DRAG RACE KAUSI 2012

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja wheelie wagon, 15.8.2011.

  1. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    SM ja Cup puolella tuo aikataulu on persiistä...
     
  2. triniemi

    triniemi Gearhead

    Niin montakos cup-ryhmää nitrokisoissa ajaa? Taitaa olla vain JR. Eli ei cuppia ajaville kalenterimuutos ole oikeestaan mikään iso juttu.

    Kyllä toi kalenterimuutos eniten kurmoottaa SM-ryhmiä ajavia ja niitä jotka tulee kauempaa. Jos et käytännössä saa kesälomaa alkamaan viimeistään 30.6., niin hankalaksi menee. Mutta ei tälle nyt enää mitään voi muutakuin yrittää muuttaa omat aikataulut.
     
  3. studio57

    studio57 Gearhead

    käsittääkseni sinne jää porukkaa kokoajaksi eli vartiointi on ns. kondiksessa eikä kalustoa tarvi viedä välillä pois.. tää on tosin nyt toisen käden tietoa.

     
  4. triniemi

    triniemi Gearhead

    Juu toi kyllä helpottaa jonkin verran. Tulevaisuudessa vois olla SM+cup kisa vaikka ke-to ja sitten EM-kisa pe-la-su. Mahdollisesti 8 kaavio tai semifinaaliparit SM ja cup ryhmistä ajais pudotukset pe-la EM-ryhmien lajitteluissa.

    Sitten Kamasan tilalle joku uusi suorituspaikka kesäkuun puoliväliin.
     
  5. supo

    supo Double Gearhead

    Meikäläinen jää ainakin kalustoineen Alastaroon eli toivottavasti saa majoittautua/sähköä!!!Tosin pitää ehken ottaa yksi pirssi mukaan jolla muu porukka käy 3 päivää töissä välillä Kuopiossa eli hieman tuli ylimääräistä puuhaa!!!On muuten hieno mennä sanomaan pomolle että sorry mutta ei ne kisat olleetkaan silleen jne.Heinäkuu kun on kuulemma varsinainen lomakuu eli tulee todennäköisesti "HIEMAN" vaikeeta!!!
     
  6. Uba

    Uba 1st gear


    On vähän kummallista, jos noin menee. EDRS:n yksi teesi on kuitenkin ollut "kaikille kaikkea". Eli voi matkustaa, jos pystyy ja haluaa. Vähemmälläkin reissaamisella voi osallistua:

    The format for racing in EDRS is simple and created to fit teams that are prepared to travel further distances to participate in events in other regions of Europe as well as those who prefer to stay within their region.

    Suomalainen joutuisi tällä muutoksella menemään kaksi kertaa Ruotsiin saadakseen edes minimimäärän kisoja kasaan. Alkuperäisessä mallissa ei olisi tarvinnut välttämättä mennä kertaakaan.
     
  7. Putte

    Putte 1st gear

    Eiköhän toi Kamasa palaa ensi vuonna omalle paikalleen.
     
  8. Putte

    Putte 1st gear

    Kyllä tonne varmaan jää kilpailijoitakin paikalle koko ajaksi. Toimitsijoitahan siellä on ollut usein jopa viikkoa ennne Nitroja tekemässä rataa ja ensimmäiset ulkomaalaiset ovat usein saapuneet jo Nitroja edeltävänä sunnuntaina ja viime vuonna australialainen pyörätiimi vietti juhannuksen radalla.
     
  9. triniemi

    triniemi Gearhead

    Osallistujalista päivittyny taas tänään (30.1. ma).

    http://www.fhra.fi/pdf/2012sarjailmot.pdf

    Nyt kannattais kattoo, et kun on kitiinkin kauteen ilmoittautuneita, että ne löytäis tolle FHRA:n listallekin. Esim. SET/PET Ted Helin on Kitissä, muttei tolla listalla.
     
  10. MJL_

    MJL_ 3rd gear

    Kyllä se on iso juttu jos joutuu jättämään FHRA:n tekemän virheen vuoksi yhden SM Cup kisan ajamatta nyt kun kaikki 6 kisaa lasketaan pisteisiin, ainakin mun matematiikalla.
    Osui tuo virhe sitten juuri sellaiseen viikonloppuun mikä on kuskin osalta varattu muuhun toimintaan aiemmin tiedoitetun kalenterin mukaan sopivasti.

    Toinen aivan älytön päätös on ettei EDRS sarjaa Ajeta kuin Alastarossa.. Mikähän tähän päätökseen mahtoi olla syynä ja kenen tekemänä?

    PÖH!
     
  11. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Vasta kaksi ryhmää on yli 10 osallistujan pituisia.

    Yllätys, yllätys, ne ovat kaksi nopeinta. :lol:

    Onneksi toinen on meitin ryhmä.
     
  12. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

  13. BartBart

    BartBart 1st gear

    Kilpailijapalaverissa keskusteltiin asiasta ja todettiin, että Alastaron kisat ovat niitä joihin ulkomaiset kilpailijat ensisijaisesti tulevat.
    Se että viisi kansallista kilpailua kuuluisi EDRS sarjaan, tarkoittaisi käytännössä sitä että sarjan voisi ajaa SM:n ohessa ajamatta lainkaan muualla. Siitä onko se hyvä voi tietty olla montaa mieltä, mutta ei ehkä kuitenkaan ole EDRS:n perimmäinen idea..
    Kunkin kilpailun EDRS statuksesta aiheutuu myös kuluja järjestäjälle, joten ihan huvikseen sitä ei kannata ylläpitää.
     
