Dodge ram van jarrumysteeri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja mukko, 17.7.2019.

  1. mukko

    mukko 2nd gear

    Yllättäen ongelmia ramin jarrujen kanssa.

    On koitettu ilmata, tehostin uusi, pääsylkky melko uusi, takasylinterit myös.

    Ongelma, kuskin puolella käyttöjarru käytännössä kuollut mutta käsijarru pelaa, vänkärin puolella taas käyttöjarru pelaa (menee asfaltillakin lukkoon) mutta käsijarru ei :poff:

    Säädöt pelaa, ekalla yrittämällä oli samat viat, muka ilmattiin + tuli kirittyä hilut liian likelle kuskinpuolelta ja uusinnassa laahasi mutta käyttöjarru oli mykkä kuskin puolella ja käsijarru hyvä. Vänkärin puolella taas käyttöjarru ok ja käsijarru mykkä (varmaanni se vaijeri)
    Kuskin puolelta tulee nestettä ok, ei ilmaa, on ilmattu mutta vissiin ei tarpeeksi hartaudella?
    Rummun sisässä romut liikkuu kepeästi kun herkistelty, mutta ei niin minkäänlaista eloa. Ilmaa ei ilmatessa tule ainakaan omaan silmään nähtävästi. MUTTA ilmaa/kuplia tulee reilumasti painaessa pääsylinterin taaemman säiliöön, takajarrupiiristä siis. Rauhallisesti jarrua painaessa ei säiliössä kuplia näy... Etujarrut oli leimalla ok.

    Mistään ei nestettä vuoda kartanolle kuitenkaan :odeek:
    Proportion valve? Kamppeessa ei ole abs/rwal tms himmeleitä.
    Mutta miten se toinen puoli takana rokkaa kuitenkin?

    En keksi tuon käyttöjarru probleeman selvittää, käsijarruun liittynee kilometrin pituinen vaijeri + säädöt. Ja jossain oli overilla juttua että jotkut GM tuotteet saattaa vaatia käsijarrun testauksen puoli kerrallaan?

    Ei tässä muuten kiirettä mutta perjantaina tarttis käyttää uusintanäytöllä että pääsee Etelä-Suomen kiertämään pesueen kanssa :rotfl:
    40h ois tehokasta työaikaa vielä :poff:

    Vinkkejä?
     
  2. mukko

    mukko 2nd gear

  3. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    Voi olla takana kengät väärinpäin tai sellainenkin on nähty että pitkät kengät oli toisella puolella ja lyhyet toisella. osa pääsylkyistä sylkee kovastikkin takaisinpäin, omaan silmään ei videolla näkynyt ilmaa.
     

Kerro tästä muillekin!