Dodge Ram Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja DamnNoNamesLeft, 19.1.2011.

  1. KajS

    KajS Gearhead

    ^Juu dexron kolmonen käy oikein hyvin A-500seen. Samat kytkimet kuin 904/998/999. Mutta jos olet kerran laittanut F-type (Ford) öljyä, et voi vaihtaa takaisin.
     
  2. KajS

    KajS Gearhead

    Laitoin tuonne myytäviin ihan pyöreät ja käyttökelpoiset vanteet ja renkaat:

    viewtopic.php?f=18&t=292537

    Siitä halvalla jo valmiiksi suolatut vanteet talvirenkaille! Sijaitsevat Turussa. Noutajalle satasella.

    Jos tää oli epäkorrektia nettikäytöstä, Ylläpito voi poistaa. (Ainakin suomalaisilla merkkifoorumeilla ollaan tarkkoja aiheesta myynti-ilmoitukset myyntipalstalle.)
     
  3. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Lootaan hain https://www.motonet.fi/fi/tuote/590206/ ... n-III-378L
    Vielä kun sais vaihdettua.
    Miettinyt että pit ne nopeusmittarin rattaat vaihtaa,liikaa kun mittari näyttää ja kilometrejäkin vauhdilla kertyy.
    Samalla vaihtaa stefa kun näkyy häntä märkä olevan.
    Pitäs se kiekkamittarikin asentaa,näkis pal kone kiertää ajossa ja tarvisko sit alkaa perään välitystä vaihtaan.
    Se sit taas vaikutaa siihen mittarin näyttöön.Kaikki kaikkeen :)
    Onkohan se paha homma noi korjaukset laatikkoon itte tehdä,loota 904 :eek:
    Osat tullasin tänään,katotaan kuin nopeesti kusti hämeeseen polkee.
     
  4. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Ihan sikahelppo on Torquefliteen ite tehdä rebuild, jos osaa autoja korjata, ja auttaa paljon kun käsissä on lootan korjausopas esim atsg:ltä. Niiltä saa sen ihan verkkoversiona, viimeksi tais olla 30 luokkaa.

    Nimim. CK tietää niistä vanhemmista paljon enemmän ku minä :)
     
  5. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Lootan öljyt vaihdettu.Eipä sieltä tullut kun vajaa 4L :eek:
    Kirjakin sanoo 17.2pts eli n.8.1L

    Otinpa numerot lootan kyljestä.PK 4431428 9762 8052
    Tommosen löysin tolla numerolla.4431428 1 B,D After 11-16-1987
    Osaako joku sanoo enemmän tietoo tolla numero sarjalla?

    Pitäskö mittatikun numero(4412597)täsmätä ton lootan numeron kanssa.Voiko olla väärä tikkun pituus ja/tai täyttöputki? Loota toimii kyl tosi hienosti :)
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    8 litraa lie typötyhjän lootan tilavuus, vaihtotilavuudeksi 4 on musta ihan normaali.
     
  7. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear


    Nyt on alkuperäset mittarit. :lol:

    Jottei liian helppoo niin se levee liitin mittarin takaa on katkottu.
    Eli johdot yksitellen vedetty sinnetänne.Pitää se litin(uusvanha) liittää takaisin johtoihin.

    Sitten siitä pyöreestä liittimestä on yksi johto otettu muualle.Sekin pitänyt ihan juuresta katkoo ettei saa helpolla takas liitettyä :cry:

    Ei oo tos korjausoppaassa noita sähköjä,vai enkö osaa kattoo :oops:

    Mistäs löytyy virtalukon johtojen kaavio ja värit?
    Pitäs virta löytää radiolle ja kiekkamittarille,virtalukon kautta.
     
  8. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    No ompa.. taas oikeen sähköasennus jee :-D otan osaa.. Yleensä korjausoppaassa on viimeisillä sivuilla sähkökaaviot? Minkä firman opas, haynes, alfamer?
     
  9. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Chilton,eka ja viimenen.Haynesin kirjoja on Dodge ram,Ford ja Chevroletin,ovat mielestäni parempia ja kunnon sähkö kaaviotkin.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Chiltonin opas menee hyvin sängyn/pöydänjalan alla. Tylsä ja vaikea selostus vrt haynes.
     
