Drag racingin esiintuonti lajina

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja supo, 30.9.2017.

  1. supo

    supo Double Gearhead

    Mikä on tulevan kesän 2018 SM-kisojen kuulutuksen tila eli joko asiat selvillä ettei käy kuin kävi 2017 kesken kaiken ja mikä oikeasti tulospalvelun tila eli milloin saadaan tulokset näkyville niin FHRA:n omalle saitille tämän vuosituhannen tasolle sekä kisoissa että ne näkyy tulostaululla sekä esim.netissä eli mikä siinä voi olla että homma ei onnistu vuonna 2017,mikä on Speedgroup/EDRS systeemin osuus SM-luokkien maksuista ja oikeasti mitä hyötyy kotimaisessa sarjassa ajava kuski/tiimi,mikä on tahtotila/panostus oikeasti toimivalla johdolla tulevaan kauteen 2018?Muistakaa että kilpailijat ovat maksavia asiakkaita joita ei kannata aliarvioida jos tuote ei kunnossa käy perinteinen eli siirtyvät toisiin tapahtuminn.Ps.tässä ei arvostella paikalla olleita ahkeria toimihenkilöitä vaan johtoa.Ps.Hieno veto että saatiin Pinolan Anssi takaisin ratahommaan sillä se pelaa jos Anssi porukoineen saa tarvittavat tarvikkeet tehdä rataa!
     
    Muokattu: 8.10.2017
  2. 120ZZZ

    120ZZZ 3rd gear

    Speedgroup/EDRS systeemillä on varmaan Pro-kuskeille etua ja apua kun kisataan ulkomailla ja kotimaassa,mutta tuskimpa tavalliselle sportsman kuskille mitään hyötyä kotimaassa kisaessa ja siksi näiden on vähän hölmöä maksaa jotain rahaa mistä ei mitään hyötyä.

    Ja tuloksien kirjaamisessa en usko tai näe paljonkaan valoa,eihän edes ole viellä 6 vuoden jälkeen saatu kauden 2011 mestareita oikein merkattua.
     
  3. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Tere
    No ei se vaakapaikan nyt niin he....in kallis ole jos ajattelet
    Että se on tasainen kohta vaikka paluu tie vieressä ennen
    Tupalan tornia suht helppo tasoittaa ja asfaltti. Hintakaan ei ole mahdoton noin 50 neliö niin riittää ,ja helpottaa
    Katsastus miehien työtä kaikissa kilpailuissa ei vaan nitroissa,
    Ja 120zzz niin olet aivan oikeassa mitä v...ua me panostetaan
    mihinkään tiedottamiseen eihän se ketään kiinnosta eikä tukiatkaan kiinosta miten kilpailuissa kävi.Minullekin tarjottiin suuressa mootoriurheilukirjassa 2011
    Em pronssia vaikka mun tietääkseni en omaa yhtään
    Em pronssia. Minä nyt vaan elättelin toiveita että jotain voisi parantuakin ilman suuria investointeja, Mutta jos haluaa
    pysytellä samalla tasolla niin kyllä tämä on oikea tie.
    Nixxon
     
  4. Mopar

    Mopar Gearhead

    Kai sen vaakapaikan voi tehä niin( paikka&koko) ,että jossain muissa kisoissa sillä olisi jotain muutakin käyttöä
     
  5. supo

    supo Double Gearhead

    Speedgroup on osakeyhtiö eli ei tee mitään ilman bisnesajatus ykkosenä!Mielestäni tuota katsastuspaikkaa 2018 tarvitaan 10 päivän ajan.
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Eiköhän katsastus osaa parhaiten sanoa mihin sen vaakapaikkansa haluavat?

    Turussahan vaikutta heitä, joten varmaan heiltä helpoin kysyä, kuin täällä siitä märehtiä?
     
  7. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Mikkis
    Eiköhän maksaja määrittele paikkaa/toteutumistapa)
    (EIHÄN katsastajat sitä maksa)Fhra/katsarit voivat
    esittää toivomuksia, on varmaankin jo esittänytkin
    Nixxon
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Varmasti on ensimmäisenä radanomistajan asia tuleeko vaakapaikkaa.

