Dodge Ram vanin purkaminen, helposti?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja AteV8, 3.11.2010.

  1. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Mitenkäs tuollanen Dodgen 80-luvun vani purkautuu helpoiten?
    Tarttis saada tekniikka irti, mahdollisimman pikaisesti ja helpolla. :lol:
    Tulin sit aatelleeks että lähteekö kori kuinka helpolla irti? Vai mahtaako olla helpointa pudottaa tekniikka maahan, ja nostaa auto pois päältä, vai onko edes mahdollista? Käytettävissä olis kolme trukkia, mutta apumiehillä on pääasiassa muuta tekemistä...
     
  2. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Mun tontilla on jossain vaiheessa ns. jätetty tekniikka pölkkyjen nokkaan ja heivattu kori päältä pois, sen verran aikaa etten heti muista.
    Sen verran jäi kyllä mielee, että tarkastakaa ainakin viis kertaa, että kaikki on irti, esim. nopeus mittarin vaijeri, vaihde vivusto, yms. kaikki mikä on korin ja tekniikan välillä kiinni.
    Ai niin, laskekaa laatikosta öljyt pois, ne on muuten maassa tai jonkun sylissä.
    Letukan vaniin tää temppu on tehty useemman kerran.
     
  3. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Varmaanki helpoiten saa pois purkamalla keulasta maskin, jäähdyttimen ym. muut edessä olevat hilppeet, ja nostamalla koneen askin kanssa suoraan eteenpäin. Jos on ylivaihdeloota, nii täytyy muistaa tukee se koneen takaosa/lootan etuosa kunnolla koska muuten ottaa kiinni etukilkkeisiin lootan häntäpää.
     
  4. guru

    guru Gearhead

    80 luvun lopulla jo itsekantava
     
  5. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Niin tämähän on vm. 82.
    Kävin tuossa autossa istuskelemassa, ja totesin että voi olla aika taiteilua et sais koneen etukautta pois, saatikka sitten laatikon kanssa. Sinne jos nosturin kärsän työntää ni eihän sitä mottia mahdu enää nostamaan. :eek:

    Anyway, keli kylmeni sen verran et päätin purkaa vasta keväämmällä.
     
  6. Jari T.

    Jari T. 1st gear

    pojat aikoinaan naapuri tallilla kyllä irrotti koneen etukautta ja lootan kera tosin tekivät siihen norsuun pientä modausta ja sit lyhyet ketjun pätkät pulttasivat suoraan koneeseen ja norsun kärkeen sieltä se vaan lopulta pois tuli
     
  7. Karva

    Karva Gearhead

    Juuri näin, jos meinaat rempata ja panna osaa uusiksi, noita on purettu kääntämällä kyljelleen ja irroitettu rojut, on vähän raju tapa. Mitään runkoa et saa irti tai erikseen ellet leikkaa tai polta pillillä koria ympäriltä pois.

    Se kannattaa purka ensin hylsyksi, luukut, sisustus, kojelauta ja ikkunat jne, kaikki pois, täysin tyhjäksi. Saat kummasti tilaa irroittaa koneen ja lootan sekä jordaanin.

    Sitten vaan kyljelleen ja akselin kiinnikkeet irti.


    No siinä yksi tapa purkaa vani ...
     
  8. Wolfman500

    Wolfman500 1st gear

    Joo esim kaasarin kun ottaa koneesta pois ja tekee sen tilalle nostokoukun imusarjaan pulteilla kiinni niin onnistuu ihan hyvin etukautta irrottaa tekniikka puis.... Oma hommansa on tosiaan kun pitää ne keulan pellit ja puskurit yms purkaa mutta tilanne aukenee ihan hyvin kun vaan alkaa rohkeesti hommaan. Ja apumiestä ei oo tällä tontilla kovin usein nähty saati tarvittu... Toi temmpu tuo norsulle sopivasti lisätilaa kun sitä konelaatikko pakettia ei kamalan paljoa pysty nostaan mut tommonen temppu riittää kyllä.
     
  9. dodge00

    dodge00 3rd gear

    etukautta lähtee helposti
     
  10. kinde

    kinde Gearhead


    Juuri noin neuvotaan myös service manuaalissa.
     
  11. MH

    MH 3rd gear

    Onkos paljon eroa letukan ja moparin vanin koneen irroituksessa yleensä?
    Ainakin Chevyssä oli suht kivutonta laittaa norsulla kone apparin ovesta sisään ja laatikko alakautta ylös se jälkeen. Ei tarvinnut keulasta purkaa mitään. Kojelaudan kohdalla vähän ahdisti että sai nostokoukun tarpeeksi lähelle.
     

Kerro tästä muillekin!