Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Tässä on jonkinlainen autokuume taas kerran iskeny. Pitäs saada nelivetoinen. Mullahan on ykköskoppainen takaveto-Rami, ja on käynyt mielessä josko vaihtais nelikkoon. Mut tätä keskustelua silloi tällöin seurattuani en oo voinu välttyä vaikutelmalta, että jos Ramin etuveto nyt ylipäänsä suostuu kytkeytymään päälle, niin on vaan ajan kysymys milloin sieltä jotain laukeaa. :eek: Eikä tuosta ramista oikein taida kunnon off-road autoksi olla. Taidanpa laitta sellaisen pienen ja söpön Suzuki Jimnyn. :D Uuden sellaisen hinnalla saa jonkun ysikutosen 300 000 mailia poljetun loppuunajetun Ramin. Ja kyllähän miehellä pitää olla yks luotettava käyttöauto mitä ei koko ajan tarvi olla pajottamassa ja osia jenkeistä tilaamassa. :poff:
     
  2. mika5115

    mika5115 3rd gear

    Dodge

    Itsellä ollu 3v nelikko Rami ei oo valittamista :poff:
     
  3. aakki

    aakki 3rd gear

    Re: Hot Trucks kusettaa?

    juu tietääkseni, hehe taitaa näillä palstoilla olla vähän vaikutusta kun oli viestini täällä illan muhinut, soitti myyjä itse minulle. taitaa olla asia hoitumassa päin, mut ei vielä iloita liikaa.
     
  4. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    onko tää ny sitä media voimaa :rotfl:
     
  5. sopuli

    sopuli 1st gear

    Kyllähän sitä kaikkee jännää saa tehtyä kun on yritystä... :)
     
  6. aakki

    aakki 3rd gear

    siltä vähän näyttäs 8)
     
  7. Evel Knievel

    Evel Knievel 1st gear

    Kyllä näin on. Mutta netti foorumeilla ei saa sitä sanoa :poff:


    Eipäs kun otat semmosen muijan mikä ajaa toyotalla, niin ei ole hätäpäivää. Ajelet sillä vaan kun oma telakalla ja kehut kuinka on hyvä auto ja kivan värinen. Vaikka todellisuudessa onkin kamala pulkka, josta ei pääse ylös kaupan pihassa kuin kaivonkannen kohdalla. Jos vaihtaa toyotansa relluun, sillon on alettava katselemaan uutta tyttöystäväehdokasta. :rotfl:
     
  8. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    No olishan emännällä nelivetoinen suparu mut se on niin niuho ettei anna yhtään mun ajaa sillä off-roadia. :cry:
     
  9. Mäxä

    Mäxä 3rd gear

    :eek: Olkaa huoleti veljet, tästä salakavalasta mielenhäiriöisestä kirjoittajasta on lähetetty moderaattoreille, kaupunginjohtajalle, sekä itse tasavallan presidentille tieto jonka nojalla Rockmaplelta tullaan poistamaan oikeudet kaikkialla, ihan kaikkialla, ja vielä vasemman puoleinen k*ves, ellei ala keskustelun taso nousta noista levottomista SukiSuki-puheista takaisin äijä-ajoneuvoihin. Nimittäin, hain äsken sylillisen halkoja joten siellä saunan takana on yhä enemmän tilaa ja Nokian teknistä vettä lasillinen kyytipojaksi... :mad: :poff: :rotfl:
     
  10. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    buahahaaa :rotfl:
     
  11. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    Ei kai tuo nelikko sen huonompi ole kuin muissakaan offi-autoissa, tota voimaa vain on vähän eri tavalla :rotfl:

    Ensin otetaan koneesta se 1000 ja vähän + nyyttonia, sitten ihmetellään kun ei ole pitoo asfaltilla, vaikka kaikki pyörät vetää. Maltilla kun päästelee savuja ilmoille, niin tuskin ongelmia tulee nelikko päälläkään.

    Löpösuodatinta taannoin vaihtelin, niin huomasin että oli ilmeisesti ilmavuotojen takia ohitettu se esisihti ja lämmitys härpäke. Eli siirtopumpulta menee suoraan suodatintukkiin linja. Toivotaan ettei kovin pahaa takatalvea tuu, tai saattaa matka yllättäen hyytyä.
    Tuosta tulikin mieleen, että kuinka lämpöiseksi tuon naftan uskaltaa lämmittää ennen suodatinta ja ruiskua?
    Jos tuossa keväällä vähän uusis tuota linjastoa, niin mielessä käynny että laittais jäähdytysvedellä toimivan lämmityselementin vaikka suoraan suodatinjalkaan. Kuullostaako hölmöltä?

