dragracing neitsyt

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja M-ajuri, 8.7.2011.

  1. Catiska

    Catiska Gearhead

    Ainakin minun RS-luokkaan sovitetun alkuperäisen Suomi-auton lattia on aivan paikkaamaton. Voit käydä vaikka katsomassa kuvat sivuiltani www.facebook.com/eastcoastfellows

    Toki lattiaan on nyt vaihteiston kohdalta leikattu ja siinä on irroitettava kansi/enemmän tilaa vaihteistolle mutta sekin on sääntöjen sallimassa koossa. Auto on muutenkin hämmästyttävän hyvässä kuosissa peltien osalta ollakseen majaillut täällä uudesta asti.
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mites sallitaanko dragracessa ulkoisia kaaria?

    Vaikka se sen sekuntin venyttää vartilla, niin ei tartteis miettiä kestääkö kaaret jos kippaa ja ois varaa nipistää vaikka alle 10 aikoihin

    Ja kadulle ne vois purkaa pois vai pitääkö kaaret hitsata koriin kiinni?
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tost alkuperäisestä lattiastakin oli jotain määrityksiä minkä mukaan meilläkin on tehty, eli hitsaamalla alkuperäisiin kohtiin tulipeltiin ja helmoihin kiinnitetty teräslattia jos oli joku minimipaksuus. Mut toikin taitaa vähän vaihdella.
    Itse kaarista on kohtuu hyvä selitys tuolla säänökirjassa, sieltä tosin puuttuu toi mahdollisuus tehdä irrotettavia putkia mut sekin on mahdollista tietyillä edellytyksillä. Muistaakseni kaaret saa olla pultattavat koriin itsekantavassa autossa, se tais vaatia vähintään 5" x 5" laput molemmin puolin ja kiinnityksen neljällä 1/2" pultilla per lappu. Rungollisessa autossa kaarien tulee olla kiinni rungossa.
     
  4. gremlin

    gremlin Gearhead

    Soitin pääkatsuri Kujalalle, ja hän sanoi että toi sama sääntö on ollut jo voimassa suomessa ainakin vuoden.
    Jos katsoo uudesta sääntökirjasta s.184 taulukkoa se sanoo että ajalla 10.00-10.99 kaari on hyväksytty, mutta kuitenkin alla lukee että kehikko samalla aikaikkunalla on pakollinen.
    Aika sekanen juttu
    Mä en löytänyt suht pikaisella selaamisella kyllä mistään mainintaa että toi pelkkä kaari riittäsi 10.00 asti.
     
  5. Catiska

    Catiska Gearhead

    Jos kerta kaari riittää kymppiin niin sitten sillä mennään. Antaa sitten tarran tuulilasiin tai ei....
     
  6. wiltzu81

    wiltzu81 1st gear

    Kyllä turvakaarella on saanut ajaa tietyin edellytyksin 10s asti jo muutaman vuoden, ainakin 2013 vuodesta saakka. 2013 tein oman turvakaaren juuri siksi että etuvedolla toi 10s raja ei tule helpolla vastaan varsinkaan kun auto katsastetaan joka vuosi.

    Säännöistä poimittu:

    "Turvakehikko pakollinen autoissa jos aika on 10.99 tai nopeampi tai loppunopeus missä tahansa autossa ylittää 217 km/h. Umpikoriset autot muuttamattomalla rintapellillä, lattialla ja korilla (rintapellistä taaksepäin, takapyöränkoteloiden muuttaminen sallittu) jos aika on välillä 10.00-10.99, voivat turvakehikon sijaan käyttää turvakaarta. Avoautot jos aika on 10.99 tai nopeampi tai loppunopeus ylittää 217 km/h, on turvakehikko pakollinen."

    Itselle täytyy talvella päivittää kaari kehikoksi kun tuppaa noi lopparit karata yli 217kmh.
     
  7. enzo

    enzo Gearhead

    FIA:n sääntökirjan 2016 sivulla 8 on englanniksi. Ja sille ollaan aika vahvasti alisteisia heti kun ajetaan kilpaa autoilla.
    -Varsinainen määriteltävä asia on mätätöiden ja muun takia korjatut lattiat. Eli pitänee määritellä passeli minimi ainevahvuus lattiapellille.
    --
    Toimiikohan linkki: http://www.fia.com/file/37944/download/12852?token=pTkdh27f

    ROLL CAGE

    Roll cage mandatory in cars running 10.99 (*6.99) or quicker or any car exceeding 135 mph (217.2 km/h).

    Full-bodied cars, with unaltered firewall, floor and body (from firewall rearward, wheeltubs permitted), running between 10.00 (*6.40) and 10.99 (*6.99) roll bar permitted in place of roll cage. In convertibles running 10.99 or quicker or exceeding 135 mph (217.2 km/h), roll cage mandatory. Cars running between 7.50 (*4.50) and 9.99 (*6.39) must have chassis inspected every three-years by the ASN and have a serialized sticker affixed to cage before participation.

    Street Roadsters must conform to SFI Spec 10.4.
     

Kerro tästä muillekin!