Drag Race Finland Ry

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja KJG, 7.12.2013.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Oliko mun tekstissä jotain tietoa, se oli vaan kysymys johon vastausta odottaa varmaan moni muukin.

    Eikös se pinta parane ajamalla ja niitä vapaaehtoisia polkijoita saa varmaan helposti.
    t. eräs -90 luvulla rataa tekemässä ollut epätietoinen :odroll: .
     
  2. pinola

    pinola Gearhead

    No kyllä se varmaan vähän enemmän vaatii, varsinkin että voidaan taata EM-tasoinen rata. Uusi pinta jossa ei ole yhtään entisiä pohjia / kumia alla ei ihan hetkessä kunnon pitoradaksi muutu.
     
  3. Putte

    Putte 1st gear

    Vaatii noin kuukauden ajan täysipäiväistä kumitusta.
     
  4. fury poika

    fury poika 3rd gear

    No sitte on kiire.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eikös tää perustunu talkoisiin, tavan harrastaja ei paljon muuta pysty tohon radan päällystämiseen tekemään kuin avaamaan kukkaron ja/tai jättämään kumisia viivoja :odroll: .
     
  6. Pate-68

    Pate-68 3rd gear

    Odotetaan nyt vaan kiltisti sitä uutta pintaa ennen kuin aletaan kumittaan :p
     
  7. DRF ry tiedottaa

    Drag Race Finland Ry:n on tarkoitus olla mukana seuraavissa tapahtumissa keväällä 2014:

    Botnia Swap Meet, Ravirata Seinäjoki 18.01
    MP Messut, Messukeskus Helsinki 31.01 - 02.02
    Åby Motorklubbs Dragracing Marknad, Norrköping., Ruotsi 15.02
    FHRA Swap, Vermon Ravirata Helsinki 15.03
    Winter Swap Meet, Teivon Ravirata Tampere 29.03
    American Car Show, Messukeskus Helsinki 18. - 21.04
    Hod Rod & Rock Show, Pirkkahalli Tampere 26. - 27.04
     
  8. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Jokos kohta saa liittyä yhdistykseen?
     
  9. tonsku78

    tonsku78 Gearhead

    Saako DRF Ry jonkun hyödyn radan kunnostamisesta, siis jotain muuta kuin 2-3pv testiaikaa? vai juhliiko FHRA vaan uudesta radasta? Toi 2-3pv täytyy tehdä kuitenkin että sihen uuteen asfalttiin saa edes vähän kumia, ja se 3pv ei maksa yhtä paljon kuin uus pinta.
    Eikä oikeen innosta ajatus siitä et 2015 kilpailumaksut fyyralle nousee taas, kun saadaan sentään tilaisuus ajaa uudella radalla!:) Se rata olis pitäny korjata jo vuosia sitten, ihan meidän kilpailumaksuilla.
    Mut silti, hieno idea, mukana ollaan, tästä mitään tienaa kuitenkaan:) Tyhmä ajatus? rata-aikaa drf:lle, ja street-cup henkiin? WCSC?
     
  10. DRF ry tiedottaa

    Drag Race Finland Ry on mukana omalla osastollaan Botnia Swap Meetissä Seinäjoen Raviradalla lauantaina 18.1.2014 klo 08-15.

    Yhdistyksen toiminnasta ovat Botnia Swap Meetissä kertomassa DRF ry:n Antti Kivinummi ja Timo Orhanen. Lisäksi tapahtumassa on mahdollista tukea yhdistyksen tavoitteen toteuttamista eri tavoin esim. ostamalla DRF-tuotteita.

    Tervetuloa DRF ry:n osastolle!
     
  11. -TH-

    -TH- Gearhead

    Joko on tiedossa mitä maksaa kunnostus ja mitä maksaa tivoliin liittyminen? Onko olemassa mitään takeita, että rahansa ojentaneet saavat vastinetta rahalle, eli toteutuuko radan korjaus niinkuin on kerrottu?
    Mitä jos hanke kaatuu johonkin, esim. Rahapulaan, saavatko jo osallistuneet rahansa takaisin?
     
