Dodge RamVan 1987 jarruvalokytkin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja RamVan_Sickboy, 26.5.2016.

  1. RamVan_Sickboy

    RamVan_Sickboy 1st gear

    Kellään tietoa mistä saisi 1987 Dodge vaniin jarruvalokytkimen? Tai muuta tietämystä, kuinka selvitän onko kytkin viallinen vai onko vika jossain muualla? Kytkimessä kuusi napaa, yhden parin niistä yhdistämällä jarruvalot menee päälle. Mulla ei riitä tietotaito, eikä autokorjaamon mekaanikollakaan. USpartsilta tätä kuusinapaista kytkintä ei saanut.

    Voin laittaa kuvan myöhemmin kun haen auton korjaamolta.

    Kiitos jo etukäteen, hyvä foorumi on tämä!
     
  2. KajS

    KajS Gearhead

    RamVan_Sickboy tykkää tästä.
  3. RamVan_Sickboy

    RamVan_Sickboy 1st gear

  4. KajS

    KajS Gearhead

    Mulla on '86:ssa sama kytkin, vaikka cruisekamat on poistuneet moottoriswapin myötä, enää viiksessä on cruise, ne alipainevimpaimet konehuoneesta on pois.
     
  5. RamVan_Sickboy

    RamVan_Sickboy 1st gear

    Sain uuden jarruvalokytkimen ja asensin, ei auttanut mitään. Tämän kuukausi aikaa leimaan. Suositelkaas jotain jenkkiautokorjaamoa/eksperttiä, joka osaisi hoitaa homman pääkaupunkiseudulla. Kiitos jo etukäteen!
     
  6. KajS

    KajS Gearhead

    Oikeat autosähkömiehet (varsinkin pk-seudulta) saa auttaa sua eteenpäin.

    Itse menisin vielä kerran alkuruudun kautta: Onko joka paikassa oikeat polttimot? Maadoitukset? Eihän sulla ole lisäjarruvaloa, joka on kytketty suoraan takavaloilta? Se pitää kytkeä jarruvalokytkimeltä, kuten mahdolliset vetokoukun sähköt.

    Hätävilkkukatkaisijan ja vilkkuviiksen alueelta etsisin myös. Näistä kun on disabloitu hätävilkut jos joillakin konsteilla; mulla on Slanttivanissa ruuvattu ip-ruuvi katkaisijan viereen. Edellisessä efidodgessa oli kanssa joku ruuvipatentti ihan Aroyhtymän maahantuonnin jäljiltä. Lisää 150% mutua: etuvilkkujen/parkkien kytkentä. Noita Amerikanparkkeja on otettu pois katkomalla varulta johtoja etunurkista. Omaani laitoin ne (mobilistina) toimimaan niinkuin ne on tehtaalla (Windsor, Pillette, Canada) vuonna 1985 kytketty.

    Silläaikaa, kun odottelet oikeaa vastausta alan miehiltä (ja naisilta), opiskele siitä FSM:stä sitä Rear End Lighting-kaaviota, epälen, että väärin maadoitettu.
     
    Muokattu: 17.6.2016
  7. RamVan_Sickboy

    RamVan_Sickboy 1st gear

    Kajs; FSM:ää yritin kahdesti tilailla siltä neuvomaltasi taholta, ensimmäinen oli kuulemma jäänyt tulliin ja palautettu, toisestakaan ei ole kuulunut.

    Polttimot on vaihdettu ja ne jarruvalot kyllä toimii, kun yhdistän yhdet niistä jarruvalokytkimen johdoista. Lisäjarruvaloa ei ole.

    Niistä oikeista autosähkömiehistä kaipaisin suositusta (Mulla on niin paljon töitä etten ehdi soitella internettiä läpi). Herttoniemessä autoa käytin, tilasivat vääränlaisen katkaisijan ja meksu oli nostanut kädet ylös. American Servicestä Konalasta saa ajan vasta pari viikkoa leima-ajan umpeutumisesta.

    Mietityttää että miten on mennyt viime vuonna leimasta läpi, ilman jarruvaloja tuskin. Joku talven aikana ilmennyt maavika varmaan kyseessä, v*tustako näistä tietää. :D
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei voi olla maavikaa, jos kerran johdot yhdistämällä toimii!! Katkaisijavika siellä on, pätevä heppu rakentaa jarruvalokatkaisijan vaikka foliopaperista ja tulitikuista sinne, mutta kai sinne joku soveltuu vaikka väliaikaisesti... Ei pitäis kysyä, mutta koskas se leima/vikalista loppuu??
     
  9. KajS

    KajS Gearhead

    Joo, ei voi olla maavikaa, tuo olikin ooppelinkorjausniksi nr 1 (entisenä ooppelmiehenä tarkastan aina maat...). Anteeksi epäammattimainen hämmennys.

    Iltalukemiseksi tutkin kytkentäkaavioita. Seuraavassa ns. food for thought-juttua:

    Jarruvalokytkin saa virtansa akulta sulakkeen 7 kautta. Sieltä jatkuu johto (18wt/tn) hätävilkkukatkaisijalle. Hätävilkkukatkaisija saa käyttövirtansa akulta sulakkeen 10 kautta. Tuolta taas johto (18wt) vilkkukytkimelle, josta vilkuille edessä ja taakse vilkuille/jarruvaloille. Koska yhden parin jarruvalokytkimen johdoista yhdistämällä jarruvalot menee päälle on tuo polku kunnossa. Eli tästä ei ole paljon apua, mutta...

    Jarruvalojenhan pitäisi palaa myös ilman, että virrat on päällä. Ja silloin virran pitää tulla virtalukon ohi. Ainoa virta suoraan akulta, jonka löydän, on se sulakkeen 10 kautta tuleva virta.

    Jarruvalokytkimen asennus ei periatteessa voi mennä väärin, sillä tätä cruiseversiota ei voi säätää väärin, koska säätöä ei ole. Eli onko se jarruvalokytkin oikein kiinni?

    Nyt jätän tämän pohdiskelun taitavampien ratkaistavaksi ja odottelen niitä ohjeita kytkimien tekemiseksi foliopaperista ja tulitikuista. Olisi nimittäin no-budget/low-budget-harrastajalle oiva säästökohde...;)
     
  10. KajS

    KajS Gearhead

    Saiko aiheen aloittaja tähän jarruvalokytkinpulmaan jotain tolkkua?
     
  11. RamVan_Sickboy

    RamVan_Sickboy 1st gear

    Niin tämähän tarina päättyi onnellisesti, kytkin ei saanut virtaa, ongelma korjattu.
     

Kerro tästä muillekin!