Drag Race kilpailijat: Mikä vetäisi radalle?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Zege, 13.7.2015.

  1. Zege

    Zege 3rd gear

    Nitro kisojen yhteydessä tuli eri henkilöiden kanssa lätistyä erinnäisistä asioista, joista yksi liittyi siihen mitä kilpailijat oikeastaan lajinsa suhteen odottavat/toivovat/edellyttävät tapahtuvan, jotta asioiden voisi sanoa menevän eteenpäin?

    Mutta laajennetaan tätä hieman niin, että esitetään ihan sellainen yleinen kysymys kilpaluokkaan tai sarjaan katsomatta. Koskien myös niitä jotka syystä tai toisesta ovat homman jo lopettaneet. Pitäisikö jotain tapahtua, että viitsisi ehkä edelleen tallissa olevan kaluston vielä radalla raahata?

    Vai onko tällainen viralliselta kuulostava sarjatoiminta vaan niin eilisen juttu. Enemmän vapaamuotoista lähempänä katukisaa oleva jaksaisi kiinnostaa, kun tiukkojen sääntökirjojen puitteissa ajelu?

    Unohdetaan nyt eri tahot tässä vaiheessa vaan jos pitäisi listata muutama asia, jotka takaisi nykyisillä kilpaijoilla motivaation säilymisen, jo luovuttaneille kisoihin palaamisen sekä toisaalta asiaa miettineiden rohkaisun mukaan tulemiseen, niin mitä ne olisivat?

    Vai onko kaikki jo Ok?

    Tämän vapaamuotoinen ja hieman epäselvä keskustelun avaus on tarkoitettu nimenomaan tuleville, nykyisille ja entisille kilpailijoille, sellaisille jotka ajavat tai ovat kiinnostuneet ajamaan jonkinlaista sarjaa.



    Kiinnostaa kyllä lajia muutenkin seuraavien mielipiteet, mutta sille oma keskustelunsa täällä viewtopic.php?f=48&t=293956
     
  2. Zege

    Zege 3rd gear

    Sen unohdin tuohon vielä laittaa, että lisäkysymyksenä kilpailijoille, sellaisille jotka nyt jotain sarjaa ajavat, että onko sillä oman ajamisen kannalta mitään väliä onko siellä niitä katsojia vai ei?
     
  3. starpa1

    starpa1 1st gear

    No ihan se että ilmoittautumismaksu olis edes jotenkin järjellinen jos ajaa vain yhden tai kaksi kisaa vuodessa....toi 340 euroo on kuitenkin aika kova raha parista lähdöstä...Ja yks juttu on myös se että esim Streetissä ajetaan nykyään täysin sääntöjen vastaisilla autoilla mikä aiheuttaa sen että ei varmasti tule enää uusia kuljettajia ja loput vanhatkin varmaan lopettaa...tai osa ainakin...
     
  4. Zege

    Zege 3rd gear

    Kas, tännekkin joku uskalsi jotain kommentoida. Hyvä.
    Ehkä olin liian tiukkasävyinen tuossa, kuka tänne saa kirjoittaa. Voi tänne tiiminjäsenetkin kirjoitella…

    Tuota streettiin liittyvää keskustelua onkin ollut viimeaikoina havaittavissa.
    Kaikki myös ymmärtävät, että asiat jotka omasta mielestä kaipaisivat parantamista voivat olla luokasta ja kulkupelistä riippuen hieman erinlaisia.

    Lähtökohtani tälle kyselylle oli noiden epämääräisesti mainittujen keskustelujan lisäksi sellainen kuvitteellinen tilanne, että erinnäiset kirjainlyhenteillä varustetut yhdistykset miettisivät kuumeisesti tällä hetkellä mihin suuntaan lajia kilpailijoiden kannalta pitäisi viedä.

    Siksi halusin myös erottaa tämän keskustelun tuosta toisesta osasta eli miten katsojia paikalle.

