Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. RabaFari

    RabaFari 1st gear

    Juu ja ongelmat tuli esiin vasta suuttimien vaihdon jälkeen mutta hyvähän se olisi muutenkin aina tarkistaa noi pa-paineet ettei vaikka väsähtäneen siirtopumpunkaan takia syöttöpumppua riko. Nuo 191 dv:t onkin jo tulossa boschilta mutta hylsy tarvii vielä hommata. Homma etenee hitaasti mutta varmasti. 8)
     
  2. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    :mad: viestiä pukkaa maailmalta,laatikko tuloopi kuulemma pitkälti maaliskuun puolella :cry: no pistetään pakosarjat ja se h...in imutötterö samaan lähtöön sitten ku toi visa vähän jäähtyy :rotfl:
     
  3. rötkö

    rötkö Gearhead

    vesipumppu

    Onko muuten kokemusta että sopiiko casen vesipumppu ramiin??

    kuvassa näytti samalta,, hinta oli 120€

    Vai saako muualta edullisemmin?? jotenkin alkanu oma vuotaa lohkon ja pumpun välistä, vaihtaa samalla koko kikkare kun kerran joutuu irrottaa..

    Voikohan muuten olla et ois ohikierto tukossa termostaatilta kun lohkolämmityksessä pitkään oltua alkaa tiputtaa nestettä??? onko muilla ollu jöötiä ohikierrossa??
     
  4. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Tämähän on aivan totta, mutta ykköskoppanen on ehdottomasti se kaikista parhaan näköinen! Sen jälkeen pelkkää alamäkeä. :poff:
     
  5. freeride

    freeride Gearhead

    Re: vesipumppu

    veikkaisin,että sopii,sama kone ainakin maxxumeissa on.ebayssa aika halpoja,jää vielä rahtien ja tullien jälkeen aika paljon halvemmaks.tossa olis worldwide myyjä http://tinyurl.com/2xbe88
     
  6. jylppy

    jylppy Gearhead

    Re: vesipumppu

    Mulla on jossain uus vesipumppu!!!!!!!!!!!! ostakko sen? se ei maksa 120 eeroa jos sen jostain löydän.
     
  7. rötkö

    rötkö Gearhead

    Re: vesipumppu

    Kerkesin jo piru tilaamaan :oops: ei taija kehata jättää ottamatta, mut jos ei sovi casen niin palataan asiaan...
     
  8. jylppy

    jylppy Gearhead

    Re: vesipumppu

    Perkele. Hitaus on aina ollu valttini... :eek:
     
  9. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    No ny on tilattu ATS:tä pakosarja ja se "imutöttetö" :rotfl: onpahan sitten askaretta vähäks aikaa 8)
     
  10. SKINI

    SKINI 1st gear

    Onko kukaan laskenut taka axelin splines? kun siinä faq lukee että on 35 niin tilasin racers placeistä powertrax no-slip lukko siihen mutta nyt kun rupesin asentamaan niin akselit on 32 splines :(
     
  11. Mäxä

    Mäxä 3rd gear

    Ja hypistely senkun jatkuu. Tuiskaisin 4x lisäpitkät tuonne puskurin sisään suojaan, alkoi tämä umpipimeässä vaeltaminen ahdistaan eikä katolle niitä telineitä koskaan (eli ihan vielä) tullut laitettua. Valojen kiinnikkeet hitsailin puskurin sisään, huomenissa sitten hiekkapuhallukseen. Idea tuli alla olevasta kuvasta, joskin nuo orggis-sumarit heitin jorpakkoon muoveineen päivineen ja nyt on koko aukkojen leveydeltä valaisimia 8)

    [​IMG]
     
  12. juice

    juice 3rd gear


    Ompas tänne tullu julmetusti asiaa sitten viimme käynnin HIENOA !!



    Minäkin suunnittelin omaan Ramiin samanlaista ja tämmösen vastauksen sain


    93 & older Dodge with Dana 70 are 35 Spline and 94 & newer Dodge Dana 70 are 32 spline. http://stores.ebay.com/Just-Differentials


    Ja nyt munkin Ramiin tuli oikeesti vikaa , nimittäin molemmat polttoaine- letkut meni samalla kertaa !!..........olivat haurastuneet piloille ja ovathan mukavassa paikassa vaihelootan päällä ja moottoritilassa :mad:
     
  13. Mäxä

    Mäxä 3rd gear

    Kun taannoin omaani kytkimen vaihdoin tuli murjottua hieman niitä putkia/letkuja siinä missä nousevat moottoritilaan. Täytyy myöntää että ahdasta on jos meinaa niitä ilman isompaa purkamista uusia... :x
     
  14. juice

    juice 3rd gear

    Sain onneksi vielä ajettua Ramin korjaamolle , vaikka löpöä kyllä lenti meleko paineella alle . Pukilla auto ylös ja erinnäisten kikkailujen avulla letkut saatiin kuin saatiinkin vaihettua ilman suurempaa purku operaatiota .

