Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. smgt

    smgt 2nd gear

    Rami on hyvä kiskomaan rattoria. Mulla jääti löpösuodatin 4000 foortissa, niin hinasin linkoineen päivineen kotia sen ramilla :D
     
    ripper tykkää tästä.
  2. teme01

    teme01 3rd gear

    Saksan ebayssa tukivarsia olis edullisesti,
    Mut tarviiko osata saksaa:eek:
    Vai saiskohan sieltä kielen vaihdettua jostai..
    Ei taas ymmärrä yhtää.
     
  3. teme01

    teme01 3rd gear

    No tukivarret tilattu.
    Mitä eroa on -03 ja -94 ohjaussimpukalla ?
    Tuohon uudempaan ois kai borgesonejakin myynnissä.
     
  4. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

  5. Cumminski

    Cumminski 3rd gear

    Kakkoskopan steering box on Saginaw
     
  6. freeride

    freeride Gearhead

  7. teme01

    teme01 3rd gear

    Mahtaako nuokaan lähettää Suomeen.
    valikossa ainakin on vaan Us ja canada
     
  8. ripper

    ripper 3rd gear

    Moro!

    Rammikuume taas ihan kohtuuton. 9 vuotta oli edellinen 2005 2500 Cummins ja jokunen vuosi siitä luovuin.

    Nyt olis kiikarissa muuten omiin tarpeisiin ihan bueno 3500 6.7 Cummins Rammi mutta Autotohtorin raportissa oli "vähän" risuja. Onneksi tuli käytettyä tohtorilla, ei noita kaikkia seikkoja tämmönen tavallinen tallaaja ois tajunnu alkuunkaan kattoo tai edes huomannu yhtään mitään.

    Etupääjutut, kilvet yms ihan ymmärrettävissä mutta mm. tuo EGR puuttuminen ja ei-alkuperäinen imusarja mietityttää. Kaveri tuossa mietti, että voikohan tulla isostikin sapiskaa esim. verottajalta kun päästövaatimukset senku kiristyy koko ajan enkä nyt muutenkaan väkisin haluais autoa mikä on tehty saastuttavammaks ku vakio.

    Eihän tässä uutta autoa olla ostamassa mutta saattashan se vähän ottaa päähän jos joutuu heti tonnitolkulla autoa korjaamaan.

    Herättääkö raportti jengillä minkälaisia ajatuksia?

    Kiitos jo etukäteen!

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Muokattu: 10.2.2022
  9. simu_l

    simu_l Gearhead

    Ei siihen egr verottaja puutu, mutta katsastuksessa sen puuttuminen ja inssi sen huomaa niin ajokielto pätkähtää eikä lopu enneku asia kunnossa. Sitä en tiiä miten se käytännössä menee, mutta laissa on nyt pykälä että saastelaitteisiin tai ajoneuvon päästöihin kajoaminen (virittäminen/ohjelmointi) yleensäkin on sille tekijälle rangaistava teko ja olikohan se nyt 30000te sakko mikä siitä seuraa.

    Että jos vakio osia ei ole antaa mukaan ja asia jännittää, niin seuraavaa yksilöä etsimään.

    Eihän tuo raportti muuten ole kummonen, paljon huonompiakin varmasti on.
     
    ripper tykkää tästä.
  10. ripper

    ripper 3rd gear

    Thanks, osaatko heittää lonkalta mitä tommonen egr elvytys + alkup imusarjan vaihto vois kustantaa. Ei asia sinänsä jännitä ett jos auton hinnasta päästään sopuun niin mikäs siinä, vaihtelee asianmukaiset palikat paikoilleen ja jatkaa ajelua.

     
  11. Pertura

    Pertura Gearhead

    Suomessa ei kaiketi ihan noita 30 miljardin euron sakkoja jaeta päästöihin vaikuttavista muutoksista, mutta leimaamisen ne estävät jo ikävästi käy.

