Dodge Ram Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja DamnNoNamesLeft, 19.1.2011.

  1. KajS

    KajS Gearhead

    Vihdoin sain ajan slanttivanin madallukseen Poikon Pajalle. Etujousista lähti 1,5 kierrosta. Nyt lyö päänsä ovenkarmiin autoon mennessä. Ei tarvi enää "nousta" tavarankuljetusajoneuvoon.

    Tarvis vielä keksiä, millä takapäätä saadaan alemmaksi. Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan. Yksi vaihtoehto olisi suuremmat gummit jollain 12" leveillä vanteilla...saa tarjota.

    Siis suomeksi: oli onnistunut autoharrastuslauantai pojalta-isälle-hengessä- Harrastakaa jälkikasvunne kanssa, vaikka ne ois jo pitkästi yli 20vee. Mukavaa.
     
    rb tykkää tästä.
  2. Toke

    Toke Gearhead

    Laita kuvia tänne ihmeteltäväks. Samaa hommaa tossa pyöritellyt mielessä. Miten pyöräkulmat? Minkä kokoiset renkaat alla tällä hetkellä?

    Taka-akseli ei taida mahtua lehtien päälle, riipukkeilla ei paljoa madallu joten lehtiä vaan pois ja pussit väliin?
     
  3. _WiLLe_

    _WiLLe_ 3rd gear

    Tuo NFF-35 oli minulla nyt viimeksi ja pariviikkoa sitten lähti eteenpäin. Vuodenpäivät pidin väkisin tallissa kun en raaskinut myydä, mutta nyt oli saatava isompi. Onneksi lähti pohjoiseen turvaan täältä "etelän" suolapaskasta.
    Kieltämättä oli yksi parhaita autoja joita olen omistanut, minulle tullessaan oli lähes ruosteeton ja edellinen omistaja sanoi ettei juurikaan ajeltu talvella, ainakaan hänen mukaansa. No täällä riittikin sitten yksi talvi ja koko takalattia tilan joutui hitsaamaan uusiksi+ muuta pientä. Teetin vielä jakopään siihen ja sen jälkeen toimi kyllä kuin kello.
    Ajettavuus nuissa Dozeissa on kyllä jostain ihan eri planeetalta vs. Chevyyn, tai ainakin itse tykkään.
    Harmittaa luopuminen ja varmaan vielä pitkäänki...(no miksi sitten myit)....niii'i
     
  4. KajS

    KajS Gearhead

    Pitää pyytää poikaa tuuppaaman ne ennen ja jälkeenkuvat yleisön ihmeteltäväksi.

    Tällä hetkellä on alla 215/70x15 8,5" leveillä vanteila, joten fitment on aika hieno. Ei kuitenkaan raavi. 235/75 ei mene enää alle edessä , hyvä. Aurauskulmista ei ole vielä aavistustakaan, vien säädettäväksi, jos alkaa tuntua huonolta. Hienot Goodridet kun ei kulu, vaikka kulmat ois miten sattuu.

    Taka-akseli on jännä; axle flip tuo akselin liian lähelle, loppuu joustovara. Siellä Amerikassa on ainakin yksi 70-luvun dodgevani madallettu tekemällä c-notch runkoon. Tuotakin on harkittu, mutta madallusprofessori asensi sen c-notchin siihen '69 Toyota Crown pikappiin...

    Seuraavaksi tutkitaan pidempien shakkeleiden vaikutusta; laskelmien mukaan se ei madaltaisi kuin tuuman.

    Mutta, tuo "Look, I found a penny" etunoja on jo hauska, näyttää siltä, kun muutamat vanit Fu Manchu-yhtyeen "King Of The Road"-levyn takakannessa:

    [​IMG]

    OT: tuo levy on (vani)visuaalisesti hieno, Soitanto liika heavya mulle, kun olen enempi countrybillywesternswing ja Chuck Berry-henkinen ihminen.
     
  5. KajS

    KajS Gearhead

    Sitten niitä kuvia, ennen ja jälkeen:

    [​IMG] [​IMG]

    Huomatkaa "jälkeen" kuvassa vesijohtoputki etualalla, sitä käytettiin kaarien täsmämankelointiin.

    Tuossa perspektiiviä:

    [​IMG]

    PS. Dodgen takana on se hieno Toyota Carina.
     
  6. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    On käheen näköinen, ootko mitannu paljonko jäi pohjaan lyönti kumeihin jousto varaa kun ei siellä muutenkaan oo hirveesti varaa, sä varmaan nohevana dodge miehenä lyhensit myös kumeja?
     
  7. KajS

    KajS Gearhead

    Juu, lyhensin, 100%.
     
  8. Toke

    Toke Gearhead

    Komeen näköinen. Ja noi orkkis ikkunat on hienot. Vai 100%
     
  9. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    :) näin ajattelinkin;)
     
  10. KajS

    KajS Gearhead

    Kaiketi sinne joku versio gummeista pitää laittaa. Katsotaan ensin, mihin asettuu. Positiivista oli se, että kuoppatestiradalla (saariston pikkutie) ei pohjannut, vaikka kuinka yritin. Siis heavy duty jousien kanssa ei välttämättä noita kumeja tarvitse.

