Dodge Ram Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja DamnNoNamesLeft, 19.1.2011.

  1. Kylmä-Mika

    Kylmä-Mika 2nd gear

    No nyt on lannevyöt mustassa surmassa, olihan asentamista.

    niin eli oma on Van Ram 250 Custom prospector ym... Eagle vans incin sisusta.

    Ja kone on 5,9 Magnumi nelikurkkuisella cartterilla.
     
  2. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Ainakin täällä Mikkelissä valkoinen pätkä-Dodge vani ajelee ilmeisesti kesät talvet, tänäänkin pöristeli.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hmm kun katoin niin piuha meni metallisen kannen/ korkin alle. Pitääkö se kammeta vai kiertää auki? Piukassa oli.

    Sivuovi ryhdissään mutta vaikee laittaa kiinni. Kiskot tuntu ok eikä väljä. Oisko lukitus/vetosysteemi? Pitää voimalla painaa, sisäkahvasta ei oikeen imase ovea kiinni tai ei ilman painallusta edes loksahda siihen hollille.


    Haynesin pickup opas (sama vm) ja allpar heittelee eri syitä tolle koodille 11. Käynnistyy hyvin ja käy hyvin. Kiihdytys takelteli mut menee varmasti happianturin piikkiin.

    Samoin tuo 41, akku karski ja tuli ajeltua 500km joten lataus toimi ainakin.
     
  4. gintonicice

    gintonicice 3rd gear

    Se anturihan näyttää jokseenikin tuollaiselle http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=991702. Siitä piuhat poikki hatun luota ja raakasti vaan irti pitkällä hylsyllä. En muista halkaisijaa, mutta voin tarkastaa kyllä. Jos tarviit anturia, minulla on ylimääräinen laatikossa. Taitaa olla juuri tuo linkin mukainen osa.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    ^ Nuo hommat varmaan nyt hoidossa eikösjoo?


    Toimiiko kaikkien vanit kun vieläki kuuluttelen hiljasuutta? Oli se mukavaa tänään bongata Joensuussakin viis chevy vania.



    Onko tuohon sivuoveen mitään jelppinkiä? Takaovetkin vähän klappaa, menee kiinni mutta keskeltä ei ota eli ovet antaa parin sentin vapaaliikkeen keskeltä.
     
  6. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Toimii ja toimii.. :eek: Iskin tänään uuden sytkäboxin ja oven tiivisteet kiinni.. Mistä porukat on hommannu ison takaoven tiivisteen?
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onko kukaan muuten vetäny peltisarjoja tai edes tuplaputkia noihin ruiskupeleihin? Kattihan oli ihan muodon vuoks vielä kun ei otteessa mitään? Tai tottakai se hapen ottaa sieltä mutta näin muuten tyhjennyskelponen?


    E: nyt tossa kapteeninpenkit mutta oonko vaan aasi kun en saa niitä kun ehkä muutaman asteen käännettyä ilman että osuu joku osa penkistä auton sisäkylkeen tai oveen :D
     
  8. Toke

    Toke Gearhead

    Mulla oli kans yhdessä ramissa kääntyvät kapun penkit ja kyl se aikaa vievää puuhaa oli että ne sai käännettyä "seurusteluasentoon".
     
  9. nixon

    nixon 3rd gear

    Ei vielä mistään, mutta metritavaraa tai purkuosaa ajattelin ku yleensä noi tiivisteet maksaa vähän liikaa.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Taas puuhailtu yks ehtoo rotken kans. Kävin kaikki liittimet konehuoneesta ja sisältä mitä käsiin löysin niin puhistusaineen kanssa lävitte ym.


    Tuosta hapianturista vieläkin. Koitin talttapäällä ja millon milläkin muta se perkeleen metallikuori ei auennut. Pitääkö se kalvaa reunoistaan auki että irtoaa kun ihan kuin ois prässätty? Seurasin sitä piuhaa sieltä niin meni siihen imusarjan viereen siihen ''jakotukkiin'' oonko oikeessa?



    Hanskalokeron alla oli parsalogolla varustettu boksi mistä oli töpseli irti, mikähän tää on? Vanhassa 90mppisessä ei tällästä ollut.


    Laatikkoon menevä täyttöputkikin alkanu kusemaan juuresta reippaasti, liimaa/stiivistemassaa vai tylysti vaan kemiallista metallia?


    Perän päältä tunnistimesta oli anturi sulanut ja katkennut nastatkin sisään, sellasta oisin vailla!
     
  11. MudMax

    MudMax Gearhead

    Näillä on yhteys toisiinsa, se boksi on takajarrujen anti-lock controller.
    Tai ainakin Dakotassa se oli tuossa paikassa......
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo rockautostakin just kattelin ja oli Abs aivolaatikko. Rek otteessa lukee alb.

    Eli tuo joku alkeellinen takapään jarruvoimasysteemi vai ihan kunnon abs? Etupyöriinkö ei vaikuta? Ei ihme että brake valo hehkuu heh.
     
  13. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Se anti-lock härpätin on joku ABS:n edeltäjä ja vaikuttaa vaan taakke.. En muista virallista nimeä sille.
     
  14. nixon

    nixon 3rd gear

    ^Takajarrujen paineensäätöventtiili, pitäis toimia kuormituksen mukaan. Leimalla on kaiketi pakko toimia jos lukee otteessa.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tuo ollu ainakin kauan irti sen näkönen ja syksylllä viimeks leimattu. Seissy sen jälkeen mun ostoon asti.



    Noh pitää kahtella, heinäkuuhu asti aikaa pistellä kuntoon. Nuo anturit vaan suolasen hintasia. Jenkeissäkin 40 euron luokkaa...Nopeusanturiki us partsilla 70euroo...
     
  16. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Tämä systeemi on RWAL (Rear Wheel Anti-Lock) Ei toimi kuormituksen mukaan, vaan on alkeellinen abs:n tapainen systeemi. Huono jo alun perinkin, eikä varmaan monessakaan autossa vanhemmiten toimi. Perässä on anturi, joka mittaa perän pyörimisnopeutta ja siellä hanskalokeron boksissa on vissiin joku anturi mikä mittaa auton nopeuden hidastumista. Hidas tietokone yrittää näiden perusteella arvioida takapyörien lukkiutumista ja venttiilien kautta päästää takajarruilta painettaa paineakkuun ja akusta pois.
     
  17. Kylmä-Mika

    Kylmä-Mika 2nd gear

    Tietäsköhän kukaan mikä tuota sisäpuhallinta vaivaa kun se ei välillä lähde pyörimään ja välillä toimii tosi hyvin?

    Onkos kukaan laittanu vaniin läppäriä kiinni, pitäisi laittaa mukitelineiden tilalle läppäri, tuossa on vielä tuo vanha konekoppa missä on puuteline
     
  18. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Putsaa liitännät ihan eka aineskin. Jos ei auta, seuraavaks vaihdat katkasijan kojelaudast.
     
  19. Kylmä-Mika

    Kylmä-Mika 2nd gear

    Joo tuossa on tuollainen erillinen kytkin jo asennettu... Pitää ruveta tutkimaan se kytkin ja liitokset, ei ainakaan kuulu puhaltimesta mitään ylimääräistä silloin kun toimii.

    Oma säätösysteemi ym. ei toimi kun alipaineletkutkin näyttää olevan irti ja sekaisin
     
  20. nixon

    nixon 3rd gear

    Kaikkea sitä oppii. Mukava muuten, että otteen alb-teksti kattaa monta eri järjestelmää. :p
     

Kerro tästä muillekin!