    Järjestöillä on tietysti hieman eri roolit ja niin edelleen, mutta jos kilpailijoilta/tiimeillä olisi ensi kaudelle selkeät toiveet, niin niiden perusteella kenties voisi alkaa rakentamaan tavoitteita. Kumpikin oman roolinsa ja resurssiensa mukaisesti, mutta samaan suuntaan tiimien toiveiden mukaisesti.

    Tämä on nyt ihan ”kirjoita joulupukille” konseptilla tässä vaiheessa, koska minä en voi taata, että millään kirjainyhdistelmällä varustettu yhdistys välittää pätkääkään siitä mitä täällä julkisesti esitetään.

    Mutta sellainen käsitys minulla on, että nämä näkemykset voisi kiinnostaa. Onko se sitten täysin harhainen jää nähtäväksi. Nähdäänkö syksyllä jopa jonkinlainen toimintasuunnitelman tapainen joltakin organisaatiolta :eek:

    Jos sellainen ihme tapahtuu, niin sitäkin silmällä pitäen voisi olla hyvä hetki avautua siitä mitkä pitäisi olla ne ollellisimmat tavoitteet tulevalle/tuleville kausille.
     
  5. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    jos nyt jotain sanos. streetissä noi säännöt on muuttunu silleen, että moni auto jää varmaan talliin, koska niillä ei voi menestyä. ovat vanhojen sääntöjen mukaisia, erityisesti ts luokassa. osallistumismaksu on tietysti yksi. osa varmaan menee epävirallisiiin kisoihin tai pitää auton tallissa. myö on vielä ajettu kelloa vastaan, senkin vois tehä halvemmalla v8 päivillä
     
  6. maverick

    maverick Gearhead

    mitä tarkoittaa sääntöjen vastainen auto ja kenellä kaikilla semmoiset on?
     
  7. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kai siinä Kallen auton viitataan, mitäs sitä kiertelemään.

    Ottamatta kantaa runkoputkien kokoon tai muotoon, saattaa hyvä kulku selittyä esim. sillä, että pienin teho millä Supra liikkuu on noin 1200hv. Dynossa päästy lähemmäs 1700hp lukemiin. Auton paino muistaakseni noin 1200kg ja sääntöjen mukaan on vieläkin ylipainoinen. Joka kerta muuten tuli ajamalla takas varikolle.

    Lisäksi Kallen tiimissä on kova osaaminen alustapuolella, sama kaveri on jelpannut mm. Wibergiä, joka ajelee yleensä Kalajoella nelosia.
     
  8. maverick

    maverick Gearhead

    Aikasemmissa viestissä luki Autoja monikossa,eli vissiin kyse muistakin autoista kuin Kallen Riisipussista?
     
  9. pile

    pile Gearhead

    Toivotaan että saadaan sellaiset säännöt missä ei ole kenenkään henkilökohtaisilla mieltymyksillä mitään sanaa vaan kaikki on luettavissa sääntökirjasta. Nythän ei näin ole.
     
  10. maverick

    maverick Gearhead


    Mitä tarkoittaa henk koht mieltymyksillä? Kaikil pitäis olla saman malliset autot vai mitä?
     
  11. pile

    pile Gearhead

    En jaksa lässyttää tuosta enempää.
     
  12. Ck

    Ck Gearhead

    Tästä ollaan samaa mieltä, esim normaali kisamaksu mikä on n.200e(sarjan ajaneilta) on mielestäni aika kova hinta. Väkeä on kuitenkin melko paljon ja lähtöjä melko vähän. Tietysti rahat on kattojärjestöltä vähissä mutta ei toi hinta niitä osallistujia ainakaan lisää.