    Tais mennä muuten ajoaika umpeen viime kumileimasimen tahrasta :mad: Tulikin mieleen että kuinkas kovin ovat huudatelleet automaatilla varustettuja Rameja, surutta lämä tiskiin vai oikeinko järjen kanssa?


    http://www.youtube.com/watch?v=NB8Bd3KlXwI
     
  12. sakuc

    sakuc 1st gear

    Kyllähän tota mun laitosta on tullu poljettua kickdownilla satunnaisesti valoista yms. Tosin ei se mihinkään 3500rpm ehi mennä ku vauhti kasvaa jo matalilla kierroksilla (ööbaut 2500) sen verran hyvin että sakkorajat lähenee suht vikkelään, ettei viiti lujempaa polkea täällä eteläsuomen kamerahelvetissä.
     
  13. rötkö

    rötkö Gearhead

    Siis tekeekö noin paikoillaan polkiessa?? Jos tekee niin ihan on boschilaisten ominaisuus, liekö sen väärän suihkukulman syytä?? oma arvaus on että ei meinaa löpö palaa ennenkö turbo lykkää kunnolla happea..

    Ajossa mulla pelaa kuitenkin ihan ok..
     
  14. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Armoa!! Voisko tästä vielä neuvotella? :argue: Jos mä pidän mun takapotku-Ramin ja vielä laitan kuntoon ton viisnelosen Ramin, niin säästäkää mun kulkuset ja oikeudet Overdriveen. :odroll: Muuten voin kyllä luopua vaikka Suomen kansalaisuudestakin. Parempi oiskin olla irtolaisena vaan niin ei kukaan kyyläis tekemisiä. Mut sitten kun te ootte Rameinenne jakolaatikot ja etuperät paskana suonsilmässä tai Kalajoen hiekkaan kaivautuneena niin mä tuun suki-sukilla ajamaan paskarinkiä montun ympäri! :rotfl: :poff: :rotfl:
     
  15. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    Jury kokoontuu ja päättää asian :argue: ja ny tuli laitettua toi jousipakan "korva" ois ku lapselta karkin vieny :lol: suur kiitos mäxälle henkisestä ja teknisestä tuesta 8)
     
  16. RabaFari

    RabaFari 1st gear


    Joo, ei se pahemmin haittaisi jos vain paikallaan kaasutellessa tota tekisi mutta kun tekee ajossakin, röpeltää 1000-1200rpm niin että lava tärisee! Ei hjuva! Ja suuttimien suihkukulmaa koitettiin fiksata sillä että laitettiin ohuemmat kupariprikat alle. Siirtopumpullekin laitettiin jo mittari, löpön paineet on kohdillaan. Että katotaas ny mitä seuraavaks keksitään. Entäs pumpun ajoitus, voiskos sillä vaikuttaa tohon röpeltämiseen? Ei sieltä mun mielestä noilla pelkillä marineilla ihan niiin paljoa ainetta tule etteikö turbo ehtisi puskeen ilmaa tarpeeksi, ainakin siitä päätellen kun ei tule edes woimasavua putkesta.. :-?
     
  17. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    kuinka ohuet prikat?pitäs olla n.0.5mm niin ollaan lähellä :odroll:
     
  18. Erska

    Erska Gearhead

    Totaaaa..... Juristamisen syy korkeissa vauhdeissa mahdollisesti selvisi? :eek:

    Taka-akseli on 2cm vinossa...

    Tai ainakin akseliväli eroaa apukuskin ja kuskinpuolelta sen 2 senttiä vaikka mistä mittaisi...

    On tainnut vääntyä U-pultit pakan päältä sen verran että on senkin saanut vinoon...
    Tietysti dually noilla renkailla vastaa varmaan nelipyöräistä 49" kumeilla. :lol:

    Laitos kuitenkin kulkee maantiellä täysin suoraan... :lol:


    Ehkä täytys ne säädettävät traction barit/ladder barsit hommata niin pääsis tuosta eroon. Tai ainakin toivotaan.

    Toinen asia lähdön täristykseen voisi olla se että nykyinen kannatinlaakeri jossa kiinnitysreiät on sivulla eikä pohjassa kuten alkuperäisessä, nostaa kartaania jopa alkuperäistä lähemmäksi lattiaa joten ei muutakuin palikkaa virittelemään väliin.

    Ja kaikille tiedoksi, että 95vm Dodge Ram 2500 4x4 kartaani ei ole miltään osin samanlainen kuin 1998.5-> 3500 kartaani... Ristikot ovat samankokoisia, joten sen osilta varaosia voi käyttää ristiin ja ehkä kannatinlaakeria.

    Mutta muuten, pituus ja paksuus ei täsmää vaikka molemmat olisivat samalla akselivälillä.

    Kiitoksia Kammins:ille kaikesta avusta.

    Tämmöstä tänään. :odroll:
     
  19. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    eikx tää oo sitä liirum laarumia ku kartaanista puhutaan :rotfl: (taas) :rotfl:
     
  20. Erska

    Erska Gearhead

    No älä nyt.... :rotfl:

    Tulipahan ainakin infottua että taka-akselinkin saa kiinnityksistään solmuun ja kartaanit ei oo samanlaisia.

    "Ei yksinkertaselle kaverille kaksinkertaista kartaania" :poff:

    Ei muutakuin illanjatkoja.
     

Kerro tästä muillekin!