Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. plymarivani

    plymarivani 1st gear

    Tere! Pitkästä aika.

    Tänään lähtee jenkkilästä laatikko tuleen lentsikalla kohti kotia! :D

    Tossa purkanu ramia enemmänkin kun menee laatikon lisäks vaihtoon ,imusarja ,pakosarja,kansipahvi,iskarit, ja asennan korotussarjan waterboin ja fassin.

    Jätän kokonaan pois ton laatikon esilämmitys "pöntön" tarskohan vesiletkut lenkittää vai voisko tulpata?

    Toinen asia mikä askarruttaa mieltä on laatikon lämpötila anturi, teen uudet linjat laatikon lauhduttajalle,jotta pääsee kokonaan eroon niistä muovi klipsu liittimistä. Voiskohan ton anturin pultata suoraan öljypohjaan?

    Kiire tulee kun tekis mieli jo ajellakkin,auto seissy kohta jo 2kk 8)
     
  2. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    Mistä laatikko tulee ja noi muut kamat?vaihtuuko kansipultit samalla?ja kerro sit kuis se vesipoika oikeen toimii ku on käyny itellä mielessä josko... 8)
     
  3. Mäxä

    Mäxä 3rd gear

    2 x 4" RST ilman vaimentimia, saundeja voi kysellä pirkanmaalaisilta 8)
     
  4. plymarivani

    plymarivani 1st gear

    Joo lotju tulee goerendin pajalta, mittojen mukaan tehtynä,kaveri oli käymässä suomessa niin soitettiin suoraan goerendille ja tilattiin laatikko just tohon autoon välitykset,rengaskoko, turbo,ahtopaineet ym.huomioiden.

    Saas nähä mimmonen on käytännössä?

    Muut hilut tulee ats.ltä puredieselpowerilta ja summitilta, ja kannenpultit vaihtuu kans.

    Innolla odotan itekkin ton vesipojan testausta! saattaapi tehä hyvää pakolämmöille.
     
  5. rammi

    rammi 3rd gear

    Mistä vois johtua, että dotsi ruikkii moottoriöljyä mittatikun reiästä? Se huohotinletku, mikä tulee kuskin puolelta ei näyttäs olevan tukossa - otin sen letkun irti ja oli ok.. öljyä on oikea määrä.
     
  6. rötkö

    rötkö Gearhead

    letku

    Itse ratkaisin ongelman askartelemalla kumiletkusta uuden tiivisteen..

    Epäilisin että viriviriä kun asentelee ja ahtoja nostelee niin ei lisä huohotuksesta ois haittaa.. Joskus on päässä pyöriny..

    Luulin jo omani mottia harvaksi muttakun kalajoella ryömin ihan selvinpäin toisten ramien alla niin jokaisen huotusputken alla oli öljytilkka.. että tuntus olevan ominaisuus huohottaa hieman öljyä.. tai sitten kaikki harvoja :odroll:
     
  7. kippo86

    kippo86 1st gear

    Jep, jep. Itekki miettiny moisia... Ja kyllähän ääntä tänne mahtuu! Mites ne kuuluu kabiinin puolelle, onko häiritsevät?


    Tänää sain leitettua sen fuel platen paikallee. Nyt saa vähän nopeemmin kepitellä..! :D Vielä kun se vapaavirtaussuodatin tulis...

    Mikäs se pikku mittari on siinä vakio putsarin kannessa?
     
  8. persus

    persus 3rd gear


    minkä verran mäxä sul on korotettu toi ja minkä kokoset renkaat?haittaako nois pysty putkis mitää ku sadevesi menee niihi??
    MAHTAVAN NÄKÖNEN PAATTI 8)
     
  9. freeride

    freeride Gearhead

    tais tulla kolmas huti jo..eksää ny ala jo erottaan noita vakiokorkusia :odroll: mäxän nakit on 295/75/16
     
  10. persus

    persus 3rd gear

    no ku noi ramit on vakiona niin paljo korkeampia ku subit ni tulee noita vahinkolaukauksia :oops: :oops: :oops:
     
  11. Mäxä

    Mäxä 3rd gear

    Eipä tuo ainakaan itseäni oo häirinnyt, vähän arvelutti Kalajoelle viime vuonna lähteä kun ei ollut kokemusta noista äänistä pidemmältä matkalta mutt ei Bilsomeja tarvittu. Itellä tosin aukeava takalasi, saattaa vähän päästää ääniä kabiiniin mutt kunhan saa lavakuomun takalasin kuntoon ja kuomuun noille putkille reijät, saattaa ääni vaimentua lisää. Mutt niinkuin totesinkin, siedettävät äänet. 8)

    Se Vacum-mittari ilmanputsarissa kertoo sen putsarin kunnon, eli koska se on liian tukkoinen ja täytyy vaihtaa...
     
  12. persus

    persus 3rd gear


    miten aiot toteuttaa "järkevästi" sen että laitat katteen lavalle ja putket läpi siit?eli millaset reijät jotta vesi ei mene katteen sisään?ei kai niistä voi ihan jämptejä tehä?vai täriseekö noi putket yhtää?onko noi pysty putket lailliset?
     
  13. Hietala

    Hietala 3rd gear

    No perhana... Nyt pitäisi toimia...
     