    Itsehän edellisellä sivulla peräsit tietoa onko vaakapaikkaa tulossa?

    Kysy FHRA:lta ja Terolta asiasta, täällä huutelu on melko turhaa.
     
    Pate-68 tykkää tästä.
  9. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Aivan Mikkis
    Tiedustelin oliko joku saattanut saada tietoa kyseisestä
    hankkeesta. Jos se on huutamista. ..???Olisikohan
    Se myöskin ollut pieni hienovarainen vinkki?????
    Omasta mielestä pystyn vain kysymään /esit.omia mielipiteitä/vastaamaan tietokonellani ja sen jälkeen kun kyseinen info on
    tavoitellut SILMIÄSI
    jos vieläkin koneesta kuulu huutoa sammuta tietokone!!
    Jos ei vieläkään huuto lopu ..jaa.a
    Hiljaisin.terv
    Nixxon
     
    cutlass cruiser ja Araldite73 tykkäävät tästä.
  10. enzo

    enzo Gearhead

    Pikkaisen pitää avata pakettia. Epäselvyyksien välttämiseksi ja asioiden jäsentämisen vuoksi.
    -Minun jobi kuitenkin tietyllä tapaa olla kaikkien roddauksen / prätkähommien osa-alueiden yhteennaittajana. Varmaan perusluonne on sellainen, että kaikkialle on syytä olla hyvissä väleissä ja pysyä kohtuullisen joviaalina neuvottelukumppanina.
    -Ja kuten jo aiemmin sanottua, ei jännitä toimeen tarttuminen, pulmien ratkaisuun pyrkiminen ja toisaalta hienojen juttujen kehuminenkaan ei tuota tuskaa.
    --
    Ryhmäedustajat kisapuolella, yhtälailla cruisingväen, jäsenkerhojen ja muiden yhteistyökumppaneiden edustajat on syytä olla nimettynä ja yhteystiedot puolin ja -toisin kaikilla kärkiosapuolilla. On oikeasti tärkeätä pitää yhteyttä kattavasti koska yhdessä me kaikki tätä teemme. Kaikkien ajatukset tavalla tai toisella vaikuttaa kaikkeen. Kaikkien mielihalut -vaikka kuinka huutaisi, eivät ole 1:1 yhteensopivia, joten siitä pitää vaan porukalla päästä perkaamaan ydinasiat ja koittaa ne saada nippuun että saadaan hyvä paketti, joka usein on toki jonkinlainen kompromissi.

    -Päätöksen (ja kisasääntöjen) tekoon vaikuttavia seikkoja on tosi paljon, mutta aina pitää muistaa että porukalla koitamme tehdä kaikesta tästä meille kaikille hauskempaa ja yleisölle parempaa viihdettä. Viihdepuoli edellä, ettei artistin tarvitsisi kaikkea maksaa maailman tappiin saakka.
    -FHRA:n johtoryhmä, tai sääntöjuttuen laatimisien osapuolet eivät kyllä juuri ole äänestelleet mistään viimeaikoina. Yleensä asiaperusteet ovat niin vahvoja, että keskustelemalla löytyy yhteinen ja ihmismäinen mielipide. Joskus jotain rauhallisesti reagoitavaa jätetään hautumaan, muttei varsinaisesti "pöydälle".
    --

    Alastaron vaaka/katsastuspaikka-case. Asia on ollut tapetilla jo jonkunkin aikaa. FIA:sta en tiedä -enkä ihmeemmin aio murehtia, mutta mukavaahan se olisi jos se paikka olisi hyvillä hollilla, sosiaalitilat käytettävissä ja ettei katsastusmiesten tarvitse tehdä hommiaan luolamiesten oloissa, tai toisaalta muista kuvioista eristyksissäkään. Herrat toimitusjohtajat ja katsastusmiehet saavat minun puolesta spekuloida asian kaikille sopivalle mallille. Itselle piisaa kunhan katsastetaan ja punnitaan.
    --
    Alastarosta noin muuten olen sellaisessa ymmärryksessä, että Tupala tekee ja teettää siellä monenlaisia uudistuksia kaikkien asiakkaiden lajeja ajatellen ja uskon, että hyvä tulee.
    -FHRA:n tarpeet ovat varmaan ihan merkittävä osa ja uskon ettei meillä ole mitään ihmeempää puuttumista tekemisiin. Tero tuntee lajin ja kuviot joten lienee meille kaikille ihan pop, mitä ikinä siellä rakennellaankaan.