    Pihamaalla homma ei kyllä ois onnistunu alakuunkaan.
     
  15. SKINI

    SKINI 1st gear

    Tietääkö joku jos on muutan eroa kun splines määrä niissä perissä? Kaikki tunti sopivan paitsi vetarit! Että jos kellään on 35 splines vetarit niin tarjoa! Tai sitten joku saa ostaa lukko ykköskoppa rammariin :D no pitää nyt ensin soitta racers placeille jos sais vaihtaa sen mutta tuskin kun ite tilasin väärän :(
     
  16. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Tuli taas oltua kynnenaluset mustana tallissa... dodgessa on ilmavaivaa ollu ja kun tuo suodatin härveli on käyty niin läpi ettei vuoda ainakaan ilmaa ja pumpun ruuvit kiristetty kunnolla niin tulipa huomattua niinkin yksinkertanen juttu ku polttoaineen tulo putki/letku pumpulle! liikku hieman ees takas ja ihan *erseestä tommoset muovi klipsu liittimet :mad: tökkäsin sitä niin syvälle ku meni niin muutaman kerran ku startin pyöräyttämisella pumppua herätteli niin ekan kerran kuulin kunnolla minkälaista ääntä pitää kun imee sitä soppaa :D ei montaa kertaa kerinny pyörähtää ku lähti käyntiin... pitää tutkiskella jos tuota jollain klemmari viritelmällä sais pitämään, eikö kellään muulla oo ollu vastaavaa vaivaa? Laskee ilmeisesti takas tankkiin ja ei kovin innokkaasti vedä sitä polttoainetta ku saa ilmaa siitä välistä.... oishan tuoki selvinny jos ois holley blue jo pumppaamassa toisesta päästä letkua :rotfl:

    Ja tulipa tutkittua tota auton perää niin mikä kumma on sellainen juttu joka on siinä härvelissä mikä on kuskinpuolella runkopalkissa kiinni akselin kohdalla mistä lähtee jarruletkut kun siinä on ~15cm varsi josta lähtee koiranluun tapainen varsi taka-akseliin??? jonkinlainen peränkorkeuden ilmaisin? mutta mille ja mitä varten ja mihin vaikuttaa... Vetopöytä tossa on niin onko jotenki naimisissa sen systeemin kans... :eek: lähtee kyllä pois kun korotus sarja tulee... vai vaikuttaako kuorma jotenki jarrutuksen tehoon takana?

    Tulipa taas tekstiä :rotfl:
     
  17. Pertura

    Pertura Gearhead

    Mitäs muuten maksoi toi lukko? Ite kattelin Summitilta tuota Lock Rightiä ja näyttäis olevan $450. Rupeaa meinaan oikeasti nyppimään tuo kaksivetoisuus
     
  18. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Vaikuttaa juuri siihen. Jos autossa ei oo ABS:iä, niin ei mun mielestä kannata poistaa. Ja jos on ABS:t niin en ymmärrä miks mokoma laite on sinne laitettu. Saattaa aiheuttaa takapyörien lukkiutumista jarruttaessa jos venttiilin eliminoi. Jatka sitä vartta samassa suhteessa kun korotat jousitusta. Japsi-pick-upeissa näitä venttiileitä on käytetty iät ajat, mut jenkeissä näkee harvemmin. Jos AKE on arponut rekisteriotteeseen jarrujärjestelmäks "ALB", niin juuri siitä on kysymys ja voi tulla sanomista jos venttiiliä ei katsastuksessa löydy.
     
  19. Mäxä

    Mäxä 3rd gear

    Eli se on se surullisen kuuluisa taka-akselin jarruvoiman säädin. Mitä enemmän painoa kohdistuu taka-akselille, sen tehokkaammin takajarrut toimivat. Varsin yleinen katsastuksen hylkäämisen syy kun tuo on jumittunut eikä toimi... :x

    BTW. Tuuninkille ei näy loppua! DODGE-tarraa tuloillaan teipparilta. Voi ihme tätä villitystä :webmaster:
     
  20. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Siinä voi sen pultin hieman löysätä ettei varsi väännä akselia eli ei vaikutusta... eikä sitä huomais jos ei katastus inssi saa dodgen perää painettua alas :rotfl: pitäis vaan kokeilemalla sitte koittaa eri asentoon kuinka tehokkaasti jarruttaa jos tuo alkaa vastustamaan tuon säädön kans :odroll: .. absit on tosiaan eessä muttei takana
     

Kerro tästä muillekin!