Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Meillä on työpaikalla testeri ja testasin "vanhat" ku laitoin uudet dfi 5x12 suutrimet. Veikkaan että ne vanhaat eivät ole kauan ollu siellä ennenku vaihdoin enkä tiedä ovatko edes orkkis kokoset mutta testeri näytti 300baria.
     
  2. tsipi

    tsipi Gearhead

    No siellä on ollu aika rapeasti painetta. Tarvii maanantaina soitella dtechille tuusulaan, josko sillä olis tikkuja hyllyssä keräämässä pölyä. Ellei nyt satu jostain muualta tulemaan vastaan. Saa siis tarjota. Tuskin haluan kyllä 5x0,012 suurempia. Ei turvavyötön auto auto varmaan kaipaa isompia. Ja tuskin tuo 35 holsettikaan.
     
  3. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Kaipais taas vähän vihjeitä. Parkkijarrun vaijerit on venyneet siihen pisteeseen, että säätövara on loppu ja alkaa vetämään paloja luonnollisesti vasta polkimen osuessa lattiaan. Ongelmia tuottaa nyt lähinnä ymmärtää tuolta rockauton valikoimasta kun on eri pituuksia ja sitten vielä 2000 vuosimallin puolivälissä jotenkin kai vaihtunut takimmaiset vaijerit? Eli voiko nyt olla paljonkin eroja pituuksissa, muuta kuin keskimmäisessä "välivaijerissa"? Ehkä kuvista suunnilleen osaa valkata taakse levyjarrullisen vaijerit? Ja on vielä erikseen harvoissa maininta "4WD".

    Itellä siis kyseessä vm.2001 2500 4WD quad cab pitkä lava tehtaan levyjarrut takana.
     
  4. exxcevy

    exxcevy 3rd gear

    Levyjarrullisis on manuaali säätö käkkäris toisin kuin rumpujarrullisis..... siis kato se säätö jarrujen pääst ja säädä jos tarvet....
     
  5. tsipi

    tsipi Gearhead

    Juu eipä näköjään dtechin kautta suuttimia tällä kertaa osteta. Ei ole hyllyssä ja pari kuukautta varttunut edellisiä. Kysellään, josko joku vaihtaisi kärjet ja säätäisi pop paineet kohilleen. Tai jos jollain on suuttimet laatikonpohjalla, niin nekin kiinnostavat. Tai edes kärjet.
     
  6. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Mulla on hyllyssä vakiot 260 bar. Vaihdoin ne jokunen vuosi sitten Dtechin vastaaviin uusiin kun ajattelin että jossain niistä ois vikaa. No eipä käynti juuri muuttunut, lähinnä tuo tyhjäkäynnin röhnötes on ihmetyttänyt. Mut aina se on käyntiin lähtenyt, joskin alavääntöä tais tulla lisää kun turbiini petti :D

    Laita vaikka yv:tä jos kiinnostaa, myyn runkoineen. Halavalla. 260bar KDAL59P6. Nozzle DSLA 145P462
     
    Muokattu: 8.6.2020
  7. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Kysy löytyykö Akaan dieselistä kärjet. Näiden pitäis olla samat kun 5x0,012:

    https://akaandiesel.fi/epages/akaandiesel.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/akaandiesel/Products/00008
     
  8. Cumminski

    Cumminski Gearhead

  9. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Nojoo, saahan jenkeistä kokonaiset suuttimet lähes samaan hintaan. Pitää vielä muistaa että vanhojen runkojen pesu plus testaus 50e/suutin. Jos ei satu olemaan omat vehkeet.
     
  10. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Toi on pelkän kärjen hinta.. Parivuotta sitten noi on maksaneet 70€/kpl asennettuna omiin suutinrunkoihin. Omia kokemuksia noista ei ole, koska noi on aivan liian pienet :D Omien kärkien vaihto maksoi yhteensä noin 120€ posteineen.
     