  12. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Hyvä kysymys
     
  13. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Eiköhän tuosta tule infoa tänne ja muualle kun sitä on saatavilla...

    Ihan olettamalla ja hieman omaa päätä käyttämällä, päättelin että jos on rahat loppumassa, niin siitä varmasti tiedotetaan ja hankitaan lisää.
    Jos tuota aletaan tekemään, ei ole mahdollista jättää hommaa kesken, vaan se on tehtävä loppuun, jolloin tuskin kukaan saa rahojaan takaisin jos homma jäisikin puolitiehen.
    Joku varmasti keksii jostain sen viimeisen 30 tonnia, jos se siitä jää kiinni.
     
  14. -TH-

    -TH- Gearhead



    Höpöjä huastat, eikö tällästen keräysten syynä ole nimenomaan rahan uupuminen? Mitenkä sitä lisää taikoo tuosta vaan? Ihan varmaan loppuu taalat kesken, ainahan niin käy joka hankkeessa.
    Ymmärtääkseni kukaan ei ole oikeasti vastuussa jos homma menee reisille ja rahat palaa taivaalle, eikö niin?yhdistyksissä ja niiden toiminnoissa on porsaanreijät jotta kukaan ei joudu vastuuseen.
    Idea on hyvä ja ruusuiseksi maalailtu mutta hommassa on monta kuoppaa joka voi kusta koko homman.

    Toivotaan silti että onnistuu ja menee oikeaoppisesti, sillä veikkaampa,että ihmisillä alkaa nämä taksvärkkikinkerit pikkuhiljaa tympimään, kun yleensä ne loppuvat kesken synnytyksen.
     
  15. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tuossa on kuitenkin sen verran monta tekijää mukana, ihan sellaisia "tunnettuja" tekijöitä, jotka eivät varmasti heitä kintaita naulaan jos jää rahoituksesta hieman uupumaan.

    Mä luulen että noilla tekijöillä on suunnitelmat suht kunnossa jo valmiiks, tarkoitus saada vain toteutettua se homma. Ei noi oo mitään kesäpoikia jotka on pari kertaa käyny keeteeii päivillä pärtsäämässä.
     
  16. -TH-

    -TH- Gearhead


    :D ei siinä paljon tunnetut tai tuntemattomat tekijät paina jos ruplat loppuu, niin sillon loppuu, piste. Minusta tuntuu siltä, että keinot on jo loppuneet aikoja sitten ja nyt koitetaan oljenkortta, eli se suunnitelmista ja niiden kestävyydestä.
    Mulle on ihan sama mitä poikia ne on tai missä ne käyny ajelemassa, se ei vaikuta nyt tähän hommaan mitenkään.

    Aiemmin mainittu, se että omistaja ei halua riskiä ottaa korjaamalla rataa koska luvan saanti voi olla tiukassa ja että nyt yhdistys ottaa riskin, kuulostaa ihan skeidalta. Mitä riskiä se yhdistys ottaa kun se kuvittelee korjaavansa radan toisten rahoilla, lahjoituksilla, jäsenmaksuilla ym.? Missä se riskinotto on?

    Ainiin, mutaraaseri on asian ytimessä, eli saako KAIKKI maksaneet siis ajaa kilpailussa joka on varattu tälle vuodelle? Jos homma toteutuu, niin saattaapa olla suurimmat kinkerit vuosikausiin, veikkaan mie.
    Ite en usko että tuo ajotouhu toteutuu.

    Aiesopimus .... :wc:
     
  17. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kaikki mikä tässäkin topikissa on mainittu, ei välttämättä pidä paikkaansa.

    Lyhykäisesti, "kuskit/tiimit/sponssit" maksavat nyt hankkimillaan rahoilla uuden pinnan, sen takia että haluavat kisojen Suomessa jatkuvan.
    Kattojärjestöllä ei ole rahaa, eikä oikein keinojakaan hankkia rahaa hommaan.
    Radan omistajan ei ole kannattavaa sijoittaa 50000-100000€ rataan mitä käytetään muutamana viikonloppuna vuodessa.
    Joten, jäljelle jää tämä nykyinen yritys, minkä ainakin itse koen olevan toimivin ratkaisu.