  11. laakkius

    laakkius Gearhead

    Mä tilasin tehtaan manuskan omaan 84:een...
     
  12. KajS

    KajS Gearhead

    Tilaa Sami Lassilalta Factory Service Manual. Se on hyvä. Mulla on se '89 mallinen vieläkin yöpöydällä...

    Ja noihin kytkentöihin maalaisvinkki: vedä radiolle virrat suoraan akulta (sulakkeen kautta). Mulla on noin ollut kummassakin Dodgessa. Kiva soitella poppia asennellessa, kun ei tarvi avaimia.
     
  13. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Katotaan mitä tulee,tilasin ebaysta tommosen.1989 DODGE REAR WHEEL DRIVE RAM VAN/WAGON FACTORY SERVICE REPAIR MANUAL.

    Joo helpompi se olis suoraan akulta ottaa.

    Tota mittariston pyöreetä liitintä koittanut tutkia,millä sen yhden nastan sais ulos sieltä.Ei viittis kaikkia johtoja katkoo ja yhdistää toiseen liittimeen.
     
  14. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    etuvilkut hyvät tarvitsisi semmoiset kuin on -80 vuosimallissa ainakin,tai tieto mistä löytyisi uudet moottori1@gmail.com
     
  15. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Nyt on kiekkamittari.

    Tyhjäkäyntimoottori vaihdettu,seurataan toimiiko ja pysyy käynnissä.
    Vähän pit kai tankoo säätää,meinaa kierrokset käydä liian alhaalla kun pykälää laittaa päälle.

    Ei toi niin pahasti kierrä ajossa.80km/h 2200r/min ja 100km/h oli 2700r/min.
    Vois kyl vähän vähemmän tuol yläpäässä kiertää,jos vaik haluu muun liikenteen mukana välillä päästellä :)

    Otinkin virran radiolle siitä mihin tuli alkuperäsellekin radiolle,pit muistaa napista vaan radio aina sammuttaa.
     
  16. KajS

    KajS Gearhead

    Jottei tää Ram Van-topiikki ihan uppoa, niin laitetaan juttua. Vois innoissaan kirjoittaa romaaninkin malliin: "Ostin katsastetun auton ja kuinkas sitten kävikään".

    Yhdeksän kuukautta on harrastettu ja nyt toimii slanttivani niinku pitää. Lähtee startista käyntiin kuin Mika Sundqvistin moottoripyörä. Käy, kiihtyy ja kulkee ja osaa pysyä käynnissä ihan vaihde päällä.

    Sisältä on revitty pois väliseinä ja se tilapäisistuimen virkaa toimittanut tarvikelaatikko. Sutenöörikalvot poistettu takaikkunoista. Lattiaa hitsattu (Kiitos poikani hitsaustaitoinen) ja maalattu. Kyljet, ovet ja takalokasuojat akustoitu sillä hienolla venäläisellä stp-matolla. Sähköjä laitoin ihan itse: laturin vaihto ja johdotuksia, valot kuntoon. Rock and Blueslaiteasennus: heivasin subbarin ja vahvistimen ulos. Tein 70-litraisen laatikon kahdelle Boss 6x9:lle (jotka oli autossa) ja porttasin sen n. 45 hertsiin, etuoviin uudet Hertz 6x9:t, kojelaudalle Hertzin tweeterit. Tommy Castro ja Brian Setzer soi niin että naapuria v...ttaa.

    Konepuolella korjattiin Carter BBD (Kiitos poikani kaasutinguru) korjaussarjalla. Laitoin sen kiinni imusarjaan paksuimmalla (venemalli?) tiivisteellä. Tein uuden kaasutinvaijerin fillarin käsijarruvaijerista ja vanhan vaijerin päistä. Hyvä tuli. Vaihdoin imusarja/pakosarjatiivisteen ja pyrin asentamaan sen oikein: eli imu ja pakosarja löyhästi kiinni keskenään ja loppukiristys toisiinsa vasta sitten, kun imu ja pakosarja on kiinni kannessa. Uusi ventiilikopan tiiviste (kiva ihailla +30vee vanhaa venttiilikoneistoa...).