    -Jännitysmomenttejahan tietysti on ilmassa, mutta katsellaan ihan rauhassa ja jeesataan sen minkä pystymme. Suorituspaikkanahan se on meille toki rakas ja kaikinpuolin kiva.

    --
    Kymiring on varmaan mahtava mesta jahkas joskus saavat aikaiseksi. Omat haasteensa siinä on ihan varmasti. FHRA:lla on aikanaan ollut ihan tarpeeksi haasteita moottoriratojen omistamisien kanssa, samaten Tierpin alullepanijoilla oli omansa. En näe, että FHRA:n tarvitsee sellaiseen ryhtyä toisten. Ihmeellisiä asioita pitää tapahtua, että tuosta mielipide muuttuisi.
    -Kymiringillä on luultavasti pöytälaatikossa varaus ja maapohjaa raapaista varttimaili sinne, en epäile hetkeäkään ja varmaan se olisi ensimmäisenä valmiskin jos heti aloittaisi, mutta enpä silti käy toistaiseksi sitä tarkemmin zoomailemaan. Liikaa muuttujia ja osapuolia.
    -Tirehtöörit ovat siellä toisilleen käyneet kyllä päivää sanomassa ja käyntikortit vaihtamassa varuiksi. Tarkempia tutkimuksia ja päätöksiä voi tehdä jos ja kun aikanaan lyödään pelisuunnitelmat tiskiin puntaroitavaksi. Aika näyttää ja aina ollaan valmiit tuumaamaan ja neuvottelemaan mistä tahansa suorituspaikasta joka meidän kuvioidemme edistämiseksi eteen tulee.
    -Motopark, Alastaro, Malmi, Kalajoki ja Vesivehmaa meillä on nyt aktiivisina pelipaikkoina.
    -Aikanaan on ajettu Räyskälässä, Härmälässä, Seinäjoella, Kauhajoella, Hangossa, Pudasjärvellä ja parissa muussakin paikassa.
    -Vuosikymmenten varrella on maailma muuttunut, infrastruktuuri, päättäjät, laji ja pelisäännöt muuttuneet. Aikanaan tulee varmasti eteen uusia muutoksia ja sitämukaa sitten.
     
  11. enzo

    enzo Gearhead

    Tähän väliin pitää vielä pohtia kysymystä, että mitä hyötyä minulle ja sinulle on FHRA:sta ja FHRA:n jäsenyydestä. Sitä saadaankin spekuloida aika kauan. Minulle se on ollut pitkälle yli puolet elämästä.
    -FHRA olemme me kaikki tietyllätapaa. Kyllä rakas yhdistyksemme on tärkeä. Jos ei olisi, niin eipä täällä tunteetkaan esille tulisi.

    Toki FHRA:n jäsenyys on se ensimmäinen asia millä voi vaikuttaa. Ensinnäkin se pieni muodollinen jäsenmaksu jelppaa pitkäntähtäimen kalustohankinnoissa. Välineet on kaikki kerhon tavaraa.
    -Jäsen päättää kokouksissa käymällä, äänestämällä ja mielipiteellään siitä miten yhdessä etenemme ja mitkä painotukset ovat tärkeitä. Jäädymmekö muistelemaan vallan menneitä, piisaako kelluminen varsin kelvolliselle mallille hoidetun talouden tämänhetken hyvänolon tunteessa, vai joko olisi aika tarttua härkää sarvista ja pyrkiä seuraavalle askelmalle.
    -Tämä kulunut vuosi on tietyllätapaa jo vedetty henkeä ja monelle on helppo sanoa että nyt alkaa kaikki olla hyvin ja näin pitäisi jatkaa tasaiseen tahtiin. Minulle ei tahdo riittää ettei ole selviä tulevaisuuden tekemisen tavoitteita.
    --
    Oma kantani on, että taloudenpidon peruskivi on riittävä nuukuus. Rahariskiä ei voi ottaa yhteisen kerhomme yhteisillä varoilla.
    -Toinen peruskivi on se, että kauppa käy. Aivan sama tuleeko se dollari American Car Show:n lakukauppiaalta, kisojen osallistujalta, viihdepalvelujemme asiakkaalta, muulta tukijalta tai mainostajalta, pääsylipuista tai vaikka saisimme joltain sinkulta perinnöksi.