    Alustasta tuli ihanan tarkka...kylläkin kuoppien määrä Poikko-Turku-maantiellä oli perjantaista lisääntynyt...:confused:

    Edit: Kyllä sen saa pohjaamaan, ainakin anoppi kyydissä...
     
    Muokattu: 15.4.2017
  11. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Viime vuonna vanissa lopetti matkamittari toiminnan, nyt toimii taas.Löysin kaverin kuka tekee noihin korjaus settejä ( kaksi pientä hammasratasta) 90 ja uudemmissa on tätä vikaa, jos sulla on autossa samaa vikaa niin autan ja neuvon mielelläni.
     
  12. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    .
    Sulla ei taida olla etuloksuissa tota jälkeenpäin lisättyä vilkkua, onkohan tää taas jostain vuosimallista kiinni.
     
  13. KajS

    KajS Gearhead

    Kyllä siinä ne pienet neliskulmaiset jälkiasennusvilkut on, eivät vaan näy noissa kuvissa. Ne vilkut oli Suomi-ilmiö, joka oli pakko laittaa samalla kun kytkettiin oranssit parkit pois. Noistakin etuvilkuista oli alempi sektio maalattu mustaksi. Yksi ilta ja puoli litraa jarrunestettä meni, että sai taas oransseiksi. Sitten seuraavana iltana kytkin ne parkit oikein; sekä ylemmässä että alemmassa palaa 5W lamppu.

    Pääsiäisen dodgevaneilua: ACS-reissu meni hyvin, päästiin slanttivanilla harrasteautoparkkiin. Yksi tärkeä tavoite elämässä on saavutettu.

    Kun poikani kommentoi slanttivanin käyntiä kylmänä, ryhdyin taas x:nnen kerran säätämään Carter BBD:tä: Seosruuveja 1/4 kierrosta laihemmalle ja fast idle-ruuvia 1/2 kierrosta isommalle. Ainakin eka koeajo (siis ykkösoluenhakureissu) meni hienosti.

    Edit 24.4.2017: ruuvasin viime perjantaina vielä 1/4 kierrokset seosta pienemmälle. Vieläkin käy ja kulkee. Itse asiassa käy paremmin eka valoissa, kun tulee "kaupunkiin" (turku) 25 km maantien jälkeen. Juu, pitäs varmaan viedä jollekin kaasutingurulle säädettäväksi. Mutta enhän mä sitten tietäisi, miten sinne hyviin säätöihin on päästy.
     
    Muokattu: 24.4.2017
  14. MJF

    MJF Double Gearhead

    Olisko kellään jäänyt vanista a500 ylivaihdelaatikkoa ylimääräiseksi? Mielummin kokonaisena pakettina, turbiineineen.
     
  15. KajS

    KajS Gearhead

    Päivittelyä ja rohkaisua niille, jotka harkitsee madallusta:

    Ei siitä niin hirvee tullut. Nimittäin paljastu yks moka, oli vasemman etuiskarin yläpäästä jäänyt se prikka pois. Laitoin sen paikalleen ja eihän se mitään pohjaa maantiellä eikä kolise.

    Eli sellainnen sivilisoitu madallus malliin 1/2 - 1 kierrosta pois jousista on oiken hyvä eikä huononna ajettavuutta eikä kuormitettavuutta mitään. Vaikka ois anoppi kyydissä.
     
  16. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Ne ketkä osaa vois laittaa kuvia vaneistanne tänne, laittaisin itsekin mutta en saa laitettua ilman juniorin apua, kuvia kyllä ois paljon.
     
  17. KajS

    KajS Gearhead

    Tee aijaa.com-tili. Se on helpoin. Mäkin tein tilin tuon madalluksen jälkeen. Mulla on jo neljä kuvaa siellä.

    Kunhan saan uuden hienon '89-mallin konekopan maalattua, laitan trendikkäitä sisustuskuvia.
     
  18. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Joo, täytyy varmaan juniorille sanoo et pitää pienen oppitunnin näihin netti hommiin
     
  19. Toke

    Toke Gearhead

    Iltaa. Suunnittelin kylkiputkia vaniin. Sitte rupesin kattoo et mihin lambdan laittais. Miten voi olla ettei täs EFI dodgessa oo ollenkaan sitä lambda anturia eikä siitä oo myöskään vikakoodia? Onko tää joku tosi viritys vai voiko se olla tehtaan jäljiltä tämmönen. En äkkiseltään löytänyt mistään sitä liitintäkään siitä koneen takaosan johtosarjasta. Mitä ihmettä???
     
  20. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kehitysmaa-versio, menee ohjelmakartalla, ei tarvita happitunnistinta (käy siis rikkaammalla kuin happitunnistimen kanssa)...
     

Kerro tästä muillekin!