Drag renkaat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Anonymous, 10.6.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mistä kannattaa kysellä ja mitä mahtaa Suomessa maksaa Drag-race renkaat katuautoon? Siis renkaat pelkästään stripillä vierailuja varten...?
     
  2. SG480

    SG480 1st gear

    Part Corner/Laakkonen
     
  3. cubic_inch

    cubic_inch 1st gear

    us parts
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

  5. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Toi Part Corner lienee edullisin, ainakin tähän tulokseen on ite tultu kun on noita hintoja seurailtu aikomuksena ostaa n. 14" leveät Mickey T:n ET Streetit. Meilläkin renkaiden hankinta alkaa piakkoin olla ajankohtaista eli projekti etenee taas pienen tauon jälkeen.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Pikaisen kyselykierroksen tuloksena kaikki kauppaavat noita M/T Street ET'tä stripille. Miksi? Kyseessähän on "katurengas"... tai ainakin itse ajattelen, että kun kerran rengaskerran ostan pelkästään strippiä varten, niin saa sitten olla aito Drag-sliksi. Summitista kun kattelin, niin hintaeroa aidon sliksin ja street-sliksin välillä ei ole.

    "se alkuperäinen nimetön"
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Millaisia kokemuksia porukoilla on BF Goodrichin Drag radiaaleista ? Itte aattelin ostaa semmoiset.
     
  8. triniemi

    triniemi Gearhead

    SG480:lla muistaakseni on kokemusta radiaaleista.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mistä BFG drag radiaaleja ? USAn puolen foorumeissa tosin haukkuvat niitä.. mutta täytyy niiden pitää paremmin kuin mun tän hetken hiihtoliiton hyväksymät g-forcet.
     
  10. NHRA

    NHRA 1st gear

    M/T ET Street on suosittu rengas koska se on DOT-hyväksytty eli katulaillinen, vaikkakaan ei varsinaisesti tarkoitettu katuajoon. Monet Street-luokat vaatii DOT-renkaat eli aidot slicksit ei ole sallittu.

    BFG Drag Radialeista: Itsekin ajattelin ettei ne pidä, kunnes näin viime kesänä useita 8.9-9.2 sekunnin lähtöjä ao. renkailla. Suomessa näitä renkaita tapaa harvemmin.
     
  11. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Eihän noi drag radiaalit pidä lähellekään sitä mitä varsinaiset jatusliksit. Niillä on kyllä ajettu kovia aikoja huippualustoilla, mutta silti niissä laitteessa olis potentiaalia kevyesti sekuntia parempiin aikoihin toisilla renkailla. Täällä päin tiedän kolme kaveria jotka ajavat drag radialeilla, parhaiten ne on toimineet Mikan pötkössä joka on mennyt niillä 12.1. Muilla ne on pikkasen paremmin menneet kuin tavallisilla radialeilla. Se on tietysti kanssa voima kysymys.

    Olen ihan varma, että Part Cornerista saat just sellaset "race" sliksit viikossa kun haluat. Sitähän liikkeet tarjoavat, mitä varastosta löytyy.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olisko noi BFG drag radiaalit hyvä vaihtoehto
    katuautoon, jolla ehkä kerran kesässä käydään kokeilemassa 1/4 mile.
    Riittäkö näissä vesiurat mihinkään??

    MT E/T streeteillä ainakin saa parkkeerata auton heti, kun tulee tippa taivaalta.
     
  13. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei nekään mitkään vesikelin renkaat ole, mutta paremmat. Hoosier Quick Timessä on sellanen kuvio millä voi ajaa vähän sateellakin, ja ne pitää paremmin. Mutta sekä drag radialeissa, että noissa muissa on seos sen verran pehmeetä, ettei niillä kauheesti kilometreja tarvitse kuvitella ajavansa.
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Eikä mitä :grin: Pääseehän rata-autollakin slickseillä sateella, samaten kesäkumeilla talvella. Pitää vaan ajaa aika lailla tarkasti, etenkin jos autossa on raakasti tehoja (jäärata-ajoa kesällä ja pi-i-i-i-i-itkä autojono perässä :lol: )
     
  15. SG480

    SG480 1st gear

    Ajelin M&H Racemastereilla ja BFG Drag Radialeilla samoja 60 jalan aikoja sekä pitoradoilla että Kalajoen hiekassa - tosin M&H rattaat oli aina käytettyjä ja nuo Drag Radiaalit uudet. Erona oli kuitenkin Radiaalien todella nopea kuluminen, autona 1650kg B-body Moppe.

    SG480
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ittellä noin 1800 kg GM A-body, läpikäynnin jälkeen noin 400+ hp & 450 ft-lbs, 3,55 perä ruuvi ja noin 2500 stall speedin turbiini tulossa. 7" orkkis vanne rajoittaa hieman kummi valintaa, mahtaiskohan 235/60x15 BFG Drag radial pitää ? Ajattelin että voisi olla vetelää slicksiä parempi suht vakio alustaisessa autossa ( iskarit ja jouset vakiota jäykemmät ).
     
  17. NHRA

    NHRA 1st gear

    Hieman off-topic: Itselläni on vastaava yhdistelmä, ehkä parisataa kiloa kevyempi mutta samanlainen turbiini ja perävälitys. Neuvoisin suosista laittamaan korkeammalla stall speedillä olevan turbiinin, jos meinaat yhtään kiihdytellä. Kokemus omasta autosta on, että kone ei tahdo päästä kunnolla tehoalueelle lähdössä ja ensimmäisen 60 metrin aikana, kun turbiini tarraa jo noin 2000 rpm:ssä ja perävälitys ei ole tuon tiuhempi.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Drag Radiaalit ovat vyörenkaat, kuten nimikin jo sanoo. Ajo-ominaisuudet pitäisi
    olla ihan toista luokkaa kuin ristikudos-
    slikseillä (katu/kisa), en tarkoita siis
    pelkästään suoraan ajoa.
    Ainakin USA:ssa on luokkia missä vaaditaan
    radial-renkaat, suomessakin yriteltiin tätä
    viritellä joku vuosi sitten.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Itse ajattelin 2500 stall speedin turbiinin riittävän, ainakin TCI:n ohjeiden mukaan olisi sopiva ja kun Amerikan poikien desk top dynolla ajaen samalla nokalla näyttäisi antavan yli 400 ft/lbs:sää jo 2000 kierroksella ja huippu teho tulisi noin 5500 kiekan kohdalla.
     
  20. mg

    mg Gearhead

    etkai oo tilannu amerikan pojilta, aivan sama, mutta suomestakin noita saa ja vähän huokeemmin.
     

Kerro tästä muillekin!