Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Joni.

    Joni. 2nd gear

    Mitenkäs 95vm 2500 ramissa kun syttyi abs ja brake valo palamaan eikä sammu vaikka on akut tovin irtijoskus harvoin kesäkuusta kun ostin väläytellyt satunnaisesti ehkä 5-10 kertaa mutta nyt ongelmaksi muodostuu katsastus kun vikalistan korjasin tänään piti käydä näyttämässä ja maanantai viimeinen päivä mikä olisi se helpoin tapa ei kuitenkaan teippi tai poltin irti sammuttaa nuo kun otteessa ei edes mainintaa abs jarruista.. tuo brake sinänsä huono kun käsijarrusta tuli huomautus
     
  2. Pertura

    Pertura Gearhead

    Kannattaa katsoa takaperän pyörimisnopeusanturi ja sen johdot. Jos tuo anturi on irti, niin sytyttää ainakin ABS-valon, Brake-valosta en ole varma. Ja kannattaa se anturi putsatakin, siihen jäävä metallisilppu haittaa toimintaa.
     
  3. Cumminski

    Cumminski 3rd gear

    Onko takapyörät vai nelipyöräabsit? Jos on nelipyörä ni onnea etupään anturin etsintään jos on rikki. En oo hetkeen enää löytänyt moista :D
     
  4. Joni.

    Joni. 2nd gear

    tuon ajattelinkin putsata ainoa mitä tein oli edellis iltana vetokoukun pistorasian kannen vaihto ja rek valojen tutkailu kun ei polttimojen vaihdolla lähtenyt loistamaan mutta jätin ne lopulta odottamaan kevättä
     
  5. Joni.

    Joni. 2nd gear

    toivotaan että takapyörä muttakun ei otteessa merkintää jarruissa niin eikö tuon voi poistaa käytöstä
     
  6. Cumminski

    Cumminski 3rd gear

    Niinno, periaatteessa. En tiedä sitten mitä tapahtuu jos katsastaja hoksaa anturit ja johdot, sillon periaatteessa abs valo pitäis syttyä ennen käynnistystä. Mutta onhan täälläkin porukka ottanut abs:n lampun pois ilman ongelmaa
     
  7. pectus

    pectus 1st gear

    on se kyllä hankalata korjatata ja pitää kulkine kunnossa...
     
  8. tsipi

    tsipi 3rd gear

    Eihän näin saisi sanoa, mutta parempi on ottaa abs valolle virta joltain viereiseltä merkkivalolta. :cool: tällöin se palaa sen sekunnin ihan niinku pitääkin.

    Sen verran toki kannattaa kattoa, ettei ota vahingossa vilkun valolta virtoja sille.
     
    Cumminski tykkää tästä.
  9. Rannis

    Rannis 3rd gear

    3 vuotta katsastin ilman abs-polttimoa, aina läpi. Sit hokasin että niitä antureita voi kokeilla kuhan nostaa pyörä ilmaan ja pyörittää. Mittari kiinni ja kattoo mitä mittari näyttää. Voi olla että ostin viimesen abs anturin takavetoseen rockautosta ku ensin ei tullu mutta vähän ajan päästä tuli paketti jostain toisesta paikasta.
     
