Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. juice

    juice 3rd gear

    Kyllä käytin esisuodattimen pois ja puhas oli.
    Tota overflow valvea olen itekkin epäillyt??, mutta senkin vaihdoin ja ei tapahtunut muutosta.......pitänee mitata paineet.

    Toi kierrosten otto on kanssa omituinen. Kun kaasun painaa pohjaan niin hetken kierrokset pysyy normaalina ja sitten "ryykää" reilusti punaselle :odroll:
     
  2. xterror

    xterror Gearhead

    Mistäs niitä virivirisuuttimia sai edullisesti? Kun muutenki ollut mokomat mielessä,nii samalla sais nuo omat mahdollisesti kuseskelevat tallin hyllylle...
     
  3. juice

    juice 3rd gear

    Mulla oli 2 kipaletta noita Bilteman jousenpuristimia ja 2.5" palojen laitto onnistu ihan hyvin :-?

    9/16 on noi pyöränmutterit....
     
  4. Pertura

    Pertura Gearhead

    Amerika joet kehuu SDX:n ruuttia, ja ovat ihan järkihintaisiakin.
     
  5. persus

    persus 3rd gear

    iteelä on nyt talvella vieny n.20.l/100km...mielestäni aika paljon ja ajo on työmatkaajoa 25km/siivu ja vähä kaupunkiajoa lisäksi....pahimmillaan kovilla pakkasilla vei 22l.talvella oon ajanu nyt pääasiassa nelikko päällä ja kohtuu rauhallista ajoa,välillä tulee luukutettua...kesällä vei n.15-16l ja matkaajossa oon päässy 12l...tää mun kippo kiertää n.1250-1300rpm/min kun ajaa 80km/h....voisko itelläki sit noi ruutat vuotaa ku vie noin paljo soppaa ku ei ainaka ulkopuolisesti näy vuotoja eikä haise löpölle!?miten ruutat voi testata ja onko kuinka kalliit!????
     
  6. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Keskimäärin n19l ja kesällä n17,5l toisi pihisti pelkässä matkassa jopa alle 11l
     
  7. vm_77

    vm_77 1st gear

    Mulla vie aika lailla just saman verran, tänään laskin tankkauksen jälkeen niin 19/100 km oli mennyt. Ja kesällä noin 15-17/100 ja pitkää matkaa noin 12/100km.

    Suihkut oli mulla kunnossa kun tarkistutin. Pitää ennakkoa kokeilla säätää aikaisemmaksi josko siitä olisi apua, nyt ainakin tulee osa palamattomana läpi.

    Pumppua lohkoa vasten kääntäessähän ennakko kasvaa? Jos sen korvakuulolla säätäisi :D
     
  8. freeride

    freeride Gearhead

    rivipumpullisissa kulutukseen vaikuttaa paljon pumpun ajoitus.suurin osa pumpuista on aika paljon myöhäisellä mitä tua pumpun ajoituspäivillä Sepillä katteltiin.aika myöten pumpun ratas pääsee lipsuun ja menee myöhäiselle,toinen syy mitä pähkittiin on jenkkiläinen päästömittaus,jossa kyylätään typen oksidit,ajoituksen myöhäistys pudottaan niitä ja chryslerillä säätöä sitten muutettu.ajoituksen ku nostaa johonkin 15-16°,niin kulutus paranee 1-2 mpg,riippuen onko pitkä hytti/lava,paljon korotettu,isot pyörät,raskaat puskurit yms.rojut.
    esim.180hp pumpulle(cpl 2022,tai tsb jälkeen 2174)cummins ilmoittaa 14° ajoitukseksi.alunperi 12°.marine koneet on ajoitettu suurin osa 18-20° asteeseen maksimi polttoainetaloutta ja tehoa ajatellen.mut niitä ei koskekaan typenoksidi mittaukset amerikkalassakaan.
    http://dodgeram.org/tech/dsl/FAQ/timing.htm
    http://dodgeram.info/tsb/1994/18-10-94a.htm
     
  9. persus

    persus 3rd gear

    osaakos kukaa esim.foorumilaisista täs kouvolan lähel säätää ajotuksia??tietysti korvausta vastaan!!!
     
  10. misi

    misi 3rd gear

    Ja onko turussa päin myös joku tai joku korjaamo... :D
     
  11. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    kyllä se pumppu on niin lujaa koneessa kii et menee pinnapultit poikki jos meinaat pumppua kääntää :rotfl: pumpun ratasta tarvii kääntää jakopäästä 8)
     
  12. Tuolta löytyy www.hakkinen.fi/index.php ja on orikedolla muistaakseni 75€ makso.
     
  13. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    dieselhuolto häkkinen

    Noista kulutuksista, kannattaa myös ottaa huomioon jos on isommat pyörät ja mittari näyttää alakanttiin. luulis tulevan helposti eroa todelliseen kulutukseen jos kynäpaperi-taktiikalla laskee?

    Tulit Persus eilen dodgella vastaan kouvolassa klo 15.55, itse olin tällä työkulkineella liikenteessä, morjestin mutta et huomannu
     
  14. persus

    persus 3rd gear

    pahoittelen että en nähnyt!mut jos yhtää helpottaa ni kävin tänää hakemas autolla ajamista varten lasit...jos alkais taas vaikka näkemää jotaa :rotfl:
    ite oon tos kulutus laskemises lisänny sellasen 6% kilometrimäärään ku suunnillee sen verran heittää mittari!



     
  15. torre

    torre 1st gear

    Kävi dodgeki sukelluskurssilla, ei noussu omin voimin :D
    S mutkaa puolelta toiselle, sitte sellanen kiristyvä vasen ni sinne uppos :D vauhtia joku 60km/h, turbo ursuksella ja dodgen omilla voimilla nousi sitte perä tielle :D ja 2metriä jäi sähkötolppaan ja 30cm kiveen
     
  16. ripper

    ripper 3rd gear

    No niin jonon jatkoksi sitten vaan kyselemään, että kukas pk seudulla ja vaikka mahdollisesti jopa espossa osais tota kulutusta suuttimien tai ajoitusten kantilta ihmetellä vai vienkö jonneki autokeskukseen

    Ja siis ei näkyvästi vuoda. Ruudussa ei jälkiä eikä kun verstaalla sisällä pitkiäkin aikoja ei haise eikä mitään
     
  17. ripper

    ripper 3rd gear

    Eihän se sitten ollu ees lähellä =)
     
  18. torre

    torre 1st gear

    hitto ku oli vaan 2wd päällä, ois nelikolla saanu penkan reunalla roikottaa kauemmin, olis sitte osunu kivet ja paalutki samalla..
    autoon ei tullu vammoja mutta ittelle iha paska olo ku nykääsi niin ristuksen lujaa ku tössäs, en tiä mikä on, kauhia väsy ja pääkipu tuli puol tuntia rysäyksestä
     
  19. persus

    persus 3rd gear



    suosittelen käymään lääkärissä ettei oo aivoveren vuoto!
     
  20. vm_77

    vm_77 1st gear

    Eikö se ole "pitkillä" reijillä se pumppu kiinni? No pitää joku päivä kattoa sitä tarkemmin.
     

Kerro tästä muillekin!