Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Persrei'istä puheenollen, niin mun mielestä rekkapiiput kuuluu rekkoihin eikä sovi ollenkaan tällaisiin Ramin kokoisiin pikkukippoihin. :soosoo:
     
  2. Scottsdale1980

    Scottsdale1980 1st gear

    juu,mustat on 8 varmaan niille laitatan kumit. joo kyl mä taidan tohon 5" tai 6" tyytyä,hinta kuitenkin jonnin verran kohtuullisempi.. :lol:
     
  3. elmer

    elmer 3rd gear

  4. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    tuttua juttua :poff:

    no ite tuon lyhytkoppisen lattian laitoin lähes kokonaan uusiks paitti jordaanitunnelin, mutta millipiikistä kun hitsaa niin menee taas 15vuotta vaikka ilman maaleja päällä...
     
  5. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    hei onko kellään ylimääräsenä tuollasen 12valven syöttöpumpun osia???

    tarvisin tuon afc housingin tai sitten sen pelkän akselin mikä sen koko systeemin lävistää...
     
  6. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    Heh, ruosteen raiskaamaa peltiä ollut tuossa omassakin autossa. Syksyllä paikkailin reiän alkuja kummastakin helmasta. Varmaan joutuu muutaman vuoden sisään vaihtaa helmapellit kokonaan, sen verta haperolta vaikutti.

    Yhteen toiseen Ramiin vaihtelin lattiapeltejä 1,5m2 edestä, ett alkaa oleen jo tuttua puhaa :D
     
  7. Pertura

    Pertura Gearhead

    Tutun näköinen on tosiaan tuo elmerin löydös. Mutta onneksi huomasin että Onninen myy Rampen helmapeltejä, pikkuisen niitä joutuu leikkaamaan ja liimamaan että sopivat paikoilleen :rotfl: Eli tein helmat uusiksi 76,1x2,9 putkesta johon heppailin astinputket 60,3x3,2 tavarasta ja niihin vielä jalansijat 33,7 millisestä. Eipä enää ainakaan helmat happane käsiin ja ulkonäöllisestikin tuli omasta mielestä melko onnistunut.
     
  8. Jouna84

    Jouna84 1st gear

    Sanovat ettei tyhmiä kysymyksiä ole mutta kysytään nyt kumminkin. Ostin uuden polttoainesuodattimen ja otin sen paketista ulos niin tässä ei ole mahdollisuutta vedenerottajalle ja rockautossa olevissa kuvissa sellainen on..ja mitä tuonne konehuoneessen näkee niin sielläkin olevassa sellainen olisi. Jos suodatin muuten passaa niin eihän sillä ole muuta käytännön merkitystä??? (MANN FILTER WK 732)
     
  9. freeride

    freeride Gearhead

    ei meinaa mitn.suodatin kiinni ja ajoa vaan.jos sitä vesiroppua ei ole,niin pitää vaan huolen,että vaihtaa suodattimen ajoissa uuteen.en oo kyllä ittekkään vesiä pudottanu alas ku kerran kokeilun vuoks,vaikka se härveli sielä on..ja ei sieltä edes vettä mielestäni tullut.. :odroll:
     
  10. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    tarvis ottaa ja mennä laittaan isompaa turpoo paikalle tohon lahnaan, taitaa mennä kaljaa jonkuverran, toivottavasti onnistuu paremmin ku kampuranstefan vaihto, vaihdoin ku kusi öljyä mutta "korjauksen" jälkeen oli kuin olis kannusta kaatanu maahan :poff: :poff:

    voi tietty olla tuo onnistuminen kyseenalasta puolikkaan jackdanielssin ja mäyriksen jälkeen :rotfl: :poff: 8) , no kyllä tuo sitten rupes pitään öljyt kun kerran vielä aukasin sen olin laittanu stefan kampuran kaulalle vähän huonosti...

    ei kellää palstalaisella vissiin ollu tollasta bd turboa, no kohta sen näkee kuinka pelittää...
     
  11. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Äh! Sanokaas ny, mitä tossa katastuksessa tarvitaan? Siis pelkkä auto vai jotaki dokumentteja siitä (siis teknisen osan lisäksi) Valmistenumeron paikka? Vai mitä? Ku en oo ennen käyny näin isolla.. Pyöristä mää vähä luulen että tulee sanomista, tulevatten pari-kolme senttiä ulos noista levikepaloistaki.. Onko -95 nopeusmittarin anturi rattailla vaiko "dotseilla"?

    Toinen mikä kans pelottaa, on tuo päästöperkelesmittaus. Yleensä kierrokset on tapissa. Työntötankokone!? Sehä ei oo sen jälkeen entisensä, luulen.. pelkään.. Mitä jos vetäis maxkierrokset alemmas? Siis kysyn teiltä joilta on näistä katsastuksista kokemusta. Kiitos.
     
  12. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Ja taas yksi cummins rotke lisää lakeuksilla :D

    [​IMG]

    [​IMG]


    Jos alottais rojektin ylivaihteen etsinnällä ja ohjaus simpukan kiristyksellä ym. fiksaamisella ja kaikki nesteet vaihtoon :) ja valo sulkeiset oottaa tätäki autoa...

