Drifting / Roadsport Camaro 2 gen projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja MikkoV, 13.3.2010.

  1. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Pitää tarkistaa boorien lukumäärä huomenna.

    Ei toimi torseni käsittääkseni luisukäytössä oikein halutulla tavalla, kukaan niitä ei ainakaan käytä. Mitäänhän en näistä tiedä mutta vastaan väitän :oops:
     
  2. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Voipi ehkä johtua pauke siitäkin, oli niin tai näin, vanhoilla öljyillä ei ollut tarpeeksi tiukka, eikä noilla redlineilläkään oikein tarpeeksi, eli jotain hoitoa tai vaihtoa vaatii.

    Mikä tuollaisen toimintaperiaate on ja miten saa kiristettyä? Tai löytyykö lähiseudulta joku jolle murikan voi heittää "hoidettavaksi"
     
  3. T.N

    T.N Gearhead

    Torsenista sen verran kokemusta (6 vuotta roadsport) että ei oikein sovi luisuajoon , tuntu että veto on aina oikealla ja sitten kun sen purki ja käänteli rattaita toisinpäin niin sitten veto siirty vasemmalle. Eli alkuperäis asetuksilla meni mutkat jotka kaarto vasemmalle tosi hyvin , mutta oikealle kaartavat meni sisäpuolen rengasta savuttaessa. Suoraan kiihdyttäessä veti aina molemmilla puolilla yhtä hyvin. Sateella/liukkaalla toimi aika hyvin , ja oli helppo ajaa. Jos toi sun lukko on kartio , niinkun epäilen niin kartiot kun kuvuvat niin se on sitä myöten tasaraha. Itse rikoin yhden uuden kartiolukon 3:ssa tunnissa mutkaradalla . Eli levylukko kauppaan vaan , eiköhän partsista löydy eaton lukkoa heti hyllystä.
     
  4. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Aamen. (ja piste)
     
  5. MikkoV

    MikkoV Gearhead

  6. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Ja mites toimis ratakäyttöön Eaton Posi 19557 ?
     
  7. T.N

    T.N Gearhead

    Mä voin kertoo kolmen viikon päästä kuinka toimii radalla :D
    Nyt ei ole kokemusta kuin katuajosta , jossa toimii todella hyvin ....
     
  8. hiacekuski

    hiacekuski Gearhead

    ai meinaakos T.N lähteä pyörimään mukaan taas ?



    [​IMG]
     
  9. T.N

    T.N Gearhead

    Kyllä mieli halajaa radan suuntaan...
    Tossa kuvassa ollaan kyllä matkustajan ominaisuudessa . :D
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ot. Saitko päättötyön valmiiksi?
     
  11. DX

    DX Double Gearhead


    Vaikuttais hätinään sisäänajetulta, sillä mitä kuvasta nyt katsomaan pystyy,
    mitäs jos hiot lasitukset vekettiin laitat piukemmat jouset siihen, tai hommaat kokonaan uuden ja myyt ton murikan mulle? :lol:

    Tojotaukot esmes hiluksi/hiase periin offroad-käyttöön laittaa heti alkuunsa liki 1.5 kertaisen jousipännin ja siitä kiristetään lisää jos tarvis, taitaa tojossa tosin olla lähtökohtaisesti miedompi lukko kuin.
     
  12. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Tilasin ton Eatonin levulukon, eli tää kartiolukko myytävänä. Sen toimintaa kun käsittääkseni pystyy paremmin säätämään öljyillä eri lajien välillä.
     
  13. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Eikös ne tojolukot ole levylukkoja eikä kartiolukkoja niinkuin MikkoV:n kuvissa?
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    no kyllä siellä tekniikkapaketti on jo paikallaan, mutten alkanut sunnuntaina ulkona räntäsateessa apulaitteita ym. kasailemaan, joten savuja ei ole vielä otettu, mutta seuraava mahdollinen viikonloppu kun pääsen jatkamaan, niin sit ois tarkotus jo saada auto liikkeelle ;) päättötyön palautin siis periaatteessa "keskeneräisenä" tänään, koska tänään oli viimeinen palautuspäivä, mutta minkäs teet, kun ei ehdi niin ei ehdi :D

    Projektejani voipi seurailla tuolta irkkugallerian puolelta lähes saman nimimerkin alta ;)

    http://irc-galleria.net/user/Camino79/a ... riisi-vm87

    http://irc-galleria.net/user/Camino79/a ... 6-09-muuta
     
  15. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Murikan vaihtoa, kuinka tiukat noi poskilaakereiden shimmit pitäis olla tuonne. Murikkaa ei meinannut pois saada kiskottua ilman ulosvetäjää. Ja uusi ei solahtanut paikalleen yhtään sen helpommin kun testasin.

    Vinkkejä aiheeseen?
     
  16. Rytari

    Rytari Gearhead

    sitä välystä kun testaat niin pistät semmoset shimmit että laakerit on juuri timmit ja murikka menee sinne väliin, saa olla vähä nahea.. sit kun välys ja kosketus on ok niin lisää molemmille puolille kymppi vahvuutta ja lykkää carrierin paikalleen ja tarkistaa että välys pysy samana...
     
  17. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Eli siis pitää olla pieni esijännitys...?

    Carrier?

    Ja jos ei ihan ekana hammaskosketuksesta puhuta niin paljonko noin about murikan pitäisi kiertyä jos pinioni ei kierry, eli siis välystä välityksellä? Oli aika runsaaasti ennestään mutta ihan hyvältä näytti mun silmään jälki lautaspyörällä.
     
  18. Rytari

    Rytari Gearhead

    carrier on se itse murikka mihin lautaspyörä on pultattu... onko sulla vanha välitys vai uus... eli jos sulla on vanha välitys ja pinjoniakaan ei ole irroteltu niin riittää että säädät sen hammasvälyksen vain, kosketusta sinällään ei varmaan tarvi ruveta katteleen...



    tarkistin oikein sen esijännityksen

    As a rule of thumb all carrier bearings will require .010 pre-load

    ja toi on siis tuumia, eli 005 tuumaa lisätään molemmin puolin...


    normaali uuden välityksen välys on 006 010 tuumaa eli 0.15-0.25mm mutta käytetyllä kannattaa ehkä tavoitella ylärajaa... ja katsoa se välys pitää sitte ainakin 3 sivulta kun se ei pysy samana joka puolella lautasta...

    ja sit esim. richmondin sivuilla sanotaan että : For oval track racing set BL at approximately .012-.014 inches eli vielä suurempi välys rataajoon...
     
  19. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Vanha välitys on juu, eikä ole pinioni ollut irti, onko tuo välys nyt käytännössä mistä mitattuna? Ei ole näiden kanssa tullut paljoa pelattua :oops:

    Esijämmi oli varmaan karkeasti tuota luokkaa, miten muuten murikka oikeaoppisesti pitäis painaa paikalle, ei se ihan helposti paikalleen holahda ja ulkokoolit kampeaa vinoon. Aattelin vaan ettei laakerit ota itseensä.
     
  20. Rytari

    Rytari Gearhead

    [​IMG]

    pidä pinjoni paikallaan ja mittaa paljoko lautaspyörä liikkuu edestakaisin...

    laita ensin se vasemman puoleinen shimmi paikalleen ja sitte murikka laakeri kooleineen sinne, ja viimmesenä naputtaa sen oikeanpuoleisen shimmin paikalleen, esim.. riippuu vähän että onko sulla millaset shimmit, nippu ohkasia vai sorvilla tehty rinkula...
     

Kerro tästä muillekin!