  14. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    leikkaa gummiin jämtin röörin niin notta avot! 8) ja kyllähän joka toisessa kuorma-autossa pystyputki näyttäs olevan... :poff:
     
  15. Erska

    Erska Gearhead

    Nyt lähti tulemaan jotain kivaa jenkeistä, meinas tulla jo Tapsaa ikävä. :lol:

    Kartaanin astekulmatkin saatiin jo kohdilleen. Alko v*tuttamaan se v*tun voimaa välittävä tanko kun on ollut joku 15 kertaa jo irti. :lol:

    Nyt on sit kaikki kunnossa, asteet ja laakeri, liuku jne.

    Viimeinen pisara tuli kun pysähdyin tien sivuun kesken cruising letkan kun se kartaanin laakerin suojakilpi alko hankaamaan kannattimen rautaan. Menin auton alle sitä suoristamaan ja hyppäsin autoon että kerkeen takasin letkaan ja huudan kaverille että kyytiin, niin eikös toinen kuse siellä! :mad:

    Ja poliisit tietysti takana ja pysäyttää... Ensiksi nuhtelut kusijalle ja sitten siirryttiin autoon... Kaikki joutu todistelemaan heille... Renkaat takana muka tuli ulos lokarista, no ei tullut kun rupesin avautumaan, sitten kuralätkät ei suojaa yhtään... No meikä avautu siitä vielä enemmän tyyliin; "Ne on siinä ihan ulkonäön ja auton oman maalipinnan vuoksi, tää on maastokuorma-auto ja niitä ei ees tarvitsisi olla ollenkaan siinä."

    No siitäpäs poliisi vasta päätään pudisteli ja mumisi jotain... Tämän jälkeen rekisteriotteessa oli virhe kun oli kuudelle rekisteröity... No paikkojen esittely jouduttiin tämän jälkeen tekemään... Odotas vaan kun saan tuon penkin valmiiksi niin katsotaan saadaanko paikat kahdeksalle. :lol:

    Ja lopuksi uhkaus alinopeudesta sakottamisella, onneksi en ollut johtoautona, vaan toisena... Tämän jälkeen hyvää matkaa toivottelivat, no hyvä matka oli jo kaukana tuossa vaiheessa. :poff:
     
  16. rammi

    rammi 3rd gear

    Re: letku

    No juu, kun tarkemmin katteli niin se tikun kumi oli revennyt, joten sieltä sitten ilmeisesti pääsi ruikkimaan. Askarrella paskartelin kumiletkusta siihen uuden virityksen, nyt on tiivis.

    Laitoin tossa sen #6 platen kiinni. Avasin sen pumpun niin ei siellä ollu minkäänlaista platea ennestään??? Eikö kuitenniin pitäs olla? No arvoin sitten näppituntumalla sen #6 platen sinne ja kamat kasaan. Koeajolenkki ei kyllä mitään älyttömiä tehonnousuja tuonu, mustaa pukkas vähän putkesta kun anto hanaa, mut eipä paljon muuta. Eli ilmeisesti on se plate väärällä kohti siellä pumpussa? Pitää siirtää kuskiin päin vai kuskista pois päin?? Vaiko säätää sitä tähtipyörääää... antakee vinkkiä taasen.
     
  17. freeride

    freeride Gearhead

    prkl..ei taaskaan saa nukuttua :mad: lyhytyöuni-aamuvuoro-väsyttää-päikkärit-ei-taaskaan-nukuta-kierre-... tossa on aika hyvää ohjetta molempiin,star wheelin säätöön ja fp.
    http://www.cumminsdatabase.com/read.php?id=58
     
  18. kvt

    kvt Gearhead

    Eikös se ole niin, että ilman platea mikään ei ole rajoittamassa syötön määrää, eli minkä tahansa platen asennus vaan vähentää syöttöä verrattuna ilman platea. Luulis että auto tuntuu nyt vaan laiskemmalta kun laitoit sinne platen, vai saako auto liikaa ainetta tai jotain ilman platea, että se toimii paremmin kun siellä on jokin rajoittamassa syöttöä.
     
  19. rammi

    rammi 3rd gear

    Freeriden linkki on hyvä, pitää tsekata noi.

    Kvt: Vaikee sanoa, että mitä se ilman platea vaikuttaa, ei se ainakaan mustaa voimasavua työntäny yhtään. Nyt sentään yrittää eli onko syöttö lisääntyny kuitenkin. Tuntuu, ettei voimaa tullut tai hävinny juurikaan, ehkä kierrosten alkupäässä tuli voimanlisäys - sutii herkemmin. Mutta loppupää isommilla kierroksilla on kuten ennen. Ehkä tähtipyörän säätö auttaa tähän.

    Tää on kiva:
    "Pump experts say to NEVER remove the plate completely. There is a pin in the pump that will eventually wear and break causeing very expensive damage"
     
  20. Mäxä

    Mäxä 3rd gear

    Eipä tuossa muuta vaihtoehtoa olekaan kuin tehdä reiät katteeseen putkien kohdalle. Sen mitä sataa raoista katteen sisään saa sataakin. Kaikissa asioissa täytyy löytyä sellainen kompromissi ett pystyy elään asian kanssa. Jos ei raaski tehdä reikiä kuomuun tai pelkää muutaman vesipisaran vuotamista, on parempi vain fiilistellä toisten tekemistä pystyputkista ja jäädä haaveileen oman saamattomuuden kanssa. Elämä on täynnä valintoja...

    BTW. Koskas Sepi pitää muuttotalkoot, vesipiippu on nimittäin ladattu ja kurkkua kuivaa..? :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!