dokumenntejä muutoskatsastukseen FORD

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja kantri64, 22.7.2007.

  1. kantri64

    kantri64 1st gear

    Minkälainen paperi riittää katsurille todisteeksi siitä, että autoa/mallisarjaa on saanut alkuperäisenä tietyllä koneella. Kyseessä ´64 ford country sedan ja 390 fe pata. Kelpaisiko kopio vastaavan laitteen rekisteriotteesta.
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    Vastaavan laitteen rekisteriote ei kelvannu ainakaan moottorin päästökelpoisuuden määrittämiseksi, eikä alkuperän todistamiseksi.
     
  3. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Noin vanhasta ei tarvitse päästöjä selvitellä.
    Sanoisin että maahantuojan paperi, tai korjaamokäsikirja, tai varaosakirja olisivat päteviä selvityksiä.
    Samallahan pitää selvittää muutkin erot, eli jarrut, jouset ja voimansiirto.
     
  4. lincci

    lincci Gearhead

    Alkuperäinen shop manual tai service manual on paras.Siitä näkee mitkä jarrut on ollut milläkin koneellä ja missäkin korissa.Tietty farmarissa on aina suurimmat jarrut,joten siitä ei tule ongelma.
    Joskus tieto löytyy auto/moottori vaihtoehdoista myös katsastuskottorin omasta tietokannasta.Sieltä ei tietty löydy jarruista kokotietoja.
    Itse olen joskus todistanut pelkästään Standard Catalogin tiedoilla moottorivaihdon.
    Eli periaatteessa kaikki mikä on "virallisesti" painettua tekstiä kelpaa.
    Jos ei niin se on taas sitä kettuilua.......
     
  5. Mawerick

    Mawerick Gearhead

    AMC:n tapauksessa merkkikerholta saatu todistus jarrujen yms. sopivuudesta on riittänyt.
     
  6. bbford

    bbford Gearhead

    Mulla oli shop manual katsastuksessa mukana josta näki että ´64 Fullsize Fordia on saanut 427:lla. Tuli leima 460:lle.
     
  7. cstm

    cstm 1st gear

    Ite tein saman operaation ja mulla oli tulostettu shop manuaalista (cd versio) pari sivua mistä kävi alusta moottori ja jarrut ilmi ja leima tuli,
    ainiin oli lisäks netistä tulostettu noitten moottoreitten tiedot lähinnä teho ja paino.

    voin sulle kantri64 lähettää mailina noi sivut jos niitä viä tarttet
     

Kerro tästä muillekin!