Drag racingin esiintuonti lajina

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja supo, 30.9.2017.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Jo
    Ko. asiasta tiedä, mut joskus voi käydä myös niin että asiat ottaa esille ihminen jolla ei ole ns oma lehmä ojassa, ihan vaan että asioihin joista lentää arveluja saatais selvyys, mikä on käytäntö ja systeemi tollasissa asioissa. Se lopettaa turhia selän takana puheita ja huhuja ja useimmiten antaa asioille selvyyttä ja taustaa jolloin niitä ei enää tarvitse arvuutella ja keksiä erilaisia salaliittoteorioita.

    Se vähä kokemus mikä mulla on niin noita asioita kuten joku SM-arvo ei johtokunnassa ole käsitelty ja näinollen en usko et pöytäkirjojakaan löytyy. Edellisen johdon, jolloin tuokin tapahtui, aikaiset johtisjäsenet taitaa olla aikalailla kadonneet et asiaan ei kenties selvyyttä saada. Helvetin väärä tapa toimia se silti oli, ja omana ryhmäedustaja-aikana ei tosiaan kattojärjestön suunnalta tullut ensimmäistäkään kontaktia mistään asiasta ryhmäedustajan suuntaan, lukuunottamatta ihan loppuvaiheen yhtä kokouskutsua ja itse kokousta. Näksiin kyöö itse järjestelmän viisaana mut vain jos sillä tosiaan olis jotain merkitystä eikä vaan "keskinäisenä kertsinä".
     
  2. Tomas C5

    Tomas C5 2nd gear

    Ei näyttänyt olevan kokouspöytäkirjassa mitään mainintaa tuosta varikkoasiasta.
    Monta muutakin asiaa taisi jäädä keskustelun asteelle, ilman että niitä olisi viety pöytäkirjaan.
     
  3. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    En tiedä miten tarkkaan ja noin ylipäätään asioita kokouspöytäkirjoihin kirjataan kun en yhdistyselämää tunne. Nois ryhmäkokouksissa striitissä kyl kirjattiin myös "yleistä keskustelua" osion asioita mut mitään äänestyksiä tai päätöksiä niistä ei tehty eikä esitetty. Mut kokouksissa oli kyl aina eistyslistat ja asioista t...ryhmässä päätettiin ja esitettiin ja pöytäkirjassa oli myös osallistuneet. Parhaimmillaan siel oli varmaan 80% kuskeista paikalla niistä jotka olivat edelliskaudella ajaneet, ja silloin niit viel ajoi, et ois voinu kuvitella et sil ois ollut jotain painoarvoakin. Mut eihän tääkään juttu kyl dragracingin esilläoloa ainakaan mitenkään positiivisessa mielessä edistä.
     
  4. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Ja Supo , kyllä aloitin yleisesti ilmoituksella jossa toin mäkihyppääjän, Koskisen, ja Savon mafian mm esiin samalla hengenvedolla noin niinku muutaman esimerkin antamiseksi. Enkä missään nimessä halua teidän kotikisan varikkopaikkaa viedä tai vaikeuttaa sen saantia. Koko tarina lähti siitä että kiinnosti vaan tuo käytäntö että onko ostettavissa, varattavissa ja jos niin miten.
     
  5. leadsled

    leadsled 3rd gear

    Tässähän olisi oiva porkkana saapua radan kunnostus talkoisiin, jos osallistumisella saisi vaikka esim. varikkopaikkaan vaikuttaa.
     
    supo tykkää tästä.
  6. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kuten Nixxon kaiketi anto ymmärtää, niin kisan toimivuus edellä pitäis mennä, ja siinä pitäis sit olla toimitsijoilla näkemys ja konsensus yhdessä "varikkopäällikön" kanssa et mitä se vaatii. Yhdelle ihmiselle kohtuutonta kaikkea työtä sysätä mut varikkojärjestely pitäis olla sellanen et se tekee toimitsijoiden työstä mahdollismman helpon. Noi ei oo sillee helppoja asioita, et jälki-ilmoittautumisiin ja peruutuksiin on syytä varautua, jolloin saattaa syntyä epäsuhtaa esimerkiks käytettävissä olevan tilan suhteen. Mut joo tiimin aktiivisuudesta pisteitä kun on työtehtäviä joihin voi osallistua, niillä sitten bonusta osallistumismaksuista. Jotka voi sit vaikka käyttää siihen et lunastaa oman ryhmänsä "varikkopaalupaikan".
     
