Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. pala63

    pala63 Gearhead

    Nyt tarvis lattia shifteriä 47rh kaveriksi. Mieluiten vaijeriköyttöistä koska vaihdelaatikko melko takana eli cummarin takimmainen venttiilikoppa melko lähellä sohvan etureunaa.

    Sopiiko tuohon 727 shifteri?
    Olisiko jotain suositusta, käyttö tulee olemaan lähinnä arkiajoa?
     
  2. Rannis

    Rannis 3rd gear

  3. tsipi

    tsipi Gearhead

    Mihinkäs koppaan on cummins menossa, jos saa udella?
     
    4d sedan tykkää tästä.
  4. pala63

    pala63 Gearhead

    50- luvun Chevyn COEen sovitettu ja tiukkaa tuntuu tekevän että mahtuu. Alkaa ohjaamon ja konehuoneen raja hämärtymään.
     
    tsipi, Hoovee, Arkkumies ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Oijoi, pistäpä kuvaa projektista!
     
  6. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    saako kilpiinkin?

    kiinnostava projekti kuitenkin :cool:
     
  7. tsipi

    tsipi Gearhead

    Hieno homma! Pistä ihmeessä kuvia! tervetuloa cummins swappailijöiden sekavaan maailmaan!

    Onhan se iso mötkäle moottoriksi :cool:
     
  8. pala63

    pala63 Gearhead

    DD:n 6V53 todettiin liian suureksi niin leveydeltään kuin korkeudeltaankin. Cummarin kanssa ollaan siinä rajalla ettei ihan lipsahda liian suureksi.

    Laittelen kuvia kun saadaan komeus nippuun ja talli siivottua.

    Tarkoitus olisi saada kilpien väliin.

    Onkohan muita shifterisuosituksia?
    Mieluusti sellaista etsitään mikä löytyisi nopsasti kotimaasta. Illalla tosin kaivellaan vanhat varastot läpi, jos vaikka saisi b-varaosista ja vanhoista hutitilauksista rakennettua.
     
  9. pala63

    pala63 Gearhead

    Oletteko vaihtaneet mekaanista polttoainepumppua lohkon kyljestä sähköiseksi? Ja jos niin millaiseen?
    Nyt vaikuttaa siltä, että orkkis pumppu tulee taistelemaan tilasta kaasupolkimen kanssa.
     
  10. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Juu, mulla Raptor 150. On toiminu hyvin 10v.
     
  11. pala63

    pala63 Gearhead

    Millaisella paineella pukkaat löpöä eteenpäin?
     
  12. Rannis

    Rannis 3rd gear

    3.2 bar, raptori ruuvattu täysille ja torktek ofv60hp.
     
  13. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Kuinkas mistäs kannattais se pa-painemittari hankkia? Kun sähköinenhän se pitää olla. Mulla mahtuis se 52mm mittari siihen ikkunatolppaan.

    Suomi-kaupoista ei tunnu löytyvän ainakaan dieselille tarkoitettua. Tai sitten en vaan osaa katella.
     
  14. ravolta

    ravolta 3rd gear

    nonii. tulipa tilattua attitude adjuster 12v.hen.
    jos kevään aikana sais köpösteltyä paikalleen.
    onkos muilla?
     
  15. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Kerrohan miten toimii sitten joskus. Epäilen että täällä ei sitä monellaakaan ole, liekö kellään vielä. Samaa oon ajatellut itsekin laittaa, tosin en tiennyt että semmosia on olemassa myös mekaanisena, oon nähnyt vain sähköisiä. Periaatteessa tuo on kyllä parempi ja autenttisempi :D vähemmän viritetyssä tuolla ei liene paljoa merkitystä fuel platen vaihtoon verrattuna?
     
  16. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Nonnii, ei sitä ristikkoa ole viä etukardaaniin vaihdettu ku volina ei aina joka päivä kuulu. Keväthän tässä pitäs kohta koittaa ku ulkona pitää tilan takia se vaihtaa. Nytton sitten semmonen työkalukin ettei tartte irrottaa koko akselia vaan saa alla vaihdettua.

