Dodge Ram Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja DamnNoNamesLeft, 19.1.2011.

  1. L.P.

    L.P. Gearhead

    Moi

    Pyydä ensi kesänä tai milloin vain. YV:tä niin saat tarkempia koordinaatteja.
     
  2. KajS

    KajS Gearhead

    Mikä ettei. Meinasin noita rammanin vanteita...jos tekis slanttivanista talviauton.

    Uteliaisuudesta kysyn, millä ajat L.P. kesät, kun talveksi ostit auton, joita toiset ulkoiluttaa vain kesällä?

    Tosin jo edellisen ramvanin kohdalla totesin, että talviautoina nuo on tosi hyviä, ei palellu eikä talvella tarvi huolehtia mistään ylilämmöistä.
     
  3. L.P.

    L.P. Gearhead

    Vastattu YV.

    Sinulla kun on Wagon-malli, niin mahtaako lattiamatto olla miten kauhean tiukassa kiinni? Jos voisin pyytää sellaista apua ja palvelusta, että tarviaisin mittatietoja alkup. penkkien pikalukkojen kiinnityspaikoista.

    Sohvapenkit ostoslistalla - vinkkejä otetaan vastaan. Jotkut sopivat pitäisi paitsi ensin löytää ja vielä saada juntattua lattiaan kiinni. Van-mallissa on ihan umpilattia niin sinne pitäisi alkaa porailemaan. FSM ei antanut asiasta mitään tietoa.
     
  4. KajS

    KajS Gearhead

    Lattiamatto irtosi hyvin. Olikin tosi hyvä tyhjentää se koira-pesukone-terassilauta-suksenkuljetus ja autonosienkuljetusosasto sekä tutkia kolme vuotta sitten tehdyt ruostekorjaukset. Kyllä poika on hyvä hitsaamaan.

    Tein sulle ja muille dodgevanisteille pohjapiirroksen (kuvan piirsi Kaj 56 v, Arkkitehdin poika):

    [​IMG]

    Auton etupää on tuonne ylöspäin, alin viiva on takaoven kynnys. Nuo 8 toukkaa on ne kolot, joissa tappi poikittain auton menosuuntaan katsoen. Ensimmäisen tapin etäisyys takaoven kynnykseen siis lattian reunaan on 136 cm. Nuo pienemmät laatikot on lokasuojat. Mitat siis senttejä.

    Muistaakseni '89 Dodgessa oli jotkut kiinnikkeet, jotka oli kohollaan lattiasta, ne oli siinä lisäpenkkilaatikossa.
     
    Muokattu: 24.10.2017
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Piiros ei näjy.
     
  6. KajS

    KajS Gearhead

    Kiitos kun kerroit, yritin sitä isoa kuvaa aijaa.comista, mutta meni rikki. Katsokaa tuota vaikka suurennuslasilla...(eioo ihme, että olen entinen it-tukihlö).
     
  7. L.P.

    L.P. Gearhead

    Kiitos nopeasta avusta! Kuvat k/k mitoilla approved (Konetekniikan suunnittelu.ins).
    Oliko sinulla mikä wheelbase? Niin osaa suhteuttaa oikein pyöränkaareen.
     
    Muokattu: 24.10.2017
  8. KajS

    KajS Gearhead

    LWB: 127.6 in (3241 mm).

    PS. Hieno tuo sun Avatar
     
  9. KajS

    KajS Gearhead

    Edelleenkään ei Slanttivani nuku. Vaihdoin just ohjaustehostimen remmin Gates XL 7390-->7380. Kun alkoi tuo pidempi luistamaan ja kitisemään. Koko hommahan johtuu ilmastoinnin kompuran poistosta ja oikean mittainen remmi löytyy vain kokeilemalla. Onneksi on USPartsTurku (Kiitos Petteri ja Juho).

    Otin tuntumaa talviliukkaisiin ja hyvinhän ne Goodridet toimii; driftata voi vaikka Citymarketin parkkipaikalla o_O.
     
    eilhik tykkää tästä.
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ai usparts turku on vielä olemassa?
     
  11. KajS

    KajS Gearhead

    Joo ja aika hyvin...veneäijät hakee sieltä tavaraa ja minä. Tää on siis itsenäinen firma eikä mikään sivuliike. Hyvä palvelu ja hinnat kohdallaan. Kunhan ihmiset älyäisi käyttää.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onkohan sitten sama kuin missä kävin aikanaan. Oli jossain sataman lähellä?
     
  13. KajS

    KajS Gearhead

  14. KajS

    KajS Gearhead

    Mainontaa ajalta, kun tila-autot oli oikeita tila-autoja:

    [​IMG]

    Pieni kuva, mutta tärkein on tekstissä:...There's a standard Slant-Six engine...:D
     
    ramman tykkää tästä.
  15. L.P.

    L.P. Gearhead

  16. KajS

    KajS Gearhead

    Näinkö:

    [​IMG]
     
  17. KajS

    KajS Gearhead

    No, kun koko topikki taas upposi kakkossivulle, niin pakko nostaa...

    Slanttivanin kanssa on jatkettu autoilua Jouluun asti, vaikka ainoa lumisade meinas blokata mun autoilun mondeon vähäisen maavaran ja Slanttivanin 3-seasonrenkaiden ansiosta.

    Mutta lusikoin kotitien vapaaksi lumesta ja jäästä. On taas hyvä ajella. Jouluostoksilla ja kuusienkuljetukseen Dodge Van on ehdoton. Sisälle saa Full Size Wunderbaumin eikä mitään 4 inch kopiota oikeasta.
     
    Oldfarth tykkää tästä.
  18. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Ennen oli tila autoja, nykyään on pään tila autoja
    :D:D:D:D
     
  19. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Hei taas! Vanha ongelma vaivaa edelleen, tämään oli mukava pakkaspäivä ja hain vanin pienelle verryttely lenkille, takajarruisssa on todella hiljaista, liukkaalla ei takapyörät mene lukkoon, kyllä kyllä , on ilmattu ja säädetty moneen kertaan mutta ei tuo näköjään ole siitä mikskään muuttunu. Mistähän tuota vikaa lähtisi etsimään, monessa Dodge vanissa on samaa ongelmaa takapään tehot on todella heikot?
     
  20. KajS

    KajS Gearhead

    Mulla on mennyt lukkoon sekä efidodgen ('89) että slanttivanin ('86) takajarrut. Ainoo resepti on ollut kehiä ne kengät tarpeeksi lähelle.

    Mutta koska sä, dodgeman, olet touhunnut näiden kanssa enemmän kuin minä, ei auta neuvoa. Kuitenkin, kun viimeksi vajaa pari vuotta sitten oli heikkotehoisuutta, puhdistin, asentelin kaikki jouset ja automaattisäädön vaijerit oikein, hioin jarrupinnat karheiksi ja tietty suihkutin varmaan puoli pulloa Bräkleeniä. Seuraavana päivänä kehuttiin jarruja katsastuksessa...

    Eihän sulla ole sitä RWAL-systeemiä? Amerikassa sille on tehty "ohitusleikkauksia". Laitonta, Laitonta, Laitonta...mutta toimii.
     

Kerro tästä muillekin!