  7. VSPfinland

    VSPfinland 2nd gear

    Aikanaan katsottiin, että Streetit tarvitsevat saman tason radan kuin muutkin tehokkaimmat ryhmät. SM-arvolla ei merkitystä hinnoitteluun.
    Tapahtunut vääryys on nykyjohdon helppo korjata yhdellä päätöksellä.
     
    Muokattu: 26.10.2017
  8. supo

    supo Gearhead

    Oltu jokaisessa kun ollut Motoparkissa ja jopa joskus Teamit sai hyvää maksuihin!
     
  9. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    AAW:n lausumaa Kymiringistä. Pätee hyvin myös tähän ketjuun. "Iitistä on muutaman kymmenen kilometrin matka sekä Kouvolaan että Lahteen, joiden majoituskapasiteettia ja -laatua on arvosteltu voimakkaasti. Monet, kuten Aarnio-Wihuri, ovat sitä mieltä, että tuleva moottoriurheilukeskus sijaitsee liian kaukana pääkaupunkisedulta" . Nykyajan ihmisille pitää olla kaikki vieressä ja keskellä kaupunkia. Alastaro ja Motopark eivät sitä ole eikä siellä NITROJA lukuunottamatta nähdä yleisömassoja vaikka päällään seisois.
     
    pötkö, rane58, 12345678910 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. pinola

    pinola 2nd gear

    Tästä on helppo olla samaa mieltä, mutta jos nyt yleisöä on pahimmillaan vain muutamia satoja, niin vaikka määrän tuplaaminen voisi olla realistinen tavoite SM-kisoissa.
     
    JuhaKuu tykkää tästä.
  11. rb

    rb Gearhead

    Sittenhän teillä menee ratapuoleen verrattuna vielä hyvin.

    Siellä saattaa olla se ainoa katsoja paikallinen isäntä, joka traktorin pukilta käy katsomassa pari lähtöä kylvöjen lomassa.

    Joo.

    Ahvenistolla on jopa ratakisoissakin katsojia olemattomasta markkinoinnista huolimatta, puhumattakaan Seinäjoesta, jota jopa osataan markkinoida ja yleisölle tarjotaan muutakin viihdettä koko rahalla.
     
  12. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    100% on mahtava lisäys SM -kisoihin, mutta onko se riittävä;

    a) Topikin aloittajalle eli kilpatiimille
    b) Yhdistykselle, jolla tulosvastuu
     
    Muokattu: 27.10.2017
  13. pinola

    pinola 2nd gear

    Mitä jäsenille oli lukuja SM-sarjan kisoista nähtävillä niin luulen että kelpaisi hyvin molemmille tahoille. Kokouksessa kuultiin myös lukuja muista esim rb:n mainitsemista ratakisoista ja niiden yleisömääristä niin realiteetit huomioonottaen se ois enemmän kuin hyvä tulos nykypäivänä.
     
    supo tykkää tästä.
  14. johntravolta

    johntravolta 3rd gear

    Mites olis ns käänteinen pääsymaksu katsojille. Maksu tapahtuukin pois lähdettäessä. Jos tapahtuma on vastannut odotuksia niin maksu kassaan ja jos taasen tapahtuma ei vastannut odotuksia niin voi jättää maksamatta. Peustelut pitää tietysti olla ja näistä esiin tulleista epäkohdista voi sitten järjestäjä vetää ne johtopäätökset ja kehittyä edelleen.
     
  15. rb

    rb Gearhead

    ^ Ei se kisoihin lähtö ole kympistä tai kolmestakympistäkään kiinni.

    Jotain muuta pitää keksiä, että minä, lajista kiinnostunut hyppään pääkaupunkiseudulta autoon ja ajan Alastarolle.
     
    rane58, pinola ja GS tykkäävät tästä.
  16. GS

    GS 3rd gear

    Juuri näin. Jos tuote on kunnossa, rahasta eikä ajelustakaan se ei tänä päivänä ole kiinni.
    Suomessa on vuosikymmeniä toimineita ja tuhansia ihmisiä kerääviä yleisötapahtumia koko kesän ympäri Suomea, joihin ajellaan satojen kilometrien etäisyyksiltä.
    Jos jengi valitsee viikonlopuksi jotakin muuta ohjelmaa parilla kympillä kuin tulla katsomaan Drag Racingin SM-kisoja, tuote EI ole rakennettu katsojia silmälläpitäen, vaan laji on olemassa sen kilpailijoita varten.
    Eikä siinä mitään jos näin on tarkoituskin ja homma kuitenkin omillaan pyörii, mutta jos jengiä halutaan katsomoihin, sitten pitää ajatella myös sitä puolta?
     
