Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. teme01

    teme01 3rd gear

  2. Pertura

    Pertura Gearhead

    Ei ole kokemusta noista jousista, mutta onpahan noille hintaa lykätty :eek: Mä ehkä suuntaisin katsetta Amerikan mantereelle, ja Carlin tai Thurenin jousiin. Ne ainakin ovat laajalti kehuttuja, veikkaan että jäävät jonkin matkaa halvemmiksikin.
     
  3. teme01

    teme01 3rd gear

    Joo niitä katselin myös.
    Ois kiva tietää onko tuo vaan nimi tuo softride
     
  4. teme01

    teme01 3rd gear

    Mistä nykyään löytää 12venttiiliseen
    Ohjaus/alipainepumpun korjaussarjan/stefat?
    Ei taida sisältyä tuohon jakopään tiivistesarjaan.
     
  5. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    vaikka rokkiautosta. 904-335 on dormanin numero. Tai ebay, genos, you name it vissiin kaikissa firmoissa ketkä myy cummins ramin osia löytyy noin äkkiä katottuna jonkun tekemä repair kit setti.
     
  6. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Multa voi ehkä löytyä tommonen sarja tallista. Ostin varmuudeksi ku oli jarrut heikot mutta olikin sitten letkut loppu.
     
  7. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    teme01 tykkää tästä.
  8. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Nonnii, sepä alko kuseksimaan taas lämppärin swivel kun oli ajamatta viikon. Viksuna mietin kun on se vaan huopa kojetaulun verhona ja helppo kurkistaa että kumi jos ei puristu tarpeeksi ni minä poika rutistelen lisää. Otsalamppu, 335mm knipexin kärkipihdit, siirtoleukapihdit ja peili apuna. Herra mun jee, suihkulähde löyty ja autosta. Pää kylmäksi ja puristelemaan lisää. Loppu liritys ja hetken jo näytti hyvältä. Kuivailin nesteet kumimatolta sekä hikipisarat vaikka oli vajaa -20 pakkasta illankähmeessä ja eiku oottelemmaan. Aamusella oli muutama pisara tullu. Pitäskö häntä vielä puristella lisää vai ei. Vakavasti näyttäs kuitenkin siltä että kojetaulu olis yksinlauvoin pantava. Kestäs nyt oikeesti sinne kevääseen saakka ni olis kivempi korjailla kevätauringon paistaessa ja leivosten liverrellessä ulkona. Kattelin rokkiautosta ettei siellä ole muita kuin pyörivillä veiviputkilla varustettuja. Alkuperäistä ei taija saaha mistään. Ainakaan numerolla ei löyvä. Pitäsköhän teetättää kuparista mittojen mukaan ni riittäs lämpö. Tostakin käsi palaa kun kokeili kennon menoputkea. Joko se on niin harva kenno ettei puhallusilmaan tartu kunnolla lämpöä tai läpät falskaa. Kotelo kun on irti ne olis kyllä hyvä samalla putsailla ja liimata solumuovia tai jottain kumia tiivisteeksi. Tällä viikolla on särkyny kaikki mihin oon koskenu tai ollu koskematta. 2 autoa, lattialämmitys, peräkärry.
     
    tsipi tykkää tästä.
  9. smgt

    smgt 3rd gear

    Jos joku teettää sarjan tehokkaita kennoja, niin ostan kyllä varastoon yhen!
     
    Cumminski tykkää tästä.
  10. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    +2
     
  11. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Itellä semmonen "harvan"olonen kenno omassa ramissa. Hyvin on lämpö riittäny kovillakin pakkasilla. Ettei nyt herroilla olis lämppärin läpät jotenski swidurallaan, jos ei koppi lämpiä.
     
  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Oonks mä kattonu jo sulle orkkista?
     
  13. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Mullakin oli vuotanu syyläri aamulla muutama tippa ku ulkona lähes 20 astetta miinuksella. Tunnin lämmitin eberillä ja sit auto käyntiin ja nokka kohti suomen per... turkua. Ei mitään hätä ja ei oo vuotanu yhtään sen jälkeen.
     
  14. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    4746215 pitäs olla numero originaalille. Niin sen pitäs olla sama osa ku grand cherokee zj 93=>
     
  15. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Joo, on ehkä saatavana orkkiksena (hinnasto tuntee vielä, vain tilaamalla sen varmistuu saatavuus), mutta kestää tulla ja ei oo halpa... Tolla rahalla laittaa useamman tollasen: https://www.jamant.fi/fi/tuote/2471522-kenno-zj-93-98-cro4720008 , noita on hyllyssä yksi kappale... Ja juuri kuvan mukainen messinki/kupari, mikä tuo nyt sitten on...
     
