Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. plymarivani

    plymarivani 1st gear

    Jepulis! Ongelmat takana tältä osin!

    Vastaampa omiin kysymyksiini: Kyllä uuden AFC jousen kuuluu olla pitempi,perustuu siihen että "tähtipyörä"säädetään täysille ja näin jouselle tulee enempi tilaa toimia. Jousi on samalla löysempi joten toimii herkemmin,tämän huomaa ajossa todella hyvin kaasun herkkyytenä!

    Ja deliverivalveja vaihtaessa todellakin tarvitaan siihen suunniteltua avainta!
    Pesät todella tiukassa ja ne kiristetään momenttiin joka ei putkitongeilla onnistu!

    Ja tiivisteeksi tuleva o-rengas on kertakäyttö kamaa :D

    Tyhjäkäynnistä sen verran ,että kun ja jos pumppua ropataan niin tyhjäkäynti saattaa hävitä. Sen saa takaisin pumpun persiissä sijaitsevasta säätö ruuvista,niinkuin useimmissa ohjeissa mainitaan! Kun vain malttaisi lukea ohjeet loppuun asti!!

    Kiitoksi sepille hyvistä neuvoista!

    Ja vielä lopuksi sen verta noista edellä mainituista osavaihdoksista, niin kyllä kannatti ja muutoksen huomas. Alko iso holsettikin nostaa paineita! humahti 50 psi.hin ihan huomaamatta,tarvii vissiin alkaa kansipahvia vaihtaan kestävempään ja pinnapultteja kanteen ettei lennä ojan penkalle :rotfl:
     
  2. kvt

    kvt Gearhead

    Meinasin tossa tilata kans noi 3000rpm jouset, kunnes huomasin TST:n sivuilla maininnan, että noita jousia ei suositella käytettäväksi muuta kuin #4 tai #10 platen kanssa. Lähetin sitten vielä s-postiakin TST:lle ja kysyin miksei mun #6 platen kanssa voi käyttää noita jousia. Jä tällaisen vastauksen sain:

    "I would expect about 250 whp (wheel horse power) and 630 torque with your truck as described. Add the 3000 governor spring kit and I’d expect about 250 whp but torque would drop to about 300. That is the reason we don’t recommend a 5, 6, or 8 plate with the governor springs. The #4 plate would give you about 300 whp and 700 torque with or without the springs."

    Eli ei sitten taidakaan kannattaa jousia laitta, jos toi pitää paikkansa että vääntö tippuu 300Lb-ft eikä heppojakaan tule lisää. Tuota mös ihmettelin, että voiko tolla #6 platella tosiaan lähteä pyöristä 250hp, vaikka BD-power ja TST kyllä ilmoittavat 250hp konetehoja tolla platella.
     
  3. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    mulla ainakin parani toi vaihteitten vaihto,ei jää miettiin sitä vaihtamista,ja hommahan voidaan kompensoimalla ostamalla kaikkee muuta rojua sinne koneeseen :rotfl:
     
  4. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    hups!kirjotus vihre eli kompd..ei ku konde..ääh :oops:
     
  5. Finterrier

    Finterrier 1st gear

    Sivuvalot

    ... toisilla kyselyikä jatkuu kehdosta hautaan...

    Eli kun ajoneuvo on yli 6m pitää laittaa sivuvalot, montako ja mihin kohtaan? Käykö valkoiset joissa keltaiset vilkut sisällä? Montako wattia?

    Kyllä tämä tästä, helvetin rumat Opelin (!) sivuvilkut hankittu eteen, sumareiden tilalle ruuvattavaksi :p Jos vaikka saisi katsastajan onnelliseksi...

    Saakohan ton takasumarin kytkeä toimimaan yksissä etusumareiden kanssa?
     
  6. Geloso

    Geloso 1st gear

    Kunei tule ilmaa lasille kunnolla, eikä jaloille eikä rystysillekkään,..niin tietenkin
    purin muoveja jo pois ja jotain sainkin irti ..
    Ja voi nyt koko paska.. kaikki on aivan ns. aivan päreinä, siis muovit.
    Siis kiinnityskorvakkeet on lohenneet pois ja mikään ei pysy enää melkein
    missään :mad: :wc: :wc: Onks kaikkien muovit paistuneet noin
    tuhannen koviksi muissakin kun tässä lorida-autossa ?
     
  7. Mäxä

    Mäxä 3rd gear

    Mulla on ainakin hanurista tutut kurtut koko kojelaudan matkalta, halkeamaa toisen vieressä ja kiinnikkeetkin melko lailla kappaleina. Texasin tawaraa, en anna haitata menoa... 8)
     
  8. rammi

    rammi 3rd gear

    Re: Sivuvalot

    http://www.ake.fi/pdf/559-208-2004.pdf

    Etu- ja takasumari pitää olla erikseen kytkettävissä, mutta tämä on mutua.. joku varmaan tietääkin oikein. Kannattaa näitä katella: http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1987/19870875
     
  9. rötkö

    rötkö Gearhead

    Sama täällä :oops: Sian voimalla kasassa :rotfl: petskeles kun joku löytäs pätevän vaihtoehon noille kojelaudoille niin hommattas kimpassa.. Tai sitten vuolen puusta uuden "paljon hienomman"

    Mut eikös se ollut niin et texas autoissa halkee ja muissa ei :-? :-?
     
  10. juice

    juice 3rd gear

    Mun Ramissa on koetaulun päällä tollanen suojakangas ( peitto) ja on pysynyt Kalifornian paahteessakin hyvänä. :rotfl:

    http://www.cabelas.com/cabelas/en/templ ... hasJS=true
     
  11. rammi

    rammi 3rd gear

    Sulla juice näyttäs olevan nuo firestonen ilmatyynyt dotsissa? Mulla vielä(kin) laittamatta kiinni, kun on pitäny selvitellä, että voiko orkkis iskarit jättää vai pitääkö laittaa pitemmin joustavat mallit - mites sulla on?

