Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. simu_l

    simu_l Gearhead

    Nyt kokeilin ekaa kertaa TT thermoa, mittailin lämpöjä kannen molemmista päistä ja lohkosta pakosarjan alta. Se on nyt lämppärin letkun välissä siten että kuuma menee kennolle.

    Ulkona -14 tyyni.
    1h ka oli +12
    1,5h ka oli +20
    2h ka oli +23

    Että ei se nyt webaston veroinen ole, mutta lämpeää se ja mukava ku sisälle alko tulla lämmintä (haaleaa kai se +20 on) heti.

    Oli nurkkiin jääny defan ylläpitolaturi niin laitoin senki varsin. Vieläku ois joku sileä säteilijä nii laittas sen öljypohjaan...
     
  2. Cumminski

    Cumminski 3rd gear

    Vielä kun saisit vaihdelaatikon öljyn kiertämään nii lämpenis lootakin. Toki pitäis olla sitten vaihdelaatikon jäähdytyskennon ohitus ettei mee lämpö hukkaan.
     
  3. simu_l

    simu_l Gearhead

    Ei oo manuaalissa niin justiinsa... Ekat kilsat vähä hias vaihtaa, mut äkkiä ne notkistuu.
     
  4. smgt

    smgt 2nd gear

    Kyllä nuo ilmajouset on paremmat mitä mun entiset rautajouset. En osaa sanoa onko laatu jousi parempi. Itteä vähä tympäsee jää ilmajärjestelmässä ja nyt rikkinäinen kompura.
     
  5. Dadda

    Dadda 1st gear

    Mulla on nelipyörä abs vaikka on -96 malli. Katoin netistä, jo vuonna 2007 niitä etu antureita ei oli edes saatavilla. Kuulemma mukaan 1 vaihtoehto olis yhdistä kaikki kolme anturin piuhat, että ne vain lukee takamurikan abs anturi. Tuo 4 pyörä abs oli optional, muuten on pelkkä taka.

    Eli taka abs vielä ois ja ei syttyy vikavalo, toinen on jättää ne anturit paikalleen ja poista abs sulake. Tai ohittaa koko paska uudella jarruputkella, ja ota virta muu paikasta tuosta abs valoon key on testillä.

    Muuten en tiedä, koska jos varaosa antureita ei löytyy eteen, niin on melko vaikea saada inssi onnellinen. ilman että tehään omia ratkaisut siihen.

    Onneeks oma vehke pelaa vielä, en tiedä kuinka kauan :rolleyes:
     
  6. simu_l

    simu_l Gearhead

    Jos laittaa etu abs anturit lukemaan takapäästä niin ei se kyllä pysähdy enää talvella, takarenkaat kun meinaa lukittua niin boksi luulee että kaikki yrittää lukittua ja löysää kaikkia jarruja, katsastus kikkailuksi ehkä menis, mutta en ite tekis siltikään. Tjaa, sitte toisaalta, eipä sieltä taida tulla samaa lukumäärää signaalia edestä ja takaa per rengaskierros, että saattaa seota jo siinä vaiheessa...

    Jahka tuo päivä joskus itsellä koittaa niin pitää selvittää ja tehä adapteri jollekki muulle anturille. Ei se nyt loppuusa ole ku oskilloskoopilla mittailla tovi.

    Mullaki siis -96 ja 4pyörä abs 4wd.
     
    Saetkae, Cumminski ja Dadda tykkäävät tästä.
  7. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead




    Aika hyvin vakiosta koneesta. Kyllä luulis alankomaalaisen sit kerkeevän paatillaan pokerruneissa kun kaks pikkusen parannettua mottia paikoillaan.
     
