Drifting / Roadsport Camaro 2 gen projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja MikkoV, 13.3.2010.

  1. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    En ymmärtänyt tota "boxaamista", eihän tuossa mitään boxaamista ole.
    Tehostettu simpukka näkyy sulla olevan. Z28 org nopea, vai vielä nopeampi? 2,5-2,8 kierrosta laidasta laitaan on mulle nopea ja nyky kikkareessa siinä on totuttelemista. Tai sen jälkeen kun ajaa "hidasta" niin sitten oikeastaan vasta totutellaan kun ei meinaa kääntyä, ei meinaa sitten millääään!
    Jos on ollut simpukka niin pitääkö olla painava simpukka, vai onko hammastanko salllittu?
    Toi tukivarsien sääntö on aika väljä. Näin yhden rata Malibun missä oli jenkkien mittojen mukaan tehty putkista säädettävät tukivarret. Noh, "kolmiovarrethan" ne oli.
     
  2. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Juu se n.2.5 kierrosta laidasta laitaan simpukka toi on, tosin se laidasta laitaan on nyt alkup 70 asteen kääntökulman sijaan n.100 astetta, eli kierroksia tuli alkup kulmissa n.1.75. En ainakaan tässä kohtaa lähtenyt hammastankoa laittamaan, katsotaan myöhemmin jos tuo ei toimi halutusti, saisihan sillä toki helposti varmaan 15kg pois.
     
  3. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Todella tyylikästä!!!!!! :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    no perhana! :D kyllähän siinä sit pitäs olla potentiaalia vaikka ja kuinka, etenkin tuo nopea ohjaus kuulostaa hyvältä, siitä tulikin mieleen, että jos joskus vaihdat siihen hammastankoon ni mä voisin vaikka harkita ton nopeen simpukan poislunastamista :wink: :wink:

    mutta kertoilehan taas uutta kun jotain tapahtuu :D
     
  5. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Bongaskos kukaan ACS:stä

    Pitkät talli-illat tuotti jotain tulosta ja kyllähän se about valmis alkaa oleen, ekat testit pitäis olla ensi viikolla.

    [​IMG]
     
  6. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    No ainakin minä niistä kuvista joita oli netissa tarjolla. Itse en käynyt näyttelyssä.

    Heitit ilmeisesti MAFfin mäkeen?
     
  7. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Mitäpä sellaisella...
     
  8. ata

    ata Gearhead

    Tokihan se siellä bongattiin, hienolta näytti tosiaan. (eikä ne sun aikaisemmat laitteetkaan nyt mitenkään huonolta ole näyttäneet, mutta tämä on kyllä aika täydellinen)
     
  9. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Esimerkillistä etenemistä! Tyylikäs on laite ja nostan kyllä hattua, jos ja kun äijät painaa testaamaan jo huhtikuussa!! (itsekin joskus puhunut moisia, -mutta testit on ne joilla saa viat ajettua ulos, eikä kisapaikalla tarvitse noitua sitten ainakaan niin pahasti) -taas se pölisee itsestään selvyyksiä- :rotfl:
     
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    perkeleen komia se ainakin kuvissa on :D itsekään en lähtenyt hesaan näyttelyä katsomaan kun kasailin ennemmin tuota capricen moottoria valmiiksi päin, se kun on päättötyö ja pitäs olla valmis 20.4. :D
     
  11. turboman1

    turboman1 3rd gear

    Laitoin Mikko sen rataleimatiedon tuonne toiseen topicciin, jos saadaan vielä lisää Roadsport/Historic -kisailijoita Alastarolle:

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 28#1784828

    Jos sinulla on mahdollisuus laittaa tänne se ajopäivä, joka teorian yhteydessä määrätään koppiautoille, niin se saattaisi kiinnostaa järkevän matkan päässä olevia Overdriveläisiä...

    T. Raksinen
     
  12. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Juu, kiitos, homma pihvi. Ilmoittelen päivästä kun tiedossa.

    Ja TUA:n treenipäivä alastarolla 15.4, sinne mennään autoa kokeilemaan jos ei ihmeitä tapahdu, joskin tuon luisuajon merkeissä.

    Ja ps. liikkuukin jo :D

    http://www.facebook.com/video/video.php ... 2830947301

    Ei kyllä näy kuin FB:hen reggautuneille.
     
