Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Kaikkea sitä kuulee.
    Älkää nyt sitten kukaan vaan menkö oikeasti tuota kokeilemaan.

    P.S.
    Sähkö on jopa niinkin ihmeellistä, että kun voltit tuplaa niin teho nelinkertaistuu eikä tuplaannu...kukin voi tykönänsä miettiä miten n. 700W teholle suunniteltu vastuselementti kestää n. 2,8kW tehot...
     
  2. Kyllä se onnistuu freeridellä linkkikin ohjeisiin.
     
  3. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    Millä konstilla tuon reijän oikein poraa tuohon napaan, niin etteivät viimeiset lastut sitten pilaa laakereita?

    Mulla on tuolla tallissa yksi projektikansi Ramiin. Mitä jos rakentaisi pakosarjan kahdelle turbolle, eli 3 sylinteriä/turbo, oisko järjen hiventäkään?
    Tuossa linkkiä Valtosen(?) mersun koneesta http://www.youtube.com/watch?v=Skam-aeCFOY&feature=related
     
  4. fourwheeler

    fourwheeler Gearhead

    Eli rakentaisit twin turbon, et siis compound turbo -pakettia? Pienempiä ahtimia sitten vaan kuin vakio on. Kyllä tollanen toimis.
     
  5.  
  6. crane

    crane 1st gear

    Lähteepä tänään tilausta menemään tuonne mopar.fi:n suuntaan,jos kerta satkulla saapi lämmittimen johtosarjoineen..
    Sitte jos laittais laatikon pohjaan säteilylämmittimen,vai onko siinä ideaa?
     
  7. dually

    dually 3rd gear

    Apuva!
    Eilen ku hajin dodgen satamasta nii lasinpyyhkimet ei toiminu lainkaa... Tänään tuossa pakkasessa kärvistelin ja silmäilin sulakerasiaa nii "proput" näytti olevan kunnos. Onko kellään ollu pyyhkijöiden toiminnan kanssa murheita? vuos mallihan on 2004
     
  8. rb

    rb Double Gearhead

    Mulla on kymmenen vuotta vanhempi mihin joutui vuosi sitten vaihtamaan pyyhkiän moottorin.

    Nyt joutuu vaihtamaan vähän muutakin ruiskupumppu alkoi pitämään lämmetessään armotonta pärinää tasaisin väliajoin ja meno hyytyi samaan aikaisesti kun ääniefekti alkaa.

    No... Onhan siinä nyt 290t miles mittarissa mutta kun mä ajattelin sen vielä parikymmentävuotta käyttöautona pitää ja ajaa sen miljoonan täyteen.

    Moottori varmaan sen kestääkin jos jaksaa öljyjä vaihtaa. Kaikkea muuta siinä ympärillä on jo ehditty rempatakkin ja varmaan kun saa pumpun kuntoon niin sitten menee laatikko..
     
  9. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    Juuri näin, kaksi pikku turboa ahtaan rinnan. Mitkä sylinterit ynää puoliskoikseen, että pulssit saisi turbon siiville tasaisessa syklissä. Taitaa vaan aika kauhia käyrähässäkkä tulla tuosta pakosarjasta. Mitähän kokoluokkaa noiden turbojen olisi hyvä olla? Täytyy mietiskellä, eikö se "erillaisuus" ole päivän sana :D


    Aika varovasti saa porailla, meistä kellään kun ei taida olla hajuakaan navan seinämäpaksuudesta. Jos vaihtopuuhiin joutuu, niin vanhalla navalla on hyvä harjoitella.
    Varmaan joudun kohtapuoliin ostaan uudet navat varastoon, tiedä koska nuo ilmeisesti vielä alkuperäiset antautuu. Siinä mielessä että jos alkuperäinen napa kestää sen +100 tuhatta mailia, niin jaksaako tuollaista nippaa alkaa laitteleen.
     
  10. Pertura

    Pertura Gearhead

    123 ja 456, eli kuten vakiosarjassakin on. Silloin ampuu vuorotellen kummallakin puolella. Pieneksi taitavat jäädä painesuhteet jos vielä vakiopuhallinta pienempiä föönejä pellin alle sovittelee, mutta varmasti heräävät melko hyvin kun pyörivät massatkin on pienempiä. Mutta kuuminta hottiahan nyt on triplat, eli eikös samalla vaivalla laittaisi pari puhallinta puhkumaan rinnan orkkisahtimen läpi?
     
  11. exxcevy

    exxcevy 3rd gear

    Aika varovasti saa porailla, meistä kellään kun ei taida olla hajuakaan navan seinämäpaksuudesta. Jos vaihtopuuhiin joutuu, niin vanhalla navalla on hyvä harjoitella.
    Varmaan joudun kohtapuoliin ostaan uudet navat varastoon, tiedä koska nuo ilmeisesti vielä alkuperäiset antautuu. Siinä mielessä että jos alkuperäinen napa kestää sen +100 tuhatta mailia, niin jaksaako tuollaista nippaa alkaa laitteleen.[/quote]no voi sun perhana..... sen navan yleisin rikkoutumisen syy on et ei ole voiteluainetta laitettu tarpeeks... et ei muuta kuin ottaa sen navan auki (uudenkin)ja laittaa vaseliinia täyteen niin johan pelaa :) :) oon meinaan muutaman navan aukassu ja ne mitkä on ollu kuivia niin on saanu vaihtaa ja ne missä on ollu rasvaa niin ollu hyväs kunnos et turha tehdä niitä nippoja....ei muuta kuin rasvat napaan :poff: :D
     
  12. torre

    torre 1st gear

    Onko tossa 48re kova vai pehmee tiiviste öljypohjas?
     