  11. Rannis

    Rannis 3rd gear

    On kyllä halpaa 20euro/suutin. Kaveri soitti muutava viikko sitten läpi dieaelfirmat ku veneessä piti saada suuttimet rempattu ja halvin oli 50euro/suutin.
     
  12. tsipi

    tsipi Gearhead

    No tässä nyt on konsultoitu alajärveä myöten hommaa. Ja saan tuosta penkin kyllä lainaan, missä pääsee sitte koettamaan. Ja tiedän nyt suurinpiirtein, että sinne pitäs saada 0,3 - 0,4 mm fylliä. Ehkä houkuttais laittaa sitte kärkeä uusiks..

    Nakkaan cumminski yv:tä kohta puoliinsa.
     
  13. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Niinno, 600 pyyti sillon.. pelkistä kärjistä :oops: plus vanhoille rungoille asennus.

    Pari vuotta sitten sama firma laitto vanhan 415dt fiiattiraktorin suuttimet kuntoon: päälle 600e. Hyvät ne toki on, enkä ite olisi niitä entistettyä saanut. Mutta kuitenkin kyse neljästä kpl että.. noh.. hirvittää mennä enään kyseleen pumpun entistämistä, kun kerta suuttimista jo pyydetään :D
     
  14. tsipi

    tsipi Gearhead

    Tämän alajärven dieselhuollon kaveri selitti kuinka pekkapumppu scanioissa oli avauspaineet laskeneet 50 bar vuoden ajon jälkeen. Uudet boschin kärjet ja suutin paineet oli noussu takaisin oikeille paineille ilman säätölevyihin koskemista. Vuos eteenpäin ja taas rekat kulutti liikaa ja suuttimet oli jälleen 50bar pudonneena. Tällä kertaa vaihto bosion kärjet ja homma hävis. Eli jopa orkkis bosch suuttimet jotain ryönä laatua.. Mitä tässä nyt sitte uskaltaa ostaa?

    Commonraili miehille uskallan jopa suositella tota alajärven kaveria, mikäli ei aiheuta ongelmia roikkua 1,5 tuntia puhelimessa ja käydä läpi aiheita katri kulmunista viagraan. Nämä aiheet ei sentään liittyneet toisiinsa. Commonrailien aihepiiristä informaatio meni pikkasen meikäläisen jakauksen yli, ja enpä vielä ole niihin sotkeutunutkaan.
     
    Blower Camino tykkää tästä.
  15. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    tsipi tykkää tästä.
  16. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Tilasin koronan alkuaikana ebaystä jeepin valojensäätömoottorit ja Grand Voyagerin vaihteistoöljytikun. Kauankos siitä nyt on.. kaksi kuukautta? Yleensä pari-kolme viikkoa on mennyt ebayn ostoksissa.
     
  17. tsipi

    tsipi Gearhead

    Juu samaa kuullu, et jenkit ois jumissa nyt tilauksien kanssa. Oikeet numerot ku löytää, ni kyllä noita euroopastakin löytyy.

    En haluais kuitenkaan mitään huonolaatuisia kärkiä laittaa. Cumminskin kanssa päästiin kauppoihin. Kiitoksia vaan. Laitetaan nyt paremmat kii ja ajan kanssa sitte pistän toisiin uudet kärjet ja mietin sitte mitä teen tulevaisuudessa.
     
  18. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

  19. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Edelliseen katsastukseen vaihdoin parkkijarrun palat, loppu jo silloin säätövara vaijerista vaikka palat oli säädöissään ja nyttemmin vaijerin keskiosa roikkuu hervottomana ja nappaa vasta ihan polkimen osuessa pohjaan. Ei toki poissulje sitä, että olisi palat sulaneet pikavauhtia, mutta väittäisin vaijerin olevan nyt syypää.
     
  20. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Onko kellään tietoa noitten kärkien numeroista? Siis tarkoittaako ne jotain vai ovatko vaan ns. tuotenumeroita?

    Dsla varmaan kärjen muoto?
    Olisko 145 ruiskutuskulma?
    Entäs ne muut numerot?
     

Kerro tästä muillekin!