Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. crane

    crane 1st gear

    Joululahjat tuli! Säädettävät iskarit ja takapään korotuspalat. Ens viikonloppuna selvästi tallihommia,asentelua ja kaljaa =P
     
  2. vm_77

    vm_77 1st gear

    Onko se tuo 245/75 R16 suurin rengaskoko mikä on -95 4x4 dodgeen tyyppihyväksytty?

    Nuihin etujousiin varmaan tarvii jytkyt puristimit kun ne vaihtaa?
    Vai meneekö tunkki pölkky periaatteella niin kuin henkilöautoihin? :D
     
  3. sisu

    sisu Gearhead

    pelkkä tunkki riittää. ainakin 3tuuman korotus jousiin.
     
  4. PD

    PD 1st gear

    LT265/75R16E. -01 ollut optiona, kelpaa vertailurenkaaksi (ainakin -99:siin). Chrysler Finland Oy:ltä saat lausunnon, maksaa 24,40.
     
  5. Scottsdale1980

    Scottsdale1980 1st gear

    Laiska kun olen... niin mites onnistuu noitten 2" korotus palojen asennus etujousien yläpäähän? tarviiko jousenpuristimia,vai mites se onnistuu? palikat odottas asennusta.
     
  6. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Juice. Ootko muistanu putsata sen esisuodattimen sieltä moottorin kyljestä? Mulla tosin takkus vain kovilla pakkasilla ennenku puhristin sen..

    Toinen mikä täälä monilla aiheuttaa päänvaivaa on toi overflowvalve vai-mikä-se-ny-oli? eli ei pidä riittävää painetta syötölle..

    Nää ny tulee ensi mieleen -95:sta
     
  7. ripper

    ripper 3rd gear

    Onkohan ihan normaalia ett -05 2500 vie sen reilu 20 litraa diiselii satasella, aika tasan seka-ajoo tulee veivailtua pk seudulla. Pääasiassa ajelen 2wdeenä. Aika paljon on kylmäkäynnistyksiä, ei toi lohkolämppäri paljoo tunnu vaikuttavan ellei jotain yli 4h pidä päällä...
     
  8. torre

    torre 1st gear

    mulla mittarin mukaan 13litraa sekalaisessa ja joka risteyksestä pedaali pohjassa :)

    mut yks mikä ei voi pitää paikkaansa on ku toi mittari näytti 7.4 keskariksi ku ajoin 80 vakkarilla 100km matkan :D
     
  9. xterror

    xterror 3rd gear

    Kyllä siin sellaiset jytkyt puristimet on kiva olla..älä millään henkilöauton jousenpuristimilla edes yritä. Sittenhän se on helppo homma kun vaan saat jouset ensin kasaan.

    Olisiko kellään tietoa pyöränmuttereiden kierteestä? Tuli hankittua alumiinivanteet, joihin pitäis löytää vielä pitkät mutterit kun nuo älkuperäiset uppoaa kokonaan vanteen sisään.
     
  10. julang

    julang 1st gear

    9/16 muistaakseni....
     
  11. ripper

    ripper 3rd gear

    ahaa... Mikähän voisi tehdä tuota lisäkulutusta. Ehkä aavistuksen parani tilanne kun laitoin tripple dogin.
     
  12. fourwheeler

    fourwheeler Gearhead

    Lyhyet ajot kylmällä koneella lisäävät luonnollisesti kulutusta. Oot varmaan kuitenkin katellu ettei mitään vuoda mistään ja mitkään liitokset ei oo kosteita dieselistä.

    Mulla nyt jotain viripalikkaa on tossa omassa katiskassa mutta kulutus on pysynyt välillä 9,5-12 litraa satkulla. Mutta kun oma on 1995 niin polttoaineensyöttösysteemi on täysin eri kuin näissä.
     
  13. Rotke2500

    Rotke2500 1st gear

    Omassa -03:ssa ainakin tuo ns. "ajotietokone" näyttää nyt 12.4 l/100 km. Ja ajan pääasiallisesti lyhyttä väliä ja paljon kylmäkäynnistyksiä. Mutta mittaisin kerran perinteisellä tavalla mitä kulutus on oikeaseti. Tankki täyteen ja matkan jälkeen taas mittarille. Kävin pidemmän matkan päästä hakemassa halkokuorman ja lava oli täynnä + telikärry oli perässä. Todellinen kulutus oli siinä 15 l/100 km hujakoilla. Silloin auton oma kulutusmittari näytti vajaa 11 l /100 km.
     
  14. xterror

    xterror 3rd gear


    Tä? Vaikka mä ajan puol tankillista matkaajoa kevyellä kaasulla,ni soppaa kuluu vähintään 17l/100km! Pitää vissii alkaa huolestumaan tuosta...Ja nyt kun on kylmäkäynnistyksiä ja lyhyttä kaupunkiajoa,nii kulutus on siinä 19 litran huitteilla. Kaikki ajot ilman kärryä ja liki ilman kuormaa..ja 90% pelkällä takavedolla.
     
  15. sakuc

    sakuc 1st gear

    Hi perffi päällä 4wd päällä, 13-14l/satanen.
     
  16. mätkä

    mätkä Gearhead

    Oliskohan suutin/suuttimia paskana osittain? Jos ei maahan asti naftaa vuoda niin ei ton kovin helposti pitäis yli 20litraa satkulle viedä!
     
  17. Tojander

    Tojander 1st gear

    Itse oon kanssa tota kulutusta ihmetelly, kun monet sanoo että menee 10-15l mutta itse en alle 15l päässy edes lapinmatkalla. Normaalisti 20-22l sekalaisessa ajossa. Ajotietokone näytti aluksi 18l ja Bully Dog PMT luvatusti tiputti sen n.12l, tosin tankilla mitattu kulutus ei muuttunut mitenkään. Silti ajotietokone osaa laskea oikein jäljellä olevan matkan... kertois nyt oikean lukeman eikä hienostelisi, kun sen tuntuu tietävän PKL.

    -06 2500 RAM 4"lift, 35"AT
     
  18. MKultala

    MKultala 3rd gear

    Mittasin kans tuossa Hesassa käydessäni kulutusta. Rauhallisesti ajellen, 10,3l satasella. Aika töhryset ajo-olosuhteet, jonkun verran kaupunkiajoa. Puhtaassa matka-ajossa ja hyvällä säällä pääsis varmaan mukavasti alle kympin. Tämä siis ihan rehellisesti mitattuna, mun karvalakkimallissa ei ole onneks mitään ajotietokonehässäköitä.
     
  19. fourwheeler

    fourwheeler Gearhead

    Eipä se munkaan ajotyylini mitenkään säästävää mallia ole. Joskaan näillä keleillä tosta polkemisesta ei oo juurikaan mitään hyötyä joten eipä niitä kovia vedätyksiä viime aikoina niin hirveesti oo tullu.

    Kun tuli käytyä Rukalla tolla kikottimella niin perinteisellä tankki täyteen, kilsat ylös -meiningillä kulutus oli 10,5-10,8 litraa satkulla. Ja koko reissu eestaas neliveto päällä ja lava täynnä rojua, joskin melko kevyttä sellasta.

    Ite kyllä noin kovilla kulutuslukemilla kattosin suuttimet etteivät kuse. Myös leveet gummit lisää kulutusta, mulla ei oo ku 285:set. Ja akselivällärit on 3,54:1.
     
  20. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    Mites noi perien vällärit ja rengas koot, oletteko niitä huomioinnut noissa kulutuksissa?

    Mun 12 venanen, 3.5 perällä vie sen 12l sekalaisessa ajossa.
     

Kerro tästä muillekin!