Drag Finals

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja triniemi, 31.8.2003.

  1. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kyllä oli taas mahtava viikonloppu Alastarolla, melkein koko perjantai satoi, mutta sitten kun päästiin ajamaan niin kyllä aitaa kaatui.

    Suomen kaikkien aikojen ripein katuauto löytyy nyt Jyväskylästä, Timo Erhomäki komensi Asconan aikaan 8.344s ja 257.26km/h. Ja eikä oo montaa vuotta kun samalla pirssillä on heitetty 50km Suolahden reissu. Try that with your Super Comp dragster :smile:
     
  2. Käkö

    Käkö Gearhead

    Yep, sunnuntaina päästiin paikalle, kyllä noi kisat oli hyvät, kyllä sattu ja tapahtu, ihme peli se farkkuooppeli, tuskin se muuten kauheen pitkälle noilla 8 sek. säädöillä cruisaa, mut hiton nopee kumminkin, niin ja tais olla Forstenilla kisojen vanhin Suomen mestaruuden voittanu auto :grin:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Käkö 2003-08-31 21:49 ]</font>
     
  3. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Joo onnittelut Timpalle (ja Sepolle myös) törkeen kovasta ajasta (ennätyshakemus heti fyyralle!?) ja mestaruudestakin vielä! Ymmärtääkseni täys työvoitto.
    Sehän se noiden katuleimattujen turbovehkeiden hieno puoli onkin että niillä voi osakaasulla oikeesti kruisailla, tosin yleensä se osakaasuasento tuppaa unohtumaan...
     
  4. SG480

    SG480 1st gear

    Terve Mikko, joko Corolla on radalla ensi kesänä?

    Pepe
     
  5. triniemi

    triniemi Gearhead

    Terve Pepe!

    Kesällä 2004 on tarkoitus päästä harjoittelemaan brackettia FHRA:n ja WCC:n kisoissa. Talleilla on nyt menossa iso seinänkaatoremppa yms. ja moottori+vaihteisto puuttuu edelleen mutta onhan tässä vielä vähän aikaa. Jotain 11sekan peliä siitä koitetaan saada ja kun omasta lompakosta kaikki menee niin tietenkin halvalla niinku Vilenin Sulo :smile:
     
  6. Napu

    Napu 1st gear

  7. triniemi

    triniemi Gearhead

    Tänään tulee tv-kooste finaaleista Mtv3:lta klo 14.20.
     
  8. Käkö

    Käkö Gearhead

    Ottix kukaan videolle tota finals-ohjelmaa?
    Tarttis saada se myös, unohdin koko jutun ku olin värkkäämässä noita A-koppasia tuolla pihalla.
    Korvaan kyllä kaikki mahdolliset kulut.
     
  9. marcorolla

    marcorolla 3rd gear

    jos saa udella niin mikä corolla on kyseessä ja kenen kyseinen auto on? Itseäkin kiinnostaisi käydä ajamassa brackettia mutta en tiedä kestääkö lompakko ja auto,toivottavasti ensi kesänä kuitenkin ajossa tuo oma rollaattori?! :wink:
     
  10. triniemi

    triniemi Gearhead

    No jos et mitään riko ja matkakustannukset ei ole ongelma niin osallistuminen FHRA:n kisoihin on 50e ja lentokentälle jotain 20e + kertalisenssi oli 10-20e. Taitaa ne matkakulut olla kuitenkin se suurin osa kisabudjetista.

    Niin, mulla on tollanen vanha SuperGas auto johon olis tarkoitus istuttaa V8-tekniikkaa ja ajaa brackettia: http://www2.spt.fi/~straycat/dx/2.jpg

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: triniemi 2003-09-07 22:11 ]</font>
     
  11. marcorolla

    marcorolla 3rd gear

    Olinkin netissä nähnyt kuvia tuosta dexteristä,komia laite,vieläkun olis saman valmistajan tekniikka :wink:
    Ei nuo kustannukset pahoilta kuullosta mutta kun tuntuu nuo kaikki radat olevan länsirannikolla missä kisoja ajetaan niin matkaa kertyy täältä idästä jonkun verran,mutta ei se ole kuin asenne ongelma
    Omassa rollassa 4-pyttyinen tbo kone,jos 11 sekuntin aikoja kulkis ni olisin erittäin tyytyväinen,auto kuitenki tulossa katu käyttöön!

