Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. tsipi

    tsipi 3rd gear

    Pistäisin rahani hehkuun myös. Jälkihehku pulssitus on yleensä lämpötila riippuvainen. Eli tekeekö lämpimällä koneella samaa? Vaikka tuskin tuo vaikuttaa millään tapaa sinun tai autosi elämään. Minullahan ei talvikäyttis ala edes lataamaan ennen kuin kierrokset käy ensimmäisen kerran parin tonnin kantturoissa.

    14.8V tuntuu kyllä napsun verran korkealta jännitteeltä. Sitä kannattaa seurata, jos yleisvirtamittarillakin näyttää samaa. Omassa 12v:ssä jännitteet seilaili ja henkinen kantti loppui kun latausjännitteet meni 16v paremmalle puolelle. Ulkoinen jännitteensäädin ja jännitteen seilaaminen loppui siihen paikkaan. 2genissä ainakin pcm toimii jännitteensäätimenä.
     
  2. jar

    jar Gearhead

    Toi grid heaterhän se varmaan tuota tekee. Eipä tullut mieleenkään, kun bensa-Jeeppi toimi tutustumispelinä mopar-maailmaan. Ainoaastaan rikas seos haisi kylmemmillä keleillä startin jälkeen...

    Ameriikan sivuilta löytyi keskustelua, että tuo grid heateri tosiaan imasee sen ~200 amppeeria, niin kyllä siinä jännite varmasti kyykkäilee. Täytyypä seurailla. Tuo korkeahko latausjännite vaan jännitti.:) Mieluummin korjaa ja harrastelee autoa muualla kuin tien sivussa, se ei ole oikein koskaan ollut oma juttu.
     
  3. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Mikä aiheuttaa että eturenkaat kuluu rapulle?15tkm ajettu 285/75r16 paine 2.8bar. Nivelet uusittu 2v sisää aurausta 1 aste. Vai oliko vaa halpoje renkaide ominaisuus...
     
  4. juba155

    juba155 1st gear

    Itelle tullu vastaan toi rapulle kuluminen ainoastaan renkaan runkovaurion yhteydessä.
     
  5. Pertura

    Pertura Gearhead

    Iskunvaimennus vaikuttaa kanssa tuohon rapulle kulumiseen. Minkälaiset ja minä ikäiset iskarit autossa on, ja mille puolelle rappua muodostuu?
     
  6. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Ulkosyrjä, on jo nii pahasti että vollottaa niinku laakerit olis menny. Iskarit on 7v sitte uusittu olisko 60tkm ajettu.
     
  7. Cumminski

    Cumminski 3rd gear

    Mites pyöränlaakeri, jos kerran auraus on kunnossa? Toki jos camberia on liikaa (yläreuna renkaasta ulompana) nii saattas sekin tehdä, tosin sitten kuluu rengas melko nopiaa ulkoreunasta. Kerran on mullakin ollut yläpallo kääntöpäästä niin kulunut että vaikutti kaikkeen, meni silti katsastuksesta läpi
     
  8. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Pyöränlaakerit vaihdoin syksyllä kun luulin niiden huutavan. Camberia on jonkuverran, mutta sitä ei taida saada säädettyä, takaveto gen2.
     
  9. Cumminski

    Cumminski 3rd gear

    Risukeula siis?
     
  10. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Kyllä.
     
  11. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Pystyy säätää camber ja caster 2wdssä.
     
  12. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Siitä ylätukivarren poikkitangosta muistaakseni joskus niveliä vaihtaes yritin mutta ei aivan nollaan saanu
     
  13. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Cumminski ja kiljunen tykkäävät tästä.
  14. Cumminski

    Cumminski 3rd gear

    Ja toi kohta että casteria ei saa säädettyä 4x4:ssä ei pidä paikkansa. Nelivedon etuakselin yläpallon tapin paikkaa saa siirrettyä kääntämällä holkkia siinä akselissa, semmonen kuusikulmainen. Siihen saa aftermarket-säätöholkkejakin. Samalla saa camberia säädettyä pyöräkohtaisesti. Jos joku ei tiennyt :rolleyes:
     
  15. Pertura

    Pertura Gearhead

    Onko asennettu leveling kittiä keulaan? Se ainakin selittäisi tuota camberin pielessä oloa.

    Voi olla että tuo rapulle kuluminen ei liitykään vaimennukseen, mutta voihan se olla että on sekä kulmat että vaimennus pielessä. Tuleeko rappu kuvion etu- vai takareunaan?
     
  16. Cumminski

    Cumminski 3rd gear

    Joutuukohan tässä kohta tilaamaan renkaat rapakon takaa, ettei tulis venakkoa. Eikös niissä aina lue se made in u.s.a
     
  17. Pertura

    Pertura Gearhead

    Ei ostomaa välttämättä takaa valmistusmaata, vaikkakin toki todennäköisemmin Euroopan markkinoille tehdään renkaita ryssän toimesta, kuin jenkkien markkinoille. Valmistajan perään kannattaa ennemmin katsella, käsittääkseni BFG tekee kaikki renkaansa jenkeissä, ja General tekee ison osan jenkeissä. Ja toki löytyy kiinalaisiakin renkaita, mitkä sitten todennäköisesti on siellä Kiinassa tehty.

    Hintojen puolesta tuntuu että ei kannata tilata renkaita mistään maailman ääristä. Hinnat eivät ole järin paljoa alemmat kuin kotimaisellakaan ja rahtia tulee sarjalle kontissakin satasia. Toki saatavuus tuntuu tänä päivänä olevan melkoista lottoa, eli jenkeistä varmaan saa varmemmin sen renkaan minkä haluaa. Tässä kyselyjen perusteella tuntuisi että Suomesta saa esimerkiksi 37-tuumaisia renkaita aika lailla kolmea eri vaihtoehtoa, BFG:n ja Generalin mutarengasta, sekä sitten kiinalaisen Radarin R7T:tä. Ite just päädyin paikallisesta hankittuihin Generaleihin, niissä valmistusmaa on USA.
     
  18. Artsi Bunker

    Artsi Bunker 2nd gear

    Muistuipa tuossa parin oluen jälkeen mieleen kesä yli kymmenen vuoden takaa. Silloin joku Dodge porukka järjesti Kalajoella kokoontumisen mihin oltiin tervetulleita Duramaxeillakin.
    Oli hienoa istua iltaa Isojen autojen keskellä ja jauhaa pas... Onkohan vastaavia suunnitteilla?
     
  19. hzemax

    hzemax Gearhead

    Enpä tiedä. Putinin Ukrainan sodan takia, olen tullut siihen johtopäätökseen, että.

    Ajelen tollaset 1500 km viikossa, joten alkaa tämä polttoaineen hinta vaikuttaa elintasoon.

    Näinollen olin pakotettu vaihtamaan uskollisen sotaratsuni RAM 2500 CUMMINS kuorma-autoni Putinin pakottamana vähemmän kuluttavaan henkilöautoon.

    Itken sitä jatkossa matkalla töihin ja takas S sarjan mersussa, joka vie alle puolet vähemmän kakkua ja on hurjasti hiljasempi.

    Enhä miä sitä ramia hävitä. Sehä on ihan paras "peräkärry" ikinä. Ei ees kannata laittaa liikenteestäpoistoon, ku vakuutus ja vero on niin vähän,
     
  20. hzemax

    hzemax Gearhead

    Oho. Ill be damned. Mersu menee aikas nuukalla.
     

Kerro tästä muillekin!