Dodge Ram Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja DamnNoNamesLeft, 19.1.2011.

  1. KajS

    KajS Gearhead

    Mulla siitä ainoasta A500sta kypsyi pakkipanta. Legendan mukaan se loikkari. Saattaa se liiallinen loikkarilla ajo aiheuttaa liian pieniä ö-paineita ja luistattaa...

    Muttamutta ihan oikeasti nykyinen slantsix/904-combo toimii paremmin: osaa kickdownin 3-->2 ja 2-->1 hyvin ja ylöspäinvaihdot menee kuin oppikirjasta: kaasun määrällä voi säätää. Efidodge tuntui aina olevan kolmosella eikä tullut helpolla alas.

    Tosin, ajotavassa voi olla ero: olen noudattanut pojan neuvoa: polje sitä ja aja reippaasti, hyssyttelemällä ei hyvä tule:D
     
  2. KajS

    KajS Gearhead

    Mitä tarjoat vaihdossa? Et kai sentään Jeeppiä?
     
  3. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No ei oikein muutakaan ole. Tai onhan noita autoja piha täynnä mutta ne harvaa kiinnostaa... :D
    Mutta täytyy ajella nyt jeepillä ja katsella, mitä tulee vastaan. :)
     
  4. KajS

    KajS Gearhead

    Älä sitä Jeeppiä pois anna.
     
  5. KajS

    KajS Gearhead

    No, otin '89 Dodge Ram Van/Wagon Factory Service Manualin (Sivu 21-65) käteen ja luin:

    "The front portion of the A-500 4-speed overdrive automatic transmission is a modified A-999 three-speed LoadFlite automatic transmission".

    Ja jäljempänä sivulla 21-109 on taulukko, jossa on lueteltu kytkimet ym. Siinä A-999 ja A-500 on identtiset: 5 Front Clutch Discs ja 4 Rear clutch discs. A-998 (3,9 l V6 ) ja A-727 (5,2 l/5,9 l) 5 Front Clutch Discs ja 4 Rear clutch discs.

    Siis en niin väärin muistanut. Ja tuo lihavoimasi Mudracerin teksti on täyttä totta aiempien henkilautovaihteistojen kohdalla, mutta vuoden '89 LoadFlitet hieman poikkeaa. Jopa Wikipedia (https://en.wikipedia.org/wiki/TorqueFlite) väittää:

    A500 (40RH/42RH/40RE/42RE/44RE)

    ...Forward direct clutch drum (same as the A998) usually has a 4 friction disc pack - an A999 forward direct clutch drum with the 5 friction disc pack does interchange...

    Ja tuo ei '89 Vanissa pidä paikkaansa.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tossahan sanotaan että a500 on modattu a999 ja höystetty od:lla.

    Eli a999 3 vaihteinen a500 4 vaihteinen.
     
  7. KajS

    KajS Gearhead

    Edellisellä sivulla tarkoitin juuri tuota:

    Sori vilkunpiilaus, halusin tulla ymmärretyksi.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aivan juu. Mitähän mahdoin sopertaa. Niinhän sä sanoit.


    Kevennys loppuun: miten tehdään a999 heikko?


    Lisätään od ja nimetään a500:ksi.
     
    KajS ja MJF tykkäävät tästä.
  9. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    KajS ja Cumminski tykkäävät tästä.
  10. KajS

    KajS Gearhead

    Juu, ja omassa pihassa paljon paremmalta kuin jonkun toisen pihassa.
     
    toyopet tykkää tästä.
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Niin, onhan se niinkin.
    Kaverin porukka eilen pyörähti kylässä venekattoisella (=korotuksella) G30 ja kyllähän semmoinen suhteellisen siisti vanikin ihan kivalta omassakin pihassa näyttäisi.
    Pitäisi saada itseä niskasta kiinni sen verran, että saisi nämä kaikki keskeneräiset systeemit, autot ja rakennukset, järkevään kuosiin,niin ehkä sitten jollain (toyotalla) voisi yrittää vaihdella.
     
  12. KajS

    KajS Gearhead

    Nyt menee jo tosiOooTeeksi. Mutta niitä Toyotia kannattaa tarjota vaikka tänne. Tosin Slanttivania en pois anna...vaihdossa joutuu ottamaan '05 mondeon...

    Pojalla on projektina '69 Toyota Crown pick-up...
     
  13. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Niin, se "hiukan" madallusta omaava... Olen bongannut välillä sen kuvia fb:sta.

    Menee nyt jo kovasti ohi aiheen, kun väärälle mantereelle mutta tosiaan MS41 pitäisi hinkata pellille ja sitten uutta maalipintaa rakentamaan ja kasausta, kylmässä pressukatoksessa vähän hankalaa.
    RS56 farkku kaipaisi uuden pakoputken ennen leimaa, sekin kylmässä pressutallissa vähintään ärsyttävää.
    Hilux, no ainakin kämmenen kokoisen alan peltiä, uusi pakoputki, toyotan oma lava olisi kiva ja vuotamaton syöttöpumppu. Ulkona seisoo, toimii liikkuvana liiterinä.
    :)

    Toki sopivan harrastajan sattuessa kohdalle, voisihan nuokin kelvata.

    Tosin yksi toyo olisi taas tarjolla, sekin kovasti houkuttaisi... :D
     
    KajS tykkää tästä.
  14. KajS

    KajS Gearhead

    Mä olen elvyttänyt nuo kylmässä-katoksessa-hommat slanttivanin kanssa. Aina kun ei kehtaa mennä pojan tallille tai sitten on tullut disabloitua koko vehicle niin, että siirtäminen olisi ollut mahdotonta. Ah, niin motivoivaa ja nostalgista. Ei muistaa hetkeäkään olevansa pitkälle yli 50, kun präkää auton kanssa +-2 celsiusasteessa.

    Mutta nuo sun Toyotat on hienoja. Ei oo väärää mannerta autoille. Juu, Ylläpito, me jatketaan DodgeRamVaneista, keksin taas jotain joutavaa juttua vaikka ikuisuusprojektista Carter BBD:n säätö talviajoon sopivaksi.
     
  15. L.P.

    L.P. Gearhead

    Terve

    Oli jäätynyt takaoven tiiviste umpeen ja repesi irti.
    Onko kokemusta takaovien tiivisteiden uusinnasta? Mikä valmis/metritavaratiiviste sattuisi hyvin paikalleen?
    Etuoviin löytyy helposti uusia, mutta takaoviin ja liukuoveen ei suoraan nimikettä aftermarkettina.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Puuilosta saa tiivisteitä metrihinnalla. Sieltä löyty vaniin ainakin tarpeeksi käypänen. Oli liimapinnalla ja ilman.
     
  17. L.P.

    L.P. Gearhead

    pitääpä vilkaista sieltä. Korjattu superliimalla väliaikaisesti.
     
  18. KajS

    KajS Gearhead

    Silloin vuosisadan alkupuolella, kun koiramme Eino poisti efidodgen ikkunatiivisteitä hänen mielestään tarpeettomina, otin ehjän palan tiivistettä mukaan ja menin Etolaan nyk. Etra. sieltä löytyi sopiva.

    Tuo Puuilo saattaa olla kyllä nykyään paras ja kustannustehokkain vaihtoehto.
     
  19. 12345678910

    12345678910 Gearhead

  20. ramman

    ramman Double Gearhead

    KajS tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!