    Kadonneen tyhjäkäynnin metsästys oli luku sinänsä. Syyllisiä oli jakajan vanha alipainesäädin ja viimesyksynä vaihdettu pcv-venttiili, joka päästi kaikki läpi. Termostaattikin on vaihdettu kaksi kertaa: viimesyksyinen 82 C antautui, joten Opel Commodoren 88 C tilalle. Ylävesiletkuksi piti konstruoida Gatesin 21113:sta ja Volvo S60/V70 alavesiletkua yhdistelemällä sopiva letku. Toimii. Vaihdoin kaikki muutkin vesiletkut. poistin letkulämmittimen ja sen lämmönsäätöventtiilin, haittasi virtausta. Slantin bypass on helpompi kuin 318:sen. Tekee vaan noin 10 cm pätkän teknikumista ja sujauttaa sen paikalleen ruuvarilla.

    Uusi bensamittarin anturi tankkiin. Armottomat bensafiltterisulkeiset hyvän filtterin paikan löytämiseksi. Nykyinen tankin päässä.

    Gör-listalla on pienen madalluksen löytäminen ja hienojen A.H.I. - turbiinivanteiden asennus riittävän matalien renkaiden kanssa. Ja kun sais latausmittariin jotain henkeä.

    Hienointa tolla katiskalla ajelussa on se, että sitä on ihan eri ryhmässa kuin muut ahdistuneet tienkäyttäjät: sieltä autosta ei ole kiire pois. Dodge Vans Rule...niin kuin kaikki autot, jotka ei kuulu tähän hätäkiirepaniikkimullehetikaikkitänne-maailmaan.

    Hieman kuten Sami Harju totes Spinnerin viimeisessä numerossa: Autoharrastus on ihan mukava tauti.
     
  17. KajS

    KajS Gearhead

  18. _WiLLe_

    _WiLLe_ 3rd gear

    Sisältä on revitty pois väliseinä ja se tilapäisistuimen virkaa toimittanut tarvikelaatikko. Sutenöörikalvot poistettu takaikkunoista. Lattiaa hitsattu (Kiitos poikani hitsaustaitoinen) ja maalattu. Kyljet, ovet ja takalokasuojat akustoitu sillä hienolla venäläisellä stp-matolla. Sähköjä laitoin ihan itse: laturin vaihto ja johdotuksia, valot kuntoon. Rock and Blueslaiteasennus: heivasin subbarin ja vahvistimen ulos. Tein 70-litraisen laatikon kahdelle Boss 6x9:lle (jotka oli autossa) ja porttasin sen n. 45 hertsiin, etuoviin uudet Hertz 6x9:t, kojelaudalle Hertzin tweeterit. Tommy Castro ja Brian Setzer soi niin että naapuria v...ttaa.




    Mitä STP mattoa käytit akustoinnissa? Onko itse liimautuvaa vai millä liimasit. Mitä luulet kävisikö tuo myös lattiaan? Vai olisiko lattiaan muita hyviä ratkasuja, lähinnä ääni/lämmön eristävyyttä haen, ilman kondenssi ongelmaa tietty.
     
  19. KajS

    KajS Gearhead

    Käytin kahta eri STP-mattoa: mustataustaista ja hopeataustaista, itseliimautuvaa (hankin itse HifiKonexista ja "lainasin" pojan tallista). Mottona: halvin on parasta. Hyvää tavaraa; nykyään voi kuunnella musaa maantiella ihan kaiuttimista, aiemmin pojat ajo Marteliukselle Peltorit päässä. Ohjaamon lattiassa tuota nimenomaan on.
     
  20. Käkö

    Käkö Gearhead

    nyt on alkanut kiinnostamaan pitkä "uuskoppanen" '96 tai jotain sellaista, sais siis olla piiitkä versio niinkuin toi mun '84nenkin on, jos jostain vaikka löytyis sellanen missä olis useempi istumapaikka esim 2+2 tai enemmän, jos joku tietää mistä moisia löytyy ni laittaa tänne tai dartti(@) outlook.com ni katellaan, oon meinaan ny sutannu täs interwebin ihmeelises maailmas mut yx kaxpaikkanen vaan löyty...
    Jos löytyy ni hyvä ja sit tulee toi mun '84 myyntiin...

    -Käkö-
     

Kerro tästä muillekin!