Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. dually

    dually 3rd gear

    Mikähän mahtaisi aiheuttaa kumman katkomisen, kun reilummasti kiihdyttää, siis niin kuin saisi huonosti naftaa. putsari on uusi. päivitin moottori softan supersipsillä, autossa on myös k&n ilmansuodatin ja 4" putki. normi ajossa pelaa hyvin. Siirtopumppu kyllä täytti tyhjän putsarin nopeesti. ja auto on -04
     
  2. Scottsdale1980

    Scottsdale1980 1st gear

    Osaaks kukaa sanoa et millaset nippelit tulee jarruputken päihin mikä menee taka akselin "jakopalikalta" repsikan takarummulle! Kun ei oikein olis aikaa repiä putkea irti malliks.. kerralla sit vanha pois ja uus tilalle. Eli nippelien koko ja putken halkasija?
     
  3. vm_77

    vm_77 1st gear

    Mites kun ilmeisesti nyt tarvii hommata teholappu leimalle, niin mikä se on mallisarjan tehokkain mitä voi käyttää verrokkina?

    Tuo 02-vm tehokkain dieseli eli 245hp, vai voiko tuota 300hp bensiini mallia käyttää? Vai voisko peräti näitä uudempia käyttää, ei varmaan..?
     
  4. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Eihän näihin tarvi teholappua leimalle enään? :eek:


    Viisaammat korjatkoon :D

    Uusien säännöksien mukaan mitä tuli voimaan 1.1.2010 kohta 40 lukee että http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/F20A06DA-50DA-4E43-890C-5EEB2781496D/0/C155N2.pdf "moottorin teho - dokumentti"

    Mutta nuo kumottiin käytännössä melkeen heti perään kun tuli ohjeistus:

    "Ennen 1.1.2010 käyttöönotettujen ajoneuvojen rekisteröinti- ja muutoskatsastuksessa voidaan vaihtoehtoisesti (kukapa vaikeampia määräyksiä haluaisi käyttää? :D) soveltaa ennen 1.1.2010 voimassa olleita menettelyjä. Tämä tarkoittaa, että näihin ajoneuvoihin voidaan soveltaa ennen 29.4.2009 voimassa ollutta autoasetuksen 1248/2002 liitettä 6, jolloin mm. hyväksytyn asiantuntijan lausuntojen sijaan kelpaavat myös aiemmin hyväksytyt selvitykset."

    Eli samalla taulukolla pitäis mennä ku aina ennenki :) Paitsi alle puolivuotta vanhat "dotti" autot kuulemma lähes mahdoton saada leimaan noittan e-tyypitysten takia mitä noin tuoreissa vaaditaan, esim 4koppaset ramit...


    Jos ei ois tullu oikaisua noihin uusiin vaatimuksiin niin ois melko mielenkiintoiseksi menny rekisteröinti hommat ainaki 2000luvun vehkeissä, mm. hyväksyntä ohjauslaitteesta :-?
     
  5. Jos sulla on vuosikatsastus menossa ja tollasia pyydetään niin vaihda konttoria tuntuu olevan mulkku paikka :mad:
     
  6. sepi 74

    sepi 74 1st gear

  7. MKultala

    MKultala 3rd gear

    Tietäisköhän kukaan mitä litkua kannattais tuonne nv5600:een laittaa? Pennzoil synchromesh?
     
  8. SKINI

    SKINI 1st gear

    Muistaako kuka mikä kierre laatikossa on öljylinjalle, ja öljy/vesi boilarissa? Ja painetarkastuskohtien kierre?
     
  9. freeride

    freeride Gearhead

  10. dually

    dually 3rd gear

    No osaako kukaan neuvoa..?
     
  11. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Ekana tulis mieleen laittaa polttoaineenpaine mittari että näkee pysyykö paine riittävän korkeana silloinku sitä ainetta menee enemmän... siellähän joku venttiili pitää siirtopumpun tuottaman polttoaineen tietyssä paineessa ja kierrättää takasin tankkiin paluulinjaa pitkin, jos tossa häikkää niin ei nouse paine tarpeeksi ja vois kuvitella että veto häviää. Virittele aluks sinne vaikka joku öjynpaine mittari väliaikasesti että näkee tipahtaako paineet, helpoiten saa kiinni ku vaihtaa cp3 menevään polttoainelinjan putken kiinnitys "pultin" semmoseen missä on vielä jengat päässä niin saa suoraan anturin ruuvattua siihen sitte :)