    Selvää on, että meidän myynnin ja yhteistyökuvioiden on kohennuttava ja että kokoajan uupuu 20-25%. Se on vaan jostain kaivettava. Kaikki konstit ja ideat ovat tervetulleita. Erityisesti ne konstit jotka ovat ihan muualla kun meidän omassa kuplassa.

    Meidän on saatava puskuria pahanpäivän varalle, uusien ideoiden ja tapahtumien rakentamiseen. Fyrkkaa tarvitaan lisää myös mainostamiseen, markkinointiin, myyntiin ja ihan koko kuvion rahoittamiseen noin muutenkin.
    -Alastaron ja Motoparkin ehostaminen vaatii mitä ihmeellisintä taikomista että saadaan hyvät kisamestat pysymään järjellisessä tikissä.

    -Rahalliseen oravanpyörään pitää saada vauhtia. Viiden vuoden perästä ollaan kuitenkin taas uusien haasteiden ja päätösten edessä.

    Minulle ihan omassa sisimmässä FHRA on muokannut omakuvaa rajusti. Tätä minun elämä on. Nimittäin vähän enemmän tärkeä asia tämä yhdistys.
    -Ja enpä ole ainoa joka on sitä mieltä, että meidän yhdistyksellämme pitäisi olla jotain ikiomaa ja pelkästään jäsenillemme tehtyä aktiviteettia kaupallisen toiminnan lisäksi.
    -Periaatteessa ainakin meidän kerhon kokoinen operaatio mahdollistaa ne eniten roddaavat ja siten parhaat jäsenedut. Siksikin kerho tarvitsee jäseniään. Mitä isompi sakki, sen enempi on painoarvoa kerhon ulkopuolella, sitämyöten enemmän myytävää ja mitä paremmin kauppa käy, sen paremmat ikiomat meiningit saadaan aikaan.

    Eli jäsenille pitää keksiä omaa yhteistä kivaa tai koko systeemissä ei ole mitään järkeä, eikö niin...?

    FHRA ry on oma operaationsa ja FHRA Marketing oy on oma operaationsa. Periaatteessa ainakin elävät omaa elämäänsä omalla agendalla, mutta FHRA Marketing oy:n kaksi ainoata tarkoitusta ovat nämä: A) Poistaa kerrassaan yhdistyksen riski menettää vaivalla hankittu omaisuus ja tarpeisto. B) Tuottaa yhdistykselle voittoa yhdistyksen asioiden edistämiseksi.
    -Siksi ry:n (nyt 25€ maksavalla) jäsenyydellä ei voida ostaa oy:ltä tapahtumien pääsylippuja satasella kaikille jäsenille ja aveceille.

    Nyt alkaa olla vajaan parin viikon perästä ne ajat käsillä, missä määrittelemme yhdessä mikä on homman nimi. Ja ovesta kulkee sisään vain ne joilla on jäsenmaksu kunnossa 2017 vuodelle. Äänestyslapun saa käteensä 15v täyttänyt jäsen. (En ole varma onko yhdistyslaissa olemassa ajatuksia voiko esim huoltaja äänestää alle 15v jäsenen puolesta valtakirjalla).

    Ihan hirmuisen isoja ideologisia eroja tuskin vaaleissa ehdollaolevilla on. Kaikki lienevät roddausväkeä. Tai ainakin on syytä olla.
    -Asiakysymyksissä, painotuksissa, tavoitteissa, sanankäänteissä, eri etupiirien lobbauksessa, asioihin tarttumisen vimmassa ja niiden asioiden maaliinviemisen taidossa on sitten eroja.
    -Johtoryhmä sekä yhdistyksessä, että sitämukaa myös osakeyhtiössä, (mukaanlukien yhdistyksen puheenjohtaja) on oltava tarkkaa, kaukonäköistä, yhteisen talouden ja kirjanpidon päälle ymmärtävää väkeä. Pelotonta toimeentarttujaa. Johtoryhmäläisen on syytä osallistua myös muihin aktiviteetteihin sen kerran kuussa järjestettävän kokouksen lisäksi. Toimitsijoiden edustajat eivät ole kokonaisuudessaan erovuorossa.

