Dodge Ram Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja DamnNoNamesLeft, 19.1.2011.

  1. _WiLLe_

    _WiLLe_ 3rd gear

    Juuri otin dodgen liikenteeseen kun talviautoksi tarkoitettu saab ei mennytkään leimasta läpi.
    Viime talven ajoin dodgella joten tuttua huttua.
    Nyt pienen pikantin mausteen tuo se ettei ole sisustaa ollenkaan, eli melko kolkkoa menoa. Pitäisiköhän investoida pipoon :)
     
  2. KajS

    KajS Gearhead

    Dodge Ram Van ja Finnish Rock Connections: Poika vei just Kasiraitaan meille siunaantuneita Pelle Miljoona-levyjä. Yhden inner sleevessä oli 80-luvun alun Dodge B350, pitkä, tuplavalomaskilla. Hauskaa, Petri Tiili, joka oli niin antiamerikkaa 70-luvun lopulla matkasi keikoille imperialistisen amerikan tavaran- ja joukkojenkuljettimella!

    Vaihdossa poika otti amerikanpopedaa: Georgia Satellites-vinyylejä.
     
  3. Lpiikki

    Lpiikki 3rd gear

    Talviliikennegallup: 92 Dodge ram van b250 318 ruisku melko tuore talviauto hankinta.
     
  4. S.vilen

    S.vilen 1st gear

    Joo,täällä kanssa ainakin pakkasiin asti ajellaan tuoreella hankinnalla eli -83 vuoden pätkämallilla (383). Ellei sitten ala bensankulutus hirvittämään.. :eek: . Kysymyskin olisi,kun toinen pakosarja vuotaa varmaan tiivisteestä niin onko siinä mitään ihmeellistä sen vaihtamisessa muuta kuin pakosarja irti ja uusi tiiviste väliin? Muistelen vaan kuulleeni joskus että ne pakosarjan pultit olisi yhteydessä vesitilaan. Ei kai tuo voi olla mahdollista?
     
  5. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    Edelleen slantti ramilla oli talvi tai ei (350-1000km / vko) Tuskimpa tuota kukaan pois ostaa...Kaikille liian ruma?

    Outroadrebels/Jouni
     
  6. KajS

    KajS Gearhead

    Varmaksi en sano, jossulla on 383 (respect!), mutta monissa Chrysler-moottoreissa pakosarjan pultit menee vesitilaan, slantissa ainakin. Mutta ei hätää, kierretiivistettä jengoihin ja uutta nestettä, niin se on siinä.
     
  7. KajS

    KajS Gearhead

    Ruma...mulle kelpaisi, mutta mulla on jo yksi liikennevalojen kauhistus. Tavikset luulee kai, että tuo tarttuu, pitävät väliä.

    Mutta Dodge rules. Tässä kuussa olen peruuttanut mondeota 115 cm ja ajanut Slanttivanilla 50 km joka arkipäivä. Vapauttava olo, kun 10 vuoden "järkiautoilun" jälkeen pääsi takas fiilispohjaiseen liikkumiseen. Ei oo kiire, vaikka Slanttivani kulkeekin tarvittaessa 120 km/h. Siitä autosta vaan ei oo kiire pois.

    Rasvasin etupään nivelet ja kardaanin ristikot iltapuhteeks. Nyt kulkee vielä lujempaa :D
     
  8. laakkius

    laakkius Gearhead

    Sama on tossa mun vanissa, sillä on kiva ajella ihan rajotusten mukaan, ei oo kiire minnekään, 100 alueellakin tullu ajettua sitä kaheksaa kymppiä mitä laki velvottaa. Mun vani kulkee gps mukaan 163, yhtään kovempaa ei tuntunu menevän... :rotfl:
     
  9. KajS

    KajS Gearhead

    Jarrupalat eteen tuli vaihdettua viikko sitten. Nyt Slanttivani vetää pienet talvisikeet, kun meillekin tuli -20 C lämmöt. Sitten säiden lauhduttua jatketaan jarrunestesulkeisilla.
     
  10. konty

    konty 3rd gear

    Kannenpulttien kiristysarvoja tiedossa? Myös edulliset 318 sopivat ehjät kannet kiinnostaisi.
     