    Noita imusarjan osia näyttäisi saavan Ebaystä kohtuuhintaan, tässä yksi esimerkki. Tiedä sitten mitä kaikkea sieltä on vaihdettu, mutta tuolla varmaan jo pääsee pitkälle. Työt tuskin muutamaa tuntia enempää vievät, eli varmaan kaikkineen alle 500 euron homma jos pajalle vie.

    edit: Eli https://www.traficom.fi/fi/ajankoht...ajoneuvojen-ja-niiden-osien-markkinavalvontaa mukaan ralliosia myyvät yritykset voivat joutua maksamaan enimmillään 30 tonnin sakot, jos tieliikennevehkeisiin kaupittelevat osia jotka eivät määräyksiä täytä.
     
    Muokattu: 11.2.2022
  12. simu_l

    simu_l Gearhead

    Hahah, typohan sinne luiskahti, kiitos
     
  13. freeride

    freeride Gearhead

  14. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Katoin huvikseni 30x30x30 boksin jossa vois pikkuosia ottaa ni 35€ rahti. Ja 170x40x30 jossa vois ramin kojetaulun päälliskansi kait fylleineen tulla? 130€. Jos tarttee ni noin saa. Äkkeistään tulis kyllä mieleen kattoa kaikki vaihtoehdot firmoista jos joku lähettäs Suomeen ilman välikättä. Kaikkien rahdit on kyllä noussu. Ebayssa/joillain toimittajilla välillä aivan kohtuuttomat kun se on vaan tapa kerätä katetta eikä perustu todellisiin kuluihin. Rokkiautossakin kannattaa katella eri päivinä ja kellonaikoihin kun nekin rahdit siellä muuttuvat miten sattuu.
     
  15. Pertura

    Pertura Gearhead

    No joo, piti tarttua siihen ;) Mutta olennaista siis se, että omistajalle ei olla sakkoja antamassa jos on muutettu päästöihin vaikuttavia osia. Eli siltä osin voi auton ihan huoletta ostaa, kunhan tiedostaa että voi joutua vaihtotalkoisiin jos leimalla huomaavat.
     
  16. simu_l

    simu_l Gearhead


    Jep, omistajan kannalta vain auton käyttökielto kunnes kunnossa.
     
  17. teme01

    teme01 3rd gear

    Muokattu: 13.2.2022
  18. j7

    j7 1st gear

    Eka katsastus tulossa Ramin kanssa. Vinkkiä mitä tehdä vaiko tehdäkö mitään Quadzillan boksille...

    Poistaminen vaatisi pikkusen askartelua kun pitäis map -sensorin piuhoja viritellä originaaliin liitokseen quadzillan sijaan. Nolla -asetuksellahan ei tuo tee mitään viriä, näyttää vain kivasti pulsen näytöstä antureista eegeeärrät, löpönpaineet ja muut.
     
  19. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Mitä käytännön eroa turbon jaetus ja jakamattomas pesäs? Juolahti mieleen tänään coumpund turbon paksarjaa tehdessä. Vakio ahdin pysyy pienenpänä ja hx52 tulee kaveriksi. vakio hx35 tulee 2-3 sylinterin väliin ja 4-5 sylinterin kohtaan 60mm hukkaportti ohittamaan hx35. Nyt pakosarjaa ei oo jaettu on mallia "halko"...
     
  20. tsipi

    tsipi 3rd gear

    Isot pojjaat puhuu, että paremmin heräisi kun tilavuus pienempi pakopulssille. Tiedä sitten mitä vaikutusta oikeasti varsinkaan noin pienen ahtimen kanssa. Varmasti toimii hyvin tuolle setupilla ulkoisella hukkaportilla. Hyvä huudella kun yhtään kokemusta ei twin turbohommista ole.. mieli kyllä tehnyt, mutta sitten pitäisi melkein rakentaa taas yksi uusi järjetön kosla.
     

Kerro tästä muillekin!