Drag racingin esiintuonti lajina

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja supo, 30.9.2017.

  1. supo

    supo Double Gearhead

    Kysymys eli onko mennyt hukkaan nykyisen johdon aikaan aktiivikuskien ryhmäkokous eli on päätetty toisin minkä kuskit toivat kokouksen jälkeen johdolle toimittavat?
     
  2. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Samoilla linjoilla. Ei paljon jäsenkortilla alennuksia tipu kisoista tms.
    Eikö jäsenyyttä voisi jotenkin integroida kausikorttiin tai toisinpäin, näin rivikatsojana/jäsenenä mietin pienessä päässäni.

    Toinen mikä on niin ainakin kaudella 2017 Motoparkin k-päiset järkkärit. Ongelmia portilla ja pipot kireellä katsomossa: metrinkin jos erehdyt väärään suuntaan niin 2 kpl wanna be poliisia tulee välittömästi iholle häätämään pois.
     
  3. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Jos Enzo mun kommenttia tarkoitit että ei saa olla kytköksiä teameihin eikä firmoihin, näin oli ennen siis puheenjohtajalla ja toiminnanjohtajalla. Luojan kiitos johtiksessa istuu myös kisa harrastajia, muuten oltais ehkä vieläkin syvemmällä....no ei nyt liioitella.
    Mitä Speed group tuo normi sm kiihdyttäjälle muuta kuin helvetin hankalan ilmoittautumisen? Kyllä mielestäni sm luokan kilpailuun pitäisi ilmoittautua suoraan kattojärjestölle ja maksaa sille se ilmoittautuminen eikä ruotsalaisten yhtiölle. En usko että Speedgroupista on hötyä muualla kuin ehkä em kisassa vai olenko taas niin väärässä?
    Muuten Enzolta paljon asiaa, hyvä vaalipuhe.
     
  4. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Varmaan palaute esimerkiks kusipäisistä järkkäreistä on paikallaan, mut ei vissiin suoranaisesti ole FHRA:n väkeä, vaan tulee ikäänkun ratavuokran myötä. Mut niihinkin asioihin pystyy ehkä vaikuttamaan jos ne ovat tiedossa.

    Mä en muista miten noi asiat kulki kronologisesti, mut tais olla joskus 2014 lopussa tai 2015 alussa kun lopetin. Ja sen jälkeisestä yhteydenpidosta kattojärjestön tai ryhmäedustajien suunnasta puolin ja toisin en tiedä mitään.

    Mun mielestä se olis erinomaisen hyvä systeemi kun siihen hommaan löydettäis kuskien luottamusta nauttiva puolueeton "virkamies" joka aidosti pyrkis keräämään niitä näkemyksiä ja sovitelemaan niistä ehdotuksia jotka vois enemmistö hyväksyä, vähän vähempikin äänessä olevat huomioiden. Sellaseen järjestelmään kannattais panostaa ja sitä kannattais tukea.

    Striitin osalta on ihan selkeetä et SM arvo jota aikanaan ryhmäkokous vastusti, ilmeisesti vaikutti tai oikeutti osallistumismaksun noston, ja se taas on vaikuttanut kilpailijamäärään. Ei ehkä ihan siinä suhteessa, että ennen nostoa olevalla määrällä ja vanhoilla maksuilla kerättäis sama raha, mut likipitäen. Jengi joka loputtomiin tahkoaa striitissä on ihan oma rotunsa pääasiassa, niil laitteilla ei ole kauheesti muuta käyttöä ja kaluston diversiteetti on melkoista, mut motiivina useimmilla ei ole se et pitäis voittaa ja halu ajaa FHRA:n tarjoamissa hyvissä olosuhteissa olis kyllä kova.
     
  5. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Kuka halus Streetille SM-arvon?:(
     
  6. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Nyt Supo jäitä hattuun,Ainakin yks ääni on varma jos lähdet itse ehdolle Uudeksi PJ:ksi koska kummallekkaan niistä kahdesta henkilöstä jotka teki turhan sääntömuutoksen Spettiin täksi kaudeksi ei tule ääntäni saamaan,olis senkin ajan käyttäneet paremmin ja juonut vaikka Kahvia.
     
  7. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Eikös kaikki säännöt olisi paras kopioida suoraan jenkeistä ja ajaa niillä...siis koko eurooppaan.
    Valittaisiin vaan sopivat luokat mitä ajetaan.
    Tai ainakin pitäisi euroopassa olla yhteiset säännöt kaikilla.
     
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    En tiedä. Mut sen tiedän että ryhmäkokous esitti ettei sitä tulisi. Enkä tiedä noista sääntöväännöistäkään että kuka tai ketkä, ja mitä kautta. Sen tiedän, että ryhmäedustajalle ja sitä kautta ryhmälle ei muutoksista etukäteen kerrottu mitään, eikä oltu sääntölaatijoiden puolelta yhteydessä. Mut sääntöprosessi on tavallaan erillinen asia, eikä siitä ehkä voi syyttää toimitusjohtajaa tai puheenjohtajaa. Niistä päättää sääntövaliokunta, ja varmaan johtokunta sitten hyväksyy, mut jos ei ryhmä asiasta etukäteen tiedä et osais kantaanas johtokunnalle tähdentää, niin kylhän se vähän vaikee johtokunnankan on muuta esittää. Et ainakin silloin oli joku yhteys poikki, en tiedä onko sittemmin korjaantunut.

    Vissiin ei oo ollu kauheen helppoo painii sääntöasioiden kanssa edes kansallisesti saati ylikansallisesti. Aika monilla mailla on kovastikin erilaisia intressejä kuin meillä, tokkopa ne sen enempää meidän ehdotuksia kaipaavat kuin muissakaan asioissa. FIA:n kautta ehkä on kutakuinkin yhtenevät turvallisusssäännöt ainakin aikaikkunoiden perusteella, mut vaikee nähdä et paljon sitä pidemmälle EU integraatio yltäis tällä saralla. Törmätään samaan kuin muussakin, et meillä muuttuis asiat myös.
     
