dodge ram suhisee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja pekosbili, 10.10.2017.

  1. pekosbili

    pekosbili 3rd gear

    Auto on -95 dodge ram 1500 pickup 5,2 l bensakoneella. Ongelma on kylmänä ajossa. Eli kun kylmänä käynnistää niin alkaa aikamoinen suhina ilmaläpän tienoilta ja kun painaa kaasua niin ääni kasvaa. Mutta kun kone lämpenee niin suhina katoaa. Koneen ollessa kylmä, käynti on muutenkin vähintäänkin takkuista...tehot putoilee ja vauhti lakkaa.

    Olen nyt vaihtanut jakajan kannen, tulpanjohdot, tyhjäkäyntiventtiilin ja tps-anturin ilman muutosta.

    Jospa jollakin olis tietoa mikä poikaa vaivaa.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Alipainevuotoa jossain? Ilmaläppä on mikä?
     
  3. pekosbili

    pekosbili 3rd gear

    Tosiaan kuulostaa kyllä niinkuin olisi vuoto, mutta suhina lakkaa kuitenkin koneen lämmetessä. 'ilmaläppä' tai kaasuläppä tai mikä lie on se mistä ilma tulee sisään koneeseen...tarkoitan sitä mikä aukeaa kun painaa kaasupoljinta :).
     
  4. Jsp

    Jsp Gearhead

    Eti missä se ilmavuoto on ja korjaa se.
    Ite olen laittanut imusarjaan tai kaasarin pannuun teipatun letkunpätkän kiinni ja puhaltanu sähköröökillä höyryä imusarjan täyteen. Jos siellä on ollakseen jossain vuoto niin se kyllä rupee sekunneissa näkymään.
     
    KajS tykkää tästä.
  5. KajS

    KajS Gearhead

    Mun kokemuspohja loppuu 5,2 TBIhin ja tuo pekosbilin laite on 5,2 Magnum Multiportefi.

    Mutta sama ilmiö saa ne kaikki polvilleen: Karpovin mainitsema alipainevuoto. Voi olla tosi olemattoman oloin rako, joka moottorin lämmettyä pienenee tai menee umpeen:

    Ensin ne helpot: käy läpi kaikki imuletkut ja muovinipat, joihin letkut tulee kiinni. Sitten lopuksi mörköilyä: imusarjan tiiviste.
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Onhan siinä varmaan joku imuilman esilämmitys, sille joku läppä ja läpälle joku voima mikä sitä liikuttaa. Jos se voima sattuu oleen alipaine, niin siellä on joku letku ja joku kalvo mitkä voi olla rikki. Silloin varmaan suhisee eikä esilämmitys toimi ja tulee alipainevuotokin mitkä ei ainakaan paranna käyntiä.
     
    Muokattu: 11.10.2017

Kerro tästä muillekin!