    Toimeen tarttujien on kyettävä näkemään ja visualisoimaan iso kuva. On ymmärrettävä koko harrastuskenttä, kaikki kisahommat ja pärjättävä joviaalisti kaikkien yhteistyökuvioiden parissa.

    Tästä eteenpäin on vain kaksi vaihtoehtoa. Joko nyt pärjäillään ja on hyvä näin, kellutellaan suonpäällä mistä on noustu pinnalle, tai sitten otetaan seuraava askelma nykyisen suuntaisesti ja kunnolla lisää lämää päästäksemme koko porukkana kuivalle maalle.
     
    Muokattu: 9.10.2017
    bbford tykkää tästä.
  12. enzo

    enzo Gearhead

    Ilman muuta olen ehdolla. Kahden vuoden harjoittelukausi kohta takana, nyt erovuorossa ja kesken olevien asioiden kimppuun pitäisi päästä tulevaisuudessakin.

    Periaatteessa hyvillä mielin ja tyytyväinen omiin tekemisiin ja yhteistyöhön muiden johtislaisten kesken. On kyllä tullut onnistuttua monessa asiassa ja ei tunnu, että olisi mitään omin käsin munannut. Hyvä fiilis kaikenkaikkiaan. Ei minkäänlaista riitaa mistään johtoryhmän sisällä, vaikka oltaisiin jyrkästikin eri mieltä jostain metodista.
    -Asioita on kesken ja muutamassa kohdassa kun ajetaan jarrut päällä, kaipaisin kyllä tosiaan edestakaisin vehtaamisen ja soutamisen ja huopaamisen sijaan lisää niitä munakkaita päätöksiä ja reippaita toimenpiteitä mitä tarvitaan, että asiat kehittyvät.
    -Selkeitä pelisääntöjä, askelkuvioita, selkeät ja mieluiten nimetyt vastuuhenkilöt
    joihin kaikki joilla on tärkeätä asiaa, voivat ottaa yhteyttä ja jotka hoitavat asiakysymykset ja muut sitten asiaankuuluvien kesken kuosiinsa. Tämä on se minun juttu. Tiukat tekijämiehet ja naiset tekemään sitä missä ovat parhaita. He osaavat kyllä opastaa uudet ihmiset passeleihin toimiin ja pitää nilkat liikkeessä.

    On tullut puuhattua toimitsijahommia ja yleistäkin aiheen ympärillä. Oma tuntemus on, että olen ollut tosi tervetullut porukkaan. Koen olevani yksi toimitsijaporukasta ja sydämessä se pysyy aina. Uskomaton sekoitus sakkia mitä ihmeellisemmillä taustoilla. Ikioma erikoisperhe kaikille. Meillä on ollut hienoja hetkiä ja kesiä.

    Porukka päättää yhdessä ja lienee selvää, että olen loppuikäni tavalla tai toisella mukana tulevaisuuden tekemisessä, roolissa tai toisessa.
    -Sellainen olo on, että on ihan pakko jatkaa johtoryhmässä. Kaikenlaista on vielä ihan vaiheessa ja pitää vahtia, ettei tunaroida tärkeitä asioita, varsinkaan mistään pompi esille jotain mikä vie takaisin suonsilmään.