    tsipi tykkää tästä.
  8. Nobody

    Nobody 1st gear

    Mistähän tuota lähtis vikaa kahtele seuraavaksi, eli potilas on -99 24v cummins. Alko keikka mittari pätkiä ja kampuran asento tunnistinta herjasi. No vanha pois mutta uus oliki väärä eli vanha paikalleen mutta eipä käynnisty. Nyt pari viikkoa uutta odottelin ja paikalleen, ei anna vikakoodeja mutta eipä lupaa käymäänkään. Näinköhän tuo Kiinan anturi oli paska jo uutena. Yhden kerran hörähti ku suutin putkia aukoin että josko ilmat ois vetäny ku seisonu kumminkin kk päivät. Ja tosiaan 3 4 nelos pytylle ruikkii OK mutta ykköselle ei juurikaan. Joko jollain ois myyynnisä hilut että saa rivipumpun vai mitähän tuota sitten kokeilisi?
     
  9. Nobody

    Nobody 1st gear

    Eipä se pohjaan asti anturi mennytkään nii ei tieten pelaa. Oli nii pirun tiukkaa että piti vasaralla naputtaaa pohjaan vaikka liukastatta laittoi.
     
  10. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Jaahas, termostaatti tais ruveta taas reistaamaan. Liekö väärti tilata orkkista kun maksaa melkein satasen? Kestääkö se yhtään pitempään? Nykyinen gates 33039S kesti kolmisen vuotta. Ne ei kyllä kalliita ole jos vaikka repullisen tilaa.
     
  11. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Ajatteko te sillä 180F termarilla vai sillä kuumemmalla 195F termarilla näissä 12V koneissa? Mulla Vanissa ollut jo vuosia toi kuumempi, ja ainakin kuvittelen että sillä olis taloudellisempaa menoa? Deboss oli samaa mieltä kun ajetaan paljon alle 500hp kombinaatiossa....
    Corvetessa mulla on toi 180F ja saa ollakin, uskoisin että siinä tullee enempi tarvetta pienelle reserville lämpenemisen suhteen, sit kun tosissaan kiusataan.
     
  12. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Toi 33039S mikä on kiinni nyt on 195F arvoltaan ja siinä on se jiggle pin levyssä. Jääny kai osin auki kun nyt kestää enämpi aikaa lämmitä ja sitte kun lämpiää ei humpsahda viisari sinne puoleen väliin niinku ennen vaan pysyy aika ylhäällä. Eilen ja tänään sitä katellu. Orkkis on 180F enkä tiedä onko se sen väärti hinnaltaan.
     
  13. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    ”Kannattaa laittaa termostaatiksi gates 33039s. Tää on 90asteinen.

    Mulla oli aikasemminkin tämä, mutta väsähti jostain syystä 3vuodessa. Jospa uus kestäs paremmin.”

    Kolme vuotta kesti tämäkin gates 33039S että en menis takuuseen sitten käyttäjä smgt kohdallakaan. Tilasin eilisehtoolla dodgen orkkiksen termarin ja tarvike tiivisteet. Ei se termari kauhian iso homma ole vaihtaa mut luulis pitempään kestävän kuin 3 vuotta. Just kun oli laturikin irki vähän aikaa sitten peruskorjauksen takia ja sen kiinnikettä joutuu taas löysäämään.
     
  14. simu_l

    simu_l Gearhead

    Just vaihoin uuden 33039s vanhan tilalle, oli kerenny pultitki jumia 8-9v aikana, kilometrejäki tuli reilu 100tkm.

    Eikä tainnut edes siinä olla vikaa kun ei juuri vaikuttanu lämpeämiseen, pikkusen lämpimämpänä käy nyt, mutta kestää muuan vuojen takaiseen verrattuna huomattavasti kauemmin että lämpiää.

    Olikos siinä termarin ohitusletkussa joku helmi vai onko se ihan avonainen?
     
  15. hzemax

    hzemax Gearhead

    En tiijä termareista, muutako rockauton keskihintasin on ny pelannu 100 k mailia. alkuperänen toimi 500 k mailia asti.

    Syy että kirjoitan tähän, vähän myöhässä , toki.