    Nämä aattelin pistää tilaukseen Summitilta nyt heavy duty endlinkkien ja leveling kitin kanssa:
    SJA-H7036 (0-5" nosto)
    Shock/Strut, Hydro, Twin-Tube, Rear, Chevy/Dodge/GMC/Plymouth/Toyota, 4WD, Each

    SJA-H7092 (1-3" nosto)
    Shock/Strut, Hydro, Twin-Tube, Front, Dodge/Ford, 4WD, Each
     
  12. juice

    juice 3rd gear

    Kyllä mulla semmonen epäilys on ,et ois alkuperäiset, mut en 100 % varma ole,kun nuo iskarit on vetästy mustiksi................??Niin joustoahan noissa iskareissa tosiaan pitää olla enemmän noitten pussien kanssa.
    Nousee muuten aika paljo perä ylös kun tumppaa kunnolla ilmaa ja pysyy auto vaakassa vaikka ois täys kuorma lavalla.
     
  13. Mäxä

    Mäxä 3rd gear

    :eek: Kuis on, kun iskareiden pituudesta kerran on ollut puhetta, niin omastani ovat olleet jo kaiketi pari vuotta melko kypsät ja tarkoituksena olis uusia ne mutt pähkäilin asiaa siltä kantilta josko ostaisin hieman pidemmät, silmällä pitäen tulevaa 2-3" alustan korotusta. Kysymys kuuluukin että onko haittaa/toimiiko jos asennan ylipitkät iskarit ennenkuin hankin sen korotussarjan..? :eek:
     
  14. rötkö

    rötkö Gearhead

    Summitilla myydään ainakin 0-3" koroiskareita.. itellä semmoset edessä ja takana, ja takana ei jousilla ole nostettu ja näyttäs riittävän sisäänjousto..
     
  15. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    ...kele,luulin että akut on tzipit ja ostin hätä(känni)päissäni uudet :mad: niin eipäs per... :mad: starttiko tekee kuolemaa :cry: noh,saipahan toi mun kustom kemsu hyvät akut :rotfl:
     
  16. Finterrier

    Finterrier 1st gear

    Re: Sivuvalot

    Noi on hyviä, kiitos.

    Eli tämä suunnitelma täyttöönpanoon:

    - uudet valoumpiot eteen ja taakse
    - sumarit pois, katkasijan taakse takasumari, sumarilinssiin etuvilkut ( :mad: )
    - lokareihin sivuvilkut
    - jonnekin etuoven taakse ja takalokarin etupuolelle sivuvalot (valkoiset lamput keltaisilla 5W polttimoilla)
    - taakse vasemmalle sumuvalo
    - lavalle kuusi symmetristä kiinnikettä
    - lavalle kate tai tilapäisesti takasuoja
    - meluista, päästöistä ja jarruista jonkinlainen todistus

    Testataan katsastajan huumorintajua noilla, ilmoittelen miten käy (en tosin liiku noin kuukauteen)

    Pitäkää peukkuja!
     
  17. Finterrier

    Finterrier 1st gear

    valot Dodgeen

    http://cgi.ebay.de/Scheinwerfer-Dodge-R ... dZViewItem

    Tottakai tämä löytyi sen jälkeen kun tilasin omani.

    Näistä ei tarvii maksaa tulleja kun tulee EU:sta, ei tosin E-hyväksyntää lampuissa, muttta voihan siihen virittää E-hyväksytyt sisälle...
     
  18. sepi 74

    sepi 74 1st gear

  19. rammi

    rammi 3rd gear

    Vähä samoilla linjoilla viikonloppuna, kun dotsi ei halunnutkaan käynnistyä ... oli jääny hetkeks hanskalokeron kansi auki ja valo mollotti puolisen tuntia ihekseen kabiinissa. nooh sitten kiroillen taas hyvää muistia starttaamaan, "nnnniuh" sano startti ja se on siinä, ei lähe, ei oo virtaa. Ei voi olla noin paska lataus akuissa aattelin ja eikun mittaamaan. 13,4 näytti mittari eli pitäs lähtee. Huolellinen viilaus ja höyläys akun kenkiin ja napoihin (oli muuten kohtuu paskaset) ja uus yritys, hyvä että ehti avaimeen koskea kun jo starttas...

    että taas näin sitä oppii kantapään kautta perk.
     
  20. Evel Knievel

    Evel Knievel 1st gear

    Kyllä mä ainakin jätin orkkikset kiinni. Suht helppo keino kokeilla riittääkö iskun pituus on yksinkertasesti tunkata peräkoukusta pyörät ilmaan. Kyllä siellä pitäis varat riittää. Itse totesin tämän ajamalla tötsin etukulman ojaan :poff:
    Pallit täynnä ajellessa tosin ei edes tiedä onko siellä iskareita vai ei. Vähän sellanen kivireki fiilis.

    Mun pitäis tehä vielä lisätuet niille pusseille, kun ei oikeen menny korotuspalan kanssa niinkuin ohjeissa neuvottiin. Ei tosin olis menny muutenkaan. Muista sitte heittää ne paketin mukana tulleet pultit ja mutterit heti mäkeen.


    Jonku verran voi närästää poikia tossa sepin videossa. :rotfl: Eiköhän kohta joku kysele, kun osti ramin aremiikasta, että miten tässä on radion piuhat niin hapettunu, vaikka on texasista tuotu.
     

Kerro tästä muillekin!