  9. supo

    supo Double Gearhead

    Meillä oli suoraan NHRA:n säännöt Spetissä eli ei mitään tarvetta muutokseen ja ei tullut yhtään 6 sekunnin autoa ajamaan ja jäi muutamia autoja talliin jatkuvan halun jotain muuttaa eli oli koko sääntöjen muutoksen vaikutus negatiivinen!Mutta johdossa suuri tarve saada kaikki EDRS Pro hommiin eli kun ei riitä rahat edes järjestää Suomeen EDRS kisoja kaikille esim.Junnut,Pro Et,Spet.Pro Street esimerkkeinä normikisoissa.Eli nämä ryhmät ovat harrasteryhmiä joissa ajetaan omalla kukkarolla SM-sarjaa eikä suurimmalla osalla tarkoituskaan ajaa ulkomailla.Eli johdon kova hinku saada kaikki ajamaan Tierppiin!Tuo EDRS PRO on hyvä isoille autoille ja MP puolelle ja koitetaan saada hyvää nousua aikaan normikisoissa niin sieltä aina nousee joku ajamaan isoa kovaa!
     
  10. supo

    supo Double Gearhead

    Jykä,kyllä siellä istuu PJ ja VPJ eli voi vaikuttaa asiaan paljon sääntöihin eli ei varmasti muutu päätökset enää johtokunnassa!
     
    Muokattu: 5.10.2017
  11. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Juu, mut kuitenkin johtokunnasta erillinen elin jossa johtokunnallakin on edustus, kumpikin kilpailijoita. Siit ei kyl oo oikeen käsitystä et miten se valiokunta muuten toimii, mikä vois sikäli olla huolestuttavaa et luullakseni kuulun siihen.
     
    Muokattu: 5.10.2017
    2dor tykkää tästä.
  12. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Voisko joku avautua tästä SM-arvosta:eek:!
     
  13. supo

    supo Double Gearhead

    Enzohan voisi kertoa miten tämäkin meni eli ketä paikalla ja jos jouduttiin äänestämään niin miten äänet jakautuivat.Ketä kuuluu tähän sääntövaliokuntaan?
     
  14. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Siis mikä meni? Jos SM-arvoa tarkoitat, niin se ei varmaankaan ole sääntövaliokunnan asia.
     
  15. supo

    supo Double Gearhead

    Tietysti viimeistä Spet ryhmän sääntömuutosta eli aktiivikuskit vastustivat aikaikkunnan muutosta ja yleensäkin sillä silloin ajettiin vielä NHRA:n säännöillä eikä millään omilla minun auton mukaan tehdyillä.
     
    cutlass cruiser tykkää tästä.
  16. BBC

    BBC Guest

    Ois mahtava jos kuuluis sääntövaliokuintaan ja ois titteli vaikka

    Sääntövaliokunnan oheistamispäällikkö.

    Kiksit sais aika helposti!
     
  17. supo

    supo Double Gearhead

    SM-kisaajille Speedgroup maksaa eli aina kun ilmoittaudut niin pientä ylimääräistä pukkaa josta ei mitään hyötyä kisaajille!Kaudessa kuulemma se on iso summa minkä FHRA voisi ottaa itselleen!Minulle kerrottiin aikoinaan että tulee tulokset esim. Nitroz sivuille mutta eipä ole siellä näkynyt milloinkaan eli suurta kusetusta taas!PS.Katsoin nettisivuja niin esim.kilpailuluokat niin vieläkin ajetaan Outlaw luokkaa ja Pro Streetiä ajettu jo kaksi kautta eikä mainintaa,Spet ryhmän aikaikkuna väärin eli innostus ja lopuksi taas todellinen väsymys hommissa!
     
    Muokattu: 5.10.2017
  18. supo

    supo Double Gearhead

    Mutta nyt tämä ja huominen meneekin lajia esitellen eli ollaan uuden kilpurin kanssa Outokummun Ammattioppilaitoksella 6.10 avoimet ovet tapahtumassa missä esitellään -41 Willystä metallialan opiskelijoille sekä kävijöille joista toivottavasti uusia alan ammattilaisia metallialalle!Kalustona paikanpäällä -38 Chevy hinausauto sekä kilpurina -41 Willys.Eli ollaan tulossa radalle 2018 uudella kilipurilla jolla tarkoitus n.8.5s aikoja ja ryhmänä Spet!
     
    Araldite73, rane58, LordMrFord ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. supo

    supo Double Gearhead

    Toivottavasti FHRA:n Johtokunta ollut hereillä sillä Alastaron Moottoriradalla tapahtuu ensi maanantaista lähtien eli suuri asfalttiurakka lähtee käyntiin eli tulee suorituspaikat sekä muu alue uusiin kuosiin!Eli meillä loistava suorituspaikka jossa jatkossakin loistava järjestää kisoja jos vaan toimiva johto osaa hoitaa hommansa eikä etsi mistään uusia paikkoja sillä ne on niitä haaveita tanssilattian reunalta esim.Kymiring!
     
    Araldite73 tykkää tästä.
  20. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Terve taas kaikki
    Kyllähän varmaan Fhra on nyt sopinut sen uuden
    vaakapaikan mikä on Fia:lta pyydetty tai ainakin sopinut
    Tero.n kanssa mihin se tulee. ....ja saa sen hoidettu nyt
    kun koneet paikalla. ........onhan.???jos jollakin tietoa voisiko
    ystävällisesti ilmoittaa,
    Terv
    Nixxon
     
    2dor tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!