  10. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Jaahas, olipa savotta saaha rami käymään taas. Sillä tankin lämmittelyllä ollu sitte mitn hyötyä. Ehkä jos olis ollu kunnon löpölämmitin ja pressuttanu koko huussin ni varmaan sit. Talliin kun ei mahu. No löpösuodatinta lämmiteltii ja käynnisteltii ja kiroiltii. Lopulta sitte aattelin että täytyy kunnolla tehä a-ö koko souvi ni tänään vaihoin suodattimen, irrottelin täyttöputken ja siitä letkun liitoksesta 1/2 letku sisään. Pumpulla imaisin sata litraa tynnyriin oikein juoksevaa ja kirkasta naftaa. Sitte hain abc-asemalta nelkyönt litraa talvilaatua tankkiin jääneen noin 30 litran kesälaadun kaveriksi. Sisätilan lämmitin oli pari tuntia siellä auton alla eriössä hönkimässä lehmän henkäystä tankkiin päin. Sitte kiroilin käsipumpun kanssa ku ei nosta vaikka kuinka runkkaa eessuntaas. Taas lämmiteltii tällä kertaa sitä uutta suodatinta ja sahailin. Sitte akutkin loppu ku sitä eberiäkin jossain vaiheessa yrittelin käytellä ja vikakoodeja poistella. Sitte män hermot ja laitoin 2-tahti öljyä 5 litran pönikkään jossa 98E bensaa. Aattelin että jos kerran vielä pojat yritettäs ennen bensan lisäystä. No toisenkin kun ekalla kävi ni toisella paremmin. Kolmannella kävikin sitte kuin entiseen malliin. Käyttelin pihassa ja kolailin lumet auton ympäriltä. Sitte kävin vähä pärräilemässä ku oli lunta tullu ja kahva eellä oli heleppo vejellä. Vaan takas tullessa huomasin että tiuruaa jäähdytysnestettä taas repsikan jalkatilaan. Kiristelin sitte kennon klemmarit ja jätin akkulaturin puskemaan täyteen akut. Eiköhän nekin kohta ole entiset kun tulee neljä vuotta tammikuussa. Tämä kaikki enimmäkseen toisella kädellä kun vasemmassa on se ammottava aukko jonka soisin menevän kiinni kun eivät tikanneet sitä. Kaheksisen tuntia jumusin lumisateessa. Nälkään kuolisin jos vieraalle tekis.
     
    tsipi tykkää tästä.
  11. simu_l

    simu_l Gearhead

    Mää tein vaan syyshuollon tossa vklp ja samalla laitoin 1500w TT thermon, alako hirvittää ajatus että seo 2e ennenku auto edes käy ku weballa lämmittää...

    Varmaan joulun pyhinä tulee mittaustuloksia miten tuo 1,5kw riittää.
     
  12. smgt

    smgt 2nd gear

    Itekki miettiny nuita letkulämppäreitä ku ois helppo laittaa ja pirun tehokkaitakin ovat. Ei ole vaan uskaltanu sotkeutua niihin ku jokatoisella on ongelmia niiden kans. Työkaveri on vaihtannu parissa vuodessa 4kpl omaasa... Olen sitte tyytyväisenä antanu biinarin hoitaa lämmityksen. Eipä se ole paljoo keskikulutuksessa näkyny vaikka tunnin aina on päällä.
     
  13. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Mulla korjaantu -95 abs/brake vika vaihtamalla abs boxi ehjään siitä kuskin akun vierestä. Mittasin ensin anturit ja ostin uuden taka-anturin, kun se näytti hiukan eri lukemia mitä etuanturit. Kun irrotti risan absboxin, niin brake valo toimi normaalisti käsijarrun kanssa.
     
  14. simu_l

    simu_l Gearhead


    Meillä töissä ei oo vielä vaihettu yhtään noita TT thermon uudempaa mallia takuuseen tai muutenkaan. Yleensähän jos sähkölämppäri särkyy niin se särkyy koska siinä on ilmaa.
    Se TT thermon vanha malli ja sen kopio puuilon myymä on sit vähä toinen tarina... Toimii kai neki jos on täysin pystyssä ja nestepinnan puolivälin alapuolella.

    Mutta nytpä lähtee oma testiin, laitoin puunajo rattoriinkin samanlaisen nii saa vertailla ja testailla.

    Mulla alakaa näkymään kulutuksessa kun nykyään 90% on 11km työmatka...
     
  15. smgt

    smgt 2nd gear

    Minkälainen se uus malli on rakenteeltaan?
    Kyllä hyvään tavaraan aina voi sijottaa ja koslaa parantaa. :D
     
  16. simu_l

    simu_l Gearhead

    En minä nyt osaa niin eritellä, vähä eri näkönen ja sisukset suunnittelu paremmin ja vissii kiertovesipumppu parempi.
     
  17. teme01

    teme01 3rd gear

  18. smgt

    smgt 2nd gear

    Ilmajousilta petti kompura.
    Oisko suosituksia mitkä kierrejouset laittas keulaan tilalle?

    1995 4wd cummins rammi.
     
  19. teme01

    teme01 3rd gear

    Mielenkiintoista, kelpaisko vakio jouset vaihdossa ilmapusseihin ;)
     
  20. teme01

    teme01 3rd gear

    Onko ne ilmat huonommat kun kierrejouset ajella ?
     

Kerro tästä muillekin!