  11. KajS

    KajS Gearhead

    Kannenpulttien kiristysarvoja Haynesista Dodgevaneihin 1971-1999:

    Cylinder head bolts

    Small block V8:
    1974-1978 95 Ft-lbs
    1979-1980 105 Ft-lbs
    1981-1984 95 Ft-lbs
    1985-->> 105 Ft-lbs
     
  12. guru

    guru Gearhead

    mikä on edullisesti? mulla 90-mallin kannet+pakosarjat yli määräsenä
     
  13. konty

    konty 3rd gear

    Voidaan varmaan unohtaa ne kannet,olikin alakerrassa mäntä vika joten ehjä alakerta kiinnostaisi
     
  14. konty

    konty 3rd gear


    Kiitos näistä
     
  15. KajS

    KajS Gearhead

    Herätin Slanttivanin talvinokosilta. Olin toki ladannut akun ja säädin low idlea hieman ylemmäs (nyt kierroksen sisään, hyvä tuli). Startti noin 7 sec veivaamisen jälkeen. Aika hyvä saavutus kuukauden seisseeltä autolta, jossa mekaaninen bensapumppu, käynnistys oli kuin normisyysmaanantaiaamuna.

    Olipa taas kiva ajella ja soittaa Sleepy LaBeefia mun 80-lukuaikakapselissa. Jatkan liikennöintiä, kunhan uskaltaa Goodride-renkailla lähteä saariston aamuliukkaille.
     
  16. Barracuda-65

    Barracuda-65 3rd gear

    Pienen tauon jälkeen jälleen onnellinen vanin omistaja.
    Oli se mukava ajella vaikka mihinkään ei menny ja hyyty rankasti ylämäessä.
    Mustaa lykkää putkesta ja nopeusmittari ei toimi muut tuntuu olevan kunnossa.
    Lambda ja nopeusmittarin vaijeri laitettu tilaukseen.
     
  17. KajS

    KajS Gearhead

    Tällä viikolla taas jatkoin Slanttivanin ulkoilutusta. Yritin eka kerran pari viikkoa sitten tiistai-iltana. Peeveli, koeajo kesti 1,5 h ja matkaa tuli 7 m taakse ja 7 m eteen. Ei ne M+S Goodridet pitänykkään jäällä. Mitä vattua, pihassa on jäätä, joka estää harrasteautoilun, mutta metsässä ei oo lunta skimbaamiseen, epäreilua.

    Mutta viime keskiviikkona onni osu kohdalle: lastasin 90-luvun K2-telemarksukset Slanttivaniin ja suunnistin Hirvensalon hiihtokeskukseen. Olo oli kuin edellisen Dodgen kanssa Pallaksella vuonna 2004. Kyllä Dodge Ram Van on hiihtokeskuksen parkkipaikan kaunistus kaikkien Audien ja Volvojen seassa.

    Show jatkuu: tarkoitus on suunnistaa ACS:ään pääsiäisenä. Olen eka kerran vieraillut tapahtumassa 1987, nyt ois vuorossa eka kerta autolla, joka on valmistettu Amerikan mantereella. Osuis se pääsiäisen lumi sinne skuugeen eikä ykköstielle...
     
  18. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Kysymys täältä takavasemmalta, paljonko slanttivani vie bensaa maantieajossa? Oon jotenkin tykästynyt kutosen hurinaan ja käyttisjenkkiä mietiskelen. Voisi valehdella jotenkin ittelleen että kannattaa ostaa vani, jos vaikka kutvosella ei olisi kauhea bensakrematorio.
    Sedanissa 225:lla olen aikoinaan päässyt jopa 8l kulutukseen, tosin normaalisti 10-12. Paljonkas isolla kopalla imee soppaa?
    Tutulla on -92 ruiskukasi rami käyttöautona, sitä on tullut rassailtua. Vaikka se alkaa olla tosi nätti ja just maalattu, niin luulen että sillä ajetaan jatkossakin myös talvisin.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tokasen tähän väliin ettei se ruisku v8 ihan hirvee syöppö oo. Oon päässy maantiellä 12-13 ajaen 90kmh ja isoin kulutus oli 14,5. Tämä siis kolmen ruiskuvanin kohdalla. Näitä kasariruiskuja ei magnum.
     
  20. Lpiikki

    Lpiikki 3rd gear

    92 b250 318cid. Maantie reilu 16L (cruice) Työmatka ajo 40km sekalaista abaut 30L satkulle.
    Ai miten ajan? Rajoitusten puitteissa vaikka aamun työmatka ajo koostuu hyvin pitkälti kilpa ajosta itäväylällä....:mad:
     
    Muokattu: 19.3.2016

Kerro tästä muillekin!