Drag Racing etelän huviksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja skotikka, 6.9.2010.

  1. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Jep, ja siinä olis sentään jotain ideaa ajella tolleen asfalttiradan lisäks omia jääradan aikaennätyksiä, toisin kuin siinä että lipsutellaan välillä joku kisa huonolla asfaltilla kisaillen vaan siitä kuka luistelee siellä vähiten.
    Ymmärrät varmaan pointin :wink:
     
  3. Putte

    Putte 1st gear

    No mitäs sitten helmikuun puoleen väliin saataisiin jää, jolla voisi ajaa. Tuusulanjärvelle sallitaan vain yksi jääratakisa talvessa ja se on Tuusulan Moottorikerhon SMN-jäärata-ajo. Autoilla jäällä ajo on kielletty järvellä kokonaan eli mulla ei ainakaan ole paikkaa.
     
  4. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Olen saanut sähköpostia usealtakin henkilöltä koskien tota kilpailukalenteria ja siihen suunniteltuja muutoksia. Muistutan täsä ja nyt kaikkia, että noi on kilpailijoiden itsensä ehdottamia kisapaikkoja, eikä FHRAn esilletuomia. Kilpailijapalaverissa kunkin ryhmän edustajat olivat yksimielisiä siitä, että Pudis tulisi olosuhteidensa takia jättää kalenterista pois.

    Ehdotuselle annettiin vaihtoehdoksi kalajoen jättäminen pois, mutta kyllä Pudisken poistaminen sai enemmän kannatusta, spekuloitiin sitä millä tasolla tahansa.

    Tämä on siis KILPAILIJOIDEN oma tahto. saada ajaa suorituspaikoilla jotka koetaan turvallisikai ja mieleisiksi ajaa :soosoo:
     
  5. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Rytmittäkää kalenteri niin,jotta Pudis ajetaan ennen Kalajokea ja kisojen väliin n, kuukausi ni porukkaa/mielenkiinto riittää kumpaaki.Minä mistään mitään tiiä,kuhan höpötän.
     
  6. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Miten tämä korjaa tilanteen jossa nimenomaan kilpailijat haluavat ajaa parermmilla suorituspaikoilla kuin Pudis :eek:

    Ko päätös on niinkuin sanoin kilpailijoiden tahtotila. Ei FHRAn :soosoo:
     
  7. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Se on sitä mielenstrategiaa.

    Laittakaa vaikka Pudis alkupään kisoihin,niin etelän miehillä riittä silloin intoa ,kun loppua kohti saattaa tuo välimatka vähän hyydyttää porukkaa.

    Kalajoki vetää aina perusporukan.Kyllä yleisön mielenkiinnolla on merkitystä myös kilpailijoiden kannalta,jotta Pudis alkukesään/kevääseen.

    Oliko tosiaan niin,jotta kilpailijat eivät halua ajaa kilpaa,vai eivät halua ajaa Pudikselle.

    Itsellä ainakin kova into seurailla kisoja alussa ja loppua kohti vähän hyytyy.

    Harmi,kun saatu uusi kisapaikka niin kohta ollaan sitä hyllyttämässä,eipä lajia ainakaan eteenpäin vie,vaan pitäisi yrittää keksiä keinoja miten saadaan väki liikkeelle myös muuaallekin ,kun etelään/länteen.
     
  8. rb

    rb Double Gearhead

    Onhan tuon totta, että jos vaikka Pudis olisi eka ja Kalajoki vika, niin varmaan molempiin olisi tullut mentyä.

    Ymmärrän silti isojen poikien palautteen, että jos pitoa ei ole (kalusto on hieman muuttunut sitten Räyskälän ajoista) niin kukaan ei välttämättä halua mennä sinne onneaan kokeilemaan, että hajoaako tekniikka, vai onko koko kalusto katollaan radan varressa.
     
  9. gremlin

    gremlin Gearhead

    Koitetaan nyt kerran viela:
    Kyse ei ole matkoista, vaan siita etta rata on kelvoton nykyisten autojen tehoille. Ei se pitais olla niin vaikeeta hahmottaa naistakin lukuisista viestetista ja tulosluetteloista.
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kompataan Gremliniä. Kun matkat maksaa tonne kuitenkin sen viis kertaa enemmän kun Alastaroon, ja kun moottori ja renkaat jne kuluu tuplaten tai enemmän kunnon rataan verrattuna, niin motivaatio matkan suorittamiseen ei oo järin korkee kun tietää jo etukäteen, ettei siellä pääse mihkään. Kyllä se varmaan on ihan viihdyttävää kattoo, mut positiivinen saldo omalle puolelle on tosiaan se pelkkä yleisön viihdytys, eikä siitä osallistumismaksun lisäks viittis ihan mielettömästi lompukkistaan tiskiin heittää. Esimerkiks joillekin muusikoille tai jonglööreille maksetaan siitä viihdyttämisestä, mut meil ei oo ku tällanen "artisti maksaa" sopimus.
     