  16. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Mutta mutta, ainakin 2nd gen on monesti kylmä, ovatko alkujaan samaa materiaalia kenno kuin Jamantilla? Meinaan että onko tuo alkuperäisestä parannettu vai alkuperäinen. Monet sanoo että kakkoskopan kenno ei lämmitä kunnolla, miten lie sitte tuo Jeepin?

    Sama muuten tahto olla -00 wj-Jeepissä.. että ei juuri kenno lämmitä.

    Silleen, kuparihan on parempi materiaali, en tiä mitä materiaalia on rotkessa alkujaan. Tukkoonkin ne vetää kuuleman mukaan herkästi.
     
  17. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Nonnii. Bible antaa ramin kennolle 4746215 numeron. Tuo 4720008 numero on jeepille muuta sekin pitäs olla ihan yhtä käyvä 2gen ram cumminsille. Rokkiauton mukaan jälkimmäinen olis loppupään 2genille tai jeepille. Jotkut tarjoo 94-02 ja zj jeepit samaa kennoa kaikille. Jamantin kenno on harvinainen, tarvike kyllä mutta crown ei ymmärtääkseni sen sivujen mukaan tee enää tommoista uutena vaan uudet on alumiinista swivel putkilla. Eli sitä samaa paskaa kuten rokkiauton kaikki tarvikekennot. Jos ei uutuuttaan vuoda tiiviste liitoksesta ni kohta vuotaa. Ite en raaski ostaa tuota linkin mutta ostakaa pois rikkaammat. Tarvikkeena ei varmaan tuota parempaa ole. Lämmönsiirtokyky pitäisi kuparilla olla parempi mutta alumiini on halvempaa ni nykyään käyttävät sitä. Ennen oli messinki päädyt ja kuparikenno. Puhki kun meni niin läkkäri laitto entisiin päätyihin uuden kennon tinaamalla ja taas mentiin 20 vuotta.

    Kävin kattelemassa ni tietysti vuotanu oli. -27 oli aamuyöstä pakkasta. Purin lämppärin putkia pois että pääsi lisää puristelemaan liitosta suppuun. Käyn kohta lisää puristelemassa ja kuivaan liitoksen ja kotelon päällisen. Laitan vaikka sikaflexiä siihen lisäksi ja toivon että kestää kevääseen.

    Löysin netistä tarvike alumiinikennon jossa on kiinteät putket ja 10 vuoden takuu. Tällä elinikä odotteella saattaa kestää loppuikäni se. Siitä kun katkaisee putket ja puristaa pihdeillä klunssin päihin ja laittaa letkut niin ei tartte purkaa kaikkea esille. Riittänee että raottaa koetaulua. Kattelin juutuupista miten joku oli tehny ne puristus pihdit jostain halvoista rälläköimällä. Muutenhan se ei kestä eikä uskalla sitä jättää sinne letkuja ilman niitä varmistuksia.
     
  18. Pikuppeilija

    Pikuppeilija 3rd gear

    Minä vaihdoin tuon sisälämppärinkennon juurikin koelautaa raottamalla. Hintsusti oli tilaa katkasta vanhat putket, mutta onnistui kuitenkin. Lunssit jäi tekemättä, mutta ei oo vielä vuotanu, viis vuotta on menny. Työnsin uudet letkut silleesti että ne yltää mutkasta mutkaan, ettei ne ainakaan liikkumaan pääse.
    Enkä kiristäny klemmateita niin tiukalle että olis putki antanu myöten. Sen verran nafti oli letku että en usko sen ikinä vuotavan.
     
    Muokattu: 18.2.2021
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kumma heppu, ensin kysyy kuparista kennoa...
    Ja kun tarjoan takuulla kuparista kennoa, ei se sitten kelpaakkaan... :rotfl::rotfl::rotfl: Vaikka itse toteaa, että noita ei enää saa edes Crownilta
    No kukin tavallaa.... :rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl:

    Sarkasmia, jos ette tajunneet.. Musta Pässi, no hard feelings :odrazz::odrazz::odrazz:
     
  20. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Onko tuo alunpitäen kuparinen, tuo Jeepin oma? Rotkessa on kai joku halvemmasta materiaalista tehty. Ei se ainakaan lämmitä, hailuusta vaan antaa 80 C lämmöllä. Kyllä kai tommosesta maksaa jos se vaan toimii.
     

Kerro tästä muillekin!