Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Mastodontti

    Mastodontti Gearhead

    Ostohinnan ja rahdin ja muiden kulujen yhteissummaan kun lasket 49% päälle niin ollaan lähellä totuutta. Ostohinta+rahtixtulli 22%Xkoko paska alv22%= loppusumma
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ja 4 ovisista kiinnostuneille olis joku viikko sitten Ebayssa ollut Texasilainen 94 2500 crew cab, meni jollain $8800:lla. Harvinainen peli.
     
  3. MudMax

    MudMax Gearhead

    Crew cab on varmaan letukka ?

    Kelt. Pörssissä oli musta Ram , 1 1/2 ohjaamo / lyhyt lavainen Helsingistä pari viikkoa sitten . pyyntö oli 35k , jos olisi ollut 30k olisin vaivautunut kysymään sisältääkö hinta alv;n . 8) Vuosimallia ei mainittu.
     
  4. impala1968

    impala1968 Gearhead

    No juu ei todellakaan ollut mikään letukka vaan DODGE!!!!
     
  5. Lexa

    Lexa 1st gear

    Pahis...

    Laitoin YV:n !
     
  6. Lexa

    Lexa 1st gear

    Siis YV:n Pahikselle...

    *kele näitä sormia kun ei pysy ajatuksen tahdissa :lol:
     
  7. MudMax

    MudMax Gearhead

    Olisko se ollut sitten -93 mallia ( D-body ) , tai onko -94 tehty Crew cab
    mallia vanhalla korilla ?
    Tietääkseni uudempaa ( BR-body ) tehtiin -94 ainoastaan lyhyellä ohjaamolla .
    -95 alkaen Club cab , -98 alkaen Quad cab joka on sama kuin Club cab ,
    lisänä "kaapparimalliset" takaovet .
    Pidemmän tavallisilla takaovilla olevan mallin markkinoille tuloa en tiedä ,
    jossakin on mainittu että vasta uudessa 2002-mallissa ?
     
  8. -94 crew cap, se on voitu jossain body shopissa muuttaa.Noi 2002 malliset normaali takaovilla:hytti on 3 tuumaa pidempi verrattuna vanhempiin.Se pituus on lavasta napattu pois.Mun mielestä uusistakaan Dodgeista ei oikein voi käyttää nimitystä Crew Cap kun sitä tilaa ei siellä takana kauheesti ole.
     
  9. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Siis: se oli tällainen uudempi mutta 4-ovisella ohjaamolla. Menikö nyt oikein. Olis varmaan pitänyt tallentaa kuva siitä? Myyjän (joku dealeri) mukaankin ensimmäinen jonka oli nähnyt. Ja lava tais olla lyhyempi malli.
     
  10. MudMax

    MudMax Gearhead

  11. freeride

    freeride Gearhead

    vähän off topic..mut laitanpa kuitenkin 8)
    lainaus kauppalehdestä:


    Dieselmoottoriyhtiö Cummins ylitti tulosodotukset


    Maanantai 25.10.2004, Kauppalehti, sivu 9

    Dieselmoottoreita kuorma-autoihin ja voimaloihin valmistava Cummins on ylittänyt markkinoiden tulosodotukset. Amerikkalaisyhtiön kolmannen neljänneksen tulos nousi 2,40 dollariin osakkeelta, kun se vuosi sitten oli 0,60 dollaria osakkeelta. Markkinoilla odotettiin noin 1,50 dollarin osakekohtaista tulosta.

    Nettovoitto parani yllättävän selvästi 24 miljoonasta dollarista 116 miljoonaan dollariin.

    - Myyntimme oli odotettua vahvempaa useimmilla markkinoilla. Pohjois-Amerikan raskaiden ajoneuvojen markkinat vetivät poikkeuksellisen hyvin, niillä myynti kaksinkertaistui viime vuoden vastaavasta jaksosta, Cumminsin toimitusjohtaja Tim Solso sanoi lausunnossa.

    hyvähyvä.. :odroll:
     
  12. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    no paljon on?
     
  13. Mastodontti

    Mastodontti Gearhead

    1300 80km/hja 100 km/h joku 1700 jos nyt en väärin muista
     
  14. illi

    illi Gearhead

    Cis. Onko 4x4 ja takapotku ramin automaateissa mitä eroja? Eli saako jakoaskin käymään ilman lootan vaihtoa. Olis kyseessä 2500 ja järeemmät vehkeet.
     
  15. Laatikot on samoja (47RH tai 47RE vuodesta riippuen) 2X4,4x4,2500 ja 3500.Nelivedoissa on vaan se vaihteiston "häntä" erilainen jotta saa sen jakolaatikon kiinni.Ei se mikään ihme homma ole.
     
  16. illi

    illi Gearhead

    Tängjuu, tätä just hain ettei se akseli oo erilainen.
     
  17. bbford

    bbford Gearhead

  18. ottok

    ottok 1st gear

    Tervehdys!

    Kaipaisin tietoa miten tällainen Dodge soveltuu ison trailerin eteen?

    Voiman kanssa ei varmaan ole onkelmia, mutta saako niihin näitä eurooppalaistyylisiä koukkuja, ja millaisia on jarrullisten maksimipainot nelivetoisilla?

    Onko teillä rekisteröitynä kuorma-autoksi vai pakuksi?

    Jos on ka, niin nähtävästi vaatii järeämmän kortin kun vedetään yli 750kg:n painoa?

    Ainoa oikea kärry olisi tietenki puoliperävaunutyyppinen, joita Jenkkilässä harrastetaan, mutta ei taida saada suomessa kilpiin?

    Kiitokset vastauksista!
     
  19. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Jos se on kuorma-auto ja yli 750kg:n kärryä kiskoo niin pitää olla BECE kortti vähintään.

    Ei se varmaan se vetolevy mahdoton ole, kuorma-autohan se on. Pitää vaan olla hyväksyttyä tyyppiä. Ja korttipuoli kanssa kunnossa. Niin ja se jarrupuoli.
     
  20. ottok

    ottok 1st gear

    Näinhän se taitaa olla. Voisikohan rekisteröidä pakuksi pienemmällä kantavuudella, ei vaatisi niin järeää korttia jos vetää kärryä?

    Tuo jarrupuoli on varmaan hankalin tuossa puolipv tyyppisessä kärrissä.
    Jenkkilässä ne käytti sähköllä toimivia, mutta ei mahtane olla euroopassa hyväksyttyjä. "Vetopöytänä" käytetään palloa, sen päälle vain lasketaan pesä ja lukitaan ettei pääse nousemaan.
     

Kerro tästä muillekin!