    Vaan ainahan sitä on uusia vikoja joita pähkäillä. Startatessa huomasin ettei oikein jaksa pyörittää pakkasella. Kattelinkin jo mitkä akut ostas. Entiset on vähän yli 5 vuotta vanhat ja ollu niihin tosi tyytyväiset. Vaan tänään huomasin että eka starttaus jotenkin niinku loppu vaikken kääntäny edes takas päin avainta ja oli heikko. Toisella kerralla sitte starttaskin suuremmalla voimalla ja lähti heti käyntiin. Olin edellisellä iltana ladannu akut täyteen ja seisoi siis yön yli vaan. Startilla on peruskorjauksen jälestä ajettu 43tml ja samalla starttirele uusittu. Se on tehny vissiin muutaman kerran aiemminkin että startatessa starttaus loppuu het vällein vaikkei avainta olekaan päästänyt takaspäin. Toisella kertaa starttaa hyvin. Oisko starttireleeseen tullu vikaa vai onks virtalukon pohjaan se tullu?
     
  17. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Se on jännä kuinka saa lukea nykyään tuolta somen kautta lakimuutoksista. Kuulemma näissä kevyt kuorma-auto pickupeissa ei tartte enää "päänsärkysuojaa" eli sitä lavan etusermiä?
     
  18. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Ei se etureunan suoja ole ollu kertaakaan paikollaan yhessäkään katastuksessa minulla. Kerran on katsoukko kyllä maininnu että pitäs olla. En laittanu. Kerran oli kun kuskasin puita. Pelotti että tukit saattaa tulla läpi. Ei tullu. Enkä käytä sotsiaalista mediaa.

    Mitä tulee omaan autoon ni vika löyty. Akut kyykkää liian alas startatessa vaikka lepojännite onkin ihan ok 24 tunnin seisomisen jälkeen. Sitte alkaa eberin käyttökytkimen valo vilkkua ja sammuu ku käy hetken ja jännite nousee. Täytyy tilata akut.
     
  19. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Sillon kun tuon oman ostin vuonna kivi ja nakki nii myyjäheppu sano että ennen seuraavaa katsastusta on oltava se sermi. En sen kummemmin kyselly vaan tein sellasen rhs-putkesta melko järeänkin. Minun näkemykseni mukaan semmonen on ihan järkevä olla jos kuskaa vähänkin tavaraa lavalla, itseasiassa yllätyin ettei jenkeissä sellaista edes tehtaalta lähtien ole, toisinkuin japseissa olen tottunut. Se kyllä harmittaa ettei pääse takakautta pihalle.. Mutta näemmä tuo laki sen olemassa olosta on muuttunut (sos.median mukaan :D)

    Mulla on autossa Vartan akut, niillä on pärjätty jo viitisen vuotta. Välillä latailen niitä ylläpitolaturilla. Eipä tuo oo moittinut kahdesta rinnan kytketystä akusta.
     
  20. Pertura

    Pertura Gearhead

    Ei kai ne ohjaamosuojat japanialaisissakaan ole tehtaan jäljiltä, vaan Suomi-maahantuojan kötöstyksiä? Eikös johonkin Rangereihin maahantuoja asentanut tuon suojan lavan ja hytin väliin, jonka seurauksena lavaa piti siirtää se viitisen senttiä taaksepäin, jonka seurauksena ei pyörä ihan osunut keskellä pyöräkoteloa? Siihen kylkeen vielä muovipidennykset minimimitan täyttämiseksi, niin johan oli komia kiesi saatu aikaiseksi. Nykyäänhän tuon minimipituus noissa pakun lavoissa oli jotenkin helpotettu, eli menevät niiden pitkät lavat kaiketi ongelmitta mittoihin.

    Akuissa minäkin suosin Vartaa, AGM-malleja. Ekoilla meni muistaakseni 12 vuotta, jonka jälkeen vähän niin kuin varoiksi vaihdoin uusiin samanlaisiin. Toinen akuista jatkoi vielä jokusen vuoden kaverin mutsin Audissa, eli käyttöikä oli ihan kohdillaan mielestäni.
     

Kerro tästä muillekin!