Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Konemouho

    Konemouho 1st gear

    Hmm, otin ramista automaattilootan irti ja päältä löyty tussilla kirjootettu teksti D.A.R.R ja päivämäärä 13.3. -08 vissiinki.. Olisko kellään tietoo mitä tarkoittaa, remppauspäivä tai jotain?

    Seuraavaksi sitte loota osiin ja vähä palikkaa sisää.. :p
     
  2. aba

    aba Gearhead

    Tarttee saada emäntä ylipuhuttua syysretkelle, vaikka vaan katsomo paikalle :)
     
  3. EskoS

    EskoS Gearhead

    onkos noissa etuakseleissa muuten eroja kun muistelin että olisin jossain kuvassa nähny että ne pallonivelet oli kiinni sielä akselinpuolella kun tossa omassa autossa ne pallonivelet on kiinni siinä kääntöpäässä?[/quote]

    Ei ne us-partsissakaan mitään hirmu hintasia ole olikohan jotain 30€kpl

    Ja saa vaihettua ilman sitä työkalua. Prässi ois kullan arvonen kampe ja läjä eri kokosia putkia. Saa ne varmaan hakkaamallakin mut uusia vähä sääli hakata..

    Varmaan ihan eri akseli minkä kuvia oot kattonu. Ei näihin vanhempiin Dana 60 (94-98?) ainakaan ole tarjolla ollut kuin kahta kokoa ja mulla ainakin aina se isompi ollut se oikea, tiedä mihin danan 44 ne pienemmät sit on. Lukeehan siellä oven takan ne massatkin niillä osaa rokki autosta ottaa oikeat..[/quote]

    Iskällä on -99 RAM 1500 4x4 Magnum Mopar
    Siinä on nimenonmaan Dana44 etunen ja hyrslerin tuuma ja varttinen taka-akseli.
    Tässä versiossa on pallonivel kiinni nimeomaan akselissa, ei siinä kääntöpäässä.
    Huono versio, koska ei voi pienellä vaivalla viedä koko akseliputkea prässin ääreen. Isoveljissäänhän voi viedä tuon kääntöpään kainalossa prässille. Vaihdoin pallot hakkaamalla. On sitten oikeasti kiinni, 5h lekaa taukoomatta / nivel x4 niveltä. Kramppasi kädet jalat ja hermot!
    Lisäksi napaosa, joka on 3lla pultilla kääntöpäässä ei ole välttämättä halukas aukeamaan helpolla.. (koko aamupäivä piti temuta kuskinpuolen kanssa). Tuo D44 muuten samalla ajatuksessa, oikea vetari katkeaa kun ajaa takavedolla..jne ja se on 5pult navoilla.
     
  4. toi -6 ET ennemmin. Omat vanteet mulla on 10" leveet ja -24 ET ja BS 4.5. Se on ihan siitä kiinni mistä tykkää. Mä taas tykkään että renkaat tulee mahdollisimman leveelle.
     
  5. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Tere porukalle!

    Sanokaas ny:
    2-pilari autonosturin tolpat pitäisi propata lattiaan lähipäivinä- kuinka kauaksi ovesta mun pitää pilarit laittaa että full-size Ramin perä ei jää ulkopuolelle, ja nosto-oven saa vielä kiinni kun auto on nosturissa?

    Kiitos!
     
  6. Erska

    Erska Gearhead

    Moro mieheen!

    Kyllä ihan näin pikaisen laskutoimituksen jälkeen se lavan mitta eli 2.5 metriä olisi se turvallisin. Mutta sanotaan että 2 metriä täytys ehdottomasti olla rakoa jotta mahtuu.

    Yleensähän nuo 2 pilarinostimen tassut tuon kokoisessa autossa venytetään niin pitkälle kuin saa. Eli noin lavan etureunan paikkeille rungon alle.

    Eli 3 metriä niin varmasti oot turvassa, mutta 2.5 metriä niin uskon että riittää mutta tulee ahdasta.

    Nämä siis laskettuna siitä taaksepäin mihin kaksipilarin lähimpänä ovea oleva tassu yltää... Itse pilarin tolppaan voisi lisätä metrin päälle...

    Eli 3.5- 4 metrin päähän tallin ovesta.

