ja foamit saada myös. Samoin kattoverhoilukin harkinnassa. Jos olis kontti ni siihen sais kamat, yksittäisrahti on kallis.
     
  20. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    8Nm on oikea momentti...
     

Kerro tästä muillekin!