    Läksin töihin viikko ennen joulua, kuten normaalistikkin. Pari kilsaa ajettuani rami ilmoitti, että kattos urpo mittareitas. Noh volttimittari näytti eioota. Vittu , ajattelin minä ja rullasin takasin kotio. Otan vaimon mersun, jonka sanoin myös vaimolleni, joka matkustaa kyydilläni päijäthämeestä helsinkiin kanssani useasti.

    Tilasin laturin hopihopi rahtina ameriikasta, joka saapuikin ajallaan.

    Akuthan oli jäässä 2 päivää insidentin jälkeen. Noh , olihan niillä jo ikääkin ja vitusti pakkasta.

    Ostin uudet akut,,, kaikki tietää mitä ne maksaa laturi tuli ajallaan, etc. Mikä vittu on että ne aina hajoo kovimmilla pakkasilla? Varmaan menee vesipumppu seuraavaksi. Oottelee vaan pakkasia.

    Vaihdoin akut, ei vaikutusta,, ei sammunut avaimesta, miinukset irrottamalla sammu.
    Vaihdoin laturin, ei vaikutusta, ei sammu avaimesta miinukset irti ja seis.

    Joitakin kertoja napoja remppaamalla ja virtalukkoa vispaamalla, Äkin volttimittari heräsi ja kaikki pelaa normaalisti. Ehkä akku meni oikkariin ja computer said NO ja sit ko aikansa rassas asioita, ni joku bitti meni oikeeseen asentoon. Nyt pelaa hienosti.

    Aina pitää kuitenki gammo pakkasessa auto korjata,, saatana.

    Hyvää uuttavuotta kaikille.

    Ainiin tuli just 600 000 mailia mittariin orggis koneella ja turbolla ilman aukomisia.

    Yritän kuvata juutuubbin myöskin tämän metric miljoona km 500k miles ja 600 k miles siellä on jo.

    Antteks ja kiitos
     
    Saetkae tykkää tästä.
  16. kompassi

    kompassi 1st gear

    Gearman oy toivottaa asiakkailleen hyvää uuttavuotta,isolla vaihteella eteenpäin..
     
    Saetkae, ReDDot, Karppaj ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    juu, nyt viimeistään kannattas liittyä cummins million miles clubiin jos et viä siä oo. Etsääviitsisitsää laittaa linkin miles vaihtumiseen ku juutuupista on välillä vaikea löytää jos ei o tarkkaa käyttäjän nimeä tai hakusanaa. Jonkun klipin katoinkin joku vuos sitten mutten muista kuinka löysin.

    Tilasin kummiskin 33039S toisesta paikasta varalle jos noita termareita menee muutaman vuoden välein. Aattelin sen orkkis laittaa paikalleen kummiskii ku tulee. Kuinka se kestänee sitte.
     
  18. Cumminski

    Cumminski 3rd gear

    Mulla meni rotkesta kans kymmenen vuoden vanhat akut, ja vanhasta -99 chysler voyagerista hajos pakosarja ja valoista suli h4-kanta, uudesta vojakkerista meni kaikki jarrusatulat yhtäaikaa. Luulen että osasyynsä on tuo viime kesän kuumuus. Ja nyt on sitten ollut vastaavasti pirun kylmä. Suomi on ääripäiden maa mitä tulee ulkolämpötilaan.

    Mutta hyvää uutta vuotta silti kaikille :rolleyes:
     
  19. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Mittaushistorian mukaan viimosen 100 vuoden aikana vuosien keskilämpötilat ovat olleet muutaman asteen sisällä toisiaan. Joten jos on ollu hellekesä ni talvella on ollu vastaavasti kylymä.

    Mennyt edellinen vuosi on ollu raskas monella tapaa itselle eikä liity mitenkään cummins ram 4x4 autoon. Toivottavasti tämä uusi on kevyempi, vaikka ihan kaikille. Edesmenneen Martti huuhaa Innasen sanoin: ”Jumalan siunausta ja muuta tiukkaa hommaa” ja hyvää tätä vuatta.
     
  20. hzemax

    hzemax Gearhead

     
    musta pässi ja Cumminski tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!