    http://i32.tinypic.com/j0eg60.jpg

    Onko sulle muuten 04(305hp) vai 04.5(325hp) mallinen auto? 03-04 rotkeissa on siirtopumppu vielä suodattimen vieressä jos alkuperäinen, takuuseen jos vaihdettu niin niihin on laitettu pumppu tankinpäähän, 04.5uudemmissa on siirtopumppu sitte tankinpäässä ihan tehtaalta lähtiessään. Ja vissiin paremman mallinen ku kerran takuuseenki noita vaihtaneet sen suodatin kotelon kyljessä olevan tilalle :)

    Tänään tuli autoa siivoiltua ja vss anturi vaihdettua ja ohjaus simpukka kiristettyä... jos tolla ei ala ylivaihde löytyä niin...sitte jatketaan harjoituksia :poff:
     
  12. torre

    torre 1st gear

    Hemmetti noi perus katurenkaat on paskat, nelivedolla jumissa tänää ku oli 10cm lumikinokset eessä ja takana :D
     
  13. MKultala

    MKultala 3rd gear

  14. dually

    dually 3rd gear

    Kiitoksia. tuo on se 305 hp.
     
  15. dually

    dually 3rd gear

    Ekana tulis mieleen laittaa polttoaineenpaine mittari että näkee pysyykö paine riittävän korkeana silloinku sitä ainetta menee enemmän... siellähän joku venttiili pitää siirtopumpun tuottaman polttoaineen tietyssä paineessa ja kierrättää takasin tankkiin paluulinjaa pitkin, jos tossa häikkää niin ei nouse paine tarpeeksi ja vois kuvitella että veto häviää. Virittele aluks sinne vaikka joku öjynpaine mittari väliaikasesti että näkee tipahtaako paineet, helpoiten saa kiinni ku vaihtaa cp3 menevään polttoainelinjan putken kiinnitys "pultin" semmoseen missä on vielä jengat päässä niin saa suoraan anturin ruuvattua siihen sitte :)

    Joo tuossa oli se siirtopumppu siellä tankin pääs... Mistähän se "vakiopaineventtiili mahtaa löytyä?
     
  16. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Jos katot tota linkin kuvaa niin se venttiili mikä pitää siirtopaineen tuottaman paineen vakiona cp3 on tuo "mutteri" heti tuossa polttoaine tulolinjan alapuolella ns "cascade overflow valve" Oisko tuon alla joku jousikuormittein hässäkkä? no avaamallapa se selviää :)


    EDIT:

    Eli jousikuormitteinen venttiili se on :) :

    CASCADE OVERFLOW VALVE

    DESCRIPTION
    The COV is located on the front cover of the high pressure pump.
    The Cascade Overflow Valve has three functions:
    - regulation of lubrication fuel to the internal moving parts of the high-pressure pump
    - regulation of the fuel pressure being supplied to the Fuel Control Actuator solenoid valve
    - return excess fuel to the fuel tank
    This regulated internal pressure, known as housing pressure, is determined by engine displacement and power requirements - the 5.9L CRD requires 5-12.4 bar (80-180 psi)
     
  17. Swoop

    Swoop 3rd gear

  18. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Toi nyt rupee jo näyttämään joltakin. Ei oo niin kuin Suomi-korotetut, joihin sopis kaks pientä pyörää päällekkäin lokarin alle. :rotfl:
     
  19. Siinä ois suomen katsastusmies ihmeissään ku ton veis näytille :D
     
  20. juice

    juice 3rd gear

    Nyt tuli Ramiin omituinen vaiva!! :mad: Kellään ideoita??

    Kun moottori lämpiää normaali lämpöön niin kierrokset alkaa heittää ja lopulta kone sammuu. Sen jäläkeen saa tovin startata käyntiin ja kun lähtee niin kierrokset huijuu taas. Välillä tuntuu ettei kaasupoljin vastaa kunnolla ? . Siirtopumppu ja overflow valve on uusittu ja naftasuodatinkin on vaihdettu............
    Vuotojakaan en ole onnistunut löytämää. :odroll:

    Niin ja kone ottaa paikallaan reilusti yli 3000 kierrosta ja sen jäläkeen hyytyy.
     

Kerro tästä muillekin!