  14. supo

    supo Double Gearhead

    Kyllä Kitissä SPET ylivoimaisessa johdossa!!!!Kaikki myös ajaa sarjan!!!
     
  15. supo

    supo Double Gearhead

    Mitähän maksaa FHRA:lle,onhan ruotsalaisille kisoja enemmänkin kun katsoin ja mikähän palkintotaso on EDRS luokille?Kysyn sen takia että keskustelemme oman luokan kuskien kanssa tulevana kesänä asiasta niin tiedämme faktat tosin henkilökohtaisena mielipiteenä edelleen että ei kannata hyvää luokkaa tappaa muuttamalla jonkin ulkosarjan takia!!!
     
  16. triniemi

    triniemi Gearhead

    Olis muuten kiva kuulla ihan summia.

    Paljonko FHRA:lle maksaa yks EDRS ryhmä / kisa?

    Ja sitten toisinpäin, oliko se 3000SEK mitä ykkönen sai palkintorahaa? Entäs kakkonen? Entäs sarjassa menestyneet?
     
  17. BartBart

    BartBart 1st gear

    Noista oli puhe kilpailijapalaverissa. Taisi olla kilpailijakohtainen maksu per kisa. En muista tarkkoja summia, enkä tiedä kuinka julkisia ovat, mutta ei kuitenkaan ihan ilmaista. Kaksinumeroinen summa euroja per kilpailija.

    Palkintorahoista löytänee tiedon speedgroupilta.

    Tuolla myös kerrottiin, että SFI tarkistuspäivän yhteydessä 23.3 olisi Speedgroupin info. Tuosta kai tulee tarkempaa tietoa myöhemmin.
     
  18. MJL_

    MJL_ 3rd gear

    Niin, EDRS divisioona pohjaisen sarjan ideahan on siinä ettei ole pakko ajaa ulkomailla ellei halua, silti voi pärjätä ajamalla vain kansalliset kisat. Muistaakseni vaatimuksena oli yksi kisa ulkomailla loppupisteissä, ellei ole muuttunut.

    The format for racing in EDRS is simple and created to fit teams that are prepared to travel further distances to participate in events in other regions of Europe as well as those who prefer to stay within their region.


    Nyt kun päätetty että valitaan ne kilpailut mihin ulkomaiset kilpailijat ensisijaisesti tulevat suositaan tällä vain ulkomaisia kilpailijoita.
    Käännetäänpä tilanne toisinpäin, Suomessa 12 EDRS kisaa ja Ruotsissa 3,.. ja Ruotsin kisat tunnin ajomatkan päässä satamasta.. Mihinköhän mitalit valuu?
    SPET/PET tilanne nyt ihan selvä, jos säännöt aikaikkunoiden ja boxien osalta eri, ei tälle kaudelle ole mitään järkeä EDRS kyseisen ryhmän osalta liittyä. Junnuissahan sääntömuutos veivattiin läpi aiemmin jotta säännöt yhteneväiset silloisen NDRS sarjan kanssa.

    Eli jos tämä on todellakin rahasta kiinni niin eikö sitten kannata luopua EDRS statuksesta Alastaronkin osalta, koska käytetty raha sijoitetaan vain ulkomaisten kuljettajien eduksi kuitenkin.

    Jos taas halutaan ajaa Suomalaisten kilpailijoiden etua ja valita 3 sarjaan kuuluvaa kilpailua tulisi ne olla Motoparkit ja kalajoki.

    Jos taas halutaa olla mukana kehittämässä dragracing hypeä, niin kaikki Suomen kisat tulisi kuulua EDRS sarjan kalenteriin, niiden ryhmien osalta missä säännöt yhteneväiset.

    Ilmeisesti nyt kuitenkin koko tämän kuvion takana se ettei FHRA halua osallistua koska se maksaa liikaa, onko näin?
     
  19. gremlin

    gremlin Gearhead

    Eikos noita palkintorahoja tule tuon contiency systeemin kautta? Eli firmat antaa palkintorahaa jos kayttaa niitten tuotteita.
    Ymmartaakseni ne maksetaan viela Speedgroupin kautta ettei tartte ite alkaa firmoisin ottamaan yhteytta kuten jossain amerikan sarjoissa nayttas olevan.
    Tonne Speedgrouppiin pitaa ilmottautua etta olet mukana tossa rahanjaossa, infoa pitas tulla asiasta tammi-helmikuun vaihteessa.

    SIGN-UP: The sign-up for the contingency program for EDRS teams will be opened online in Jan/Feb 2012. Stay tuned for more info.

    http://www.speedgroup.eu/ndrs/index_ndrs.htm
     
  20. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Aika köyhältä näyttää kiihdytysurheilu maassamme, jos vaan kolmessa ryhmässä ajetaan. Itse uskon useamman ryhmän ajattamiseen, vaikkei tossa listassa tarpeeksi osallistujia olekkaan.
     

Kerro tästä muillekin!