    Jos tulen valituksi FHRA:n seuraavaksi puheenjohtajaksi, niin tuloksena on huomattavan johdonmukainen rivien kokoaminen ja pyrkimys yhteisöllisyytemme kohottamiseen. Selkeän organisaation rakentaminen, toimivat yhteyshenkilökuviot ja varmasti paraneva kommunikaatio. Kulloisellekin asialle tulee löytää asiat tunteva, taitava, kaikin puolin yhteistyökykyinen ja -haluinen henkilö, tai tiimi.
    -Selvä marssijärjestys. FHRA ry ohjaa ja käskyttää osakeyhtiön vetämistä, eikä toisinpäin.
    -Istuvan puheenjohtajan kanssa olemme istuneet alas ja keskustelleet visioistamme ennen tätä julkituloa. Tässä ei ole mitään salaseurameininkiä. Pelkästään omat tiukat suuntaviivaukset on syynä fiilikseen että haluan enemmän ja rakentaa hienon organisaation kokonaan kaikille selvempään iskuun.

    Henkilötasolla olen helposti lähestyttävä ja sosiaalinen. FHRA:n tunnen jokaista nurkkaa myöten, historia, taustat, enimmät kuvioissa pyörivät henkilöt ja nykyhetki kokonaisuudessaan on tuttu. Kaikki toimialat ovat tuttuja ja kiinnostavia. Mikään ei ole joutavanpäiväistä.
    -Tässä on pakko tehdä selkeitä päätöksiä, joskus heti ja joskus ajan kanssa. Päätöksenteko ei ole ongelma ja päätöksien jälkeisten toimien tekeminen ja valvominen eivät myöskään tuota tuskaa. Kaikille suunnitelmille ja päätöksille pitää löytää maali tai muu tavoite ja kaikelle pitää laatia onnistumisen osalta myös mittarit millä asioiden maaliinmenoa voi arvioida ennen seuraavien liikkeiden tekoa. Tämä on minun ydinosaamista. Ammattijohtaja, paljon kokouksissa istunut ja aktiivisesti myös yhteiskuntavaikuttamisessakin mukanaolevana en pidä laisinkaan pahana haasteena meille tarpeellisten asioiden ja uudistusten läpiviemistä.

    Vaikka viimeinen pari vuotta on ollut suht ok ja asioita saatu mallilleen, niin se ei vaan riitä. Sellainen on tuntemus sisikunnassa. Tämä homma saadaan kuntoon kokonaisuudessaan kun yhdessä niin haluamme ja seuraava ehken viiden vuoden ajanjakso piisaa tekemään FHRA:sta sellaisen kun sen pitää olla.

    Viimeisenä tähän väliin pitää myös kertoa, että motivaation, hyvällä mallilla olevan verkostoitumisen ja osaamisen lisäksi minulla on tähän laittaa paljon aikaa. Lapset jo senverran isoja, kotosalla stabiilia ja duunikuvioissa löysää. Tämä homma tarvitsee ajankäyttöä ja reissaamista. On palava halu, kyky ja mahdollisuus toimia.

    Koko tuleva johtoryhmä hyviä kisaukkoja ja yritystaustaisia tyyppejä, kielitaitoisia mielellään ja kova tekemisen palo. Tulee hyvää jälkeä kun valitaan kykenevät edustajat .
     
    Muokattu: 9.10.2017
    kapav tykkää tästä.
  13. kari6767

    kari6767 3rd gear

    Esko,mikä on sun henkilökohtainen mielipide kisa maksu asiaan. Jotta saadaan ensi kaudelle lisää osallistujia,pitääkö maksuja nostaa vai laskea? Lyhyt ja ytimekäs vastaus kiitos! Hyvää tekstiä ja paljon oot jo laittanu!
    Kari Hermunen RS 131
    Uskon että sun mielipide vaikuttaa tulevaan vaaliin aika paljon,tämä aihe on jokaisen kuskin ensimmäinen puheenaihe jonka kanssa olen jutellu.
     
    Catiska tykkää tästä.
  14. enzo

    enzo Gearhead

    Koitan tässä samalla kirjoitella tekstinkäsittelyn kautta muutamana päivänä auki tuon Speedgroupin ja muut hommelit. Saattaa kestää kun pitää kaikenlaista puuhata ja rakentaa ne oikeasti selkokielisiksi. Kaikkien pitää kuitenkin pyrkiä näkemään koko peli. Se kuuluisa iso kuva, niin silloin ei ole mitään hämäriä juttuja eikä tarvetta märehtiä hassuja.
    -Se tulee jahkas ehdin ja saan aikaan mielestäni älykkään jutun.
    --
    Kilpailumaksut on sairaan vaikea asia, ainakin toistaiseksi.
    -Itsekin kisaajana ja jos enempikin meitin kakaroita alkaa ajaa kilpaa ja pyörittävät sen keskenänsä, niin maksumiehenä joutuu kuitenkin olemaan ja kaikki maksaminen on perseestä.