  13. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Eilen tuli ajeltua 150km roadtestiä ja käytyä pikaisesti dynossa hakemassa vähän sisäänajosäätöjä. Onko muuten hajua, antaako tuollainen uusi kone heti 2h käytön jälkeen kaiken irti, vai paraneeko ja minkä verran kun ajettu jonkinverran ja osat hioutuneet.

    Niin tai näin, ihan OK tuntuu liikkuvan ja mitään ihmeellisä lastentautejkaan ei ilmennyt, pirun pienillä ennakoilla tuo LS kone mukamas pelaa, jos mulla oli nollakohta oikein merkattuna niin maksimiennakot oli 21 asteen paikkeilla.

    Jarrut oli pirun huonot nyt kun pelin sai liikkumaan, satulat ei oo yhtä tippaa suorassa. Mutta helppohan tuo on korjata.
    Ja vetarinlaipat hieman kierot / aaltoilleet, mitäköhän tuolle tekisi. Tai sorvissa suoraksi mutta liekö olla sama edessä kohta.

    Ja puntarissakin kävin kotomatkalla.

    Kuski kyydissä ja tankki liki täynnä. Etupää 722kg, takapää 674kg = 1396kg.
    Painojakauma 51.5 / 48.5

    Eli kuski ja muu turha roipe autosta pois niin n.1295kg liki täydellä tankilla ja melkoisen painavalla rengassetillä. Puuttuu hantin penkki ja sammutin.
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    mitäs tohon on oikeen tehty että jarruissa ym on sanomista :O onko siis kiinnikkeet home made vai missä vika? entä mites ne vetarit? teräsvetaria tilaukseen? ;)

    mutta painotilannehan näyttäisi oikein kohtuulliselta, mitäs ne dynolaput muuten näytti tehoksi? ;)
     
  15. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Wilwoodin superlitet edessä ja dynalitet takana, pääpiirteittäin vaan kiinnikkeet kierot. Eli uusiksi. Dynolappuja myöhemmässä vaiheessa kun kunnolal säädetty, alle 500 jäi tässä kohtaa.

    Tänään testailua alastarolla.
    http://www.youtube.com/watch?v=ILQu-3jW ... er_embedde
     
  16. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tostahan on hyvä jatkaa kun se jo todistettavasti liikkuu, hieno homma :lol:
     
  17. hiacekuski

    hiacekuski Gearhead

    Silminnäkijähavaintojen perusteella näyttäisi etenemiskyky riittävän erittäin hyvin roadsportiin. Äänien kanssa voi tulla sanomista Ahvenistolla. Piti meinaan aika kovaa metakkaa.
     
  18. T.N

    T.N Gearhead

    Noissa takajarruissa taitaa olla ongelma se että satulat on kiinteesti asennettu ja perässä kumminkin c-klipsit. Eli mutkissa vetarit liikkuu sen verran että painaa mäntiä pois levyistä , ja seuraavassa jarrutuksessa eka polkasu siirtää palat vasta levyn pintaan ja seuraava polkaisu rupee jo jarruttamaan .....
     
  19. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Joo, se on ikävähomma noissa c-clipsi hässäköissä, eli c-clips eliminaattoria tai ns.floater tyyppistä ratkaisua suositellaan. Toki niitä saa herkisteltyä lisäämällä ns.palautusjouset mäntien taakse, noin niinkuin enshätään. mutta eikös tuo floater ole kilpa-autoihin oikea ratkaisu,eipähän taivu se akselin ja laipan tyvi sitä vähääkään. -Raikkaasti menee letukka keväisessä maisemassa Virttaalla! niin ja apparallehan on aina uudet efektorit valmiina eikös se niin ollut :D -mistä se hi-ace kuski on saanu päähänsä, että nuo ameriikanherkut muka meteliä pitää?? heh..
     
  20. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Ei oo Clipsejä, joku pyöränlaakerimodi on tehty. vetarinlaipat on kierot, levyt on kierot ja stulat asennettu kieroon.

    Sitten sellanen homma, joku piti aika pirunmoisen paukkeen oikeelle kääntäessä veto päälle, tasainen kolkotus. Voiskohan lukko pitää vaan toiseen suuntaan...?
     

Kerro tästä muillekin!