Dodge Ram Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja DamnNoNamesLeft, 19.1.2011.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hall anturiko se noissa tota teki? Kampuran asentotunnistintahan ei ollu ?

    Mulla kans yks sammu muutaman kerran ja starttas heti uudestaan, en sitten tehny asialle mitään.
     
  2. mörkö

    mörkö Gearhead

    Tarttis tommoseen 84 D.Vaniin peltiset "ovipahvit" ja kaks kpl valkoista Mangellssia, sitä vanhalla pulttijaolla, muutakin osaa voisin ostaa ma....
     
  3. Toke

    Toke Gearhead

    En tiä vaikka tos uudemmas olis jo asennontunnistimiaki. Tänään huuhtelin jäähdytysjärjestelmää ja laskin myrkyt pois ja laitoin vedet tilalle ja piti lähtee lenkille mut dodge oli eri mieltä. Ei starttaa niin ei. Muutaman kerran ehkä hiukan yritti mut ei sit kuitenkaan. En sitte kuitenkaan ehtiny vielä tarkastamaan kumpi puuttuu, bensa vai kipinä....
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Katos juu petskeles sullahan on se uudempi, siinähän tottakai sellainen on ja vian oireet on kyllä aikalailla siihen viittavia!
     
  5. nixon

    nixon 3rd gear

  6. KajS

    KajS Gearhead

    Ääni Hall-anturille siellä virranjakajan pohjassa. Mun Dodgessa ('89) alkuperäinen kesti 12 vuotta. Sitten vaihdoin niitä vuoden välein. Teki just tota, että sammui valoihin eikä käynnistynyt. Kivaa...koirat kyyydissä ja poika matkalla kouluun.
     
  7. KajS

    KajS Gearhead

    Milläköhän keinolla tuo etupää on saatu noin hyvälle tasolle? Drop-spindlet vai laikka...
     
  8. KajS

    KajS Gearhead

    No niin. Lienee ihan ennenaikaista heiluttaa lippua, mutta tänään käytiin koeajamassa ostokohdetta. Jos menee katsastuksesta läpi, niin meillä on ensi viikolla taas pihassa Ram Van ('86 w. SlantSix). Joten koettakaa kestää, tulen jatkamaan vuonna 2002 aloittamaani tositapahtumiin perustuvaa virtuaalitarinaa "Elämää Dodgen kanssa".

    Ekaksi uusin kysymykseni, johon JariV antoi joskus hyviä vinkkejä: Miten ohjauksesta saa tarkemman? Noihin lienee saatavilla rebuild-kittejä?
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Simpukkaa säätämällä muuttu ainakin todella paljon mutta varovaisesti...
     
  10. KajS

    KajS Gearhead

    Joo, sen simpukanhan saa pilalle, kun vääntää väkisin. Pitää kaivaa ne ohjeet.
     
  11. _WiLLe_

    _WiLLe_ 3rd gear


    Jos löydät ohjeet niin olisko paha jos nakkaisit ne tännekkin. Olis sama operaatio edes.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tai ohjauksesta saa helevetin vetelän ja ohjauspyörään kierroksia huru mykke. Takaisin niitä oli kovin vaikea saada kun helposti tuli liian tanakka.
     
  13. dart69

    dart69 Gearhead

  14. KajS

    KajS Gearhead

    Eilen illalla tuli Ram Van B250 Royal '86 w. SlantSix haettua. Joten virtuaalitiepalvelumiehestä muutuin taas Dodgemieheksi.
     
  15. ramman

    ramman Double Gearhead

    Onnea uudelle hankinnalle ! Terveisin ramvaNisti since 1995 :D
     
  16. Toke

    Toke Gearhead

    Onnea hankinnasta. Täällä ei ihan niin onnellista. Sain tänään hall-anturin ja vaihdoin sen ja lähdin isoin odotuksin ajelemaan. Kuitenki taas kun olin ajanut auton lämpimäks ja sammutin sen ja kävin tekemässä yhden homman niin sen jälkeen ei enää luvannutkaan. Mittailin sitte työkaluilla mitä oli mukana, bensaa tuli, mut ei kipinää. Puolalta kuitenki kynä näytti kokoajan startatessa pätkivää jännitettä. Mut koetin sitte meisseli puolanjohdossa jakakan keskinastaa vasten eikä kipinää tullu. No tilasin uuden puolan, katotaan kuin käy. Jos tulkittin oikein korjausopasta niin kampiakselin asentotunnistimen ollessa vialllinen ei tulis bensaakaan.
     
  17. KajS

    KajS Gearhead

    Harmillista. Nuo anturivanit on ikäviä, kun ei toimi. Siihen muinaiseen '89:iin vaihdoin just puolan tuollaisen kiukuttelun yhteydessä. Ja just siks innostuin tosta slantsix-ihmeestä. Ei aivolaatikkoa, ei antureita. Jos sulla on se sytytysmoduli antautunut, se tietää koko tietokoneen vaihtoa. Tuo on siksi torvea, että sinne kompuutteriin on siihen jellyyn leivottu sisään se Moparin röökiboksin kokoinen sytkämoduli, vanhemmissa mopeissa se oli esim. tulipellissä ja näin ollen vaihdettavissa.

    Vielä fiilistelyä:

    Silti ne minuutit ohikulkutiellä Ramvanin ostoiltana vahvisti tunnetta (siis tunnetta, ei järkeä), että kerrassaan mainio ostos. Ei ois pitäny antaa sitää ekaa pois, vaikkei se aina juhlaa ollut sen kanssa elo.
     
  18. Toke

    Toke Gearhead

    Mutta toimiessaan unohtaa vastoinkäymiset aika äkkiä...
     
  19. guru

    guru Gearhead

    mul ois 89 aivolaatikko
     
  20. Toke

    Toke Gearhead

    Noniin. Vaihdoin sitte seuraavaksi puolan, kuorikin oli halki muutamasta kohdasta. Mutta edelleenkään auto ei suostu käymään. Lähtee kyllä käyntiin ja käy lämpimäksi, mutta kun on lämmenny niin sammuu eikä sen jälkeen lupaakkaan. Tunti pari odottelua ja taas toimii hienosti, mut vaan vähän liian lyhyen aikaa....
     

Kerro tästä muillekin!