    http://groups.msn.com/markoautot/shoebox.msnw?Page=6

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: marcorolla 2003-09-08 14:43 ]</font>
     
  12. triniemi

    triniemi Gearhead

    No onpas siisti peli tuo sun KE20, käy ihmeessä ajamassa edes pari kisaa bracketissa. Tiedä vaikka oltais joskus samalla viivalla? :smile:
     
  13. marcorolla

    marcorolla 3rd gear

    Onko bracketissa jotain luokkia kun tuntuu autoissa olevan erillaisia tekniikoita ja aika haarukka tosi iso,kenties ajetaan jotain omaa indeksiä ja se kuka pääsee tasaisemmin omaan indeksiin voittaa vaikka olisi ajanut 17.39/142km/h sitä 8sekunnin monsteria vastaan? turbo vehkeellä tuo tasaisuus ei välttämättä ole se paras ominaisuus mut jos ajais kaasupohjassa joka lähdössä.
    No ei kait se voittaminen ole tarkeintä vaan häviäminen...eiku osallistuminen :smile:
    B/streettiin ei kehtaa edes harkita kun siellä tuntuu nuo 7-sekunnin ajat olla kohta "normaaleja" -mielettömiä laitteita ja tosi hienosti rakennettuja
     
  14. Roadrunner

    Roadrunner 1st gear

    Joo bracketis koitetaa ajaa mahd.lähelle omaa indexii, mut alittaa ei saa.
     
  15. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei se ole kuin yksi luokka, säännöt löytyy netistä FHRA:n sivuilta ja ne kannattaa lukea niin homma selviää parhaiten. Tänä kesänä turboautoja oli useammankin kerran bracketin finaalissa, joten siitä ei pitäis olla kiinni.
     
  16. triniemi

    triniemi Gearhead

    Ainakin FHRA:n Street Brackettin on yksinkertaiset säännöt. Dial-in väliltä 9.50-14.50, autoksi käy mikä tahansa jossa on jousitus ja jarrut joka kulmassa. Turvavarusteet auton kulkeman ajan/loppunopeuden perusteella.

    Eli jos autosi kulkee aika-ajoissa esim. 11.11, 11.13 ja 11.12 (tulipas tasanen rivi) niin dial-in ajaksi eliminaattoriin vaan 11.10 eikä tarvi jarruttaa kun vasta maalin jälkeen.

    11 sekan auto ei hirmusia turvavarusteita tarvi, esim. e-hyväksytty kypärä on ok, kardaanilenkki pitää olla ja kaaret. Katso tarkemmin FHRA:n sivuilta:
    http://www.fhra.fi/fin/index.php?cmd=106,xxxx

    WCC:n ET Bracketin suurin ero taitaa olla se että lentokentällä saa käyttää ilokaasua.

    Ja voi turbotoyotalla voittaa niinkuin Jari Soini viikko sitten Alastarossa Starletilla!

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: triniemi 2003-09-08 15:14 ]</font>
     
  17. marcorolla

    marcorolla 3rd gear

    pitää talven aikana loihtia autoa kasaan ja keväällä sitten katsoa sitä kisaamista,kiinnostaisi pirusti,samalla pääsis mukaan ylipäätänsä koko kiihdytys hommaan muutenkin kuin katsomosta käsin.
    Toivottavasti viivalla nähdään,indeksi ISO ?
     
  18. triniemi

    triniemi Gearhead

    No jos nyt 11 sekan puolelle pääsis ensin...tai jos nyt sitä ennen pääsis sillä liikkeelle muutenkin kun työntämällä :smile:
     
  19. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mä en ymmärrä tollasta; ostetaan rullaava kori ja sitten sinne aletaan änkee jotain moottoreita. Eiks rullaavan kopan etu oo just se, että sitä on helpompi työntää kun vähemmän rullaavaa?
     
  20. triniemi

    triniemi Gearhead

    Ei oo kun siinä spuuli ja nyt se kevyt keula puskee niin paljon ettei se käänny ratista oikein mihinkään, vähänkin tiukempi mutka niin on pakko ottaa keulamuovit pois ja nostaa. Mutta jos laittais sinne sellasen kiinnileikanneen 305chevyn rautasella imukannella niin jo kääntyis paremmin?
     

Kerro tästä muillekin!