    Huomaa kyllä tosta nadp laatikon "mukavuudesta" että racing käyttöön tehty 8) industrial injectionin pumpusta ei osaa paljoa sanoa, siinäpähän se rallattaa nokalla :D melko liukas keli oli päästellä...

    Tuli sepin pajaki nähtyä ennenku mies lähtee korjaamolle porojen keskelle :D
     
  13. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Vuosikatsastuksestako oli tuo Cumminskin kysymys? Samalla lailla nää katsastetaan kuin muutkin pikkuautot. Valmistenumero on hyvä ettiä valmiiks, niin ei tuu siitä turhaa rutinaa. Ei ne ainakaan mun Dodgea oo savumittauksessa paljon huudattanut. Eihän vakio Cumminssi kierrä kuin jotain 2800 rpm, ja automaattivaihteisia ei kuulu ohjeen mukaan kierrättää rajoittimeen. 2000:een tais kierrokset viimeisimmässä katsastuksessa jäädä.
     
  14. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Juu nimenomaan vuosikatsastuksesta.

    Ja kyse Lännen Autokatsastuksesta. Jonkin verran tossa on tekemistä, jotta saan sen sellaseksi, ku täälä on kerrottu. Ainakin "päänsärkysuoja" (höh..) pitää tehdä. Nopeusmittari valehtelee kympin alaspäin. Väliaikaisesti vois laittaa gps-mittarin, olisko jollaki lainata? Tai jos näyttämää muuten olis mahdollista helposti muuttaa nii seki käy toki. Noh, menee läpi jos menee :) Kun kerta ensikatsatettukki suomeen on jo..

    Aki_a, upeeta mahtavaa!! :rotfl: :rotfl:
     
  15. fourwheeler

    fourwheeler Gearhead

    Terveiset porojen keskeltä. Rukalla tuli käytyy. Olihan tekemistä ku pilkkopimeellä tiellä 90km/h taulussa yhtäkkii 2kk vanha valokatkaisija antautu ja täydellinen pimeys laskeutu. Sen jälkeen hätävilkkujen valossa keskellä yötä viimeset 70 kilsaa...

    Onhan tonne matkaa vaik Sepin uus toimipaikka on sit jo VÄHÄN kauempana...
     
  16. freeride

    freeride Gearhead

  17. torre

    torre 1st gear

    perhana ku kussoo jostai ölppää, track bar iha öljyssä ja siitä ylöspäin mitä siinä nyt on, niinku öljypohjan välistä kusis, gulffin öljyillä ei vuotanu mut shelleillä rupes vuotaan..
     
  18. torre

    torre 1st gear

    mitä sä tota nopeusmittaria mietit katsastukseen? sit jos se ei toimi ollenkaa voi juttu olla toinen :D
    ne ajaa siitä hallin ympäri jos niinkää paljoa

    Pitäs toi omaki katsastaa, sitä ennen joutuu vaihtaa soittimen että saa pakkivalon, laittaa rajotin toimintaan,hakee sille todistus, vaihtaa takavalot, vissii jotenki se lavakaari kiinni ja sitte mennä huulimutrulla sinne etten tiiä ettten tiiä :) ja joka auto menny läpi niin :)
     
  19. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    ny mennään saunoon ja vedetään lärvit :rotfl: ja sauna on kaikille avoin, myös subbe äijämaasturi omistajille :rotfl:
     
  20. bikerer

    bikerer Gearhead

    Siihen nopeusmittarin anturiin pitäisi saada erilaisia rattaita. Onhan näissäkin muutamaa eri perävälitystä. Anturi löytyy jakolaatikon häntäpalasta. Anturi on hieman epäkesko eli eri rattaalla etäisyys haetaan sopivaksi oikealla asennolla ja vaihtoehtoja on neljä. Jamant varmaan tietää tästäkin asiasta enemmän.

    Jos on vaihdettu governor jouset, niin kannattaa olla pakokaasumittauksessa varuillaan. Mulla on 3k jouset, enkä katsastukseen mennessä ajatellut sen enempää päästömittausta. Katsastusmies painon pedaalin lattiaan ja kuuntelin, että kylläpäs ottaa jenkaa ja kävelin hiukan lähemmäksi. Katsastusmies ihmetteli, kun kierroslukumittari meni yli neljän tonnin. :x

    Onhan se tietenkin ihan normaalia, että ottaa jenkaa ilman kuormaa, mutta en sitä tullut ajatelleeksi ennen tuota tapahtumaa. Ei meinaan ole itselläni ollut tarvetta survoa pedaalia lattiaan ilman kuormaa todetakseni paljonko se kiertää. Olin siihen asti pärjännyt varsin hyvin tiedolla, että ottaa noin 2900 rpm, kun lappu on lattiassa ja vaihteenvalitsin D asennossa.

    Hain pakokaasulapun paikalliselta korjaamolta ja niin teen seuraavaksikin. Pitää tosin sielläkin laittaa pattinki kaasupolkimen alle tai jotain vastaavaa :wink:
     

Kerro tästä muillekin!