Dodge Sweptline vetoautoksi. Vai kisaan??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja PPRCuda, 21.9.2007.

  1. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Perverssi unelma olis joskus isona poikana saada Wheelie Wagonille vetoautoksi Dodge Sweptline. Ja Wagonin nokalle tietty Moparin motti.

    Kun tätä paatosta kuuntelee niin kuume ei ainakaan hellitä

    http://www.youtube.com/watch?v=5IUfNoR7LkI
     
  2. MRKM

    MRKM Gearhead

    Its a trak...bat, a daads trak:)
     
  3. Fireball

    Fireball Gearhead

    Sweppis Sopii sun tyyliin !

    !!!SENCORED!!!

    :rotfl:
     
  4. Käkö

    Käkö Gearhead

    Kommee tukka :lol:

    Laitat se Sweptlinen vetoautoksi niin onpahan näyttävä yhdistelmä, ja wheelie wagon avotrailerilla perässä niin eipä jää epäselväksi mistä on kyse...
     
  5. Putte

    Putte 1st gear

    Wheelie Wagonissa oli muuten 90-luvun alkupuolella Moparin 340 moottori, silloin auto oli keravalaisten hallussa ja sitä tehtiin meidän tallissa Järvenpäässä.
     
  6. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Järkimiehiä ollut Keravalla...No, olihan tuo jo 1980-luvulla Mopar Express.
     
  7. rustbucket

    rustbucket 3rd gear

    Tuo videon Sweptline on Ram Truck eli Flying Barndoor. Nimi luemma tulee aerodynamisista ominaisuuksista, jotka antoivat muille tasoitusta.

    Dick Boynton kisasi 1963-65 Dodge D100:lla B/Factory Experimental -luokassa. Tekniikkana 420hp 413 Max Wedge ja TorqueFlite. Keulapellit, maski ja etupuskuri olivat lasikuitua, laite painoi alle 1800kg. Paras aika taisi olla 12.71.

    Sweptline -pickuppeja sai 365hp:n 426 Street Wedgellä suoraan dealereilta ruksimalla High Performance Package -option, joten kilvissäkin olevan vetoauton virittely pitäisi onnistua pykälien puolesta.

    Swepparit ovat nättilinjaisia ja kivoja ajaa, mitä nyt jäykkä etuakseli ei taida olla paras mahdollinen ratkaisu. Onhan niitä nähty tosin gassereissakin. :D

    Laita vaan tilaus vetämään, ei noita vielä ole härmässä ruuhkaksi asti. Taalakin on nyt sopivasti alamaissa. :)

    Ladonovesta: http://www.sweptline.com/hist/spectrucks.html
    HPP-optiosta: http://benjamin_simons.tripod.com/css/
    Sweptlineista: http://www.sweptline.com
    Tietoa ja foorumi: http://www.dodgesweptline.org/
     
  8. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

  9. gremlin

    gremlin Gearhead

    Toin joskus tommosen -70 Dodge lyhyt lavan ruottista. Aika paksa vehje mutta hyva se oli kylla ajaa. A-100 on melkein yhta hyva, pikkusen lyhyt akselivali aiheuttaa keikkunista, siis pituussuunnasssa :rotfl:
    Jaykka akseli on pop :wink:
    Naytti muuten olevan tossa paikallisessa lehdessa pitkalava -58(?) myynnissa Coloradon puolella parin tonnin kintaalla.....
     
  10. rustbucket

    rustbucket 3rd gear

    Täällähän se. Tällä hetkellä totaalisen palasina; runko menossa puhallukseen, hytti odottaa peltitöitä. Ei yksi neliö peltiä riitä...
     
  11. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Lyhytlavanen monimonikymppisellä olis nytkin kaupan naapurissa mutta pitkälavainen mulkosilmä sen olla pitää.

    http://www.blocket.se/vi/13304532.htm?ca=1_5_s
     
  12. gremlin

    gremlin Gearhead

    Semmonenkin mulla oli 8) Pistin siihen Ivecon TD koneen ja lootan. Tuli niin hyva etta se siirty mittavissa Rambler kaupoissa takasin edelliselle omistajalle. Oikeen 8 naulasilla pyorilla, ja ihan paksa sekin. Kovasti tuntuu noi ruottin vahkeet olevan aina ruosteessa, ei oo varmaan lainkaan suojailtu kun ne on aikanaan tullu sinne. :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!