    :odroll:

    auttaisko tämä kuva havainnollistamaan?
    http://image.sporttruck.com/f/15023513+ ... m+lift.jpg

    Tuo lavahan on siis 6.5 jalan eli 2 metrin lava. Auto on silloin siis 5.85 metriä pitkä.
     
  7. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    tää on vähän noin mitta mut itellä oli pilari suurinpiirtein oven keskellä ja taakse jäi viä sillee tilaa et pääsi ohi käveleen.
     
  8. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    perkele! nythän mä hokasin etteihän sulla oo malliautoo :rotfl: :rotfl:
     
  9. villeri

    villeri 2nd gear

    rakentelin tuossa iltavuoron ratoks DSS ja veivasin sen jo paikalleenki. äkkiseltään tuntus ohjaus jämäkämmältä kun aikasemmin vaikka en 50kmh lujempaa ajanukkaan vielä. tosin ne väljät pallonivelet vielä pilaa ajonautintoo mutta josko neki sais lähipäivinä reilaan... 8)
     
  10. jurunen

    jurunen 1st gear

    asiaa 96 ramista

    kyselisin hiukan vaihteiston ongelmista.. ei mene ylivaihde päälle,muuten laatikko toimii kuin unelma. onko vika mahdollisesti tps:ssä vaiko governörissä? hiukan apua kaipailisi.. juuri ramin hommannut.
     
  11. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    No ei oo... :poff:
    Eli paljonko siitä oven keskeltä sinne takapuskuriin oikein on mittaa metreinä? Ja siihen sitten "miehenmentävä" väli vielä päälle.

    Pähkäilin itsekin että 3.5m vois olla aika hyvä. Kävin mittailemassa kesällä eräällä korjaamolla, mahtuis nostamaan normikokoisen asuntoautonkin vielä tuolla mitalla.
     
  12. Japadapa

    Japadapa 1st gear

    Tuli tuuletettua liian aikaisin sitä Defan lohkolämmittimen hankintaa. Eihän se sopinutkaan tuohon -99:iin, vaan tuossa on se kierteellä oleva lämppäri. Oishan se lukenut tuolla aikaisemmin jos osais lukea :poff:. Nyt siis Calixi kauppaan.

    Sitten vielä varmistus padheatereista, että onko siellä sivuilla olevat suositukset sopivat, 125W laatikolle ja 250W koneelle? Kannattaako se laatikkoon tuleva lätkä laittaa omaan Calixin panssarijohtoon, että sen koko johdonpätkän saa irroitettua kun vaihtaa öljyjä laatikkoon? Tulee vaan melkoinen hässäkkä niitä y-haaroja, kun lohkolle, öljypohjalle, laatikolle ja vielä sisähaaralle pitää vetää johdot.
     
  13. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mulla on kakspilarinostin noin 4.8m ovesta ja juuri ja juuri ovet menee kiinni, kun nostaa pitkää pick-up:ia!! Siis esim Chevy Crew-Cab:ia, lyhytakselivälinen Dodge menee hyvin!!
     
  14. Pertura

    Pertura Gearhead

    Re: asiaa 96 ramista

    Mulla on 500 wattinen koneessa, eikä se yhtään turhan tehokkaalta vaikuta. Se mahtuu nippa nappa öljypohjan sumpun etureunaan
     
  15. Salem

    Salem 1st gear

    Jep, -12 et:llä olevat valssit tuli otettua.
     
  16. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Mulla 250W laatikon ö-pohjassa ja 500W koneen ö-pohjassa.
     
  17. villeri

    villeri 2nd gear

    mistähän parahiten tunnistas minkä vahvunen vetari on autossa kun tarvis ostaa se oikeenpuoleinen vetoakselin stefa?
     
  18. Cumminski

    Cumminski Gearhead

  19. villeri

    villeri 2nd gear

    ristikko ainakaa ollu samankokonen mitä tuo lista kertoo tuossa alempana.. pitänee varmaan ottaa tuo kytkentäkotelo irti ja koittaa sen kautta mitata sitä vetoakselia että osaa tilata oikeen stefan.

    jaa sit toi sun kuvassa oleva varaosanumero tarjoo vaan vasemmanpuolen vetarinstefaa... ainaki rockauton listan mukaan..
     
  20. peraaa

    peraaa 1st gear

Kerro tästä muillekin!