    Kysyt saako KAIKKI maksaneet ajaa siinä ratayhtiön lupaamalla viikonlopulla?
    Miksi ei saisi? Onhan se silloin sille RY:lle varattu viikonloppu, miksi ei kaikki RY:n jäsenet saisi ajaa siellä. Tietty jos RY:n säännöt sanoo toista.

    Mutta silloin varmasti kannattaa jättää se maksaminen väliin ja varata sillä rahalla vaikka Motopark itselleen ja kavereilleen.


    Aiesopimus??
     
  18. -TH-

    -TH- Gearhead




    Mutta onko niin,että riski luvan eväämiseen on ilmassa? Eli vaikka rata korjattaisiin, niin ilman lupaa se uusi pinta sitten saa rapistua kaikessa rauhassa? Vai onko uusi pinta kilpenä haettaessa lupaa? Tietysti ymmärrän, että omistajaa tuskin kiinostaa laittaa rahaa paikkaan joka ei tuota rahaa, ehkäpä olisi jonkun syytä tehdä jonnekin uusi rata vain kiihdytyshommiin? Ehkä olisi viisainta kuopata rahareikärata ja ajella lentokentillä tai tosiaan harkita vain stripin tekoa johonkin korpeen.


    Niinpä, miksei saisi ellei sopivasti joku sääntö torppaa esim. puolet jäsenistä syystä tai toisesta pihalle. Joko säännöt on olemassa?
    Meinaan vaan, että halukkaita ajajia varmaan on erittäin paljon, jos tälläinen mahdollisuus tulee eteen, onko se siis käytännössä mahdollista toteuttaa? Vai odotellaanko sadetta jonkunaikaa, niinkuin joskus on ollut tapana?

    Maksamisestahan tässä on kyse, tai ennemminkin siitä, ettei maksa joutavasta.

    Aiesopimuksella ei ole mitään virkaa, se on kuin tuuleen huutaisi, siksi sen hehkuttaminen on vähintään huvittavaa.
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    No toi on kuitenkin edes yritys parantaa olosuhteita niin et esimerkiks em-kisoja ajettais Suomessa vielä tulevinakin vuosina. Ainakaan mun tiedossa ei ole tällä hetkellä ettei hanke olis toteutumassa ja kuten Mikkiskin laitto, niin jos ei tämä ryhmä saa asiaa hoidettua, sitä ei saa kukaan. Ja uskon tällä hetkellä 100% et se saa.
     
  20. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ei tota Alastaron radan lupaa olla mihinkään perumassa, siitä on valitettu ja se on taas jossain pöytälaatikkokierroksella.

    Ei se meidän duunin kattosuunnittelija saa tota hommaa kaadettua, kapuloita se saa rattaisiin mut rata on ja pysyy.

    Täällä kun monet vain mielipiteitään heittelevät ilmaan täysin vailla totuuspohjaa, niin ei niitä kannata uskoa.
    Sitten kun RY kertoo mitä maksaa, mitä rahalla saa ja milloin on eräpäivä, silloin voi taas kysellä mikä päivä ajetaan ja odotellaanko vai eikö.

    Varmasti on halukkaita, onhan noita ajopäiviä ympäri Suomea paljon. Sinne vain ajamaan jos on hinkua ajaa ja koittaa autoaan.
    Sadetta tuskin odotellaan, jos radalla on vettä, siellä ei ajeta. Ja toi keskustelu voidaan jättää tuohon.

    Toi RY:n homma ei välttämättä koske ihan sitä tavallisinta katukuskia, enemmänkin kisatiimejä. Kuvittelisin tuon "jäsenmaksun" olevan 500€ luokkaa, jolloin tuskin jokaisen Valiantin omistajan kannattavan sitä maksaa sen takia että pääsee viikonlopuksi ajamaan.

    Mutta ootellaan nyt RY:n tiedotusta asiaa koskien, tää kaikki on vain spekulointia mikä ei johda mihinkään.
     

Kerro tästä muillekin!