    Eli oma mielipide on että kisaaminen on aina kallista ja mitä helpommaksi ja halvemmaksi osallistuminen saadaan, sen parempi. Ei kahta sanaa.

    Mutta. Kisoja järjestävän kerhon johtoryhmäläisenä ja tilikirjat kädessä tilanne muuttuu.
    -Ei paljoa naurata. Mainosmyynti, myyntipaikkamyynti, yhteistyödiilien myynti, pääsylipun myynti. Kaikki takkuaa.
    -Järkyttävät kustannukset ratavuokrina, kaikenmaailman mainostuksen, ja mitä ihmeellisempien juttujen sivukuluina. Jatkoksi kun lukaisee järjestysmiesten laskut ja ihan kaikki mitä tähän liittyy, niin alkaapi käsi täristä kovallakin jätkällä.

    Nitrokisan palkintorahat ja kaikki extra mitä siinä pyörii on vielä ihan oma lukunsa. Siinä on pelkkiä palkintorahoja yhden toimarin parin vuoden liksat tiskissä sivukuluineen.

    Silloin lyödään selkeät toteutuneet laskut ja kassavirta Exceliin budjettia laadittaessa ja miinusmerkin alla punaisella loistava ihanuus sitten kuitataan täsmälleen osallistumismaksuilla.
    -Kunnes muu myynti saadaan sujumaan, niin artisti maksaa. Ja se on kauniisti sanoen itsestään saatanasta se.
     
    kapav tykkää tästä.
  15. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Niin no. Miksi pitää järjestää 6 kilpailua jos - merkki kaikissa perässä? Eikö kerta kokeilu yhtenä vuotena laita kelloja soimaan päättäjissä? Joka vuosi sama itku kun ei katsojia ym. HERÄTKÄÄ jo ja 1 kisa pois, kyllä varmasti huomattavasti pienemmällä satsauksella saadaan esim Porin kanssa sovittua SM luokkien ajattamisesta vaikka 200m kisana. Ja kyllä siellä spet autoista mm Vierikko ajaa joka vuosi ja varmasti 1000hp moottorissa eikä ongelmia.Vai onko niin että välit poltettu Porin järjestäjien suuntaan? Ja voisitko Enzo valaista tuota Speed groupin hyötyä muuta ku em tivolissa,Vähän tuntuu samalta kun tuo eu, paljon annetaan ja mitään ei saada. Myös kiinnostaa tuo pre cruisingin hintalappu per tapahtuma. Jos sama suuntaus jatkuu niin kyllä minäkin jatkossa roposet makselen naapurimaan suuntaan osallistumismaksujen muodossa. Mutta äänestämään tullaan sankoin joukoin ja on tulossa myös 1kpl johtikseen ehdolle. PS 591 Toni Nyström
    Kiitos Enzolle joka edes viitsii ja yrittää pitää porukkaa ajan tasalla.
     
  16. josu

    josu Gearhead

    Asiaa.Onko kukaan laskenut paperilla saati sanonut ääneen" jos tiputtettaisiin kilpailumaksut vaikka puoleen niin tulisikohan kilpailijoita sen verran enemmän että se olisi kannattavaa".Tuo että kisakuskeja tulisi ns puolet enemmän tuo myös muuta rahaa kuin osallistumismaksut,ruokaa ja juomaa ym tilbehööriäkin menee ns puolet enemmän.
     
  17. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Varmasti tulisi ainakin street pet set autoja enemmän.
     