    Araldite73 tykkää tästä.
  17. rb

    rb Gearhead

    Me kaikki voidaan muistella kaiholla ensimmäisiä Motoparkin juhannuskisoja.

    Jumalauta sitä telttaa alkoi olemaan pöpelikössä jo kilometri ennen rataa ja turbotuvan ympäristö oli kun nuijalla hakattu!!!

    Osa ei välttämättä kyennyt muulta viihtymiseltään edes radalle asti, mutta bileet oli hyvät.

    No........ vanhaan ei ole paluuta ja aika voi kullata nuoruusmuistoja, mut oisko siellä jotain, mistä vielä tänä päivänä voisi ottaa oppia?
     
    rane58 ja GS tykkäävät tästä.
  18. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Tän hetken kuumin asia taitaa nuorison motoriurheilussa olla Drifting, en sit tiedä miten siellä on katsojia. Mä en välttämättä näe et lajin pitäiskään olla mitään katsojan ehdoilla toimivaa sirkusta. Kyl se lähtökohta on siinä et joku viittii ja pystyy kalustoo rakentaa, ja sen kisapaikalle roudata. Mitä enempi niitä on, niin sitä viihdyttävämpää katsojallekin. Sen ympärille voi sit luoda sioita, vaikka draamaakin ja muuta ohjelmaa, mut itse kilpailu edellä. Suurimpia puutteita, asia joka eniten herättää kritiikkiä kisoihin vaivautuneissa on se et kun ei tapahdu radalla niin ei tapahdu kyl sit yhtään mitään. Se nimenomaan on hetki jolloin tarvittais leipää ja etenkin sirkushuvia. Vaikka tilanne toimitsijoiden mielestä olis kuinka hektistä ja tärkeetä, katsojan mielestä se ei sitä ole. Hyvin usein siihen hetkeen loppuu kuulutukset ja jutut, toisinaan heitetään arvioita tauon kestosta jotka hyvin usein eivät pidä paikkaansa. Oheisohjelmaa pitäis olla ja sen pitäis toimia saumattomasti ratatapahtumien ja toimitsijoiden hommien kesken. Mitä enempi radalla tapahtuu, sitä tyytyväisempiä ovat katsojat.
     
    rb tykkää tästä.
  19. Araldite73

    Araldite73 2nd gear


    Juuri näin. Itsekin ajelen pääkaupunkiseudulta sekä Alastarolle että Motoparkkiin eikä matka ole ongelma kunhan tuote on hyvä.

    Tämä kausi oli mitä oli, finaalit tosin jätti hyvän maun talveksi...

    Mutta tosiaan ehkä vähän lisää sirkushuveja mietittynä rasvauksien puhdistamisen ajaksi, myös joku "4 sisään kolme maksaa" voisi toimia mitä joku ehdotti.
    Moparmies takaisin torniin niin alkaa fiilis katsomossa taas lämmetä.
     
  20. supo

    supo Gearhead

    On ollut jo varmasti tässä ketjussa mutta esim.Motoparkkiin harrasteparkki missä oli Pieksänmäen porukan autot Elokuussa eli Kuski ilmaiseksi jos autossa 2 tai useampi maksaa ja harrasteparkkiin pääsee kun on ensimmäisen tunnin aikana kun ajot oikeasti alkaa ja kriteerit hyvin löysät eli asiallinen omantyylin edustaja pääsee eli saadaan tauoille pientä näyttelyä pystyyn!Sitten tuli mieleen että jotain orkesteri juttua siihen esim.ravintolan terassille joku paikallinen rokkipumppu heittäisi jonkun setin pienellä kalustolla maksu tyyliin lakki kiertää ja tämä lauantaina eli voisi vaikka toimia!
     
    rane58 ja 12345678910 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!