    Lisäksi ei niitä osallistujia tunnu olevan RS luokassakaan vaikka siellä ei oo näkyny "kalleja" ajamassa :rotfl: Vai pelottaako mafo kaikki muut kuskit pois :D
     
  13. kalle7876

    kalle7876 3rd gear

    Tänää oli pakko uusia tunnarit tänne ja kysyä oikeesti mikä nyt mättää muka

    Jokaiseen asiaan on kysytty katsurilta miten tää pitää tehdä ... ja monesti yhdessä tuumattiin että turvallisuuteen pitää panostaa, mikä näkyy lisä putkissa ja ylimääräisissä sfi pehmusteissa

    Ei se nopeus tule noista asiosta tai siitä perän putki muodosta mistä on jo vuosi täällä kirjoteltu

    Alunperin autoa tehdessä mukana oli melko kova porukka mukana
    Timo Lehtimäki
    Mikko Saarinen
    Make Lantto
    Ja monta muuta
    Kiitos heille tekninen neuvonta joskus jopa viikonloppu öisin kun autoa tein ja meni sormi nenään


    Timo sanoi alussa jo että tämä tulee aiheuttaan keskustelua ja Kateus pitää ansaita

    Auto on nyky sääntöjen mukainen vaikka ylipainoinen, mutta melko naurettavan kokoisella koneella kun tätä foorumia lukee

    Nyt kuitenkin isoin kiitos kuuluu tiimille joita ilman ei oltais päästy tavotteisiin
     
  14. mafo

    mafo 3rd gear

    Mun autoa nyt ei tarvii pelätä, hidas vanha plymoutti...

    mulle on tärkein että on hyvä rata, ei ole oikein mitään järkeä ajaa jossain
    missä ei ole pitoa, kalajoki on jo rajatapaus
    joo ja ilmoittautumismaksut alkaa olla kieltämättä kalliita, vaikka nyt saatiin pari pilettiä lisää
     
  15. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    tää meni taas ihan streetti keskusteluksi. mun mielestäni kaikkien pitäis puhaltaa yhteen hiileen ja koettaa saada kalustoa radalle ja kavereita ja kylänmiehiä katsomoon. streetissä on paljon porukkaa joka ajaa ihan omilla rahoilla ja kehittää autoa samoilla pennosilla, silloin osallistumismaksu kirpaisee matkakulujen päälle lisää vielä. se on semmonen 400-500e viikonloppu, ja niitä olis 6 vuodessa. ja sitten vielä autoo kaikkea kivaa...
    me ollaan radalla just niin paljon kun rahat ja vapaa-aika antaa myöden. ja kivaa on joka kerta!
     
  16. Substitute

    Substitute Gearhead

    Siirsin kirjoitukseni oikeaan topikkiin, otsikko hämäsi - aika noloa.
     
  17. kalle7876

    kalle7876 3rd gear

    Eikun nyt pauli vaan kertoo faktat
     
  18. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Tiedän että joka kilpailuun on osallistumis maksut kuskeilta.

    Mutta en tiedä mitä voittaja saa yksittäisestä kisasta/suomen mestaruudesta. ?
    Muutaman euron pokaalin ? Mainetta ja kunniaa ? Vai kenties rahaa ?

    Eikös joskus aikoinaan kauan sitten Top 3 palkittu rahapalkinnolla ?
     
  19. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    mulla on ainakin semmonen vanhanaikanen katuauto, joka on mielestäni varustettu ihan kivoilla "papereilla". tämä rajoittaa auton jatkokehitystä, koska en halua pilata sitä. pitäisi rakentaa semmonen uusien sääntöjen mukainen "putkirunko", jostain sopivasta, arvottomasta lähtökohdasta, ilman miettimisiä ja kompromissejä. sillä voisi ajaa sitten RS/TS, esimerkkeinä juhon ja kallen autot jotka ovat hienoja, uusien sääntöjen mukaisia autoja. varmaan noita "vanhoja" autoja on paljon talleissa, koetaan ehkä ettei kannata lähteä enään, kun ei pärjätä. ja varmaan monesta on leivottu leimalla oleva katuauto, taas. streetissäkin olis vielä mielekkäämpää jos saatais isot kaaviot, eikä noita 5 auton.
     
  20. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Meneekös se jotenkin näin.
    Pilkkikilpailussa saa palkinnoksi auton, ja autokilpailussa saa palkinnoksi pilkin??

    En tiedä, autokilpailun voittajat kommentoikoot.
     

Kerro tästä muillekin!