  18. enzo

    enzo Gearhead

    Ei voi sanoa, että -merkki olisi perässä. Koitin kertoa, että se on pyritty siivoamaan sieltä nollille. Mutta olisi, jos ei osallistumismaksua olisi tällähetkellä sen tasoisena kun se on.
    -Sitäpaitsi osa kisoista on aina viisaampia kun toiset, kelit vaihtelevat ja kaikenlaisia muuttujia on olemassa.
    -Ja sitten se vielä, että mä en itkeskele ja olen varmasti täysin hereillä ja valot päällä. Asiat asioina ja koitetaan käydä huonojen tosiasioiden kimppuun, ne ei oikene ilman koko porukan toimia. Yhdessä on tehtävä, yhdessä rintamassa oltava.
    -Yleisesti ottaen se on kuitenkin koko duunin idea että niitä kisoja järjestetään ja koitetaan kouhia siihen dollarit. Millään bisnesmatikalla ne eivät ole viisaita hommia, muttakun on niin sairaan siistiä. Voiton tekeminen muihin hommiin olisi kiva ja ainakin omalla asialistalla se on niin, mutta persnettojen tekeminen ei käy laatuun.

    Porin (ja kokolailla muidenkin kisoja järjestävien tahojen) kanssa on maailman parhaat välit. Nyt kannattaa olla tarkkana ettei heittele ilmaan mitään outoja. Kukaan ei ole sotajalalla vähääkään.
    -Porilaiset ihan itse päättävät mikä on järkevää ja mikä ei. Eikä kannata unohtaa myöskään isojen kisojen tekemisen kuormitusta. Se käy kunnon päälle. Tästäkin asiasta on ollut kyllä monasti puhetta.

    Pre-Cruising maksaa sen mitä maksaa, ei vallan mautonta kuitenkaan ja liittyy kokonaispakettiin kadunmiehen tapahtumien kanssa. Se on niitä juttuja mihin me sitä rahaa hankitaan, että saadaan pitää jotain pääsymaksutonta yhteistä kivaa.
    -Kokonaisuutena ne on asiallisessa lähtöbalanssissa. Ja nämä on niitä hyviä juttuja mistä saa olla iloinen.
    ---
    Kisamaksujen kanssa mennään matematiikalla. Taloushommien kanssa ei auta haaveilu.
    -FHRA ei myy eväitä, eikä tilbehöörejä. Ei ole väkeä, eikä halua.
    -Arvio saattaisi olla tällaista luokkaa, että sata uutta kisaajaa täyteen sarjaan voisi pudottaa n.20-40% osallistumismaksuja, kisapaikasta riippuen. Sata kisaajaa lisää luultavasti lisäisi myös lipunmyyntiä. Vaikutuksia senkummemmin vaikea arvioida. Mutta antaa suuntaa kuitenkin.

    Siitä ollaan samaa mieltä, että avaimet on Pro ET, SET ja Streetbike väellä. Porukkaa on ihan pöpinä millä vehkeet sopivat hommiin. On sitten eri asia, että onko ongelmana kustannukset (ja nimenomaan osallistumismaksu) vai puuttuuko uskallusta.
     
    Muokattu: 9.10.2017
  19. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    No maksaa mitä maksaa aika heikko ilmaisu mun mielestä johtoon pyrkivältä kaverilta? Ei Malmin kekkerit vittuakaan kiinnosta keski, itä, pohjois , tai länsisuomen harrastajia. Kyllä cruising partylle pitää 1-2 kertaa kesässä riittää varsinkin ku artistit maksaa..:)) Tai sit pitäs kattojärjestön laittaa kiertävä cruising show ja jalkautua ympäri suomen maata että koko kansa saa samat edut. Joo ei kaikkia voi miellyttää. Mun mielestä Drag & Rock olis oiva tapa yhdistää syvät joukot, oltais kaikki kuin yhtä suurta perhettä. Muutama hyvä bändi, sudittelua myös kadun miehille samassa tapahtumassa niin olisi kaikille jotain.
     
    Catiska ja Araldite73 tykkäävät tästä.
  20. supo

    supo Double Gearhead

    Enzo.onko meillä sopimus Pinolan Anssin kanssa ratahommista 2018 eli onko meillä varmuus että joka kisaan saadaan hyvä rata ajettavaksi?Eli myös isot autot SM-sarjassa pystyy vetämään kumit soikeena PS,SPS ja TD?
     

Kerro tästä muillekin!