  11. 120ZZZ

    120ZZZ 3rd gear

    Ko päätös on niinkuin sanoin kilpailijoiden tahtotila. Ei FHRAn :soosoo:[/quote]

    Huom.Ei kaikkien kilpailijoiden.Itse kannatin ja puhuin Pudiksen puolesta.Tämä oli henkilökohtainen kanta.Kalajoki on toki hieno paikka ja ajan siellä,jos kisat on siellä,mutta en oikein kannata sitä.
    Kaikki kisat ajan,mitään poikotoimatta.
    Kaikki olivat siinä yhtä mieltä,että Kalajoen ja Pudiksen viikkon väli,on liian lyhyt tauko.
     
  12. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Samaa mieltä.

    Kallista ruovittelua...Kivaahan se varmaan on kattella.Ai niin,mutta eihän siellä ollut katsojiakaan juuri mitään :rotfl:
     
  13. ProSB 170

    ProSB 170 1st gear

    Tämä tuotiin esille myös pyöräkuskien yleisenä mielipiteenä, Pudasjärvi-myönteisyys on melko voimakasta pyörä-luokissa.
    Street-ryhmien esitys oli silti paras käsillä olleista vaihtoehdoista ensi vuotta ajatellen. Toivottavasti Pudasjärven radan parantamiseen löytyisi joku (ihme)keino, että autoluokatkin voisivat vetää siellä täysillä päätyyn.
     
  14. tuoppi68

    tuoppi68 1st gear

    Mites noi uuden radan rakentamiset käytännössä tapahtuu eli jos esim. vaasan tulis rata nii montako vuotta sillä pitäs tahkota ja kisoja järjestää et siellä vois vetää pro-ryhmät maaliin asti, meinaan et jos uudet radat on paskoja ensimmäiset 5-10v nii eihän niitä kannata edes rakentaa vaan liimataan ja kumitetaan nuita mitä on käytetty ees jonkuverran. Ei silti tottakai on hienoa et rata sinnekki toteutus mut se ettei kukaan ny sitte oota et sinne pääsee ajamaan muutamaan vuoteen tai käy näin ku pudiksen kans et hirveetä marinaa pidosta ( en oo sen pitoa kehunnukkaan ) mut että homma jatkus tääläkin tv:Tuoppi
     
  15. Putte

    Putte 1st gear

    Asfaltteja on erillaisia ja yleensä lentokenttäasfaltit ovat karkeita ja siksi niihin pidon saaminen kestää kauemmin ja syö muun muassa kumia huomattavasti enemmän kuin Alastaron tai Motoparkin radat. Esimerkiksi Alastarossa asfalttiin sorassa kivikokoon huomattavasti pienempi kuin lentokenttäasfaltissa. Jos Vaasaan joskus rata tulee, niin todennäköisesti strippi päällystetään viimeisimpien tietojen mukaisella asfaltilla ja pidon rakentaminen sinne olisi mitä todennäköisimmin huomattavasti helpompaa kuin Pudikselle.
     
  16. tuoppi68

    tuoppi68 1st gear

    Näin vähän arvelinkinkin mut kai nuista lentokenttä asvalteistaki tulee ajan myötä hyviä ? Oishan mulla aikaa nuita liimata ja kumittaa kaiket kesät ku pääs eläkkeelle :D No oikeesti pääasia et kisoja riittää
     
  17. Jza

    Jza Double Gearhead

    Se liima vaan maksaa toista tonnia tynnyriltä (mikä kenties on osatekijä asiassa), niin tarttee olla sit hyvä eläke :lol:
     
  18. tuoppi68

    tuoppi68 1st gear

    Joo tiedän, pitää miettiä ostaiko nittis vai liimatynnyrin ens kesäks :-?
     
  19. Jza

    Jza Double Gearhead

    Haha :lol:

    Mikähän virka muuten tolla blandaamisella on, kun jotkut näyttää käyttävän 50/50 seosta ja jossain vedetään 70/30 mömmöä radalle? :eek:
     
  20. Hate

    Hate 3rd gear

    Hyvä ettei sentään viftisiksti :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!