  13. BlackVan

    BlackVan 3rd gear


    Katsoppa toimiiko esim. keskuslukko, sisävalot tms.???

    Mulla oli samaa vikaa 1,5v sitte ku hain auton (sama vika vieläkin).

    Vika paikallistettu sulakerasialla joku kontakti häikkä. Kun painaa rasiaa pirusti niin alkaa toimii. Tossa laivamatkalla kaikki hapettuu.

    Vielä en oo jaksanu purkaa/korjata ko. vikaa ja auto on kylläki -01 :rotfl:
     
  14. torre

    torre 1st gear

    mitä kautta niiltä tilataan? en muistanu tänää käydä käyttöautolla kysymässä :)
     
  15. Chevy_z28

    Chevy_z28 Gearhead

    Sitä on koitettu jo, yhen sepän rammis se on kestäny monta talvea. Jos koitatte ja auto palaa yön aikana, niin älkää ainakaan piipittäkö vakuutustarkastajalle "no sielä netis sellanen nimimerkki chevy_z28 vakuuttii et toimii se..." :odroll:

    Asiasta toiseen, onko kukaan kuullu et talvilaatu diisseli ei toimi kesällä kuumas niin hyvin? Kaverin traktorista oli kesällä kadonnu voima aivan täysin ja kun vaihtoi kesälaatuun niin alko toimiin. Joku vanhan liiton diisselikorjaaja tunsi ilmiön. Itte ajoin talvilaadulla koko viime kesän ja voiman puutteesta ei oo tarvinnu kärsiä, ohan tos niin raakasti sitä et vaikka puolet ottas pois niin silläkin pärjääs 8)
     
  16. exxcevy

    exxcevy 3rd gear

    Asiasta toiseen, onko kukaan kuullu et talvilaatu diisseli ei toimi kesällä kuumas niin hyvin? Kaverin traktorista oli kesällä kadonnu voima aivan täysin ja kun vaihtoi kesälaatuun niin alko toimiin. Joku vanhan liiton diisselikorjaaja tunsi ilmiön. Itte ajoin talvilaadulla koko viime kesän ja voiman puutteesta ei oo tarvinnu kärsiä, ohan tos niin raakasti sitä et vaikka puolet ottas pois niin silläkin pärjääs 8)[/quote] niin no joo tosta kiisselistä et siit talvilaadusta on otettu sitä parafiinia pois et suodattavuus säilyis kylmilläkin mutta silloin sen ominaisuus paino laskee ja myöskin enerkia arvo...... et enemmän joudut polttamaan et saat saman voiman ja huonommin se talvikiisseli voiteleekin systeemiä.......
     
  17. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Aloitin viilaamisen. Vanhassa turbossa paineletku oli klemmarilla suoraan kiinni ahtimen putkessa. Uudessa HX40 Superissa putki tulee kiinni laipalla ja pannalla. Kysymys kuulu, että onko tehtaan miesten tekemien laippojen välissä mitään tiivistettä? :odroll: Sorvasin äsken laipan sellaisella sovitteella, että puunuijalla naputellen menee paikalleen. Turbon alumiinilaipassa on terävä ulkokulma, mun tekemässä aavistuksen pyöreä sisäkulma jotka puristuvat vastakkain. Luulisin, että tulee aika tiivis ilman muuta tiivistettä.
     
  18. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    juu kyllä sen tuossa työajokissa ainakin huomaa että tehot hävii (entisestään) ja kulutus kasvaa talvilaadulla. Tietty sitä talvilaatua käytetään vain kovemmilla pakkasilla, joilloin muutenkin kaikki on kohmeessa jne. Mutta silti väitän että ei se talvilaatu/arktinen ole niin tehokasta kuin kesädiesel.
    Tuskin ne öljyfirmat jne sitä myöntäis jollei pitäis paikkansa? Kyllähän ne käskis että aina kannattaa laittaa talvilaatua, vaikka onkin kalliimpaa..

    kesällä en ole koskaan kyllä talvilaadulla ajanut :odroll:
     
  19. Chevy_z28

    Chevy_z28 Gearhead

    Nois öljyhallilämmittimis kehotetaan käyttään talvilaatua kun sen pitäis palaa puhtaammin, eli sitä voi polttaa sisällä ilman pakoputkea. Nokeaa poltinta paljo vähemmän ku kesälaatu. Siitä traktorista katos tehot niin totaalisesti ettei kärryä jaksanu juuri vetää.. on varmaan aika konekohtainen??
     
  20. fourwheeler

    fourwheeler Gearhead

    No eihän siinä olis ollenkaan järkeä kun se orkkisahdin puhkuisi itsensä heti hengiltä kun oltais yli 35-40psi. Idea triploissahan on se, että kahdella pienellä herätetään yksi todella iso ahdin. Tollanen paketti on twinin ja compoundin yhdistelmä.

    Itse en kyllä oikein näe järkeä tossa muutakuin jos ajais veren maku suussa kilpaa.
     

Kerro tästä muillekin!